Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pempy

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 19:23

O: 1 volkoren boterham met jam
T: appel
L: 1 volkoren boterham met kipfilet, sla en tomaat + appel
T: appel
A: aardappels, bloemkool, sperziebonen en kipfilet
T: bakje stroopwafel ijs

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 19:30

Lijstje vandaag is weer niet top, ging mee schrijven vandaag en was van 9 tot 14.00 uur onderweg.

O; Bakje kwark met aardbeien
T; Appel
L; 2 speltboterhammen met kipfilet
T; 4 kleine blokjes rittersport met allerlei noten. (Genietmomentje)
A; Meergranenrijst, kabeljauwfilet en een prutje van paprika/ui en tomaat
T; 2 kiwi gold, handje gemengde noten

B; niets vandaag

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 19:37

Mooie lijstjes! :D

Ik heb momenteel wat internet problemen.
Morgen zou het verholpen moeten zijn. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 19:38

O: havermout met peer en amandelmelk (veel minder lekker dan rijst- of spelt/amandelmelk!)
T: 6 vk crackers met hummus (aan het schrijven...)
L: salade van gemixte sla, broccoli, tauge, paprika, tomaat, komkommer, paddestoelen, chinese kool en pijnboompitten
T: -
A: 2 meergranen-wraps met (zelfgemaakte) guacamole, (zelfgemaakte) tomatenchutney, kip, ijsbergsla, paprika, creme fraiche en pijnboompitten :9

B: ruim een uur fietsen, 2u buitenrit, 15 min NTC
Laatst bijgewerkt door FCSA op 30-06-13 19:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 19:40

Oh jammie Gast7391 :9

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 19:44

Oh Gast7391 dat klinkt wel heel lekker :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 19:46

Super snel en simpel! Aanrader.

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 19:47

Je wraps klinken heerlijk Gast7391! Heb je die tomatenchutney zelf gemaakt? Zo ja, recept! :D

Mijn lijstje:
O: havermout met rijstmelk, appel, chiazaad, gojibessen, amandelpasta
T: gekookt ei
L: salade van witte kool, wortel, appel en dressing, 2 roggecrackers met hummus
T: banaan, waspeen met hummus (en nu is ie op!)
A: per ongeluk ietssss te hete curry van zilvervliesrijst, zoete aardappelen en tofu
T: 2 wilde perziken, misschien wat noten

Voorlopig mijn laatste lijstje hier, want ik ga vannacht op vakantie naar Griekenland. Ik kijk nu al uit naar al het heerlijke Griekse eten <3

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 19:49

Ik vind amandelmelk juist wel heel lekker. :) Hazelnootmelk ook, maar dat is bij weinig winkels hier verkrijgbaar.
Wraps klinken erg lekker, behalve de guacamole. :D

Op zich toch niks mis met je lijstje CCCCC?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 19:50

Lekker lijstje, Many! En leuk dat je met vakantie gaat. Inderdaad heerlijk eten. Veel plezier!

Tomatenchutney is heel simel: halve rode ui fijnhakken, 2 tomaten fijnhakken, teentje knoflook, peper en zout en een flinke schep sambal :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 19:51

KarinvdM schreef:
Ik vind amandelmelk juist wel heel lekker. :) Hazelnootmelk ook, maar dat is bij weinig winkels hier verkrijgbaar.

Ik had verwacht dat de rijst/amandelmelk zoet smaakt door de amandelen, maar alleen amandelmelk heeft veel minder smaak en is bitterder..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 19:52

Anoniem schreef:
Lekker lijstje, Many! En leuk dat je met vakantie gaat. Inderdaad heerlijk eten. Veel plezier!

Tomatenchutney is heel simel: halve rode ui fijnhakken, 2 tomaten fijnhakken, teentje knoflook, peper en zout en een flinke schep sambal :Y)

Misschien is chutney niet helemaal het goede woord bedenk ik.. Nou ja, een soort salsa dus ;)

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 19:59

Anoniem schreef:
Anoniem schreef:

Misschien is chutney niet helemaal het goede woord bedenk ik.. Nou ja, een soort salsa dus ;)

Maar evengoed lekker :)) Thanks!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 20:09

CCCCC schreef:
Lijstje vandaag is weer niet top, ging mee schrijven vandaag en was van 9 tot 14.00 uur onderweg.

