Taarten decoreren XV

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NadineK

Re: Taarten decoreren XV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 15:45

ik heb wel bavarois vulling daar doe ik dan verse aardbei' tjes doorheen. verder heb ik eigenlijk nog nooit met smaakstof gewerkt.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 16:04

Bah, ik had eerst fondant meebesteld met framboos smaak,
maar dat plakt joh! Echt niet normaal! :P Tis super zacht, en blijft overal aan en in zitten.
Ik dacht van, dan maak ik daar mooie roze bloemen van :j (met een siliconen mold) maar dat bleef er allemaal in zitten. Terwijl met Pettinice fondant het er zo uitkomt.
Zal Tylose erdoorheen helpen tegen het plakken/scheuren?

Enige voordeel is dat het wel heel lekker smaakt naar Framboos :j (klein stukje geproefd, hahah)

Heb met de Pettinice fondant de Patchwork Cutters van de Vlinders uitgeprobeerd :D Is echt super zeg!
Alleen bij de lieveheersbeestjes of bijtjes ofzo kun je de pootjes niet los krijgen. Die kan ik dus alleen in de fondant drukken, niet als losse figuurtjes.
Laatst bijgewerkt door 1234 op 11-04-11 16:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 16:04

folietje ertussen doen? Of je vorm insmeren met crisco?

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 16:06

jaah maar zegmaar het blijft in mn handen ook al helemaal plakken overal aan, en scheurt als een gek, hahah xD
tis wel kneedbaar, maar meer ook niet. ook bij Patchwork Cutters blijft het in de gaatjes zitten.

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 16:19

Ik zie ik het krantje van de xenos vierkante bakvormen (springvormen) 28 x 28 = 5,99 26 x 26 = 4,49 en 24 x 24 = 3,49
morgen maar even langs de xenos :D

Ik ben blij als mijn biscuitmix binnen is...vind dat met cake helemaal niets,.
Heb nu boerencake gepakt dacht dat is wat steviger...nou dat is het idd wel maar krijg hem gewoon niet mooi afgesmeerd omdat de randen heel snel kruimelen...dus dat wordt em niet meer..

Mijn zoon gaat van het weekend weer naar Oma en helpt daar op vrijdags avond (om de week) mee met de bardienst in het clubhuis met rikken.
Vind hij geweldig en hij voorziet iedereen van drinken en vangt daar meestal nog meer fooi voor dan Oma zelf :P dus dat vind hij natuurlijk helemaal geweldig.
Vandaag is hij 10 jaar geworden en heeft op school de paas cupcakjes getrakteerd en voor de juffen de vrolijk paastaart, de directie had hem gezien vond hem geweldig en heeft een foto gemaakt voor op de website :D

Natuurlijk wil hij vrijdag ook trakteren in het clubhuis dus heb 2 taartjes gemaakt met kaarten erop...
Afbeelding
2 x 10 cm x 10 cm
de ene is gevuld met chocolademouse en slagroom en de ander met abrikozen jam en slagroom en geheel afgesmeerd met witte chocopasta...die oudjes houden vast van zoet :D
Laatst bijgewerkt door TinkerTom op 11-04-11 16:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 16:20

Leuk!

NadineK

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 16:27

ik zou inderdaad ook met crisco proberen. misschien klein beetje tylose zodat het wat beter uithard (omdat je zegt dat het alleen kneedbaar is) anders zou ik het ook niet weten...
Wel lekker met framboos smaak :9

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-11 16:34

LauraMc schreef:
Samantha_ schreef:
Ik bedoel een handding ja, en die zijn klein ja. Dus niet bedoeld voor bovenop de taart, maar meer voor de decoratie.

Wij hebben er een uit italie, zo'n kleintje was daar al 20 euro.. Ik weet niet hoe het hier in NL is?

Ik heb ook zo'n kleintje voor iets van 20 euro gekocht, maar ik gebruik 'm nooit. Zo'n klein lapje is veel makkelijker zelf uit te rollen dan met dat ding.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 16:35

jaah k ga t wel proberen de volgende keer :j
Was vanmiddag alleen ff alles aan t uittesten wat k had besteld, hahah xD (en heb de fondant in Tupperware bakjes gedaan)

Kwam er net achter dat k nog maar een klein beetje biscuitmix heb xD
Gelukkig hebben ze het bij Pipoos :oo Anders moest k weer bestellen, niet zo handig, hahah

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 17:53

Ik lees veel over de 'sugargun', maar wat is dat eigenlijk?
Ik ben al aan t zoeken geweest bij DLT maar niet gevonden.
Zo te lezen is het wel een ideaal 'apparaat'.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 18:05

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 18:12

Stipje. Alle 15 topics doorgelezen maar ik bak zelf helaas alleen uit pakjes. ;) Dus ik blijf het gewoon volgen zo!

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 18:41

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 20:06

Falona schreef:
Slagroom heeft inderdaad een beetje klopfix nodig om de juiste stevigheid te krijgen. En ik merk dat het ene merk slagroom ook steviger wordt dan het andere merk. Ik gebruik meestal Friese Vlag lang lekker, die wordt echt super stevig.

