Anoniem schreef:Kan me voorstellen dat uit eten lastig is, zeker als je geen voorbeeld hebt waar je je goed bij voelt. Denk dat je nu best weinig hebt gegeten inderdaad. Uit eten gaan hoeft natuurlijk niet te betekenen dat je je helemaal vol moet stoppen (zoals de anderen misschien deden), maar waarschijnlijk kun je (rationeel) wel inschatten wat een volwaardige maaltijd inhoudt.
Hoor mij eens praten, met mijn 3 tapas, haha.
Ja, zeker lastig

Als ik terugdenk was het hoofdgerecht eigenlijk heel netjes in proportie. 2 kroketjes, een klein auberginetaartje en een hoopje groente. Kon makkelijk tellen als een hoofdmaaltijd en dan nog was het minimaal.
En het toetje was ook gewoon een normale hoeveelheid.. wel calorierijker dan een bakje vla maar de hoeveelheid was normaal. Een gemiddeld vierkant blokje millionaires shortbread (zegmaar een tussendoortje), een héél klein bolletje ijs en een flinke dot chocolademousse. Dusja.. had het best kunnen opeten.
Maar het stukje 'genieten' mag dan nu wel, onder de voorwaarde dat ik dingen laat staan ofzo. Of iniedergeval ondereten 'waar mogelijk'. Het voelt helaas nog steeds goed om wat te laten liggen of weten/beseffen dat je éigenlijk nét niet genoeg gegeten hebt. En dat is niet normaal gedrag... Gelukkig besef ik het nu en kan ik het de volgende keer wellicht anders aanpakken

Hahaha, ja echt hé!