[HK] Bijna warmer weer, dus snoepen we niet meer!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Pivanti

Re: [HK] Bijna warmer weer, dus snoepen we niet meer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 16:41

LJ, ja die is lekker he Chocoswing van Milka! jammie!

Al t fruit was ik zo lekker vind zit veel suiker in... aardbeien, druiven, bananen, nectars....

Slotty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 16:42

haha, ja ik ken het hoor Knipoog MAar fruit is altijd beter dan snoep oid!
Wat vonden jullie van mijn dag?

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 16:46

In aardbeien zitten maar 24 kcal per 100 gram, dus zo'n beetje het beste fruit dat je kunt kiezen!

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 16:48

Ik heb altijd zoiets van: kan beter teveel fruit eten, dan teveel koekjes Knipoog Aardbeien zit idd erg weinig in, jammer dat ze nog zo duur zijn Scheve mond

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 16:56

ja ze zijn weer erg duur... paar weken geleden waren ze nog heel goedkoop! beetje jammer... Galiameloen vind ook erg lekker!
De nectars zijn ook nog erg duur...

Maar idd, beter teveel fruit dan teveel snoep!

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 16:59

Slotty, Watvoor aanmaak limonade drink? er bestaat ook aanmaaklimonade light, daar zit bijna geen calorien in, of suikervrije Want anders zit er in aanmaaklimonade net zoveel calorien als in bijv. frisdrank... ( ruim 40 cal. per 100 ml) dus de light of suikervrije variant is dan wel een goede optie! Hoef je niet alleen maar water te drinken maar kan je ook water met een smaakje drinken, zonder veel calorien binnen te krijgen.

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 17:00

Nectarines vind ik ook geweldig, die koop ik ook eigenlijk alleen op de markt, daar zijn ze al stukje goedkoper dan in de supermarkt. En vaak een stuk lekkerder!

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 17:03

Nou ik snap niks meer van mezelf hoor. Clown
Toen ik terug kwam van vakantie woog ik 71.5 ongeveer. Afgelopen donderdag was dat terug naar 70.3, maar de afgelopen dagen heb ik ontzettend veel gegeten. Elke dag chips, chocola, vet broodbeleg en vet avondeten (2 x bbq etc.). En nu ga ik net op de weegschaal staan (zomaar, midden op de dag) en weeg ik 69.9! Verward
Ben er heel blij mee hoor, maar het klopt niet. Tong uitsteken Zal wel komen door de stress die ik heb voor mijn examens.

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 17:04

Ja ik probeer iedere week naar de markt te gaan, fruit inslaan Knipoog Scheelt een hoop geld ook.
Maar soms lukt dat niet want moet ook weleens op vrijdag en zaterdag werken... (soms stuur ik mn huisgenootte dan naar de markt haha, maar zelf kijken is handiger )

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 17:09

Ben wat dat betreft blij dat ik thuis woon.
Nu kan ik lekker druiven, aardbeien en galiameloen eten (toevallig allemaal in huis), maar als ik op mezelf woon blijft het denk ik bij ehhh, appels? Sigaar

Witte pitloze druiven zijn trouwens in de bonus bij de AH nu Ja

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 17:17

Spetterlover schreef:
Ben wat dat betreft blij dat ik thuis woon.
Nu kan ik lekker druiven, aardbeien en galiameloen eten (toevallig allemaal in huis), maar als ik op mezelf woon blijft het denk ik bij ehhh, appels? Sigaar

Witte pitloze druiven zijn trouwens in de bonus bij de AH nu Ja

Krijg er spontaan zin in.

Hebben jullie dit topic trouwens al gezien?

ukje @ [LZP] SannevdM in het ziekenhuis.

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 17:24

Pivanti schreef:
Ja ik probeer iedere week naar de markt te gaan, fruit inslaan Knipoog Scheelt een hoop geld ook.
Maar soms lukt dat niet want moet ook weleens op vrijdag en zaterdag werken... (soms stuur ik mn huisgenootte dan naar de markt haha, maar zelf kijken is handiger )

Ja idd, ik vergeet het vaak gewoon. En durf dan ook niet teveel in te slaan, omdat het (vooral in de zomer) zo snel overrijp wordt.

Humphrey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 17:36

Slotty schreef:
Ziet er goed uit Ja
Maar ik neem altijd 2 tussendoortjes na de lunch, of ga je laat eten? Vind ze trouwens niet slecht, maar in aarbeien zit wel veel suiker!

Ja, we gaan idd laat eten. Voor m'n moeder haar verjaardag. Wb suiker: tja, in druiven zit ook veel suiker. Maar het is fruit, dus dat kan ik me echt niet aantrekken.

Sizzy: Bedankt, nu nog zo houden, net als jij Haha!

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 17:53

eet zo met mn oppaskids.. eten ze patat ongelofelijk.... wordt echt een slechte dag vandaag...

Slotty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 18:53

ik ben het met jullie eens hoor, fruit is echt wel gezond Haha!
Dacht dat aardbeien wel veel suiker bevatte, en je er daarom niet meer dan 8-10 moest eten per keer.. (waar heb ik dat dan weer vandaan?! Tong uitsteken )
oh oh, ik ben slecht bezig.. Nagelbijten / Gniffelen Bloos

@pivanti, vooral omdat ik aanmaak limo zo lekker vind Vork kan echt liters drinken van dat spul! Tong uitsteken Maar bijv. light fanta bevat 3,6 cal per 100 ml, en aanmaak limo veel meer! Ja Maar ben de fanta een beetje zat, haha daar dronk ik eerst erg veel van (voor de col's misschien goed, maar teveel van die zoetstoffen is ook slecht. Net zoals de zuren die erin zitten voor je tanden slecht is Knipoog )
succes met de patat!

