Gezond(er) eten deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 22:26

Judith_ schreef:
Vogeltje, helpt het voor jou niet om iets met meer eiwitten te eten tegen de honger? Ik herken het wel hoor. Eet nu wat meer eieren (de kippen zijn te enthosiast) en heb er ook minder last van.

Heb nu voor bij de lunch zelf gemaakte eiersalade met griekse yoghurt ipv mayo. :9

Hoe maak jij de eiersalade? Ik wil dat ook zelf maken, heb meestal een teveel aan eieren (krijg die gratis van een vriendin)

_Mara_

Re: Gezond(er) eten deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 22:46

Oe eiersalade! Nomnomnom. Ik kook meestal 2 eitjes, door de eiersnijder, mengen met wat yoghurtmayonaise (Yofresh) peper en zout, kerrie en verse bieslook en smullen maar!

Ik blijf echt maar trek houden de afgelopen 2 dagen, ben dan ook wel ongesteld maar normaal gesproken heb ik de week ervoor enorme vreetbuien. Nu is het opeens tijdens.. wordt er zelf een beetje gek van. Heb net een bakje zelfgepofte popcorn op met wat zout en maar een glas melk om een vol gevoel te creëren. Heb heel veel fruit in huis maar heb begrepen dat fruit s'avonds geen goed idee is. Iemand nog tips? Of moet ik het gewoon negeren? Want ik eet gewoon normale porties zoals normaal dus eigenlijk zou me lichaam gewoon vol moeten zitten.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 23:02

Ik heb dat ook wel eens van die dagen met onstilbare trek..vaak gaat het vanzelf over. Eet vaak een extra broodje, cracker, fruit, ei, handje noten, stukje 85% chocola oid.
Vanmiddag heb ik me lekker vergrepen aan een snicker, ja ook hier is de chocoladeweek bezig :P
Verder normaal gedragen vandaag.

Klinkt lekker zeg zo'n eiersalade! Heb alleen nooit mayo in huis, want dat lust ik niet..zou het ook met iets anders kunnen?

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 23:10

Hmm, ik weet eigenlijk niet zo snel een vervanging van de mayonaise. Misschien dat je het met yoghurt kan proberen of kwark. http://www.mullerclan.com/Wulff-Muller/eiersalade.htm Hier een recept met kwark en wat melk, geen idee of het dus lekker is. Ga het morgen denk ik zelf eens uitproberen, heb roeryoghurt en eieren gekocht dus het is het proberen waard. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 06:24

Ik gebruik dus de griekse of turkse yoghurt door de eiersalade. Sjalotje, bieslook, peper zout en kerrie. Heel simpel meer erg lekekr vind ik.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-12 10:13

Oh lekker, eiersalade, ik ga dat ook eens maken! Ik denk ook dat het met kwark prima kan.

Vandaag de hele dag op pad, dus vanzelf een net lijstje:
Ontbijt: smoothie van magere kwark, sinaasappel, frambozen en chiazaden
T: /
Lunch: 2 speltboterhammen (eentje met suikervrije hagelslag, eentje met biologische pindakaas)
T: rode paprika
Avondeten: het vriendje kookt, heb gevraagd om iets met veel groenten O:)

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 10:29

Ik heb trouwens gister me eerste baby ananas geslacht en hij smaakte echt héérlijk! Ook echt ideaal voor in je eentje, makkelijk te slachten, genoeg vruchtvlees maar niet teveel zoals bij een normale ananas. Ik ben fan! Ga zo weer een bakje nemen. :) En dan over anderhalfuurtje weer lunchen want om 1 uur ga ik tennissen met wat vriendinnen.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 11:11

Judith_ schreef:
Ik gebruik dus de griekse of turkse yoghurt door de eiersalade. Sjalotje, bieslook, peper zout en kerrie. Heel simpel meer erg lekekr vind ik.

Augurkje is ook lekker, voor het friszure effect.

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 11:17

Goedemorgen dames :)

Ik heb zojuist eiersalade gemaakt van 3 gekookte eitjes, peper, zout, yogonaise, kerrie en bieslook. Lekker! Ik eet het op een speltboterham maar je kunt ook gewoon het bakje uitlepelen :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 10:21

F_Orumster schreef:
Judith_ schreef:

Augurkje is ook lekker, voor het friszure effect.

Dat is ook wel een heel goed idee, had ik nog niet eens aan gedacht maar klinkt wel heel lekker. :9

Heb net een wat ander ontbijt gehad, wat best goed beviel: havermout met amandelen, zonnebloempitten, walnoten, lijnzaad, rozijnen en gedroogde cranberry's.

