Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Prairy

Re: Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 14:20

Zag dat je problemen had met je eiwit, idd kom goed schoonmaken (en geen plastic gebruiken geloof ik) met iets van citroensap.

Ben benieuwd naar poging 2 :P

FuGeLiCu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 14:29

Dat met die kwark op laten stijven met bakpapier er tussen is wel een goede tip! Maar ben dan wel bang dat de lagen niet zo goed op elkaar blijven zitten. Zal er nog eens over denken. Denk toch dat ik deze taart volgend jaar pas ga maken. Eerst de cupcakes die ik beschreef en dan voor kerst appel-rozijn-honing bakplaat en tja dan is het al oud en nieuw dus tijd voor nieuwjaarsrolletjes en oliebollen. Gaat snel nu!

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 00:31

Heb vandaag me kerstpakket gekregen en daar zit een mix in voor vanille cupcakes. (Werk bij de Appie vandaar ;) ) Normaal ben ik niet van de pakjes, maarja, nu ik ze gratis heb gekregen binnenkort maar eens uitproberen. Maar eerst de boterkoek! Denk dat ik daar donderdagmiddag mee aan de slag ga! :D

FuGeLiCu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 13:35

Hier staan de cupcakes voor zaterdag op het programma! Kun je anders niet zelf een lekkere topping maken Mara? Of bv. stukjes wit/melk chocolade door de cupcakes doen?

Laten jullie je cupcakes trouwens afkoelen in de bakvorm (zo'n ijzeren met cupcakegaten waar je de papieren vormpjes in zet) of haal je ze er uit?

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 13:40

Ik haal ze eruit (ik heb zo'n siliconen ding maar resultaat is hetzelfde), heb het idee dat ze dan droger uitharden, anders worden ze zo klef (inzakken). Maar dat kan ook zijn omdat ik ze dan niet lang genoeg gebakken heb haha

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 13:42

Ik haal ze er ook uit heb een heel groot bord en daar laat ik ze op afkoelen.

Ik heb vanmorgen scones gemaakt heerlijk met rozijnen beetje boter en jam dr op jam :j

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 14:30

oh lekker, heb je het recept van de scones?

Weet er iemand of je cakejes oid kan bakken zonder ei en zonder melk? Heb wel olie, boter, bloem, etc etc

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 14:30

Oe lekker Seven!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 14:34

Zonder melk moet denk ik nog wel lukken (dan vervangen door water oid), zonder eieren lijkt me wel een stuk lastiger.

horsesluvers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 14:38

_Mara_ schreef:
Haha, ze waren ook errug lekker. Mijn vriendin heeft ze gewoon van internet gehaald van deze site geloof ik:

http://www.cupcakerecepten.nl/2011/10/o ... s-cupcakes Zijn ook niet moeilijk om te maken ofzo, alleen een beetje duur misschien. Die oreo koekjes zijn niet erg goedkoop. :P

even over die oreo koekjes, ik weet niet of je in de buurt van een america today woont maar bij die bij mij in de buurt verkopen ze ze daar redelijk goedkoop

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 14:43

Mag ik mij ook aanmelden? :P.

Ik heb gister nog een heerlijke caramelcake gebakken. Helaas vond iedereen die lekker en is die nu al op :(.

Zelf bak ik altijd veel van de producten van home made. Heerlijk en simpel :P. Met oud en nieuw ga ik me storten op de oliebollen :D.

simsimba

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 15:22

_Mara_ schreef:
Heb vandaag me kerstpakket gekregen en daar zit een mix in voor vanille cupcakes. (Werk bij de Appie vandaar ;) ) Normaal ben ik niet van de pakjes, maarja, nu ik ze gratis heb gekregen binnenkort maar eens uitproberen. Maar eerst de boterkoek! Denk dat ik daar donderdagmiddag mee aan de slag ga! :D

Werk ook bij de Appie, heb het al eerder uitgeprobeerd. Was alleen niet erg gecharmeerd van de smaak!!
Bij mij niet voor herhaling vatbaar.
En gebruikt ik de mix voor kerstactie op school :P

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 15:45

simsimba schreef:
_Mara_ schreef:

Werk ook bij de Appie, heb het al eerder uitgeprobeerd. Was alleen niet erg gecharmeerd van de smaak!!

Hmm... naja op moet die toch. :P Was de cupcake zelf wel te eten dan? Want dan maak ik gewoon een andere topping. Ze kunnen toch weinig misdoen aan de vanille cupcake lijkt mij. :P

simsimba

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 15:53

_Mara_ schreef:
simsimba schreef:

Hmm... naja op moet die toch. :P Was de cupcake zelf wel te eten dan? Want dan maak ik gewoon een andere topping. Ze kunnen toch weinig misdoen aan de vanille cupcake lijkt mij. :P

Nou vond hem erg raar smaken in vergelijking met de cupcake's die ik zelf altijd maak. En me ouders vonden dat ook niet echt lekker smaken

FuGeLiCu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 16:18

Dan zal ik mn cupcakes er ook uit halen zaterdag en op een schaal laten afkoelen. En dan lekkere topping maken, jammie!

