Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 09:40

Ik slik al jaren de pil gewoon door. Kan geen kwaad (is door verschillende artsen bevestigd). Misschien voor jullie ook een idee/oplossing?

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 09:44

phormicola schreef:
Ik heb dan ook een speciale grote bak voo mijn havermout en die noem ik liefkozend mijn 'trogje' :+:

:D :D Hihihi.

Ayla, klinkt lekker je smoothie! :D

LisErm94, waar ben je aan geopereerd? Gaat het goed met je, herstel je goed? 4 cm is inderdaad behoorlijk wat zeg!

Welkom Tayga :D

Ik zou mijn lijstje even overslaan van gisteren, pffff, heb stuk taart gehad, chips... := En jaaaa, gelijk +600 gram vanmorgen ;(.

O: 2 volkoren beschuiten met aardbeien + beetje halvarine, yoghurt
T: 2 crackers met ham + dun laagje halvarine
L: havermout + banaan
T: kersen, aardbeien, meloen
A: ik ga uiteten := maar wel ergens waar je ook soep, salade enzo kan bestellen :D dus denk eraan vanavond lekker een salade te gaan eten :)

Mmm even wat anders gedaan met eten, hopelijk gaat mijn gewicht gewoon weer omlaag, zucht...
Laatst bijgewerkt door Madeira_ op 02-07-13 09:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 09:44

Dat is vocht madeira :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 09:46

Lijstje van gisteren even afmaken:

Citaat:
B: naar school fietsen (10 minuten)
O: bak havermoutpap van Melkunie, 2 staafjes suiker
T: sinaasappel, banaan, kleine muffin, kaasbroodje van de meester :D
B: naar huis fietsen
T: bak choco cruesli met halfvolle melk
L: meergranen triangel, griekse rondo, pesto en aioli, uitjes en tomaat, plakje kaas. Tijgerbolletje, beetje pesto en roomkaas, ui en tomat, plakje kaas, paar plakes runderrookvlees
T: 2 donuts, 3 Scholiertjes, 2 Pim's
B: 20 minuten Blogilates: Back On Fire, Abs On Fire

A: Spaghetti met tomatensaus, kipgehakt, uitjes en knoflook, 3/4 foccassia (hoe spel je dat?), 1 el aioli

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-13 09:49

Zo, vanaf vandaag wil ik echt weer gezond gaan eten. Niet extreem, bijv. m'n geliefde boterhammetjes met hagelslag in de ochtend zal ik niet laten maar ik ga zeker weer proberen meer fruit te pakken en toch niet meer een bakje chips pakken in de avond. Was ik een halfjaar terug ook volledig vanaf gekickt, dus moet nu ook weer lukken. Kwa m'n beweging zit het wel oké denk ik, ondanks dat ik niet sport.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 10:06

Ik weeg mij niet als ik een keer afwijkend heb gegeten, zoals bij een verjaardag. Dan weeg ik sowieso meer, maar de dag er na is dat alweer weg.

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 10:11

Jeej eindelijk me havermout ontbijt weg gekregen zonder er tegen aan te hikken! *\o/*

O: 20gr havermout met 250ml Sojamelk, vanille. 2 Beschuitjes met Jam light. 496 Kcal.

Drinken: 250ml water, 250ml Jus d'orange. 108 Kcal.

Totaal:
Energie 604 kcal
Vet 9,2 g
Verzadigd vet 2,2 g
Eiwit 20,5 g
Koolhydraten 105,7 g
Vezels 6 g

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 10:13

*\o/*

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 10:16

Bedankt voor je tip! :D

jamieblont

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 10:21

phormicola schreef:
Ik heb dan ook een speciale grote bak voo mijn havermout en die noem ik liefkozend mijn 'trogje' :+:

ahw, dat klinkt echt superlief! <3

Tayga schreef:
Is het goed als ik ook lijstjes kom mee posten? Lees al een tijdje mee. Leuk om te zien wat iedereen eet. Mijn dag vandaag:
Redelijk beschaafd dagje vandaag..

O: 3 speltboterhammen, 2 x gekookt ei + rucola, 1 x ham + tomaat en rucola
t: nectarine + 8 dropjes
L: 300 gr volle yoghurt + 40 gr havermout + el lijnzaad + el chiazaad
t: 300 gr volle yoghurt + banaan + 2 sinaasappels
A: zilvervliesrijst + tofu + bloemkool + ketjap/chilisaus/knoflook

Welkom! Net lijstje! :D

Ik was helaas gisteren een dikke kg afgevallen... Dus ik moet echt even beter mijn best doen
vanaf vandaag doe ik er dus bij de lunch een boterham bij, omdat ik anders vanaf volgende
week weer nutridrink moet, en dat wil ik echt niet ( het is zo vies ) :(

Dus voor vandaag:

O: 3 bth met boter, 1 met babybell kaasje, 1 met gestampte muisjes en 1 met jam en een appel
T: Alpro soya speculoos dessert
L: 4 bth met boter , 2 met jam, 1 met kipfilet en 1 met gestampte muisjes en een nectarine
T: bakje Brinta en een nectarine
D: roomsoep en verder wat de pot schaft met als dessert magere yoghurt
T: gedroogd fruitreepje van AH