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 10:23

Ik meld me hier ook als dat mag.

Ik moet me ook houden aan een bepaald dieet wat hierop aansluit/.
Wie weet zie ik nog lekkere dingen langs komen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 11:00

ik lees hier al een tijdje een beetje mee, wil 10 kilo kwijt.
was begonnen met koolhydraatarm maar dat trek ik niet.
eet nu nog steeds weinig koolhydraten,maar wel voor ontbijt en soms 's avonds(quinoa,volkorenpasta,bruine rijst...)

nu wil ik speltmeel of/en boekweitmeel halen...is dat ook bij de supermarkt te vinden??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 11:34

Boekweit is gewoon in de supermarkt te vinden, de speltmeel in de grote supermarkt soms ook wel.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-12 13:21

Bij de jumbo hebben ze ook speltmeel, althans, in Bergen op Zoom. Maar dan kunnen ze het bij andere jumbo's iig voor je bestellen :)

Welkom juudii5!

Mijn lijstje vandaag:
Ontbijt: smoothie van magere kwark, sinaasappel, framboos, paar druifjes en chiazaden
T: /
Lunch: speltboterham met avocado en plakje kaas, omelet van twee eieren met broccoli en bieslook
T: 1 perzik met half handje noten
Avondeten: weet het nog niet.. Misschien een lekkere salade
T: mag van mezelf een marshmallow aan de vuurkorf vanavond :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 14:15

geen speltmeel gevonden hier.
wel(van Koopmans)boekweitmeel...
er staat alleen bij dat als je er pannenkoeken van wilt bakken,je ook nog bakmeel erbij moet doen???

nu net havermout pannenkoekjes gemaakt,erg lekker..

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 14:17

Ik heb ook boeweitmeel (maar dan van natuurwinkel) en ik doe er geen bakmeel bij

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-12 14:19

Nee, het bakmeel is niet nodig. In het gezonde receptentopic kun je heel wat receptjes vinden en anders op google ook zeker :)

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 14:20

Ik maak brood van boekweitmeel en kastanjemeel, erg lekker.
Of van bakker zuurdesem/speltbrood..écht die combie.. dus niet alleen zuurdesem.
Wel duur, klein broodje is 5 euro.. maar het enigste wat ik mag :P

Bakmeel heb je niet nodig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 14:23

bedankt. Vond het al vreemd...volgens mij kan je van elk "los"meel iets maken zonder er een ander meel bij te doen.
had al wat receptjes gezien inderdaad,lijkt me erg lekker...
en op tarwe functioneer ik minder,dus hopenlijk doen havermout en boekweit meer goeds.

taffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 23:21

Interessant topic!
Sinds ongeveer een jaar eet ik voornamelijk voedsel dat niet verzurend is,daarbij heb ik in het begin ook mijn ph waarde regelmatig gemeten.
Wat ik nog niet wist is dat volkorenbrood dus ook niet echt gezond is,morgen ga ik even bij AH kijken of ze daar Biologisch Speltbrood verkopen.
Smooties vind ik erg lekker,maar ik hoorde pas dat juist het kauwen van voedsel heel belangrijk is.
Mijn acne die tot mijn écht gezonde levensstijl aanwezig was is nu zo goed als weg!
Ook had ik meerdere dagen in de week hoofdpijn klachten die als ik echt gezond eet nog nauwelijks voorkomen.
Wat ik heb gemerkt is dat veel mensen klachten hebben maar geen zin hebben om iets aan hun voedsel te veranderen,leuk dat dit topic er is!
Aan het einde van de zomer wil ik ook een kookcursus zonder e-nummers gaan doen,weet iemand dit toevallig in de buurt van Zuid-Holland?

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 07:02

Biologisch brood verkopen ze wel bij ah, maar geen spelt. Daar heb ik al naar. gevraagd. Zij mogen dat niet verkopen, zoals andere winkels dat becel brood (wit is bruin) niet mogen verkopen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 08:02

Ander winkels verkopen dat brood onder een andere naam, maar het brood is vrijwel hetzelfde (becelbrood). Waarom zouden ze dan geen spelt brood mogen verkopen? Het is geen merknaam oid die zich aan een winkelketen bind?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 08:34

Waarom mag AH dat niet als de poiesz dat wel mag?

taffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 09:19

Oke dat hoef ik dan niet meer te proberen,ik rijd wel even langs de natuurwinkel :)
Wel vreemd dat ze dat niet mogen verkopen.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 09:23

Bakkers verkopen het ook, beter geprijsd dan natuurwinkels.