MaiMai

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 19:04

Ik heb ook al een slechte dag Tong uitsteken Ik ga zo pizza eten. En omdat ik me niet lekker voel heb ik me vandaag getroost met chocola, al heb ik me nog wel erg ingehouden... Heb wel weer gefietst en twee paarden gelongeerd. 1 van de 2 moest ik behoorlijk op gang helpen Tong uitsteken

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 20:37

Slotty schreef:
ik ben het met jullie eens hoor, fruit is echt wel gezond Haha!
Dacht dat aardbeien wel veel suiker bevatte, en je er daarom niet meer dan 8-10 moest eten per keer.. (waar heb ik dat dan weer vandaan?! Tong uitsteken )
oh oh, ik ben slecht bezig.. Nagelbijten / Gniffelen Bloos

Ach, je leest altijd zo ontzettend veel verschillende dingen over voeding, dat je het soms niet meer weet Vork

Ik ben net lekker onder de zonnebank geweest Cool

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 21:05

Oee lekker SL!
Ik baal echt vreselijk dat het mooie weer voorbij is!
Afgelopen week heb ik heerlijk in de tuin geleerd, onder de parasol, ging heel fijn. Binnen ben ik toch sneller afgeleid.

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 21:36

Vandaag een ijsmachine gekocht, ik ga proberen sorbet te maken op basis van gepureerd fruit, water en citroensap volges sommige mensen lukt het Haha!.

Fruitsuikers teveel eten is trouwens ook niet goed. Let daar dus ook een beetje mee op, ik krijg daar zelf gigantische honger van.

Hier is ondertussen de eerste kilo eraf, menuutjes plaatsen doe ik maar niet. Want het is niet echt verantwoord, maar wel op doktersadvies. Mag nog steeds niet bewegen (en ik bedoel dus echt niet). Vanaf volgende week normaliter 20 minuten wandelen, plat en zachte ondergrond per dag ... Dat is al een beginnetje.

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 21:47

Lekker Bels!
Als het lukt, stuur je ons dan allemaal een ijsje? Haha!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 21:50

nadeel van het fruit van de markt is dat het vaak al zo rijp is. kan je niet een paar dagen op de schaal laten liggen. zeker met aardbeien; die zitten zo onder de schimmel!
kon me vandaag bij de AH niet beheersen; heb veel te dure aardbeien gekocht en de pitloze druiven die in de bonus waren. Mjammie!

Belsje; kan je mijn geheugen even opfrissen? hoe zat het ook al weer met het niet mogen lopen e.d?
die ijsmachine klinkt goed zeg!

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 21:58

Als het lukt bestook ik jullie met receptjes Knipoog. Maandagavond gaat de eerste er normaliter in Knipoog.

Angelique ik heb "iets vreemds", in mijn rug zit een hernia of drie (ze alleen de onderste wervels op foto gezet Haha!), daarnaast heb ik hypermobiliteit, gecombineerd met bekkeninstabiliteit (ja dat van de zwangere vrouwen) en een hyperactief zenuwstelsel, waardoor ik dus continu pijn heb. Momenteel zitten we op 75% kans dat alles goedkomt, maar het is een vrij vervelende manier Lachen. Mag alleen onder toezicht van kinesist 15 minuten op een airwalker staan per week en voor de rest heb ik oefeningetjes om mijn stabilisatiespieren te verstevingen (denk aan van die dingen als bekkekantelingen). Ondertussen zijn we bijna een half jaar bezig, maar het is dus niet fietsen, geen dagje uitgebreid shoppen, geen feesjes waar ik de hele avond moet staan .... Het enige dat echt kan en mag qua activiteit is zwemmen (2 keer 200 meter, max. 3 keer per week) in een verwarmd bad, dat vind je bij ons alleen in de sauna ... Dus ja daar heb ik het geld niet voor Clown. Als ik het zo lees klinkt het wel erg zielig, maar ik knutsel tegenwoordig :p, ik maak fimo beestjes om mijn tijd om te krijgen Haha!, in plaats van al mijn sportuurtjes. Bovendien heb ik wel resultaat: ik kan terug deftig autorijden \o/. Nog zes maaaaaaaaaaand vanaf dan zou ik terug "iets actiever mogen worden".

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 22:23

wat een verhaal zeg! complimenten dat je er zo positief onder blijft. zou me echt helemaal suf vervelen thuis denk ik zo. je kan tenslotte niet de hele tijd fimo-kleien...
ik begrijp dat je ook hele dagen op bed ligt?

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 22:40

Fijn dat je toch nog positief kan blijven en ook plezier haalt uit het knutselen. Ben ook erg benieuw of je ijsmachine gaat bevallen. Ben nogal ijsjesfan, dus gezonde ijsjes is helemaal prima.

Fruit neem ik trouwens gewoon onbeperkt, er zitten wel fruitsuikers is, maar dat is echt niet zo slecht en iig veeeeel beter dan gewone suikerproducten.

lana_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 22:51

Dag meiden!

Deze morgen vroeg op en om 8u naar vriendin dan naar pretpark en om 11u vriendje naar karate toe! zalig om hem bezig te zien. hij heeft nu bruine gordel hij was super Haha! om 1u30 terug naar pretpark en savonds naar pizzarestaurant

vandaag:
O: 2handen cornfleaks, magere melk
T: special K koekjes
L: belegd broodje met mozarella
T: brochette, 1/4de aardappeltje
A: reuze pizza hawai Haha!