Apart dat die vanille muffins zo raar smaken, je zou idd zeggen dat er niet veel mis kan gaan... Nja dan zelf maar extra vullen en/of een topping verzinnen?

Saskiaa_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 16:21

Zera schreef:
Mag ik mij ook aanmelden? :P.

Ik heb gister nog een heerlijke caramelcake gebakken. Helaas vond iedereen die lekker en is die nu al op :(.

Zelf bak ik altijd veel van de producten van home made. Heerlijk en simpel :P. Met oud en nieuw ga ik me storten op de oliebollen :D.

Welkom! :)

Mag ik het recept van de caramelcake? Dat klinkt heerlijk! :9

Wat apart van die muffins.. Zo moeilijk kan het toch niet zijn? :+

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 17:47

Scones

Ingrediënten
250 g zelfrijzend bakmeel
2 1/2 tl bakpoeder
1/2 tl zout
50 g boter of margarine
1 zakje vanillesuiker
2 el suiker
3/4 dl melk
1 ei

Oven voorverwarmen op 225 °C of gasovenstand 5.
Bakblik met bakpapier bekleden.

Bakmeel met bakpoeder en zout boven kom zeven, daarna de vanillesuiker en suiker toevoegen. Boter in kleine stukjes door de bloem mengen. Het ei met melk loskloppen, 1/2 eetlepel bewaren voor later de rest bij bloemmengsel schenken en geheel tot samenhangende bal kneden. Het is vrij plakkerig dus doe wat vloem op je handen voor je gaat verdelen :D

8 balletjes rollen en even laten rusten op het bakblik (ongeveer 5 min)
Dan plat drukken tot ongeveer 1 cm dik met rest van melk bestrijken.

Scones in midden van oven in ca. 10 minuten lichtbruin bakken, daarna op een bord of schaal uit de oefen af laten koelen.

Herlijk met dikke slagroom en jam :j

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 17:59

Prairy schreef:
Ik haal ze eruit (ik heb zo'n siliconen ding maar resultaat is hetzelfde), heb het idee dat ze dan droger uitharden, anders worden ze zo klef (inzakken). Maar dat kan ook zijn omdat ik ze dan niet lang genoeg gebakken heb haha

Dat is nog wel een goeie tip, ik laat ze altijd in het blik staan, maar ze storten nogal eens in :j .

@ Seven: ik heb altijd geleerd dat je karnemelk bij Scones moest doen, wat zal nou eigenlijk het verschil zijn?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 18:01

Dat durf ik niet te zeggen ik lust geen karnemelk dus ik doe het met gewone melk :D

Mistralleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 20:02

Seven schreef:
Scones

Ingrediënten
250 g zelfrijzend bakmeel
2 1/2 tl bakpoeder
1/2 tl zout
50 g boter of margarine
1 zakje vanillesuiker
2 el suiker
3/4 dl melk
1 ei

Oven voorverwarmen op 225 °C of gasovenstand 5.
Bakblik met bakpapier bekleden.

Bakmeel met bakpoeder en zout boven kom zeven, daarna de vanillesuiker en suiker toevoegen. Boter in kleine stukjes door de bloem mengen. Het ei met melk loskloppen, 1/2 eetlepel bewaren voor later de rest bij bloemmengsel schenken en geheel tot samenhangende bal kneden. Het is vrij plakkerig dus doe wat vloem op je handen voor je gaat verdelen :D

8 balletjes rollen en even laten rusten op het bakblik (ongeveer 5 min)
Dan plat drukken tot ongeveer 1 cm dik met rest van melk bestrijken.

Scones in midden van oven in ca. 10 minuten lichtbruin bakken, daarna op een bord of schaal uit de oefen af laten koelen.

Herlijk met dikke slagroom en jam :j

Even een tip: seven-up/lemonade helpt om het beslag luchtiger te maken en dan plakt het niet zo :)

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 20:14

Die scones lijken me heerlijk, ga ik van het weekend proberen!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 20:38

Het had inderdaad wel wat luchtiger gekund volgend e keer dus maar wat bruiswater erbij :j

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 21:01

Hoi, mag ik hier ook meepraten? :o

Die scones lijken me ook superlekker, die ga ik deze week ook nog maken.
Als je spuitwater toevoegt, laat je dan iets anders weg?

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 21:03

ik wil ook gezellig meekletsen als het mag

heb zelf een keer die scones van Homemade gemaakt maar dat recept dat hierboven staat ga ik zeker uitproberen. Vind scones zo lekker (en met een lekker laagje jam)

op het moment staan er bij mij chocolade-banaan muffins in de oven

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 21:09

@Damelza: toevallig, bij mij staan net chocoladecupcakes in de oven :D