Taarten decoreren XVI

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 00:37

CC doe ik nooit in de koelkast.
Gewoon in de doos zou ik doen. :)

Fijn dat je hulp had!

Lieveranders

Re: Taarten decoreren XVI

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 00:58

Oké thanks :)

Ja heel fijn! Ik heb zo'n klein oventje waar maar een paar cakejes tegelijk in kunnen, daar ging echt het meeste werk in zitten..

Ik bedenk me dat als ik hier een foto wil plaatsen ik hem eerst op Hyves moet zetten dan dan bijna iedereen die morgen komt ze dan al kan zien.. Dat vind ik een beetje jammer, dus ik plaats morgen even een foto!

Ik heb in elk geval jullie advies over de kleuren opgevolgd, ben erg benieuwd wat jullie er van vinden.. :)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 09:31

cupcakes drogen uit als je ze in de koelkast bewaart.

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 09:52

Jeuj! Ik heb mijn afstudeerwerkstuk af en nu mocht ik gaan beginnen met bakken. Ik heb een paar maanden geleden een workshop gehad en die heeft me zo enthousiast gemaakt dat ik het zelf ook eens wilde proberen.
Dit is dus mijn eerste taartje thuis gemaakt:
Afbeelding
Afbeelding
Ik had helaas wat druppeltjes water op het fondant laten vallen, deze uit proberen te vegen, vandaar die lelijke vegen er op.
De vulling bestaat uit: vlaaifruit kersen, en een laag luchtige kersenpudding.
De randjes om de letters heb ik gerold, wat een werk! Ik had geen thema in mijn hoofd en ben gewoon begonnen en heb het een en ander uitgeprobeerd.
Een vriendin van me is maandag jarig en ze wilde de taart graag hebben. Ik heb hem dus nog niet geproefd.
Ik vond het erg leuk om te doen, moet er nog wel wat meer handigheid in gaan vinden.
Ik ben met het vullen, afsmeren en decoreren zo'n 4 en een half uur bezig geweest....
Vooral de koe kostte veel tijd.
Ben benieuwd of jullie nog bruikbare tips hebben!

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 10:06

Heel leuk gedaan voor je eerste taartje hoor :) . Ik ben nog steeds erg lang bezig met vullen bekleden en decoreren :D . Dan wil ik het zo en dan toch maar zo :D dus elke keer heb ik wel wat anders := en ja, dan ben je lang bezig met een taart :D .

Zo moet ik voor mijn schoonvader voor volgende week een taart gaan maken. Hij wordt dan 60!
Ik zit nu al te twijfelen of ik een grote strik zal maken voor bovenop de taart of een grote 60 erop zetten. En welke kleuren precies, hoe ík m zal gaan decoreren. Ben er nog steeds niet uit :D .

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 10:22

Wat een leuke taart! Die koe is erg gaaf zeg!
Hoe doen jullie dat toch zo goed?
Ik heb 1x een drummer, 1x een engel geboetseerd maar die was echt niet zo mooi hoor.
Laatst bijgewerkt door milou123 op 04-06-11 10:25, in het totaal 1 keer bewerkt

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 10:23

Ik heb wel gebruik gemaakt van een 'how-to' van de site van dlt. Daar vind je precies hoe je zo iets kan boetseren, heel handig!

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 10:26

ah oke. Voor m'n engel heb ik ook een how-to gebruikt. Niet dat die zo mooi was als in de how-to maargoed.
Ag ook daarin, oefenen,oefenen,oefenen voor mij denk ik. :))

Tara_Jenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 10:32

wat leuk!!! echt super knap gemaakt allemaal

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 12:56

Wat een leuke taart Corinne1981! Inderdaad wel jammer van die veeg die je zelf al aangeeft. Die koe is echt schattig :) Qua tekst was nog een idee geweest om er BOERA van te maken, ivm de koe ;) ;)

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 23:07

Esgaroth schreef:
Aha! Ik zie nu het verschil! Ik dacht namelijk dat je rand enkel zo dun kon zijn als de uitsteker aangaf. Maar je kunt je onderrand dus zo hoog of laag maken als je wilt, omdat je alleen de bovenkant als het ware bewerkt met de uitsteker?

Jep :j , zo kun je dus de rand net zo breed als je zelf wil :j .

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 23:27

:):) :):) :):) morgen heb ik een workshop:D

Ik had een taarten opdracht voor een thee tuin, en hij was helemaal op:D
Vulling was citroen kwarktaart met lemoncurd. hij was schijnbaar heerlijk!

