[HK] Bijna warmer weer, dus snoepen we niet meer!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

benangelique

Re: [HK] Bijna warmer weer, dus snoepen we niet meer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 22:51

ik eet ook onbeperkt fruit, mag ook gewoon van de dieetiste. alleen met ananas, banaan en mango moest ik uitkijken.

pff, hans zit toch een partij te chagerijnen op de bank. hij vindt het niet leuk dat ik zit te internetten, maar ik zie het nut er niet van om mee te zitten kijken naar de tv. is het dan wel een stuk gezelliger? Clown

Annepoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 00:18

maandag begin ik met mn zus op dieeet. als ik het goed heb is het vetvrij dieet. ben benieuwd Haha!

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 00:27

Goedeavond
Ben nog steeds aan t oppassen... pfff wil slapen! maar ja heb pas 1u de bus, half2 thuis.

Blesje, dat is wel vervelend zeg. Knap dat je zo positief bent!

Ik moet ook mn stabilisatiespieren trainen (in rug en schouders), door een val van een knol jaren geleden zijn die heel zwak en heb daardoor nu snel last van mn rug en schouders.

Heb honger...

De dag van vandaag plaats ik maar niet... morgen nieuwe dag, nieuwe kansen Knipoog

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 07:08

Ik heb het echt te druk op het moment, dus ik lees op het moment even niet mee. Na het weekend hoop ik weer meer tijd te hebben en ga ik hier weer actiever lezen en posten!!

Verder gaat het goed op het moment, was gisteren nog steeds lichter...
Ben ook erg benieuwd aankomende woensdag! Hyper!

Ik loop nu snel onder de douche door en ga dan weer aant werk. Tot vanavond/morgen Doei!

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 08:09

Mornin'! Ik zit nu aan m'n ontbijt, straks wedstrijd... zin in! Het is er lekker weer voor! Lachen

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 08:37

benangelique schreef:
pff, hans zit toch een partij te chagerijnen op de bank. hij vindt het niet leuk dat ik zit te internetten, maar ik zie het nut er niet van om mee te zitten kijken naar de tv. is het dan wel een stuk gezelliger? Clown

Joh, die discussie hebben wij hier ook een paar keer per week. Rolleyes Ik run een aantal websites en ben liever daarmee bezig dan dat ik op de bank zit en voor me uit staar naar een of ander nutteloos programma. Tuurlijk kijken we regelmatig een filmpje ofzo, maar ik ben niet zo'n bankhanger.

Op een doos pringles na ben ik dit weekend errug netjes geweest met ook voldoende beweging. Ik heb straks mijn eerste klassieke dressuurles van Piet Bakker met Jónas, spannend! De vorige keer deed ik met Kveld mee aan de lange lijnen, maar ik wil met Jónas graag onder het zadel.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 09:31

succes Siz!

Irme, klinkt leuk! maakt er iemand nog foto's? moet je hier plaatsen hoor of een topic aanmaken.
wij kijken ook wel samen film hoor of onze favoriete series, maar er was gisteren niets op tv en dan doe ik liever iets voor mezelf. hij had vast niet lopen mokken als ik de was aan het opvouwen was of aan het strijken... Clown

de planning van vandaag:
o: 2 desemboterhammen wit met aardbeien
t: eierkoek met aardbeien
l: 4 speltboterhammen met tomaat
t: trosje druiven
a: kipfiletje, rostirondjes en roerbakgroente

lana_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 09:32

succes siz Lachen

@ba en wind: ik vind op de bank met het vriendje toch nog leuker. je hoeft darom toch geen tv te kijken alsj e daar zit? Clown

heb net genoten van een zondags ontbijtje! Haha! confituur, speculoospasta, melk, peperkoek jam jam! Haha!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 09:50

wie van jullie heeft er een huishoudelijke hulp? wat betalen jullie per uur, hoe lang werkt ze en hoeveel krijgt ze gedaan in die werktijd? hoeveel huishoudelijk werk doen jullie nog zelf?

lana_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 10:00

ba: mijn meter heeft een 'grasafrijder', 2 verplegers, en een kuisvrouw. bedoel je dat?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 10:41

een kuisvrouwe ja.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 10:52

BA, wij hebben ook een hulp. Ze krijgt 40 euro voor 4 a 5 uur dat ze aan het schoonmaken is. Ze doet inprincipe alles alleen de was hoeft ze niet te doen.

Edit: Onze hulp werkt wel zwart.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 10:53

over wit, zwart of grijs heb ik nog niet eens nagedacht besef ik me nu...

als ze alles doet in die tijd, is dan alles ook echt schoon of is het globaal schoon? ik ben namelijk zelf nogal schoon aangelegd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 10:57

O: Ragoutbroodje. Bloos En ik wou ranja pakken maar die was al 3 jaar over de datum. Nagelbijten / Gniffelen
T: ??
L: ??
T: ??
A: ??

Denk dat ik zo maar een appel pak, of een peer ofzo..

Mijn moeder doet 'poetsen'. Haha! Durf d'r alleen niet te vragen hoeveel ze verdiend. Bloos Ze werkt wel zwart. Eerst ook wit, maar toen heeft ze een hersenbloeding gehad.. Dus daar is ze mee gestopt. Lachen
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-05-08 10:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 10:57

Dat ligt aan de schoonmaakster zelf. Ja Hoe precies ze zelf is. Haha!
Goedemorgen Doei!

