Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ayla

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-13 22:04

Ja deze keer wel :j vers fruit blend ik eigenlijk nooit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 22:06

phormicola schreef:
Tot nu toe (school en pms-baaldag -O- ) :

B: naar school fietsen (10 minuten)
O: bak havermoutpap van Melkunie, 2 staafjes suiker
T: sinaasappel, banaan, kleine muffin, kaasbroodje van de meester :D
B: naar huis fietsen
T: bak choco cruesli met halfvolle melk
L: meergranen triangel, griekse rondo, pesto en aioli, uitjes en tomaat, plakje kaas. Tijgerbolletje, beetje pesto en roomkaas, ui en tomat, plakje kaas, paar plakes runderrookvlees

Ik loop constant rond met opvliegers, heel vermoeiend :')

Opvliegers? Hoekandat?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 22:08

Moet ongesteld worden en deze maand ben ik er ernstig aan toe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 22:08

mandy358 schreef:
Nette lijstjes weer *\o/*

O: schaaltje magere yoghurt met appeltje en kaneel erdoor, vk knackebrod met appelstroop
T: banaan
L: salade (sla, tomaat, komkommer, 2 walnoten, boursin blokjes, slasaus, mais) was een flink word vol, vkbb met een gekookt ei erop
T: 2 nectarines
A: wortelen, aardappels, pangafilet, iets ananas toe
T: ik denk iets fruit

D: water (en thee)
B: 22 km fietsen, 4,5 km hardlopen, 1,5 uur op stal bezig geweest, 30 minuten paardgereden

Comments zijn meer dan welkom! :)

Mooi lijstje! Wel weinig voor zoveel beweging, maar heel gezond allemaal.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 22:09

Phorretje toch _O-

Ik weet niet hoe ik het doe, maar mijn 80 gram havermout past in een gewoon kommetje. Maar zo'n grote bak vind ik eigenlijk veel gepaster, dat geeft het toch dat beetje extra status :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 22:09

KarinvdM schreef:
O: Havermout, roggevlokken, speltvlokken met chia, maca, hennepzaad, lijnzaad, kaneel en rozijnen met water en amandelmelk
T: Forellepeer, galia en een handje kersen
L: Bloemkoolsoep en salade van kropsla, paprika, cherrytomaat, tomaat, komkommer en heks'nkaas en wat rosbief
T: Meloenmix en wat aardbeien met slagroom
A: Veel bloemkool met cherrytomaatjes en boursin, wat rosbief, rabarber
T: misschien nog wat kersen of druiven Atkinschocoladereep
D: Groene thee en slimpie

Lekker lijstje!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 22:11

Ja, het smaakte allemaal ook prima. :)
Net nog wat kersen en druiven gesnoept. :9

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 22:12

O: havermout met peer en amandelmelk
T: -
L: salade van gemengde sla, tomaat, komkommer, chinese kool, champignons en pijnboompitten; 2 bruine boterhammen, waarvan 1 met de tomatensalsa van gisteren
T: peer, banaan
A: basmatirijst met gewokte beef, paprika, broccoli, tauge, pinda's en gebakken uitjes
T: misschien nog wat kersen

B: halve dag met paard in de weer, 1.5u crosstraining, 15min NTC

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 22:14

Ik heb geen idee hoeveel havermout ik eet per keer. Best veel denk ik; ik gebruik een grote soepkom (maar daar gaat ook eerst een peer in stukjes in).

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 22:15

Bedankt FSCA! Ik zal de volgende keer de tussendoortjes wat groter maken, heb vanavond de smoothies weer gevonden <3 dus als tussendoortje smoothie van fruit en magere yoghurt is misschien goed?
Jij heb trouwens altijd echt prachtige lijstjes! +:)+ Eet je soms ook 'slechte'/ongezonde dingen of lees ik daar overheen? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 22:17

Zelden ;) Ben een beetje obsessed met clean eating, haha. En ik vind een goede salade of een lekker broodje of havermout met gedroogde vruchten o.i.d. inmiddels ook veel lekkerder dan snoep/taart..

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 22:17

Bijzonder rare dag:
O. 2 waldcorncrackers met kaas, banaan
B. 50min paardrijden, 20min fietsen
L. 2 gekookte eieren, grote bak sla met appel/tomaat/komkommer
T. Chips, haribo snoepjes :z
A. 250g magere kwark met 1 appel, 2 scheppen havermout, 1 schep lijn-/zonnebloem-/sezam-/pompoenzaad
B. 2 uur fitness
T. 2 geroosterde speltboterhammen met tonijn op waterbasis

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 22:21

Ja vaak is een lekker broodje ook nog lekkerder dan een bord patat oid. Ik moet zeggen dat sinds ik gezonder/bewuster eet ik ook veel meer van mijn eten geniet en alles lekkerder vind! Ik kan veel meer genieten van een lekker volkoren ciabatte met kruidenkaas en sla of nu in de zomer een frisse fruit salade dan van bijvoorbeeld patat, vond patat pas eigenlijk maar vet vies en smaakloos :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 22:23