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 10:37

Ben gisteren begonnen met m'n strik. Wat een werk zeg. Het werk opzich valt wel mee, maar het wachten tussen door :j.
Ben je toch al snel twee dagen mee bezig voordat deze af is ( bij mij dan hé := ).
Biscuit is klaar en ligt in de vriezer, dus nog een paar dagen en ik mag ook weer aan de slag *\o/*

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 10:46

Met een strik ben je inderdaad wel een paar dagen bezig voordat hij droog is ja, maar dat scheelt wel stress :P .

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 12:16

Ik doe de rand altijd met een liniaal. Ik leg de uitsteker op m'n fondant, snijd de bovenkant met een liniaal af, en dan haal ik m los en heb ik een randje. Kan je idd zo dik maken als je zelf wilt.

Strik maken vond ik ook erg meevallen, de wachttijden ook eigenlijk, als je thuis bent in ieder geval. Ik had m wel te kort laten drogen, had gelezen 2 uur, maar dat is echt te kort, want mijn onderste lussen zakten iets in. Dus volgende keer laat ik de strikken wel een dag drogen voor ik m in elkaar zet.

Lieveranders

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 12:26

Hierbij een foto van de cupcakes die ik gemaakt heb voor onze verjaardagen/housewarming.. Heb er in totaal 40 gemaakt..

Afbeelding

Roze voor mij, blauw voor mijn vriend en groen voor ons huisje.. de bovenste is een creatie van mijn vriend.. :)) Die heeft meegeholpen, omdat we het anders niet af kregen en die wilde zelf ook nog 1 maken..

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 12:27

Je vriend is goed. 8-)
Leuk hoor die CC. :j
Simpel maar leuk.

Lieveranders

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 12:29

haha ja ik was heel blij dat hij mee wilde helpen..

We hebben het inderdaad simpel gehouden. We wilden er 50 maken (wat niet helemaal gelukt is doordat er een aantal cc's mislukt waren in de oven) dus we wilden het niet te moeilijk maken. Aangezien dit de tweede keer is dat we dit doen..

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 12:32

Leuk gedaan, leuk dat je vriend wilde helpen!

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 13:36

Wat een leuke cupcakes!
De taarten werden op de verjaardag goed ontvangen.
Afbeelding
Ik heb als vulling mandarijn bavarois gebruikt. De taart is afgesmeerd met botercreme. De huid is van fondant met perziksmaak en de bikini van marsepein, hier heb ik een beetje eetbare glitter gekneed.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 14:48

Leuke bikini, cupcakes en koe :)

Dat boetseren vind ik altijd lastig... Toch ook weer eens proberen.

Lieveranders: vind de salamander van je vriend ook echt leuk :) Zal mijn vriend ook eens proberen zo ver te krijgen dat hij er een maakt.

Met Hemelvaart Pip Studio cupcakes gemaakt en gewoon mijn camera vergeten!!! Heb 1 cupje mee naar huis genomen en daar dus nog een foto van gemaakt.

Was op zich wel tevreden, alleen mooie lijntjes maken met de sugargun blijf ik echt moeilijk vinden. Of ik krijg het er niet eens doorheen en dan ineens wel en dan weer niet. Erg irritant. Nu was het wel gelukt om er lijntjes uit te krijgen, maar ze keken best droog. Iemand DE tip?

Het roze was IRL trouwens een stuk feller, is nu absoluut niet terug te zien.

Afbeelding

Lieveranders

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 14:52

Wauw die is mooi!

Die bikini is ook erg mooi!

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 15:14

Leuk zeg, die bikini ook trouwens!

De sugarcraft gun. Ik had eerst ook die korrelige lijntjes. Ik doe nu een klein stukje fondant even in de magnetron, flinke dot crisco erbij, goed kneden, en dan in de sugarcraft gun.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 15:18

PriscaZ schreef:
Erg irritant. Nu was het wel gelukt om er lijntjes uit te krijgen, maar ze keken best droog. Iemand DE tip?

Ja :D . Fondant goed doorkneden, 5 seconden in de magnetron, flinke lik crisco in je sugarcraftgun en crisco door je fondant heen.
Maar: een heel dun lijntje zal altíjd moeilijk blijven, het zijn immers maar minigaatjes ;) .

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 15:23

Dat had ik al gedaan. Zou er dan nog meer Crisco bij moeten?

En doe jij de Criso erbij voor of nadat je de fondant in de over hebt gehad?