Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Malenka schreef:Niet super netjes maar ik vind het prachtig!
Ik wil zometeen voor het eerst de ontsapper/sappan gaan gebruiken voor de bessen oogst maar ik merk dat ik echt overal aan twijfel omdat het voor het eerst is. Nog last minute tips?
Mjetterd schreef:Ik verbaas mij ook over de grootte
Mijne zijn net aan geen bloemetjes meer. Maar ik denk dat deze binnen staan?
Mjetterd schreef:Ik verbaas mij ook over de grootte
Mijne zijn net aan geen bloemetjes meer. Maar ik denk dat deze binnen staan?
moonsparkle schreef:Ik denk lang, ik doe dit jaar voor het eerst paprika binnen omdat het buiten weinig succes was en heb al weken het idee dat de puntpaprika niet meer groeit maar ik zie deze nog niet verkleuren
Ik had gisteren de eerste sperziebonen uit de tuin gegeten
germie schreef:Ik dacht dat paprika's altijd eerst groen werden en daarna geel en rood. Mijn zaden komen gewoon uit supermarkt paprika's. Alle kleuren, maar ik krijg alleen hooguit wat kleine groene.
8nnemiek schreef:Konden er wel insecten bij je courgette om de bloemen te bestuiven? Je kan het ook zelf doen door de meeldraden van een mannelijke bloem tegen de stamper van een vrouwelijke bloem te wrijven.
Maar nu hij buiten staat zou dat vanzelf moeten gaan.
xMathilde schreef:Even over de paprika’s, ik heb daar dus het geduld niet voor. Twee jaar gedaan en geen enkele rijpe paprika gehad, nog thans in januari gezaaid en heel seizoen in een kas gehad. Sinds een paar jaar zaai ik oranje snack paprika’s, van die kleintjes. Die gaan super, zijn veel sneller rijp en kan je mooi een lang seizoen van oogsten. Aanrader
Oja, ook gewoon zaad uit een paprika gebruikt. Je kan ze geloof ik vaak bij de Lidl kopen.