Ben benieuwd naar poging 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Mara_ schreef:Haha, ze waren ook errug lekker. Mijn vriendin heeft ze gewoon van internet gehaald van deze site geloof ik:
http://www.cupcakerecepten.nl/2011/10/o ... s-cupcakes Zijn ook niet moeilijk om te maken ofzo, alleen een beetje duur misschien. Die oreo koekjes zijn niet erg goedkoop.
_Mara_ schreef:Heb vandaag me kerstpakket gekregen en daar zit een mix in voor vanille cupcakes. (Werk bij de Appie vandaar) Normaal ben ik niet van de pakjes, maarja, nu ik ze gratis heb gekregen binnenkort maar eens uitproberen. Maar eerst de boterkoek! Denk dat ik daar donderdagmiddag mee aan de slag ga!
simsimba schreef:_Mara_ schreef:Heb vandaag me kerstpakket gekregen en daar zit een mix in voor vanille cupcakes. (Werk bij de Appie vandaar) Normaal ben ik niet van de pakjes, maarja, nu ik ze gratis heb gekregen binnenkort maar eens uitproberen. Maar eerst de boterkoek! Denk dat ik daar donderdagmiddag mee aan de slag ga!
Werk ook bij de Appie, heb het al eerder uitgeprobeerd. Was alleen niet erg gecharmeerd van de smaak!!
Bij mij niet voor herhaling vatbaar.
En gebruikt ik de mix voor kerstactie op school
_Mara_ schreef:simsimba schreef:
Werk ook bij de Appie, heb het al eerder uitgeprobeerd. Was alleen niet erg gecharmeerd van de smaak!!
Bij mij niet voor herhaling vatbaar.
En gebruikt ik de mix voor kerstactie op school
Hmm... naja op moet die toch.Was de cupcake zelf wel te eten dan? Want dan maak ik gewoon een andere topping. Ze kunnen toch weinig misdoen aan de vanille cupcake lijkt mij.
Zera schreef:Mag ik mij ook aanmelden?.
Ik heb gister nog een heerlijke caramelcake gebakken. Helaas vond iedereen die lekker en is die nu al op.
Zelf bak ik altijd veel van de producten van home made. Heerlijk en simpel. Met oud en nieuw ga ik me storten op de oliebollen
.
Prairy schreef:Ik haal ze eruit (ik heb zo'n siliconen ding maar resultaat is hetzelfde), heb het idee dat ze dan droger uitharden, anders worden ze zo klef (inzakken). Maar dat kan ook zijn omdat ik ze dan niet lang genoeg gebakken heb haha
Seven schreef:Scones
Ingrediënten
250 g zelfrijzend bakmeel
2 1/2 tl bakpoeder
1/2 tl zout
50 g boter of margarine
1 zakje vanillesuiker
2 el suiker
3/4 dl melk
1 ei
Oven voorverwarmen op 225 °C of gasovenstand 5.
Bakblik met bakpapier bekleden.
Bakmeel met bakpoeder en zout boven kom zeven, daarna de vanillesuiker en suiker toevoegen. Boter in kleine stukjes door de bloem mengen. Het ei met melk loskloppen, 1/2 eetlepel bewaren voor later de rest bij bloemmengsel schenken en geheel tot samenhangende bal kneden. Het is vrij plakkerig dus doe wat vloem op je handen voor je gaat verdelen![]()
8 balletjes rollen en even laten rusten op het bakblik (ongeveer 5 min)
Dan plat drukken tot ongeveer 1 cm dik met rest van melk bestrijken.
Scones in midden van oven in ca. 10 minuten lichtbruin bakken, daarna op een bord of schaal uit de oefen af laten koelen.
Herlijk met dikke slagroom en jam