Taarten Decoreren XIII

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

liloenstitch

Re: Taarten Decoreren XIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 08:11

mooie tiara hoor!

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 09:31

hele mooie tiara

NadineK

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 11:21

Echt hele mooie tiara! Leuk ook met die 'diamantjes' zo erop

Ik heb een vraag, als jullie de taart hebben gemaakt. Hoelang daarna bewaren jullie hem dan nog, en is dat dan in de koelkast of niet? Wordt die dan ook veel vochtiger als jullie hem wel in de koelkast zetten, of heeft dat ook met vulling te maken?

magnificent

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 11:28

ik maak de taart altijd een dag van te voren maar zet m altijd in de koelkast. Ik heb nog nooit meegemaakt dat de taart vochtig werd of ging zweten maar smeer ook altijd dun af met botercreme en spuit daar ook de dijkjes van. Als ik een hele vochtige vulling gebruik smeer ik eerst nog een laagje creme onder die vulling. vocht kan zo echt nergens heen :D

LadyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 12:13

Zoekend;
super tiara! kan je mij het patroontje pben?

Diana;
hele mooie strik zeg echt goed gelukt

Magnificent;

ziet mooier uit als dat je het met een barbie doet alleen veel meer werk neem ik aan

Annemiekbram;
ook mooi

hahah kan alleen maar mooi zeggen!

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 12:25

%*^)#%*%^)(%*@)@!!!!! sorry, ff vloeken, wat baal ik he van taartendecoratie, hebben de helft van mijn bestelling weer eens niet op voorraad :\

En wat n leuke tiara! :)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 12:35

Jaime, is het voor jou niet makkelijker om gewoon je eigen winkeltje te beginnen :')
Trouwens, als je professioneel gaat, kan je dan niet ook gewoon groter inkopen bij leveranciers? Of is dat niet rendabel?

liloenstitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 12:39

balen is dat he als je bestelling niet op voorraad is.

Ik had dat vorige week met homebaked en daar hoor je nooit of een artikel er wel of niet is. Moest nageleverd worden en kon nog weken duren. Niet handig met een komende workshop. Achteraf bleek het de volgende dag al bij hen binnen te komen en is dus gelijk verzonden. Maar lastig is t wel.

Lijkt me voor jou inderdaad ook best rendabel om een eigen winkeltje te beginnen of heb je al kortingsafspraken gemaakt?

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 12:46

Ja dat kan dan idd, dat is ook 1 van de redenen dat ik me wil gaan inschrijven, als ik ben ingeschreven wil ik oa gewoon taarten maken in opdracht, workshops geven en eventueel een hele kleine webshop beginnen in hele exclusieve artikelen, die dus niet overal te koop zijn. Maar het voordeel is dan wel dat ik gewoon groter/voordeliger kan inkopen dan nu..

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 14:09

Heeft iemand wel eens iets geprobeert met de 5cm Blanda's?
Hubbie wilde wel een tietentaart helemaal voor hemzelf alleen, maar twee 12cm Blanda's is een beetje veel van het goede. Nou was ik aan het kijken en zag dat ze ook 5cm Blanda's hebben bij de Ikea, maar ik weet niet of die misschien te klein worden om iets mee te maken.

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 14:15

die allerkleinste heb ik ik ook in huis...maar die zijn echt mega klein (weet niet of dat 5 cm is)
Misschien kun je wat improviseren met eierdopjes?

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 14:18

Wooow die tiara is echt gaaaf! :D

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 14:25

Dan moet 1 tiet maar in de diepvries, Falona :')

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 15:21

@annemiek: Eierdopjes hebben we geen geschikte in huis om iets mee te maken, en aangezien we die nooit gebruiken ga ik ze ook niet speciaal kopen ;) Die kleine blanda's daarentegen zal ik vast wel vaker gebruiken voor mini tieten :D, maar ik kan zo online niet zien of daar iets fatsoenlijks mee te maken valt.

@mm: Hij moet ook afvallen ;). Hij had het ook al over grote tieten gehad en ik heb wel 2 20cm Blanda's maar die gaat hij echt niet krijgen. Voor z'n verjaardag misschien als we het met de gasten kunnen delen. En dan nog lijkt het mij wel erg grappig om zo'n tietentaart in een formaat te maken dat 1 persoon hem op kan eten.

Ik moet toch nog naar de Ikea, kijk ik wel even wat het is en ga ik wel wat experimenteren. Misschien werkt het beter met cupcakebeslag ipv biscuitbeslag gezien het formaat.

liloenstitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 15:24

Die heb ik inderdaad wel eens geprobeert. Zal eens even een fotootje zoeken.

edit, foto gevonden
Afbeelding

Lisette03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 15:30

ziet eruit als een mooi 1 persoonshapje zo :j

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 15:32

Zo. Mijn koekiemonsters...of noujaa...eigenlijk alleen nog maar blauwe monsters, want ze hebben nog geen koekie :D staan in de diepvries.
Dan haal ik ze de dag vóór zijn (mij zoon) verjaardag eruit, 's avonds de koekies erin proppen en dan kan hij ze op zijn verjaardag trakteren op school :9

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 15:35

Wat leuk MM! Ben wel benieuwd naar een foto :)

Ziet er goed uit liloenstitch! Hoe heb je dat gemaakt?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 15:39

@Linda: foto maak ik tzt als er ook koekies in zitten :D

liloenstitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 15:41

hetzelfde als een gewoon boltaartje. Hoe lang in de oven weet ik niet meer, was een tijdje terug. Doorgesneden, gevuld, afgesmeerd en bekleed.

Kleurencombi vind ik niet zo, maar was wat ik toen in huis had.

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 15:42

Oke.. en welke maat is dit dan? De 5cm blanda?
Ziet er echt super leuk uit!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 15:44

Wat een lief klein dingetje!
Misschien kan je ook gewoon twee cupcakes maken, ondersteboven zetten en wat bijsnijden?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 15:49

Ik heb wel blauwe vingers nu... :=

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 15:52

Wauw, ik denk dat ik iets meer dan 1 setje mee neem <3
Dit zijn idd de perfecte 1 persoons hapjes en ik heb het idee dat je er meer kanten mee op kan dan met de cupcakes. Voor een tiet wel erg hoog, maar dat kan je natuurlijk nog manipuleren door er minder beslag of een minder dikke laag vulling in te doen.

Ik ben trouwens het weekend achter het nu van een smoother gekomen. Deed het altijd zonder, maar kon ook nooit de onderkant netjes afgewerkt krijgen. Van het weekend kon ik die smoother even gebruiken en zowaar, ik kon meteen, in een keer, de overtollige marsepein hardstikke netjes wegsnijden. Even kijken wanneer ik weer langs Geldermalsen kan, want die moet ik ook een hebben.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 15:55

Oh ik had trouwens maandag een mail van DLT (over die verschillende kleuren groen die ik had gekregen),; of ik een foto wilde maken zodat ze konden zien wat het verschil was en dat ze mij dan de goede konden toesturen. Dus nouja, dat heb ik dus maar gedaan. Ben benieuwd hoe ze het nou precies gaan oplossen.