O; Bakje kwark met aardbeien
T; Appel
L; 2 speltboterhammen met kipfilet
T; 4 kleine blokjes rittersport met allerlei noten. (Genietmomentje)
A; Meergranenrijst, kabeljauwfilet en een prutje van paprika/ui en tomaat
T; 2 kiwi gold, handje gemengde noten

B; niets vandaag

Ik vind het een mooi lijstje hoor! Enige wat ik kan bedenken is een (te) klein ontbijt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 20:15

Many schreef:
Je wraps klinken heerlijk Gast7391! Heb je die tomatenchutney zelf gemaakt? Zo ja, recept! :D

Mijn lijstje:
O: havermout met rijstmelk, appel, chiazaad, gojibessen, amandelpasta
T: gekookt ei
L: salade van witte kool, wortel, appel en dressing, 2 roggecrackers met hummus
T: banaan, waspeen met hummus (en nu is ie op!)
A: per ongeluk ietssss te hete curry van zilvervliesrijst, zoete aardappelen en tofu
T: 2 wilde perziken, misschien wat noten

Voorlopig mijn laatste lijstje hier, want ik ga vannacht op vakantie naar Griekenland. Ik kijk nu al uit naar al het heerlijke Griekse eten <3

Hoe krijg jij die amandelpasta goed verdeeld door de havermout?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 20:48

KarinvdM schreef:
B: Stallen uitmesten
O: 2 sneetjes Liefde&Passiebrood met Heks'nkaas en 2 plakjes rookvlees
B: 11 km hardlopen
T: Tompouce :D
L: Bloemkoolsoep en 3 kleine sneetjes Liefde&Passiebrood met Heks'nkaas, blaadje sla en paprika en wat stukjes galia
B: Een uur fanatiek paardrijden en weiland uitmesten
T: Galia en een dikke handvol kersen
A: Galia met gerookte ham, kapje met Heks'nkaas en rosbief, Griekse yoghurt met verse aardbeien en een toefje slagroom
T: 5 toastjes met beenham-mascarponesalade bij de borrel
D: Groene thee, slimpie, SF-enerydrankje en water

+ Stukje extra pure chocolade, handje Gojibessen

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 20:58

O: 50 gram havermout + melk
L: In totaal 3 bruine boterhammen, 2x dun laagje halvarine, 1x sandwichspread + komkommer (+ kale boterham er dan boven op zeg maar) 1x 1 plakje ham 
T: 1 appel + 1 banaan
A: 1 roti  pannenkoek + groenten
T: halfvolle yoghurt, en failllllll 6 merci reepjes ;(

Beweging: 45 min. hometrainer, wandelen

SaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 21:12

Lastig, Chernique, zeker als je merkt dat een lager gewicht zo triggert :(:)

Madeira, wat super knap! Echt een hele prestatie hoor! :j

Die wraps klinken goed, Gast7391! :))

Bedankt voor alle felicitaties! :D High tea'en was super leuk! :)) Verder kwam er nog een vriendin langs (met taart :=) en heb ik nog allerlei lekkere dingen gegeten. Vandaag ga ik mijn lijstje even niet posten hier...

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 21:15

Anoniem schreef:
Ik vind het een mooi lijstje hoor! Enige wat ik kan bedenken is een (te) klein ontbijt?

Klopt! Normaal gesproken eet ik altijd havermout maar ik had maar 5 minuten om te ontbijten dus vandaar. En ik mis nog een extra groente, maar de sla en dergelijke waren helaas op. Morgen weer een dag :D

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 21:31

mandy358 schreef:
mandy358 schreef:
Gefeliciteerd Saz en geniet van je high tea! :D
geniet van je vakantie Many!!

O/L: 1 vkbb kaas sla tomaat, 2 vk knackebrod den laagje becel en vruchtenhagel, 1 vk knackebrod kaas tomaat

T: schaaltje fruit (1 kleine appel, 1 nectarine, paar aardbeitjes)
A: mexicaanse wraps (vega hache, mais, kidneybonen, geraspte kaas) salade (sla, boursin blokjes, mais, walnoten, komkommer, tomaat, slasaus)l en als toetje wat aardbeitjes en stukjes meloen
T: ik heb een kleine banaan en een nectarine in stukjes gesneden en in de vriezer gedaan, vanavond in de blender en hoop dan een soort slush te kunnen maken!

D: water (en thee)
B: 4 km fietsen, 5 km skeeleren, ongeveer 45 minuten op stal bezig geweest en daarna ongeveer 40 minuten met paard gewandelt, 40 minuten getennist

Iedereen die het even lastig heeft een virtuele knuffel :(:)
En iedereen moet niet vergeten TROTS te zijn op wat jullie al berijkt hebben +:)+ iedereen heeft haar eigen doelen en komt daar stapje voor stapje dichterbij! Soms is het hartstikke moeilijk, afvallen of juist aankomen en dat stuk onzekerheid wat erbij komt, het is ook niet makkelijk :(:) maar kijk dan naar wat je al berijkt hebt en jullie kunnen het!! :+:
En de weegschaal, dat stomme ding, dat stomme getal.. Maar trek je er niet te veel van aan want goed in je vel zitten heeft veel meer waarde! En madeira die bijvoorbeeld al super veel afgevallen is, of Chernique of JamieBlond die tegen een es vechten, en iedereen met zijn eigen doel. Meiden jullie zijn allemaal toppers!! :D

