Ik zal me hier ff voorstellen trouwens. Ik heb een moestuintje van ongeveer 100m, fruitbomen (hoogstam) en een onverwarmde kas. Ik kweek sla, rucola, snijbiet, wortelen, bietjes, boerenkool, savooiekool, palmkool, peulen, tuinbonen, aardbeien, schorseneren, prei, witlof, tomaten, komkommers, courgettes, pepers, knoflook (8 soorten), uien, kousenband, oerprei, kruiden (waaronder 6 soorten munt), zwarte bessen, bosbessen, rode bessen, Japanse wijnbessen, bramen, druiven, appels, kersen, mispels, paprika's, kruisbessen, nieuw Zeelandse spinazie, stokbonen, lage bonen, pompoenen, rabarber, aardperen, vijgen, indianenaardappels.....en vast nog wel wat meer. Had ik al rode en gele frambozen genoemd?

Ik verzamel graag speciale dingen, zoals groenten van vroeger. Ik denk dat het een beetje naar dwangmatige verzamelzucht neigt, want ik heb meer dan 150 verschillende soorten zaden.

Maar ik hou ook wel van gemak. Voor mij geen ingewikkelde dingen als asperges of artisjokken enzo. En ik geef ook graag dingen weg, zoals zaden, stekken en groenten die ik over heb.