Mijn witte kool is wel gegroeid tot de grote van ............................. een appel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Antheman schreef:Ik ben trouwens heel blij dat ik eind augustus nog veldsla en rucola heb gezaaid. Als ik zou willen, kan ik er iedere dag van eten![]()
Gisteren heb ik 100 uienbolletjes en iets van 40 knoflooktenen gepoot. Hopenlijk is volgende zomer mijn oogst net zo mooi als afgelopen zomer
Charlot schreef:Antheman schreef:Ik ben trouwens heel blij dat ik eind augustus nog veldsla en rucola heb gezaaid. Als ik zou willen, kan ik er iedere dag van eten![]()
Gisteren heb ik 100 uienbolletjes en iets van 40 knoflooktenen gepoot. Hopenlijk is volgende zomer mijn oogst net zo mooi als afgelopen zomer
bedoel je met gepoot in de grond gestopt? wij doen dat normaal vanaf de lente de uien. nooit van gehoord dat die nu al in de grond gaan?
countrygirl schreef:Ja, hier gaan de uien meestal zo rond december de grond in...
Zojuist heb ik uien gezaaid. Hopen dat ze eind december uitgepoot kunnen worden.
Antheman: rucola... yummie. Blijft het bij jou ook uitzaaien? het komt hier echt overal op... oh ja, ook buiten de moestuin) Maar dat maakt hier niet zoveel uit.
Verder heeft de banaan ons verrast met nog een megagrote bloem... er zitten nu al 6 of 7 trossen in!
Ben benieuwd of deze vruchten nog afrijpen.
Citroenen beginnen geel te kleuren... sinaasappels zijn nog knetterknalgroen!
Boompje1985 schreef:nou heb hier de broccoli eruit gehaald die bleef maar groeien en bloeien, heb de zaad-lijsten laten drogen en uiteindelijk de zaadjes eruit gehaald heb weer genoeg om uit te zaaien volgend jaar.
Nou de framboos ging ineens kei hard maar heeft niet meer in bloei gestaan dit jaar...helaas maar heb goede hoop voor volgend jaar!
Volgend jaar komt er nog blauwe bes bij en een fruit boompje (heb nu wel gezien dat ze niet mega groot worden) en we hebben genoeg ruimte op ons grasveldje! Alleen we weten nog steeds niet wat voor soort fruit, geen appel of peer liefst iets anders maar we kijken nog wat het beste zou passen kwa zonlicht enz...
hier heb ik eigenlijk alles al winter klaar er komen nog wat vogel voeder dingen her en der, maar heb alles al gesnoeid en jeetje wat was die vlinderstruik stevig!
(had uiteindelijk m'n vinger tussen de handgreep van de heggenschaar gekregen auw dat doet pijn ! nagel begint nu een beetje blauw te worden....)