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 21:43

Plien91 schreef:
Vandaag:
O/T: Vanille soyayoghurt met 15g havermout, glas sinaasappelsap
B: 1u licht/matig zwaar huishoudelijk werk
L: 1vk pistolet soyaboter/runderrookvlees, perzik, kleine banaan, 8 aardbeien
T: Sla ik even over denk ik 2 vk crackers zelfgemaakte pesto, 4 chocolade digestives
T2: Plakje pruim/abrikooscake

A: Pizza, glas roosvicee 50/50 4 glazen witte wijn
T: Espresso, nog een plakje pruim/abrikooscake
B: 30 minuten fietsen

Morgen en dinsdag maar een balansdag houden :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 22:33

Anoniem schreef:
O: havermout met peer en amandelmelk (veel minder lekker dan rijst- of spelt/amandelmelk!)
T: 6 vk crackers met hummus (aan het schrijven...)
L: salade van gemixte sla, broccoli, tauge, paprika, tomaat, komkommer, paddestoelen, chinese kool en pijnboompitten
T: -
A: 2 meergranen-wraps met (zelfgemaakte) guacamole, (zelfgemaakte) tomatenchutney, kip, ijsbergsla, paprika, creme fraiche en pijnboompitten :9

B: ruim een uur fietsen, 2u buitenrit, 15 min NTC

+ bakje aardbeien
+ mojito, margarita, paar natural chipjes, 2 stukjes witbrood met pesto (manuscript ingeleverd, moest even gevierd worden!)

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 22:35

vanochtend om 6 uur, 2 frikandellen ( terug van het stappen :P )
en vanavond een klein beetje lasagne.

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 22:37

Ik reageer morgen weer op jullie. Ga nu slapen want moet morgen weer om 05:30 op.. Weer de hele dag werken -O-

Uiteten was erg gezellig, maar ook nog best lastig. Dingen die ik erg lekker vond 'mocht' ik toch niet van mezelf helemaal opeten.. stomme tik die ik heb overgehouden en aan moet werken. Denk ik.
Maar dat is toch niet heel vreemd om 'met mate' te genieten? Maar het is weer wel vreemd om een al best klein hoofdgerecht niet helemaal op te eten uit angst..?
Pff lastig. Ik kan me ook niet spiegelen aan mijn gezin, want die eet met uiteten gaan álles wat ze lekker vinden zonder na te denken

Chernique schreef:
O: Vanilleyoghurt + 6 el cruesli (chocolade-variant :)) )
T: 3 volkorenbiscuitjes van verkade
L: 2 bth + boter + rookvlees, speculoos crunchy. Meergranenbeschuit + boter + aardbeienjam. Karnemelk. 4 cherrytomaatjes
T: Pakje time-out
A: Notenkroketjes, auberginebrietaartje, zongedroogde tomaatjes en gestoomde groente
Toetje: Stukje millionaires shortbread + een mini bolletje chocolate-chip-cookie ijs + witte chocolademousse

(wat ik gegeten heb: 1 notenkroketje, 1/2 auberginetaartje, 3 zongedroogde tomaatjes en de groente
Toetje: 1/2 millionaires shortbread, mini bolletje ijs + 1 hapje witte chocolademousse)
Na: Kopje koffie (koekje die ernaast lag laten liggen, zoals áltijd..)
Drinken over de avond: 2x cola light, 1x thee en dus 1 zwarte koffie

Als ik terugblik moet ik dus nog een avondtussendoortje en 2x fruit. En eigenlijk nog sap..
Ik vind wel erg dat ik mijn fruit nu niet heb gehad, maar ik laat het hier wel bij voor vandaag.

Mijn vader/moeder/zus/haar vriend hadden zoiets: Carpaccio of wrap met zalm vooraf, hoofdgerecht flink wat vlees (van mixed grill tot spareribs) en patat met mayonaise en sla met dressing, nagerecht dus het hele toetje/dam blance van 3 bollen ijs en slagroom en saus/creme brulé en met de koffie at iedereen het koekje op.
Ook de cola/bier/wijn/fanta gingen er makkelijk in..

Ach. Ik ga nu lekker slapen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 22:41

Kan me voorstellen dat uit eten lastig is, zeker als je geen voorbeeld hebt waar je je goed bij voelt. Denk dat je nu best weinig hebt gegeten inderdaad. Uit eten gaan hoeft natuurlijk niet te betekenen dat je je helemaal vol moet stoppen (zoals de anderen misschien deden), maar waarschijnlijk kun je (rationeel) wel inschatten wat een volwaardige maaltijd inhoudt.

Hoor mij eens praten, met mijn 3 tapas, haha.