[FOTO] Show je maaltijd deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_kimm

Re: [FOTO] Show je maaltijd deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 19:34

Afbeelding

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 19:40

cursebreaker schreef:
Wat is dit toch een fijn topic haha!
Hier vergeet ik meestal foto's te maken, maar heb er toevallig een paar nog van de laatste weken.

Knorr Kantonese Kip.
Die is heel erg goed bevallen moet ik zeggen en voor herhaling vatbaar. Ik heb ervoor gekozen om de Thaise groentemix van AH te gebruiken als groenten keus - je kunt hierin zelf afwisselen.
[ [url=m/05TARM.jpg]Afbeelding[/url] ]

simpel gerecht: broccoli met Aviko aardappelstamppot met kruiden (uit de vriezer zijn deze en gaan de oven in) en vegetarische dino Nuggets uit de airfryer. Ik had jammer genoeg geen jus om mijn 'vulkaan' mee af te maken en hier zie je ook al wat meer omgekapte bomen aka broccoli liggen, maar ik heb m'n best gedaan :') _O-
[ [url=m/cNvqqp.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oven baked Boursin pasta.
Receptje wat ik via instagram tegenkwam. Erg goed bevallen en zo makkelijk gemaakt ook :j :Y)
[ [url=m/9UgK9v.jpg]Afbeelding[/url] ]

En voor het eerst in jaren weer eens mijn oma's koek gemaakt, familie recept en typisch zuid-limburgs. Er zijn vele varianten te vinden en velen hier in de omgeving noemen het pletskeskoek maar mijn oma's recept is net wat anders weer. Grote favoriet binnen de hele familie, maar zoveel werk om te maken dus meestal zit er lange tijd tussen voor ik er weer eens aan begin haha. Maar hij was goed gelukt weer, oma zou trots zijn geweest <3
[ [url=m/lQ8BQx.jpg]Afbeelding[/url] ]

Aaaah metselkoek :D

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 20:03

Hier ook vegan in de bonus geshopt :D

Afbeelding

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 21:10

friezenfan2 schreef:
Doen jullie mee met die week zonder vlees en zuivel?

Goed bezig jij! *\o/* mijn weken zijn altijd zonder vlees en zuivel.
Vind je de vleesvervangers duurder dan vlees?

Wij aten wraps met rode kool, (vegan) vis en heel veel knoflooksaus (zelf gemaakt). Het was een recept uit de ah-app. Wraps met kibbeling, dacht ik. Een aanrader in elk geval.
Afbeelding

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 21:52

Netjes met de gordel om!

Foto vergeten te maken van m'n bord :')

Afbeelding

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 21:53

Ik had al een gehaktbal met mosterd op.
Afbeelding

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 08:20

Overzichtje van de laatste tijd:

Afbeelding
Truffade met droge ham en een salade

Afbeelding
Biefstuk met geroosterde aardappels en salade

Afbeelding
Restjes spaghetti

Afbeelding
Honey garlic kip, met aardappels en salade

Afbeelding
Broccoli ovenschotel

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 09:03

Eet je altijd achter je laptop? :oo

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 09:19

DideH schreef:

Ik was meer gefascineerd door het glas rode wijn :D

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 09:20

DideH schreef:

Meestal wel ja, met serie :D

En de rode wijn, tja ik woon in Frankrijk dus er komt regelmatig een glas wijn bij kijken.
Toevallig wel bij deze foto's 4/5. In werkelijkheid is dat meer 2/5.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 09:22

JudithO schreef:
DideH schreef:

Meestal wel ja, met serie :D

En de rode wijn, tja ik woon in Frankrijk dus er komt regelmatig een glas wijn bij kijken.
Toevallig wel bij deze foto's 4/5. In werkelijkheid is dat meer 2/5.

Ahh ik dacht; terwijl je doorwerkt. Serie kijken is beter :D

lynnXtubbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 09:43

Afbeelding
Receptje via instagram spaghetti met romige bloemkoolsaus, was echter een beetje saai dus zelf nog wat smaakvoller gemaakt met ui, courgette, vega kipstukjes en veel kruiden haha

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 10:51

Heerlijk warme havermout na het sporten

Afbeelding

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 11:51

Exitium schreef:
Netjes met de gordel om!

