Theoriën koolhydraatarm, caloriearm, vetten, eiwitten etc...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 12:55

Zelf pak ik graag Sojamelk als tussendoortje. :j
Dat wou ik nog even aanraden. Aangezien er maar 73 Kc per 250 mililiter in zit. Het vult, is lekker, en je kunt ook nog een de ongezoete versie kopen. Nog beter dus.

Eigenlijk zondig bijna nooit, op de manier van snoep of snacks o.i.d. Ik zondig alleen op de manier van dat ik af en toe een boterham o.i.d. teveel pak. Erg irritant.

Noppert

Re: Theoriën koolhydraatarm, caloriearm, vetten, eiwitten etc...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 13:12

Leuk Mrijn, ik doe ook "weet hoe je eet" Behalve dat je afvalt krijg je echt superveel energie en dat is gewoon heel fijn. Verder vind ik het goed vol te houden, ben gek op kaas en noten etc.

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 13:48

Leuk om een mede-WHJE-er te spotten. Hoe lang ben jij al bezig en wat zijn de resultaten tot nu toe? Gave locatie bied je trouwens aan! Het zou zomaar kunnen dat ik daar gebruik van ga maken in het voorjaar. Zijn de slaapkamers ruim genoeg om met 2 volwassenen en een kind te slapen?

Ik heb net mijn 'lunch' op: 70 gram gesneden kipfilet en een gekookt ei. Een beetje karig is het wel, maar gelukkig ligt er nog een amandelmuffin naar me te lonken en heb ik in de koelkast nog wat bakjes staan met gehaktballetjes en blokjes kaas.

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 14:11

Ik zit nu in dag 22 en ben nu 7,5 kg kwijt. Ik was na 3 opruimdagen ruim 4 kg kwijt, dus dat schoot lekker op :D Ik moet zeggen dat ik het goed vol kan houden, behalve in de weekenden dat we "kinderloos" zijn ( 1 x in de 14 dagen), want dan gaan we nog wel eens uit eten, maar goed, een beetje genieten moet look kunnen. Overigens scheelt het heel veel als je echt steevast alles opschrijft wat je eet, ik kwam er zo achter dat ik niet eens aan al mijn eiwitmomenten kwam en nog wel eens de 2e portie fruit vergat.

Even off topic: dank je voor het compliment over ons vakantiehuis *D Er zijn 8 slaapplaatsen (3 slaapkamers), dus ruimte genoeg voor 2 volwassenen en een kind! Je bent van harte welkom!!

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 14:17

Zo zeg, da's inderdaad een prachtig huis!

Goed bezig trouwens Noppert, dat is een geweldig gewichtsverlies! Misschien is het ook wel goed om het 'kinderloze' weekend te houden om een keer een uitzondering te maken. 't Is altijd leuk om iets te hebben waar je naar uit kunt kijken.
Ik kijk zelf heel erg uit naar de dag dat ik -20 kilo mag noteren. Voor dat moment heb ik mezelf namelijk een grote puntzak friet met mayo beloofd :D

Anneve, de broodbakmix van 't Stoepje schijnt erg lekker te zijn.

Mrijn: van harte welkom! :)

Lielle: ik ben benieuwd wat je vandaag te horen gaat krijgen. Ik duim mee voor kaas :))

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 14:19

Wow, -20 kg, dat zou echt een superresultaat zijn, Oscar. Ben je al wel een beetje in de buurt van dat getal?

Ik kijk ook wel uit naar die weekenden, zijn een beetje een stok achter de deur, maar ook wel een stimulans. Het maakt het net allemaal een beetje draagelijker :D

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 14:23

7,5 kg in 22 dagen, JEETJE. :oo

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 14:24

Begrijpelijk :j
In theorie is het allemaal zo prachtig.... je mag niet zondigen, je moet zus, je mag niet zo. Maar zeker als je een lange weg te gaan hebt en het soms moeilijk hebt, dan kan het je ook een extra stimulans geven om jezelf eens goed te belonen.

En ja, ik ben enigzins in de buurt. Min 17 kilo om precies te zijn. De laatste tijd gaat het wel wat langzamer. In het begin ging het supersnel, nu zit ik zo tussen een pond/kilo per week. We zijn dus onderweg naar die puntzak, maar het zal nog wel even gaan duren :))

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 14:38

Wow, Oscar! 20 kilo, je bent dus al ruim over de helft! Dat moet nu al 3 kledingmaten schelen, lijkt me heerlijk!

@Noppert: dat doe ik je niet na hoor, 4 kilo in 3 dagen. Er was vanochtend precies 200 gram af. Ik moet me ook helemaal niet dagelijks wegen, dat is alleen maar frustrerend (maar doe het toch). Hoeveel moet je totaal kwijt?

