Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
safina schreef:Jij hebt ook veel, Madelief! Ik heb de dingen die erg veel ruimte vragen afgezworen. Dit jaar hebben we de paardenstal wat uitgebreid ten koste van de tuin. Dus nu minder kolen. De pompoenen heb ik vorig jaar al op de mesthoop gedaan. Groot succes. En maar twee courgettes dit jaar. Ronde de Nice (een ronde kleine courgette) en Western Sunrise (naast decoratief heel erg lekker). Maar van twee planten komt al veel meer af dan ik kan eten....
Reuzenframboos zou ik ook nog wel willen. Dat klinkt erg lekker! En Loganbessen ken ik nog niet.
Ik ben benieuwd of jullie nog favoriete groentenrassen hebben. Ik ben bijvoorbeeld helemaal weg van Twellose gele kropsla. Botermals.en ook van prei Giant Musselburgh, want die blijft de hele winter goed. En snijbiet Rainbow vind ik enorm decoratief. Daar word ik gewoon blij van.
En bij mij staan de paarden naast de groentetuin. Ik probeer daar zoveel mogelijk dingen te zetten die ze niet lusten. Snijbiet bijvoorbeeld. Daar trekken ze echt hun neus voor op. Weten jullie nog meer dingen die ze niet lusten?
(En ik moet wel bekennen dat ik die winterpenen niet alleen voor de stamppot kweek. Zaaien jullie ook wel eens wat voor de paarden?.)
KarinvdM schreef:Wow Safina en Madeliefje, wat veel!
Wil dat een beetje, vijgen?
Sonja_vR schreef:dit http://www.fruitbomen.net/vijgenboom/ is trouwens ene leuk adresje , hebben best wat leuke rassen die het hier ook goed doen![]()
service is voor zover ik weet ook erg goed, als we in het nieuwe huis zitten gaat daar ook een bestelling geplaatst worden
(ook voor andere fruitbomen/struiken dan de vijg trouwens)
Rytir schreef:Zo'n dwergperzik, hoe groot worden die? Klinkt namelijk wel leuk!