Denken jullie dat het genoeg is om 500 gram aan te komen voor maandag als ik zo blijf eten en niet beweeg? :o

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 10:34

Ayla goed voornemen, succs :)

Madeira inderdaad niet meteen op de weegschaal gaan staan.. zegt helemaal niks :) vr/za ook flink misdragen. 2 dagen gewoon weer heel netjes gegeten, vanochtend weer gewogen en weeg gewoon mijn gewone gewicht en dat terwijl ik vorige week maar 1 x en deze week niet ga sporten.
Misschien gek maar je moet schijnbaar iets van 8000 kcal 'verbranden' om 1 kilo kwijt te raken begreep ik. Dan lijkt me ook dat je die 8000 kcal niet moet verbranden en er extra bij moet eten om 1 kilo aan te komen? Dat gaat met een stukje taart en wat chippies natuurlijk niet lukken als je verder netjes eet lijkt me.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 10:36

jamieblont, nutridrink dat is echt een extra maaltijd toch wat je krijgt? Edit; zie dat het 300 kcal is voor een flesje van 200ML. moet je die dan 1 of vaker per dag? Die nutridrink was eerst ook als aanvulling op je volle lijstje van daar. Kan me ook herinneren dat je eerst in de avond ook nog boterhammen at toch? Als je dat er bovenop zou moeten nemen normaal om aan te komen dan denk ik dat je best nog wat exta zou mogen eten om 1 kilo eraan te eten. Fiets/werk je of iets? Zonder sporten ben ik zelf al best actief,
Laatst bijgewerkt door Steenbok12 op 02-07-13 10:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 10:38

Wat goed Jespri! :D

Jamieblont, ik denk ook dat je meer dan 1 boterham erbij moet doen :j

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 10:39

Jamieblont, in gestampte muisjes en jam zit vaak veel suiker. Als je toch graag wat anders wilt eten, zou je bijvoorbeeld ook eens kunnen kijken naar houmous (heb je bijv ook met zongedroogde tomaat of met citroen) en daar wat groente of een plakje kip opdoen. Of je doet een stukje avocado met citroensap en peper. of plakjes appel met kaneel. Of...

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 10:40

Jamieblont probeerd van haar anorexia af te komen en moet leren dat suiker eten geen ramp is :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 10:44

Mijn lijstje vandaag:

B: Fasted cardio, met cadio 1 van BR (zo'n 20 minuutjes)
O: 70 gr havermout, 1 banaan, 20 gr appelstroop, 8 gr kokosolie, 5 gr cacao
T: sinaasappel, appel
B: 25 minuten fietsen
L: 500 gr roeryoghurt, 45 gr cruesli, 1 banaan, 1 volkoren beschuitje
T: sinaasappel, 100 gr cherrytomaatjes
B: Killer Buns, level 1
T: sinaasappel
A: 300 gr bloemkool, 175gr zilvervliesrijst (gekookt), 150 gr gepocheerde kipfilet, 1 uitje, kerriekruiden/etc, 12 gr olijfolie
T: 2 Pim's

2298kcal

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 10:44

oeps...niet goed ingelezen! is het natuurlijk ook niet, ligt er dan natuurlijk wel aan hoe je lijf erop reageert. Denk dat veel mensen hier uitkijken met suiker, maar een ramp is het zeker niet. Als je er maar van kan (leren om te) genieten! Ik let echt wel op met suiker, word er moe van, maar af en toe een heerlijk verse boterham met speculoos, daar kan ik echt van genieten! Als je je inderdaad voorhoudt dat 1 kilo aankomen 8000 kcal is en speculoos pakweg 100-140 gok ik zo (te lui om op te zoeken) dan kan dat natuurlijk best!

jamieblont

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 10:45

ChantalSmook schreef:
jamieblont, nutridrink dat is echt een extra maaltijd toch wat je krijgt? Edit; zie dat het 300 kcal is voor een flesje van 200ML. moet je die dan 1 of vaker per dag? Die nutridrink was eerst ook als aanvulling op je volle lijstje van daar. Kan me ook herinneren dat je eerst in de avond ook nog boterhammen at toch? Als je dat er bovenop zou moeten nemen normaal om aan te komen dan denk ik dat je best nog wat exta zou mogen eten om 1 kilo eraan te eten. Fiets/werk je of iets? Zonder sporten ben ik zelf al best actief,