Ik probeer mezelf te troosten met verantwoorde baksels zoals notencake enzo. In mijn SB-tijd heb ik geleefd op notencake. Niet vetvrij, maar wel haast kh-vrij en zo lekker! Ik doe ook wel een moord voor een patatje hoor, maar daar ga ik mee wachten tot ik de eerste 6 weken achter de rug heb (zeg ik nu). Ik heb van een andere dieetpoging nog wat vet- en kh-blockers. Die schijnen echt te werken en zo kan ik tegen die tijd zondigen en het meteen weer uitpoepen :D

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 14:40

Hoe lekker is dit!

Sinaasappel amandel cake

Ingrediënten :

170 gram amandelen
1 medium navel sinaasappel
3 grote eieren
vloeibare zoetstof (optioneel)
1/2 theelepel bakpoeder
eventueel 4 theelepels magere yoghurt
eventueel pomegranaat zaadjes

Bereiding :

Verhit de oven op 180 graden C.
Maal de amandelen fijn.
Haal de zest van de hele sinaasappel. Haal het bittere wit eraf en ontpit.
Doe de sinaasappel in de keukenmachine en maak er een smoothy van.
Doe alle ingredienten bij elkaar en mix ze.
Doe ze in een cakeblik of maak er muffins van.
Bak ze in 30 tot 45 minuten totdat de bovenkant stevig is en de cake redelijk droog.
Snij de pomegranaat in vieren.
Garneer de cake met de yoghurt en de pomegranaat.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 14:49

Mrijn schreef:
Wow, Oscar! 20 kilo, je bent dus al ruim over de helft! Dat moet nu al 3 kledingmaten schelen, lijkt me heerlijk!

@Noppert: dat doe ik je niet na hoor, 4 kilo in 3 dagen. Er was vanochtend precies 200 gram af. Ik moet me ook helemaal niet dagelijks wegen, dat is alleen maar frustrerend (maar doe het toch). Hoeveel moet je totaal kwijt?

Ik probeer mezelf te troosten met verantwoorde baksels zoals notencake enzo. In mijn SB-tijd heb ik geleefd op notencake. Niet vetvrij, maar wel haast kh-vrij en zo lekker! Ik doe ook wel een moord voor een patatje hoor, maar daar ga ik mee wachten tot ik de eerste 6 weken achter de rug heb (zeg ik nu). Ik heb van een andere dieetpoging nog wat vet- en kh-blockers. Die schijnen echt te werken en zo kan ik tegen die tijd zondigen en het meteen weer uitpoepen :D

Volgens mij maak je het jezelf veel makkelijker als je helemaal geen dingen bakt die weer een vervanger zijn van cake/taart enzo. Door toch nog taarten en vervangende taarten en cakes enzo te maken, verander je je toch je eetpatroon niet echt (lijkt mij dan hoor). Het enig is dat ze dan verantwoorder zijn. Nou bak ikzelf nooit meer taart en cake, deed ik vroeger thuis wel, maar dat zou mij alleen nog steeds uitnodigen tot veel snoepen.
Ik probeer wat gezonde biscuitjes als tussendoortje te eten en fruit en wat noten. Al ben ik niet zo strikt echt op een dieet. Ik probeer gewoon minder koolhydraten binnen te krijgen en minder te snoepen maar meer met tussendoortjes te redden ;-) Maar dan moet je niet van een ex-collegaatje een zak chocoladepepernoten kado krijgen :o :D ;)

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 14:49

Ziet er heerlijk uit Mrijn, hoeveel plakken haal je er ongeveer uit? Ik zie namelijk dat het ongeveer 6 eiwitporties zijn vwb de noten en 3 eiwitporties voor de eieren, dus als er 6 plakken uitkunnen is het 1,5 eiwitportie per plak, dat wordt smullen :9

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 14:51

Wat houden die opruimdagen precies in noppert?? Kun je dat eens toelichten? Alvast bedankt!

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 14:57

Opruimdagen zijn dagen waarop je maximaal 30 khd mag eten. Op die dagen mag je ook geen graan, fruit en/of groente eten, maar alleen maar om de 2,5 uur een eiwitportie. Ik begin dus met 200 cc magere yoghurt met 1 el lijnzaad en 1 el havervlokken en 1 schepje eiwitpoeder, 8 koolhydraten. Om 10 uur 30 gr. noten (6 khd), om half 1, 100 gram vis. Om half 3 een opkikker met eiwitpoeder, om 5 uur 100 gram gehaktballetjes en om half 8 en uur of 10, 60 gram 30+ kaas. Deze doe je 1 x in de week. De rest van de week mag je max. 80 koolhydraten per dag eten, plus 1 graan, 2 fruit, 1 groente en 1 rauwkostportie.

