Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 12:44

Ayla: En dat bevroren fruit blend goed? Ik zit altijd super moeilijk te doen met timen tot het fruit ontdooit is etc. :=
Phor: Vind je dat fijn, 's ochtends voor je ontbijt sporten? Ik kan dat echt niet, val dan om. :o
Jamieblont: Mm, wat lastig! Ik zou inderdaad een extra boterham eten. :j En wat al gezegd is, nootjes zijn ook erg lekker! En gedroogd fruit! Té lekker, haha, :)) En als toetje zou je eventueel ook volle yoghurt met een smaakje kunnen nemen(er zijn 1000 lekker fruitsmaakjes).
Madeira: Maak je niet te druk! :(:) Van één keer wat lekkers zal je heus niet blijvend 3 kilo aankomen! En je bent verder super goed bezig!

Vandaag ook ontdekt waarom ik niet vol zit van de havermout. :') Ik doe altijd 4 el, en dat woog ik vanochtend eens af. Is het 10 gram. :Y)

O: 10 gram havermout met magere melk, stukjes appel, kaneel en rozijntjes
T: Klein bakje 0% zwarte kersen yoghurt (60 kcal)
L: Kleine mueslibol zonder beleg, wasa delicate cracker met houmous
B: half uurtje fietsen
T: waterijs, fruit
A: Spinazie, aardappel en vissticks :r
B: 80 minuten fietsen, uur paardrijden

D: Thee en Cristal Clear

Anoniem

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 12:45

Haha, 10g schiet niet op idd. Ik schat dat ik rond de 80g per keer eet :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 12:48

Cardio gaat bij mij beter op een nuchtere maag. Heel soms als ik echt te gortig heb gegeten ga ik met gewichten stoeien op nuchtere maag en dat is pas erg :Y)

1000kcal vind ik echt zorgelijk weinig, trouwens.

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 12:49

Maar het is gewoon een klein bakje hoor! Ik dacht echt dat het normaal was. :') Ik ben niet zo'n grote ontbijter, dus ik ga het eerst wel met 30 gram proberen. :P

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 12:53

Ik zal binnenkort eens kijken naar cacaopoeder voor de kwark, anders gooi ik er gewoon een klein beetje onverdunde slimpie doorheen, misschien helpt dat.

De smoothie was trouwens niet echt lekker. Morgen maar een nieuwe poging tot iets doen. Valtaf.nl vind ik trouwens echt handig, nu ik de tijd heb om alles af te wegen ben ik zeker van plan het vaker te gebruiken!

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 12:56

Marjon: Waarmee had je de smoothie gemaakt dan? :P Of heb ik daar overheen gelezen?
Laatst bijgewerkt door Cheetahfan op 02-07-13 13:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 13:00

Minder dan 1800kcal per dag wordt gezien als uithongeren. Ter vergelijking: een vrouw in de Kongo (Afrika) krijgt gemiddeld 1800kcal per dag binnen en die mensen mogen in hun handjes knijpen.

Sommige meiden hier moeten echt even wakker worden ~~}>

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 13:02

Cheetahfan, das ook erg weinig zeg. :=

Phormicola, ik wil jou even bedanken. Ik eet sinds een paar dagen nu meer kcal en geloof het of niet maar het is al echt te zien aan me lichaam, voel me ook een stuk beter. :j
Bedankt voor je wake-up call!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 13:03

Wat leuk om te horen :D You made my day +:)+

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 13:05

Vandaag zijn we ook weer van de partij

O; Overnight oats met vanilleyoghurt, 10 druiven, 1 el lijnzaad, 1 el jam en een peer.
T; Trosje druiven, appel
L; 2 mueslibollen met kaas
T; Salade van ijsbergsla, komkommer, druiven en kipfilet (hoort nog bij mn lunch)
T; 3/4 komkommer
A; Aardappels, groente, vlees
T; Handje gemengde noten

B; 1 uur paardrijden of chris powell work out 1 en 2.

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 13:07

Mooi lijstje CCCCC! :D

Jespri: Ja, ik weet het... Maar val verder echt niet af, hoezeer ik het ook probeer... -O- Iig komt er al meer bij omdat ik mijn ontbijt meer havermout ga nemen, en avondeten is meestal ook iets meer, dit is omdat ik vissticks echt smerig vind...

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 13:11

Mooie lijstjes allemaal! Ik eet het liefst de hele dag kwark :') Liever dan brood in ieder geval, daartoe moet ik mijzelf echt zetten om het te eten :P Grappig dat iedereen zo'n verschillende smaak heeft

O. Kwark, scheut yoghurt, 1 appel, 2 scheppen havermout, 1 schep linwoods zaad
B. 60min baantjes zwemmen, 10min fietsen
L. 4 speltboterhammen met philadelphia (2x), notenpasta + kaas

Mijn ontbijt was pas om 10.00uur vandaar dat er geen tussendoortje bijzit :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 13:18

Ik weet niet wat het is met kwark, ik word er ook gewoon misselijk van! Ik ben een hele makkelijke eter, je kan bij mij alles naar binnen schuiven, maar kwark.... :n

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 13:26

Nette lijstjes weer!!
@jamieblond, super bezig, echt onwijs knap dat je het allemaal zo goed probeert +:)+
@madeira, je lichaam houd na zout eten (chips) meer vocht vast, ook kan er wat meer voedsel in je darmen zitten als je meer gegeten hebt. Dus maak je geen zorgen, het is geen vet! :)
Kwark met banaan en cacao poeder (blenden) mmm :9 of met stukjes aardbei!

