Zo, dat ziet er goed uit Laura! Van het gescheurde marsepein zie je niks, ik in ieder geval niet, dus dat heb je goed weggemoffeld inderdaad, haha. Ben echt jaloers op jou biscuit, de mijne was toen echt mislukt. De truc zit hem volgens mij toch echt in het deeg snel en luchtig maken, of niet?
Ik weet ook niet of hij zo mooi lukt als ik het met mijn handmixer doe Mara. Die heeft niet de snelheid van dat prof ding en ik niet het geduld om 10 min te mixen .
_Mara_
Geplaatst: 22-09-12 23:15
Haha, ja dat met de handmixer doen was me toch een karwei, kreeg echt een lamme arm. Misschien moet ik dan toch maar eens langzamerhand gaan sparen voor een Kenwood.
Ik gebruik een heeeeeeeeeeeele oude mixer altijd! Daar maakte mijn moeder vroeger altijd mijn papjes mee klaar.. Ik maak er wel een keer een foto van, ik kan geen plaatje vinden op google..
Silence
Ik heb wel al mijn tweede mixer sinds ik op mezelf woon. Dacht altijd dat zo'n ding eeuwig mee zou gaan, maar de mijne was echt versleten. Die ratelde keihard, ik denk dat de lagers versleten waren.
Thanx meiden. Binnenkant is eigenlijk heel simpel, laagje botercreme en laagje aardbeienjam.
Simpel hoeft niet altijd simpel te zijn! De aarbeienjam maakt het van binnen af.
Saskiaa_
Geplaatst: 23-09-12 13:06
Hij is wel heel erg leuk Laurabram!
Hier staan van die chocolatechipcookie met brownie en oreo koekjes in de oven. Het wil nog niet erg lukken, ik snap er niks van. De vorige keer was het in één keer goed, maar nu..
Doordat iedereen zo aan het bakken is wil ik ook graag weer wat doen! Misschien dat ik zo even naar de supermarkt loop om wat spulletjes te halen. Moet veel leren namelijk (toetsen inhalen, was de hele week ziek..) dus wil mijn tijd daar ook echt aan besteden..
Geniaal! Blijf het alleen vooral leuk omdat het kunstwerken zijn en heel persoonlijk gemaakt kan worden, maar voor de smaak zie ik toch liever klassieke taarten. Vind ze namelijk niet zo lekker ook al zijn ze nog met zulk luchtig deeg gemaakt en goede vullingen. 2 Collega's van me zijn ook altijd erg creatief (heel laboratorium en zelfs met een bekerglas die overstroomde met bubbels!). Supermooi maar toch hoor ik meer mensen in de groep zeggen dat ze ze baksters niet willen teleurstellen met de mooie creaties, maar het niet heel lekker vinden.
En ik kom terug van de supermarkt en wat heb ik mee...
Brownies! En om het nog chocoladeriger (hihi, sorry wist geen ander woord) te maken heb ik nog een reep pure chocola gehaald zodat ik deze in stukjes kan breken en door de brownies kan gooien!
Kwam er nu pas achter dat ze fondant en marsepijn verkopen! En verschillende spuitzakjes. En ook nog fondant kleurstiften om de fondant mee te kleuren, heel leuk! Maar had nu even niet zoveel geld bij me..
Ik hou ook niet van die taarten met marsepein of fondant. Vaak vind ik de binnenkant erg lekker, maar ik hou gewoon niet van marsepein. Jammer, want ze zien er wel onwijs gaaf uit vaak! (zo ook die hierboven)