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 14:58

fargo schreef:
Mrijn schreef:

Volgens mij maak je het jezelf veel makkelijker als je helemaal geen dingen bakt die weer een vervanger zijn van cake/taart enzo. Door toch nog taarten en vervangende taarten en cakes enzo te maken, verander je je toch je eetpatroon niet echt (lijkt mij dan hoor). Het enig is dat ze dan verantwoorder zijn. Nou bak ikzelf nooit meer taart en cake, deed ik vroeger thuis wel, maar dat zou mij alleen nog steeds uitnodigen tot veel snoepen.
Ik probeer wat gezonde biscuitjes als tussendoortje te eten en fruit en wat noten. Al ben ik niet zo strikt echt op een dieet. Ik probeer gewoon minder koolhydraten binnen te krijgen en minder te snoepen maar meer met tussendoortjes te redden ;-) Maar dan moet je niet van een ex-collegaatje een zak chocoladepepernoten kado krijgen :o :D ;)

Ik kan en wil me geen leven voorstellen zonder een koekje oid en dan is dit een prima alternatief. Dit maakt het juist gemakkelijker voor mij. Mijn eetpatroon verandert wel degelijk omdat ik geen loze kh's meer eet in de vorm van suiker en witte meelsoorten (die vaak in 'gezonde' biscuits zitten), maar voeding die iets toevoegt (zoals noten, hüttenkäse, volkorenmeel).

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 14:59

Noppert schreef:
Ziet er heerlijk uit Mrijn, hoeveel plakken haal je er ongeveer uit? Ik zie namelijk dat het ongeveer 6 eiwitporties zijn vwb de noten en 3 eiwitporties voor de eieren, dus als er 6 plakken uitkunnen is het 1,5 eiwitportie per plak, dat wordt smullen :9

Ik heb deze nog niet gemaakt. Ik ga me daar vrijdag aan wagen (ik ben nu nog aan het opruimen).

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 15:02

Daar ben ik het helemaal mee eens Mrijn, ik wil best nog wel eens wat snoepen, maar dan wel gezond, zoals inderdaad noten etc. Ik merk gewoon dat dit mijn gestel zoveel goed doet, voel me fit, heb bergen energie en ik val ook nog af, wat wil je nog meer ? :D

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 15:06

Mrijn: ok dan snap ik het.

Pfoeh die opruimdagen zijn best pittig, wat moet ik me bij eiwitpoeder voorstellen?

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 15:13

Hoogwaardig proteinepoeder, niet echt lekker, maar met opkikker of suikervrije ranja, krijg ik het nog wel redelijk weg. Verder moet je dagelijks een vitaminepreparaat, een vezeltablet en een omega 3-6-9 tablet innemen.

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 15:17

Man, wat hebben veel bokkers al geweldige resultaten bereikt hier! :oo

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 15:30

Oe Noppert, jij kunt me helpen. Wanneer moet je die vitamines ook alweer innemen?

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 15:30

Begin dit jaar ben ik veel aangekomen omdat ik continu moe was, dit bleek aan een b12 tekort te liggen.
Ik zat toen op 105kg wat nu gelukkig alweer gezakt is naar 91.
Maar ik hoor eigenlijk onder de 80 kg te zitten dus wil nog even doorzetten.
Nu lees ik dat iedereen hier veel eieren eet, helaas kan ik dat niet teveel, heb een intolerantie.
Zijn daar dan nog alternatieven voor die ook een beetje handig mee te nemen zijn naar het werk?

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 15:31

Ik zit er over te denken om een mini-shake kuur te doen van 5 dagen. Ik zag zoiets staan bij de kruidvat. :)
Zijn er hier ervaringen mee?

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 15:44

coydog schreef:
Begin dit jaar ben ik veel aangekomen omdat ik continu moe was, dit bleek aan een b12 tekort te liggen.
Ik zat toen op 105kg wat nu gelukkig alweer gezakt is naar 91.
Maar ik hoor eigenlijk onder de 80 kg te zitten dus wil nog even doorzetten.
Nu lees ik dat iedereen hier veel eieren eet, helaas kan ik dat niet teveel, heb een intolerantie.
Zijn daar dan nog alternatieven voor die ook een beetje handig mee te nemen zijn naar het werk?

Blokjes kipfilet, zelf gemarineerde kipfilet, kaas, walnoten, magere kwark, pannenkoek (van 1 ei, lijnzaad, zemelen, schep kwark en stevia), stukjes vis, gehaktballetjes... Als je ook groenten en rauwkost mag/eet kun je ook salades maken met paprika, tomaat, komkommer... Lekker met een dressing van hüttenkäse of een dipsaus van volvette mayo zonder kh's en wat knoflook ofzo (ik heb trek, ik kan de hele dag wel over eten praten :D )

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 15:51

Mrijn schreef:
Oe Noppert, jij kunt me helpen. Wanneer moet je die vitamines ook alweer innemen?

's ochtends (ontbijt) de DX en de vezeltablet en 's avonds (diner) weer de DX en de Omega-tablet
;)