Brengen natuurlijk minder op als in de volle grond, maar geen gedoe meer met slakken.
Het enige domme is, had ze per soort in een bak gezet, en was zo slim het kartonnen label mee in de bak te zetten, tja, dat vergaat natuurlijk, en nu weet ik dus echt niet meer welke soort wat is.
Ik zou een keer weerbestendige stickers moeten aanschaffen.
Zie net, dat ik het over de gojibes wat ongelukkig heb geschreven, dat moeten itt de kiwibes niet een ml en een vr plant zijn, ik bedoelde in bak, en moet er nog een goeie plek voor zoeken.
Vlier, meidoorn en rozebottels (van oude botanische rozen) hebben we hier uiteraard ook. Alleen te weinig tijd er veel mee te doen, ik dacht een paar weken geleden nog, moeten toch eens vlierbloesemsiroop maken. Vlierbessensap en gelei hebben we al ooit gemaakt, lekker en heel gezond.
Verder dit jaar verschillende soorten pruimen, perzikken, abrikoos en nectarines geplant (laagstam en struikvorm, vriendin was zich te buiten gegaan met koopjes bij de boomgaardenstichting, en kon dat allemaal niet meer kwijt op haar stuk, dan zeg je niet nee natuurlijk

Had ik zelf niet zo snel gekocht in dit klimaat, maargoed, als iemand voor je deur staat met een aanhanger vol plantgoed, je laat die arme struiken en boompjes ook niet dood gaan

Een paar appelbomen, hier stonden al een heel oude kersenboom, peren en mirabellen.
Vijgen, ook in een grote pot, ik probeer echt te bedenken waar dat zijn vaste plek kan krijgen, ik wil het niet later nog een keer moeten verplanten. Die worden toch wel heul groot mettertijd.
Ik zit me net te bedenken wat er hier nog staat waar ik nu even niet op kom...
De druivestekken hebben helaas de verhuis naar deze woning niet overleefd, dus daar wil ik ooit nog een keer nieuwe van zien te scoren.
Het enige wat nog echt op mijn verlanglijstje staan zijn kweeperen, zo lekker gestoofd

Dus ook al staat de moestuin dit jaar op een iets lager pitje, het (klein)fruit hebben we veel plezier van.