Planning:

O: schaaltje magere yoghurt met een appel en kaneel erdoor, vk knackebrod met appelstroop, 2 kleine aardbeitjes (uit eigen tuin moesten even geproeft worden!)
L: 1 vkbb met een gekookt ei, 1 vk knackebrod met kaas 2 cherrytomaatjes en komkommer (en nog klein stukje komkommer los gegeten want vond 7 cm terug leggen in de koelkast ook niks haha) 2 x vk beschuit met pindakaas
T: de helft van de smoothie (magere yoghurt, 1 banaan, 1 nectarine, aardbeitjes)
A: groente, aardappelen, vleesvervanger. Wat fruit toe
T: de andere helft van de smoothie

D: water en thee
B: ruim 1,5 uur op stal bezig geweest, 20/30 minuten paardrijden, 15 km skeeleren, 45 minuten tennisles

Wat vinden jullie ervan? :)

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-13 13:30

Cheetahfan: dat ging idd wat minder goed dan ik hoopte := maar na wat scheutjes melk en een tijdje wachten tot alles een beetje ontdooit was ging het wel.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 13:36

MarJon schreef:
Vond de kwark trouwens écht niet lekker dus dat was 1 keer en niet meer. :') Heeft de Franse kwark een andere smaak dan de naturel kwark? Anders ga ik die eens proberen.

Probeer anders eens Griekse yoghurt, dat is lekker dik en romig.
Ik heb altijd die van Yogood, die heeft 0% vet.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 13:37

Hummes geprobeerd. Ze hadden maar 1 soort. Smaak is wel ff wennen. Raar maar wel lekker. Dat is dus wel echt gezond en kan ik gewoon gebruiken ipv kipfilet of als ik
Zin heb om iets gezonds te snacken?

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 13:46

LisErm94, he wat super joh dat het zo goed met je gaat!! Ik duim voor je maandag :D Het scheelt dat het lekker weer is, dan ben ik toch sneller geneigd om een salade ofzo te gaan eten :). Dankjewel! :D Net lijstje heb je :)

Cheetahfan 3 kg :D hihi nee gelukkig niet :D Net lijstje heb je, lekker vissticks :9 hihi. Maar 10 gram is inderdaad wel heel weinig. Ik deed altijd 50 gram, vanmiddag is 65 gram gedaan en zit nog steeds echt bomvol, haha.

phormicola schreef:
Cardio gaat bij mij beter op een nuchtere maag. Heel soms als ik echt te gortig heb gegeten ga ik met gewichten stoeien op nuchtere maag en dat is pas erg :Y)

1000kcal vind ik echt zorgelijk weinig, trouwens.

Mee eens :). Ik moet nog wat kwijt (heb nog 5 kg overgewicht ongeveer) en van mijn diëtiste mag ik niet minder dan ongeveer 1500 kcal eten op een dag :).

Jespri schreef:
Cheetahfan, das ook erg weinig zeg. :=

Phormicola, ik wil jou even bedanken. Ik eet sinds een paar dagen nu meer kcal en geloof het of niet maar het is al echt te zien aan me lichaam, voel me ook een stuk beter. :j
Bedankt voor je wake-up call!

Dit ervaar ik ook! Ik probeer ook wat meer te eten maar wel gezonde dingen (nouja behalve gister dan haha) maar zoals havermout, pitten, fruit ect ect.. en voel mij echt een stuk minder moe :)

Mandy, vind je dag heel netjes :D

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 13:51

Net lijstje mandy!
Madeira, Precies dat heb ik dus ook!

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 14:06

Jespri schreef:
Jeej eindelijk me havermout ontbijt weg gekregen zonder er tegen aan te hikken! *\o/*

O: 20gr havermout met 250ml Sojamelk, vanille. 2 Beschuitjes met Jam light. 496 Kcal.
T: 200gr. Druiven. 156 Kcal.
L: 2 sneetjes volkoren brood met klein beetje boter en gerookte biefstuk. 150gr. Kersen. 327 Kcal.

Drinken: 1000ml water, 250ml Jus d'orange, 150ml Halfvolle melk. 177 Kcal.

Totaal:
Energie 1156 kcal
Vet 17,6 g
Verzadigd vet 5,2 g
Eiwit 42,6 g
Koolhydraten 194,8 g
Vezels 16,2 g

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 14:40

Wat een supernieuws Jespri *\o/* Gewoon doorzetten, en je wil nooit meer terug naar je oude patroon *\o/*

Amira: Hoe minder je eet, hoe dikker je wordt. Elk lichaam is gemaakt om gevoed te worden met een normale hoeveelheid kcal, ook het jouwe.