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 10:59

ik vindt als ik thuiskom alles wel schoon schoon zeker ook omdat wij een hond hebben is het wel lekker dat het echt schoon wordt gemaakt. Maar het ligt ook helemaal aan de persoon die komt schoonmaken. Wij hebben er ook een gehad die het wel best vondt en liever buiten stond een sigaretje te roken.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 11:02

het is sowieso de bedoeling dat ze komt als ik er ook ben, kan ik meehelpen en een oogje in het zeil houden...

lana_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 11:08

onze schoonmaakster is super slecht! alleen is meter bang haar te dumpen Nagelbijten / Gniffelen

ze kuist een hele namiddag voor 3 plaatsen , vraagt ze haar te schuren dweilt ze Verward , ze breekt veel met stof af te doen en een kelder vegen is kuisen voor haar. nouw ja zeg...

lana_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 12:20

MEIDEN.

Mijn vriendje en ik zijn in juni een jaartje samen ! Haha!
En gister hebben we een leuk kookboek gekregen met alemaal chocoladerecepten van mijn beste vriendin. (die ons stiekem graag ziet, zij is vast de enige van wie we iets krijgen) en nu heb ik zo'n zin in chocola! echt zo'n prachtig boek Haha!

lana_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 12:54

O: 3sneden brood met confituur, 3 sneden brood met speculoospasta, plakje peperkoek, melk (kleine sneden brood, zo van die rechthoekige blokjes brood zo)
L 2 pistole's met magere vlees, 1 reuze aardbij erop, 2 eetlepels pastasalade op pistole's.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 13:02

Alvast gefeliciteerd. Haha! Je hebt een leuk vriendje. Ja

Tot nu toe heb ik een ragoutbroodje gehad en 2 peren.. Moet ik nou lunchen? Ik heb namelijk helemaal geen honger... Nagelbijten / Gniffelen

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 13:22

An, ik zou het wel doen anders is de kans groot dat je zo gaat snaaien of wacht anders gewoon even met lunchen maar ik zou het zeker niet laten.

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 13:39

Heb er geen ervaring mee BA, dus kan je helaas niet helpen. Lijkt me wel lastig om een goede hulp te vinden, kun je niet via via iemand vinden? Dan weet je meteen of diegene betrouwbaar is etc.

Heb wedstrijd gehad vanmorgen, 1e proef 180 (dus net winst) en 2e proef 172. Punten waren wel terecht, maar wel soms beetje apart... Haha! nou ja hebben er weer een puntje bij!

Nu ga ik snel weer verder, zeilen Haha!

Nienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 14:35

Hallo

Ik heb zo juist heerlijk gereden! Haha! Ze loopt nog steeds boven haar tempo maar vandaag hebben we veel overgangen gereden en heb ik haar geleerd, dat als ik de hulpen aangeef dat zij dan iets moet doen. Ja Dat verhaal duurde een uur en een kwartier. Zo nu en dan ff een kleine pauze om Dora te laten drinken. Toen ff onder de douche en nu staan ze in de wei.

Ik heb vandaag gegeten:
T 1 appeltaartje met slagroom en 2 koffie
L wiener-shnitzel, gebakken aardappeltjes, sla en rode bietjes
bakje dubbelvla
T- banaan

Vanavond hebben we verjaardag
Eigenlijks heb ik niet echt een planning vandaag.... Clown
Morgen beter!

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 15:07

Sizzy, gefeliciteerd met je punt Lachen Veel plezier met zeilen.

Lana, leukleuk een boek met chocolade recepten Haha! jammie

BA, waar ik oppas hebben ze ook een schoonmaakster. Die doet er dacht ik 4uur over (1x per week) en dan doet ze gewoon alles stofzuigen, beneden ook dweilen, de keuken, badkamer, wc en alles afstoffen (was twee keer aan t oppassen toen ze er was, dus weet het niet helemaal precies) En dacht dat ze 9 of 10 euro per uur krijgt (zwart)
Mn zusje heeft bij t bedrijf waar haar vriend werkte schoongemaakt en daar verdiende ze 10 euro per uur zwart.

Bij 't pgb gezin waar ik vrijdag was, kwam ook de schoonmaakster, die doet 3uurtjes in de week. Dan doet ze beneden en boven stofzuigen, wc's, badkamers (dat gehandicapte meisje heeft op de benedenverdieping eigen badkamer), alles afstoffen, de was opvouwen en strijken. Ik weet niet wat zij verdient en of het zwart of wit is.

Wind, leuk! Wel foto's maken he! Lachen

Mijn planning:

O: Dromen
T: Dromen
L: Kwark, aardbeitjes, schijfje ananas, suikervrije muesli, 1 weetabix (zitten veel vezels in) en halve eetlepel honing
T: 4 rijstewafels, kiwi
T: Meloen
D: Wraps, met roerbakgroente, kipfilet en sla met komkommer, tomaat, paprika
T: ?

Wel een mager dagje, mag ook wel na gisteren (5 mini chocodingen op, schaaltje chips, een koekje, patat) en kwam pas 2u uit m'n bed. Lag er ook pas om 2u in vannacht, was pas zo laat terug van oppassen.