Bijna al je vragen staan in de openingpost... En de vulling is ook geheel afhankelijk van wat je lekker vind.
Prachtige taarten komen hier weer voorbij!
Ga binnenkoort denk ik CC's maken in sint/kerst thema, binnenkort sinterkerstviering met stal
Miss_m
Geplaatst: 17-11-09 21:48
Hahah ja had de openingspost al gelezen alleen heb ik geen idee welke marsepein ik bijv moet hebben, kant en klare of die je zelf nog moet kleuren of fondat ? Heb werkelijk niet eens een idee wat het verschil is
_l_amanda_l_
Geplaatst: 17-11-09 22:15
heyy dit topic eindelijk weer gevonden! ik heb gisteren mn eerste taart-met-marsepein gemaakt, fotootje:
tis 'n logo, hij kijkt wat woest maar erg leuk, dat priegelwerk 1 vraagje: kan ik dat "crisco" ook bij marsepein gebruiken? of is dat alleen voor fondant? (zoals de site zegt) en zijn jullie er tevreden mee? voor's en tegen's?
(Miss_m, ik heb mn marsepein gekocht bij www.deleukstetaartenshop.nl, daar kun je een startset kopen met tien kleuren! t'is net Fimoklei maar dan eetbaar
Miss_m
Geplaatst: 17-11-09 22:23
och help fimoklei ken ik nog van vroeger. daar kon je van die hippe poppetjes van maken Bedankt voor de tip. Moet ik dan de RolFondat hebben ?
he miss m, ik ga ook beginnen met het boltaartje, ik heb mn spullen net in huis, ik heb het volgende besteld bij taartendecoratie.nl: FunCakes Marsepein Blank 1:4 (1kg) Wilton Icing Color Set Pastel (4x14gr) En nog wat van die versierseltjes Je meot de marsepein dan 1 of 2 dagen van te voren kleuren (staat op het doosje hoe dat moet) en dan aan de slag Succes!
Miss_m
Geplaatst: 17-11-09 22:50
heb ik dan alles om kleurtjes te kunnen maken enzo ?? haha lekker zo'n leek Wil zon taartje als surprise maken..
dat is leuk! Ik ben ook een leek hoor! Ik zag dit topic en ik dacht dat wil ik ook! Ben altijd al wel taarten aan het bakken, maar nooit zo aan het versieren Als je die colorset hebt kun je 4 verschillende kleurtjes maken dus Maar op de verschillende sites heb je verschillende setjes te koop hoor! Kan je zelf kiezen welke kleuren je wilt enzo
Rolkwaliteit maakt zeker uit Ikzelf gebruik dacht ik altijd 1:3 en dan gewoon blanke marsepein, wat ik zelf kleur met de gelkleurstoffen van Americolor.
Ik zag de vraag over Crisco, dat kan je prima gebruiken met marsepein. Erg fijn in gebruik.
Over het kleuren van marsepein; je móet het niet 1 a 2 dagen van tevoren kleuren. Het kán wel. Je kan marsepein prima kleuren op het moment dat je het gaat gebruiken, alleen worden de kleuren nog intenser. Met ongeveer een dag zit je op de volle diepere kleur. Maar ik gebruik het meestal vlot na het kleuren al. Gebruik handschoentjes, want de kleur krijg je wel van je handen, maar je nagels is een grotere uitdaging
Veel kleuren kan je gewoon los kopen en hoeft niet per set.
Mayo
Geplaatst: 18-11-09 10:35
Ik was gisteren zo handig, ik was aan het decoreren voor taart 1 en ondertussen had ik een chocoladebiscuit in de oven staan voor taart 2. Na afloop toch nog even 10 minuutjes extra gegeven. Af laten koelen en ik was niet tevreden, te nat naar mijn idee, het klopte niet en ik gaf de biscuit de schuld dat deze anders werkte dan blanke biscuit.... Ehhh nee..... vanmorgen viel het kwartje... als je bakt met temperatuur opbouw, dan moet je ook wel daadwerkelijk de temperatuur opbouwen, anders kan het er lang in staan, maar lukt het nog niet Zucht, zou ik dan toch een man zijn en geen 2 dingen tegelijk kunnen doen Straks kan ik dus opnieuw een chocoladebiscuit bakken om vanavond mee aan de slag te gaan, dit keer met kookwekker erbij om de temperatuur opbouw niet te vergeten
M'n vent vond het niet erg, die heeft de biscuit meegenomen naar z'n werk
Taart 1 is wel af en staat in de vriezer Foto's zijn gemaakt, maar het is aan de opdrachtgever of ik deze al mag showen
Ik heb ook mijn taartspulletjes binnengekregen gister van de site waar de TS het steeds over heeft. Heb ook van die plungers in bloemetjes vorm gekocht Hoeveel botercreme heb je ongeveer nodig voor een boltaartje?? Ik heb zo'n pak gekocht op die website..
Staat dat niet in het eerste topic? Ik weet het antwoord niet, ik heb ze nog niet in dat formaat gemaakt. Maar je kan ook gerust de hoeveelheid volgens de verpakking maken, je kan het 2 weken in de koelkast bewaren dacht ik, maar ook heel gemakkelijk invriezen.