Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
VogeltjeM schreef:Er is denk ik ook weer een verschil tussen 'meer zout' en zoute drop en dat soort dingen.. Ik weet niet hoeveel je precies nodig hebt, maar misschien kun je gewoon iets meer zout over je avondeten gooien?
Toess schreef:Ik heb zelf mijn spelt-volkoren brood gebakken, die is wat compacter kwa structuur dus dan neem ik 1 snee i.p.v. 2 sneetjes.
Ik voel me stukken beter nu ik al een tijdje zo gezond eet, alleen wat minder is, is dat mijn bloeddruk ook weer keldert. Ik heb een lage bloeddruk (laatst gemeten was het 98/52) en zie nu weer snel sterretjes, duizelig bij het opstaan en hele dag door een vaag gevoel bij mijn ogen (lastig uit te leggen, zelfde gevoel wat je krijgt als je sterretjes gaat zien, maar dan zonder de sterretjes). Eet nu meestal mijn zelfgebakken brood, daar zit (denk ik?) minder zout in als supermarkt brood.
Hier ook iemand met gezonde tips om mijn bloeddruk iets omhoog te krijgen zonder dat ik meer zout moet gebruiken? Van de huisarts moet ik maar bouillon drinken tussendoor of zoute dropjes eten, maar dat gaat een beetje tegen mijn gevoel in
Mri schreef:ja hoor Nien
maar tussen een Milka reep en een Milka reep zit eenbehoorlijk verschil he
de E nummer app moet ik maar is gaan zoeken vanavond! weet jij daar toevallig de naam van?
Phylos schreef:mm die app lijkt me ook handig. En ook ik heb je verhaal gelezen hoor
Had net even een faalmomentje..zit niet zo lekker in mijn vel. En ipv mijn mandarijn en speltcracker heb ik een paar kleine stukjes 'liefde en passie' brood van de AH geproeft (met chocopasta en kaas)
Wel heeeel erg lekker brood zeg! Geen idee of het gezond is, dat zal wel niet, maar ze waren in de bonus en wilde dat brood altijd al eens proberen
Nien1984 schreef:Ik doe altijd boodschappen bij een AH die een beetje ingericht is naar studenten... nou je raad het al, veel goedkope dingen en veel pakjes! Woon wel aan de vismarkt, maar ik ben van mening dat de markt die hier 3x per week is wel aan de dure kant is... maar goed... wel gezondere ingredienten.
Haha _Mara_ wat een heerlijk verhaal... ik ben persoonlijk gewoon een hele drukke vrouw die alleen tijdens werk achter de computer zit en eigenlijk nooit tv kijkt... ik neem liever de tijd om iets op te eten dan dat ik heel lang moet bereiden en snel moet eten. Maar je kunt ook heus heel snel en toch gezond eten toch?
Citaat:op een gegeven moment verliezen sommige groenten hun vorm/smaak/kleur als ze te lang ergens liggen gesneden