Klopt, maar hier heb ik 1 boterham per maaltijd minder omdat het brood hier veel dikker is dan in de kliniek. En nutridrink is met een afbouwschema, dus eerst 3 dagen 3 flesjes, dan 2 dagen 2 flesjes en dan 1 dag 1 flesje. Nee ik beweeg verder helemaal niet, ik zit eigenlijk de
hele dag thuis en mag verder ook niet fietsen omdat ik nog moet aankomen zegmaar :o . Ik ga dan idd proberen misschien nog
wat extra bij te eten als het erbij past hihi
Laatst bijgewerkt door jamieblont op 02-07-13 10:47, in het totaal 1 keer bewerkt

jamieblont

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 10:46

danoesje schreef:
oeps...niet goed ingelezen! is het natuurlijk ook niet, ligt er dan natuurlijk wel aan hoe je lijf erop reageert. Denk dat veel mensen hier uitkijken met suiker, maar een ramp is het zeker niet. Als je er maar van kan (leren om te) genieten! Ik let echt wel op met suiker, word er moe van, maar af en toe een heerlijk verse boterham met speculoos, daar kan ik echt van genieten! Als je je inderdaad voorhoudt dat 1 kilo aankomen 8000 kcal is en speculoos pakweg 100-140 gok ik zo (te lui om op te zoeken) dan kan dat natuurlijk best!

Geeft niets, maar ik ben gek op jam en gestampte muisjes haha, stiekeme suiker-addict denk ik. Maar hummous klinkt
ook lekker, ik ga mijn moeder eens vragen of ze het een keer meeneemt :) .

Chernique

@Madeira: Dat is echt vocht, rustig maar :) chips is ontzettend zout. Waarschijnlijk is dat in een dag of misschien 2 weer weg! Wanneer ga je weer wegen?
@Jespri: Goedzo! :D
@Jamie: Hm lastig, ik vind je tussendoortjes echt te klein voor een aankommenu.. wij hadden tussendoortjes van minimaal 150 kcl. En 2x in de week bijv. een candybar/muffin oid. Daarbij ook nog 1x in de week een lastige lunch. Ook hadden wij 2x sap op een dag. En nog redde sommige meiden het daar niet mee. Misschien een idee om de helft van je boterhammen beleggen met ‘lastig’ beleg. Is lekker en misschien makkelijker voor jou nu. Je gaat daar echt niet heel veel meer van aankomen. :) En waarom heb je magere yoghurt als toetje?
En ik zou er echt een boterham bij doen bij je ontbijt

Ik heb net boodschapjes gedaan en daarbij toch eens de krokante muesli van eat natural meegenomen. Heb nu de variant ‘noten en zaden’. Ben benieuwd want het ziet er heerlijk uit!
Dit zit erin: mix van zonnebloemzaden, pompoenzaden en lijnzaad met geroosterde roggekruimels, haver, kokosnoot, amandelen en hazelnoten.

En daarbij little bars van eat natural (1 reepje is zo’n 20 g dus neem er 2. De grotere repen vond ik net iets te lastig), er zitten 3 soorten in: almonds/apricots/yoghurt coating, peanuts/cranberries/milkchocolate en cranberries/macadamias/dark chocolate <3

En de activia muesli toetjes leken me ook wel lekker om te proberen :)

Voor vandaag, moet werken van 13:00 – 22:00

O: Vanilleyoghurt + cruesli (gewoon rozijnen variant)
T: 3 el krokante meusli van eat natural ‘noten en zaden’
L: Meergranencroissant :D Boterham + boter + kipfilet tuinkruiden. Boterham + boter + aardbeienjam. Karnemelk en 4 cherrytomaatjes
T: Pakje time-out
A: 3 bth + boter + kipfilet, speculoos en gestampte muisjes
Toetje: Activia meusli
T: Appel, sap en nog een tussendoortje

B: uur fietsen, 10 uur werken (hele avond vracht verwerken/vullen)

Noeps

Jamieblont, misschien kan je de magere yoghurt vervangen door volle? En bij het laatste tussendoortje nog een cracker oid?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 10:47

Hou je van nootjes, Jamieblont? Dat is misschien ook een lekkere en goede manier om wat extra calorieen binnen te krijgen.

jamieblont

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 10:48

Wat lief allemaal de tips, ik ga er zeker iets mee doen! Vol beleg is ook een goed idee inderdaad, dan zit je ook niet zo vol na het eten. En noten ook :)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 10:49

Is het niet wat om die magere yoghurt als toetje ook te vervangen? In magere yoghurt zitten zowat geen kcal, en als die Nutridrink zo ontzettend vies is, kan je de magere yoghurt er misschien beter uitknikkeren?

(Ik weet niet hoe je eetpatroon er uitziet en wat je allemaal hoort te eten, maar tiramisu is ontzettend luchtig en ligt niet zwaar op de maag? En het is vast veel lekkerder dat Nutridrink)

Succes Ayla!
Mooi lijstje Tayga :)

Erg net lijstje Phor :)

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 10:50

oeh ja die nootjes is ook zeker een goeie!
Ach en eigenlijk geldt voor alles: lekker afwisselen. Merk dat ik mijn eten vaak echt lekkerder vind als ik er zelf voor in de keuken heb gestaan. Kan serieus genieten op zondag als ik mijn versgebakken pistoletje met roerei, verse kruiden en kaas naar binnen stop. Misschien ook lekker voor je: (boekweit) pannekoekjes met jam! Lekker voor de afwisseling!