Foto vergeten te maken van m'n bord :')

[ [url=m/SyAC3Z.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hahahaha, ik dacht dat ik de enige was die zulke dingen doet :')

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 12:01

Als ik een klein stukje moet doe ik het niet, maar ik moest een half uur rijden (inclusief een stuk snelweg, dijk op en af en een veerpont), en er stonden drie bakken eten op elkaar dus het was niet zo'n stabiele toren :+ Zelfs met gordel heb ik 'm af en toe nog even recht moeten trekken :')

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 12:16

@annetje vooral die plantaardige alternatieven voor kaas zijn duur. Ik koop best vaak griekse witte kaas dus al geen feta want die is duurder voor mijn salade. Als we willen dat het iedereen vegan zou kunnen eten moet het ook wel betaalbaar zijn. Nou geloof ik niet dat ik vegan wordt maar zit er wel aan te denken om vegetarisch te gaan eten. Ik eet echt heel graag kaas en dat zou ik dan wel missen. Vorige jaar zei ik nog dat ik uitgebakken spekjes niet kon missen dus er zit wel vooruitgang in.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 12:38

friezenfan2 schreef:
@annetje vooral die plantaardige alternatieven voor kaas zijn duur. Ik koop best vaak griekse witte kaas dus al geen feta want die is duurder voor mijn salade. Als we willen dat het iedereen vegan zou kunnen eten moet het ook wel betaalbaar zijn. Nou geloof ik niet dat ik vegan wordt maar zit er wel aan te denken om vegetarisch te gaan eten. Ik eet echt heel graag kaas en dat zou ik dan wel missen. Vorige jaar zei ik nog dat ik uitgebakken spekjes niet kon missen dus er zit wel vooruitgang in.

We gaan zo een beetje offtopic, sorry voor de mensen die zich eraan storen...
Kaas is altijd duur. Als ik kijk in de ah-app, dan is de kaas van hun eigen merk duurder dan de plantaardige variant van hun eigen merk.
Afbeelding
Afbeelding

Ik denk niet dat het van de overheid ofzo een streven is om Nederland volledig plantaardig te maken. Zelf denk ik dat dat nu ook helemaal niet haalbaar is. Er zijn te weinig bonen, noten, pitten en grondstoffen voor kant en klare vleesvervangers om heel Nederland om te zetten van vlees/ zuivel naar volledig plantaardig. Een beetje minder vlees en zuivel is denk ik wel waarnaar gestreefd wordt door veel instanties.

Ik kon trouwens ook nooit mijn kaas missen, maar blijkbaar went dat. Ik kan me ook herinneren dat ik vroeger altijd spekpannenkoeken at, maar als ik nu spek ruik, dan ruikt dat niet naar iets eetbaars :')

Ik ben benieuwd hoe de week zonder vlees je gaat bevallen!

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 12:56

Wij doen hier ook week zonder vlees, maar ik kook zelden tot nooit met vleesvervangers (buiten verse tofu). Ik vind dat vaak niet lekker en er zit toch vaak veel zout in of andere smaakmakers die ik liever niet toevoeg aan mijn dieet.

Ik vervang mijn vlees liever door veel verse groenten. Kies mijn recepten daar dan ook op uit. Dan kun je echt heerlijke dingen koken.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 17:45

Oh goed om te weten dat de week zonder vlees en zuivel is, dat betekend weer een hoop goede aanbiedingen. :D
Mijn weken zijn altijd vleesloos en een beperkte mate van zuivel, dus die campagnes ontgaan me altijd ofzo. :')

Weer wat maaltijden van afgelopen tijd.