Mandy: Ik vind het een erg mooi lijstje

Phor; Zou het aan de eiwitten kunnen liggen in kwark?

O: 80 g havermout, speculaaskruiden, el sojavla, 150 ml havermelk, water, lijnzaad; groene thee; sojamelk intens
B: Paardjes wassen *\o/*
L: 3 x volkoren boterham, geroosterd (2 met boter, 1 met Chavroux); paar dingetjes pasta die nog over waren, halve paprika, komkommer, 12 tomaatjes, ijsbergsla, jonge sla, notenolie, witte wijnazijn; 150 g magere kwark met 125 g magere appelyoghurt
T: 150 g kwark met 5 aardbeien en een restje ananas en jeneverbesjes
B: BR Workout 2; paarden verzorgen
A: ?
T: ?

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 15:22

Dat weet ik ook eigenlijk wel daarom eet ik 5/6 keer per dag :j Als ik nu een 'normale' hoeveelheid kcal binnenkrijg per dag, kom ik dan niet heel erg aan? Vorig jaar heb ik een paar maanden op max 500 kcal per dag geleefd. Vandaar dat ik nu ook nog niet zoveel kcal per dag durf te eten.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 15:27

O: Havermout met yoghurt, kaneel en banaan
L: Glutenvrije pasta met komkommer, lente ui, tomaat, gerookte kipfilet en honing mosterd dressing
T: Schaaltje met meloen, kiwi, perzik en aardbeien
L: Lasagne met courgette en zalm

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 15:29

Nee :) Het is een beetje eng, maar die stap moet je gewoon zetten. Het is zo de moeite waard!

Ik ben zelf in januari opgehoogd van zo'n 1200 kcal naar hoe ik nu eet. Dat is enorm snel gegaan ik heb gedurende die ganse periode niet geschommeld.
Ik heb eerst berekend hoeveel mijn BMR inactief is. Dat heb ik aangehouden als absolute minimum om te eten. De eerste dagen vond ik het doodeng en deed ik het met noten. Raponsje had me verteld dat het wel even kon schommelen, maar dat is niet gebeurd :) En toen ik door had dat ik écht gewoon kon eten zoals alle normale mensen ben ik gewoon naar behoefte gaan ophogen, want ik had echt non-stop honger, alsof mijn lichaam wakker werd uit een jarenlange winterslaap :')

Inmiddels zie ik er stukken gezonder uit en voel ik me ook gezonder. Ik ben 2 kg afgevallen door meer te eten (in combinatie met krachttraining), terwijl dat absoluut mijn bedoeling niet was. En ik heb veel meer energie (ik voelde me zo ellendig voor ik begon met sporten en eten dat ik dacht dat ik een levensbedreigende ziekte ofzo had :o )

Misschien moet ik er wel bijzeggen dat ik ook ben overgeschakeld op een gezond(er) eetpatroon. Ik kan me voorstellen dat je daar door minder vocht e.d. gaat vasthouden dan wanneer je meer gaat eten dmv haribo en taartjes en chips :+

Edit: Als je jezelf door eventuele schommelingen gek zou kunnen maken, ga jezelf dan gewoon een week niet wegen :) Je voelt je lichaam plots gewoon wakker worden en weer functioneren, dat je echt gewoon aanvoelt dat je goed bezig bent. Daarbij moet je maar blijven denken aan het feit dat je van zo'n hoeveelheid kcal aan gezonde voeding onmogelijk vet kan bijkweken.

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 15:48

mandy358 schreef:
Nette lijstjes weer!!
@jamieblond, super bezig, echt onwijs knap dat je het allemaal zo goed probeert +:)+
@madeira, je lichaam houd na zout eten (chips) meer vocht vast, ook kan er wat meer voedsel in je darmen zitten als je meer gegeten hebt. Dus maak je geen zorgen, het is geen vet! :)
Kwark met banaan en cacao poeder (blenden) mmm :9 of met stukjes aardbei!

Planning:

O: schaaltje magere yoghurt met een appel en kaneel erdoor, vk knackebrod met appelstroop, 2 kleine aardbeitjes (uit eigen tuin moesten even geproeft worden!)
L: 1 vkbb met een gekookt ei, 1 vk knackebrod met kaas 2 cherrytomaatjes en komkommer (en nog klein stukje komkommer los gegeten want vond 7 cm terug leggen in de koelkast ook niks haha) 2 x vk beschuit met pindakaas
T: de helft van de smoothie (magere yoghurt, 1 banaan, 1 nectarine, aardbeitjes)
A: doperwten, aardappelen, vleesvervanger. Wat fruit toe
T: de andere helft van de smoothie

D: water en thee
B: ruim 1,5 uur op stal bezig geweest, 20/30 minuten paardrijden, 15 km skeeleren, 45 minuten tennisles, 5 km fietsen

Wat vinden jullie ervan? :)

Mooi dat jullie goed vinden :)

Ik zie weer allemaal nette lijstjes!! :D