Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Unravelation schreef:Ik dacht het wel, boter laten smelten op laag vuur, toen de gecondenseerde melk en suiker erbij, toen die was opgelost het vuur hoog en 10 min laten koken. Ik denk dat dat te lang is geweest. Het was ook erg dik om op de koek uit te smeren, dat wilde niet echt.. Misschien dat ik het volgend weekend nog een keertje probeer! M'n koek kruimelde ook behoorlijk met snijden, misschien dat die ook wel korter in de over moest...
Sam2 schreef:Ik laat de caramel ook nooit doorkoken. Een paar seconden aan de kook, dan pan eraf tot de kook er weer af is, dan weer op de wamtebron en laten koken, en weer eraf en dat tot ie dik genoeg is ( ik vind 'm dik genoeg als ik met de garde een streep trek en dan de bodem van de pan zie. Vervolgens moet de caramel weer teruglopen natuurlijk anders is ie te dik en krijg je volgens mij dat ie veel te hard wordt.) Je bent even bezig, lamme arm vooral, maar zo kan het gewoon niet misgaan. Ik hou dus ook geen tijd aan maar puur op zicht/gevoel
Sam2 schreef:Ik wil hem ook zoooo graag nog een keer maken maar ik ben aan de lijn![]()
Nou ja, over een paar maandjes weer.....Cchanny schreef:Gewoon met de elektrische mixer doen
Tja, toch houd iets me tegen..... Voor je het weet is het toch te dik omdat je niet kan voelen hoeveel weerstand je hebt met roeren.