Bij een vriendin gegeten met broccolisoep erbij
Afbeelding

Bij mijn broertje die jarig waa, Iraanse linzensoep
Afbeelding

Gisteravond met een vriendin bij de Spaghetteria gegeten
Afbeelding

Laat ontbijt/lunch vanochtend
Afbeelding

Vroeg avondeten, op de uni helaas, maar voor het eerst zelf een bakje volgeschept met gerechten van de ah. Erg goed te doen en lekker divers. Linzensalade, wortelsalade, freekehsalade, tabouleh en falafel.
Afbeelding

_kimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 18:54

Afbeelding

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 19:44

Lunch,
Afbeelding

Avondeten, sajoer boontjes en saté ( stokjes moeten jullie er maar bij denken :+ ) man en kinderen aten er rijst bij.
Afbeelding

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 17:55

O jee, ik heb dit topic verwaarloosd :oo
Even een update:

Ontbijt
Afbeelding

Mexicaanse ovenschotel
Afbeelding

Stoofvlees met wortel en aardappel
Afbeelding

Pizza
Afbeelding

Lunch: broodje ei met spek en broodje stoofvlees
Afbeelding
Afbeelding

Pasta met tomaat-wortelsaus
Afbeelding

Aardappelkroketjes, sperziebonen en een spinazierondo
Afbeelding

Hutspot met ontbijtspek uit de oven
Afbeelding

Frietjes, kip en groenten
Afbeelding

Risotto met spinazie en spekjes
Afbeelding

Zo, ben weer bij :D

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 18:14

Indiaase linzencurry
Stond binnen 20 min op tafel, dankzij zo’n nieuwe kant en klare groentes mix van de Appie. Voorgesneden groentes en de kruiden zitten erbij.
Afbeelding

_kimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 18:56

Afbeelding

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 20:30

Even snel wat random reacties:

Granoek
Haha ja herkenbaar voor mede Limburgers. Wel grappig alsnog hoe recepten soms alsnog wisselen en benamingen ook. Bij ons in de familie heet het gewoon ‘oma’s keuksjkeskook’ haha oma’s koekjeskoek, lekker origineel lol.

Boras
Die salade ziet er ook echt heel yum uit en opgebakken aardappeltjes is altijd goed.

Exitium
In de gordel, geniaal hahaha.

JudithO
Lekker allemaal. Heb je een receptje van die broccoli ovenschotel toevallig?

lynnXtubbie
Oh ziet er goed uit die spaghetti met bloemkool saus!

gaucho
Oh lekker, ik ben sinds vandaag ook weer eens aan de slag geweest met havermout dus nog op zoek naar andere recepten/combinaties. Wat heb je er precies in als ik vragen mag?

Suliko
Oh dat ziet er lekker uit ook allemaal!

Picopico
Ohh heerlijke gerechten. Die hutspot uit de oven; is dat gewoon hutspot maken, in de ovenschaal en ontbijtspek erover en klaar of is de bereiding al anders? Die nachoschotel ziet er ook hemels uit.

deksel
Die pakketten zijn echt fantastisch he? Wij eten wel vaker verspakketten maar ik ben ook onwijs gelukkig met de aanvullende collecte van al voorgesneden verspakketten - en de prijs valt me echt reuze mee gemiddeld per pakket p.p. prijs. Zeker omdat ik momenteel vaak de energie niet heb om uitgebreid te koken - long covid - zijn die voorgesneden pakketten echt zo ontzettend fijn.

--

Hier de dag gestart met Havermout:
havermout ingekookt met wat kaneel en een geprakte banaan om het meer zoet te krijgen en erna met walnoten, banaan en honing afgemaakt. Erg goed bevallen, komende tijd wat meer gaan variëren met andere soorten fruit e.d. ook.

Afbeelding

En net heb ik een AH voorgesneden verspakket Midden-Oosterse Shakshuka gemaakt en die is ontzettend goed bevallen zeg <3 Voor herhaling vatbaar. Volgende keer maak ik wel nog wat opgebakken aardappeltjes on the side erbij, denk dat dat wel wat langer vult :j En als tip stond op het pakket om feta te brokkelen er overheen en ik had nog feta in kruiden olie staan en dat maakte het voor mij inderdaad wel af om dat erna erop te doen nog - mijn man had het zonder, want die vind feta niks.

Afbeelding

--

De laatste tijd eens wat nieuwe AH vers pakketten geprobeerd - bleef vaak in het bekende en vertrouwde hangen - en die bevallen tot nu toe allemaal heel goed dus ik ben nu wekelijks in ieder geval voor 2-3 dagen zo'n pakket aan't kopen, dat scheelt me weer een aantal dagen denken en koopt ook gewoon heel makkelijk in zo <3