Inderdaad :j Zo had ik laatst de slagroom van de Euroshopper. Die was dus na 7 minuten kloppen een grote klont boter geworden. Nooit geweten dat dat kon, maar die heb ik dus weg kunnen gooien :')

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 20:08

TinkerTom schreef:
Ik zie ik het krantje van de xenos vierkante bakvormen (springvormen) 28 x 28 = 5,99 26 x 26 = 4,49 en 24 x 24 = 3,49
morgen maar even langs de xenos :D

Doe jezelf een lol: niet kopen! Al meerdere mensen hier, waaronder ik, hebben deze gekocht en weg kunnen gooien.
Ze sluiten niet goed, waardoor je beslag in de oven uit de bak loopt. zonde van je geld!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 20:10

Esgaroth schreef:
Falona schreef:
Slagroom heeft inderdaad een beetje klopfix nodig om de juiste stevigheid te krijgen. En ik merk dat het ene merk slagroom ook steviger wordt dan het andere merk. Ik gebruik meestal Friese Vlag lang lekker, die wordt echt super stevig.

Inderdaad :j Zo had ik laatst de slagroom van de Euroshopper. Die was dus na 7 minuten kloppen een grote klont boter geworden. Nooit geweten dat dat kon, maar die heb ik dus weg kunnen gooien :')

Nog nooit van Clotted Cream gehoord :P ? Da's doorgeklopte slagroom, inderdaad bijna als boter zo stijf. Heerlijk op scones met jam :9 :9 .

woldhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 20:21

Esgaroth je moet de slagroom wel goed koud hebben. Als dit niet het geval is dan wordt het idd een klont boter. Ik heb die van de euroshopper ook altijd en zorg dat het goed koud is.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 21:42

Nou ik ga t er toch maar eens op wagen.. Ik ben een complete leek met t bakken van taarten (enige wat mij lukt is een appeltaart en appelflappen) en ik lees heel veel mee hier, maar krijg 1 en 1 maar niet bij elkaar opgeteld.. Er worden met termen gesmeten waar ik helemaal bang van word.. :P

Er woont natuurlijk niemand bij mij in de buurt die het wel gezellig zou vinden om eens een zaterdagje (of zondagje) met me in de keuken te staan om me de kneepjes van t vak te leren? :o

Zo.. T is eruit :P
*gaat nu weer in een hoekje blozen*

Zarah_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 22:09

Geweldige taarten zijn er weer gemaakt!!
Ik ben ook vooral een meelezer en leer veel van alles wat jullie vertellen. :)

Heb net een groooote (echt heel groot) bestelling geplaatst bij DLT, dus kan nu echt gaan beginnen! :D
Heb me eerst alleen verdiept in de taarten, maar zag ook al een aantal keer prachtige CC voorbij komen.
Op Youtube heb ik al verschillende filmpjes bekeken over hoe je deze CC versierd. Ik vind dit bijvoorbeeld prachtig: http://youtu.be/8cvyBz2a4DY
Ik snap nu hoe het moet, alleen wat voor spuitzak gebruiken jullie hiervoor? Ik heb namelijk wel een spuitzak met verschillende 'monden', maar die zijn allemaal veel kleiner, waardoor je dat mooie effect niet krijgt.
En nog een vraag: wat gebruiken jullie om dit mee te maken? In het filmpje gebruikt ze volgensmij botercrème, maar ik vind botercrème persoonlijk eigenlijk helemaal niet lekker. :+ Kun je ook iets anders gebruiken? :)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 22:26

Zarah, dan had je bij je bestelling nog een spuitmondje van Wilton, de 1M of 2D mee moeten bestellen :)

Zarah_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 22:31

Nou dat komt goed uit, want ik dacht al, laat ik maar even wachten met het plaatsen van de bestelling nadat ik het hier had gevraagd. :Y)
Top, dan ga ik die dus meteen meebestellen. :D Ik heb net al even gekeken, maar kan hem zo snel niet vinden. Kijk er waarschijnlijk overheen, maar heb je misschien een linkje ervan? :)

Zarah_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 22:37

Jaaa, helemaal super! Top, dankjewel! Heb ze beide meteen toegevoegd aan mijn winkelwagen. *D
Ik vermoed alleen dat deze dan weer niet op mijn (goedkope Xenos) spuitzak zullen passen, welke spuitzak raden jullie hierbij aan? :)

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 22:42

geen idee, sorry xD
Gebruik niet zo vaak spuittechnieken, en heb zelf een spuitzak+mondjes van de blokker, en een metalen slagroomspuit.

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 09:16

hey mensen vraagje begin binnnekort aan de stage op de universiteit utrecht ken der nauwelijks iemand maar het leek me leuk om een middagje eens wat te oefenen met bakken aangezien ik het nog niet zo goed ken misschien dat iemand me een beetje wilt helpen
heb dus wel al wat cupcakes gemaakt en zo maarja nooit zo netjes als meeste hier dus iemand in de buurt van utrecht bereid mij te helpen?
ik woon op het moment van de stage in zeist