Ik bak altijd eerst 20 minuten op 150 graden en dan 20 minuten op 175 graden. Ik heb nooit problemen met een bolle bovenkant, draai hem direct om op een rooster met bakpapier en laat hem dan ondersteboven afkoelen .
Kom even binnenvallen, vandaag weer het een en ander bij xenos en jamin gekocht. Nu heb pot Marshmallow Fluff Aardbei, kan ik dit gewoon gelijk op de cupcakes doen of op een taart?
Want er staat namelijk uitleg op de pot maar kom daar geen wijs uit.
Hey mensen! Kunnen jullie mij helpen met de keuze van een mixer? Ik wilde graag een Kenwood vanwege de look (zoiets staat toch altijd op je aanrecht hè). Maar welke is dan de beste? Ik had al zitten kijken naar de MX 275, maar daar kun je alleen maar mee mixen toch?
AngelofLove
Geplaatst: 03-08-11 17:38
Ik heb de Kenwood KM262 en die wordt geleverd met een kunststof blender, food processor met 3 schijven en een citruspers. Je kan er ook een vleesmolen en sapcentrifuge voor krijgen.
@Laura: Ik heb er een uit de MX27 serie (het laatste cijfer geeft alleen de kleur aan ) en ben er erg tevreden over, maar hij kan idd alleen mixen. Wil je er meer mee dan zal je een andere moeten nemen, maar die zijn vaak ook duurder. Het is maar net waar je hem voor wilt gebruiken en hoeveel je er aan uit wilt geven
Kinke, ondanks je geworstel en de ergernissen, is het heel goed gelukt!!
Goed zoeken op I-net vind je ze wel goedkoper
Rinske
Geplaatst: 03-08-11 20:26
Ik heb de Kenwood MX275, en oooooh wat een heerlijk apparaat . Mixt geweldig! Ik heb toch een kleine handzame hakselaar die ik heel soms gebruik (om bokkenpootjes mee te verkruimelen ofzo), maar verder heb ik toch geen andere keukenmachine nodig. Zo'n ding met allerlei frutsels erbij is leuk, maar die liggen bij mij toch jaren roerloos in de kast .
Kinke, leuke taart! Moet alleen heel eerlijk zeggen dat ik Hello Kitty niet zo vind lijken , maar ik kan me voorstellen dat het gewoon een super moeilijk figuurtje is om te boetseren, omdat wanneer er al een inieminie dingetje niet aan klopt, hij meteen niet meer zo lijkt. Toch respect hoor !
[edit] Ik ben witte chocoladeganache aan het maken, maar volgens mij heb ik er niet genoeg slagroom bij gedaan, hij wordt niet heel vloeibaar. Kan ik nu hij lauw is gewoon een beetje extra koude slagroom erbij doen, of gaat de slagroom dan schiften?
AngelofLove
Geplaatst: 03-08-11 20:38
josie schreef:
Goed zoeken op I-net vind je ze wel goedkoper
De KM262 heb ik toch niet goedkoper op internet gevonden hoor. Heb hier om de hoek bij de elektrawinkel gekeken en daar was hij zelfs 219 euro. Maar goed, is wel een apparaat met van alles erbij.
@Kinke, leuke taart, Hello Kitty lijkt inderdaad niet helemaal, maar denk dat degene voor wie hij bedoeld is er wel heel blij mee is. Boetseren van bekende figuren lijkt mij sowieso wel lastig, zoals Rinske al zegt, als er al een klein dingetje niet aan klopt dan lijkt het niet meer. Maar ik doe het je nog niet na hoor
@Rinske, ik heb een keer koude slagroom bij lauwe ganache gedaan en dat ging inderdaad schiften, ik zou het iig niet meer durven
En na een middagje frobelen met mn nieuwe uitstekertjes krijg je dit:
Zo leuk en verslavend om te doen, moest me er ff overheen zetten om alle kleurtjes (vandaar maar drie ) te mengen en verdunnen. Maar toen ik eenmaal bezig was wilde ik niet meer stoppen. Vandaar een hele school vissen.
(camera had kuren, vandaar de crappy kwaliteit foto s)
die zijn leuk geworden magnificent! Meerdere kleuren en consistenties icing maken is inderdaad een hoop gedoe
Samantha_
Geplaatst: 03-08-11 21:55
Wauw leuk kinke! Idd hello kitty klopt iets niet aan, vind dat ook lastig ja, wat rinske ook zegt, het moet precies kloppen he. Je letters zijn ook leuk, welke zijn dat?
Die vissen zijn gaaf!
Ik heb een kitchenaid, geweldig ding! Ik heb m tweedehands op mp gekocht.
josie
Geplaatst: 03-08-11 21:56
Die zijn leuk geworden!!
Op 300g witte chocolade heb ik 125 ml slagroom gedaan, dat ging prima. Ik heb geen idee wat er zal gebeuren als je er koude slagroom bij doet, sorry.
Rinske
Geplaatst: 03-08-11 22:02
Ja, ik had er echt te weinig ingedaan, 250ml op 750 gram. Werd niet mooi vloeibaar. Heb nu de ganache maar even in de koelkast gezet zodat ie weer kan afkoelen zodat de slagroom er iig niet van schift.
Wat een SUPER gave koekjes!!!! Ik vind het zo jammer dat ik geen koekjes kan bakken (veel te kleine combimagnetron).
Vraagje: het lijkt mij super leuk om een oud huisje te maken, maar ik heb even geen 400 euro ( ) over om een cursus van 4 dagen te volgen bij Annelies van Tessel ( http://www.anneliesvantessel.nl/nl ). Heeft iemand enig idee hoe je dat verouderingseffect krijgt? Zou dat met dusten gaan? of juist verven en dan weer weg poetsen?
@Kinke: gave taart hoor! Alleen lijkt het rondje (kartonnetje?) waar Kitty op zit, niet helemaal lekker aan te sluiten op de taart. Ik vind de rondjes met letters erg leuk gedaan, zo over elkaar heen gelegd zeg maar! Ik zou in ieder geval erg blij zijn met deze taart!!!
@Magnificent: wat een BELACHELIJKE leuke koekjes zeg!!! Supergaaf!! Ik begreep uit de post van iemand anders dat je die kleuren met Icing hebt gedaan. Leuk! Dat wil ik ook nog weleens leren.
Klopt Valina, het rondje ligt ook gewoon los. Leek me leuker en bovendien handiger, nu kunnen ze dat monster er zo afhalen zonder de taart te beschadigen