Ja precies! Goed brood met lekker beleg (huttekase, humous, gegrilde groenten, avocado, pitjes en zaden...) kan echt zoveel lekkerder zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 22:23

mandy358 schreef:
Bedankt FSCA! Ik zal de volgende keer de tussendoortjes wat groter maken, heb vanavond de smoothies weer gevonden <3 dus als tussendoortje smoothie van fruit en magere yoghurt is misschien goed?
Jij heb trouwens altijd echt prachtige lijstjes! +:)+ Eet je soms ook 'slechte'/ongezonde dingen of lees ik daar overheen? :')

Gisteren wel 2 cocktails en wat chipjes en witbrood met pesto trouwens ;)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 22:25

Ook een lekker lijstje Gast7391!
Die peer in de havermout ga ik ook eens testen. :)

Ik heb ook steeds minder behoefte aan ongezonde dingen.
Hoewel ik gisteravond opeens zin aan een patatje pinda en een kroket had... :D
In het weekend neem ik nog wel eens dingen die ik liever niet neem, maar ik moet m'n man ook te vriend houden en hij wil gewoon lekker eten, of het minder gezond is boeit hem niet.
Doordeweeks eten we nooit samen en kook ik voor hem altijd later apart.

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 22:26

Ja soms blijft zondigen natuurlijk wel lekker! En omdat het dan ook af en toe is is het veel lekkerder en kun je er meer van genieten! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 22:29

KarinvdM schreef:
Ook een lekker lijstje Gast7391!
Die peer in de havermout ga ik ook eens testen. :)

Vind het de lekkerste combi tot nu toe.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 22:50

Tayga welkom :)

Phormicola, sterkte. Hebben jullie eigenlijk veel last van bv eetbuien ofzo als je ongesteld bent? Ik heb alleen een avondje hoofdpijn, maar niet echt zin in chocola of andere zoete dingen gelukkig :=

Er is inderdaad veel gezond eten wat ook echt super lekker is. Morgen ga ik weer boodschappen doen, was al een lijstje aan het maken en had echt zin in noorse zalm, hutte kaas en carpaccio en nieuw vers fruit/rauwkost. Eigenlijk allemaal super gezond en dan 'verwen' ik mezelf echt heel erg voor mijn gevoel, terwijl ik nog een dichte zak chips van het weekend heb liggen die ik nu best goed kan negeren :)

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 22:57

Tayga, Welkom! :D
Phormicola, Sterkte. :(:)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 23:44

Geen half uur cardio meer gedaan; ik neem wel nog een tussendoortje :)

Tijdens ongesteldheid ben ik chagrijnig en emotioneel. Meestal heb ik enorme honger (maar sinds ik daar naar luister kom ik er in feite ook nooit van bij, gewicht blijft gewoon stabiel), en soms wil ik echt chocoladetaart, en dan liefst veel chocoladetaart :')

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 23:49

Haha inderdaad dan niet een beetje maar gewoon heel veel :') . Ik heb dat met chips, ik kan niet gewoon een schaaltje pakken, dat moet dan minimaal een halve zak zijn :o .
Je bedoeld als je eet als je honger hebt dan zal je lichaam het nodig hebben en is het niet erg?

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 23:55

Ja, dat heeft Phor me zo geleerd, dat ik er dan gewoon naar moet luisteren (rammelhonger bedoel ik dan, geen gewone 'trek in iets'). Sowieso zit je dan al zo vol (en voldaan) dat je niet zo snel naar de ongezonde taartjes en wat niet al grijpt. Dan denk ik ook maar niet aan de kcal: als mijn lijf beweert zo'n honger te hebben, zal dat wel zo zijn, dus voed ik het maar :)

Op het moment zelf, als ik slecht in mijn vel zit, vind ik het niet altijd even makkelijk om er naar te luisteren, maar ergens is het logisch dat je dat signaal hoort te volgen... Ik luister ook als mijn lichaam geen voeding meer wil (meestal toch :P)

Tot nu toe ben ik daar nog geen gram van aangekomen; als ik me nadien toevallig woog zou ik eerder afgevallen zijn. Bovendien reageert mijn lichaam erg positief op een plotse kcal-schommeling :)

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 07:26

O: 1 volkoren knäckebröd met paturain light en komkommer, 1 volkoren knäckebröd met havlajam. Glas optimel, glas water, kopje groene thee + 2 eiwitsupplementen
B: 20 km fietsen
T: kiwi + kop groene thee en een glas water

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 09:39

Bhriseis schreef:
Phorretje toch _O-

Ik weet niet hoe ik het doe, maar mijn 80 gram havermout past in een gewoon kommetje. Maar zo'n grote bak vind ik eigenlijk veel gepaster, dat geeft het toch dat beetje extra status :+

Je gaat havermout toch niet in zo'n statusloos kommetje doen >;) _O-

Chantal: tijdens mijn ongesteldheid ben ik gewoon mezelf weer, al vanaf dag 1. Ik heb het zware zusje van PMS: http://en.wikipedia.org/wiki/Premenstru ... c_disorder
Ook heb ik alle symptomen hiervan + een heel vreemd electrisch gezoem in m'n hersenen :') Het komt er kwa eten op neer dat ik ontzettend veel zin heb in chocola bijvoorbeeld, maar als ik het eet ben ik daarna 3 uur misselijk. Heel fijn :Y)