[HK]Met een warme choco in de hand, gaan de koekjes aan de k

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

benangelique

Re: [HK]Met een warme choco in de hand, gaan de koekjes aan de k

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 09:41

pff, anders ik wel wendy! ben echt moe...

net mijn spullen gepakt voor de sportschool, vergeet ik mijn schoenen. kon ik weer terug! gelukkig was ik pas halverwege, maar met tegenwind en regen toch niet fijn.
vandaag hard buffelen, staan wat pittige leerlinggesprekken op stapel en moet nadenken over projectinvulling en praktijkvakken. heftig!

eten vandaag:
o: 4 cracottes 30+ kaas
t: appel, mandarijn
l: rauwkostsalade kip, tosti wb kaas
t: 3 matzes sandwichspread (moet daarna sporten)
a: iets met vis, weet nog niet wat :+

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 09:42

Mornin'! :)

Ik ga zo weer richting Amsterdam, hoorcollege en daarna nog wat bespreken met projectgroep.

Dagplanning:
O: magere yoghur met fruit'n fibre
t: ?
L: 2 bb met sandwichspread
t: 2 bb met sandwichspread
D: ?
t: ?

Nog vrij onduidelijk eigenlijk :+

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 09:43

Fanatiek hoor, op de fiets naar de sportschool!!! :D
Ik ben zo blij dat ik nu met de auto kan, want scheur overal heen, maar anders had ik het echt niet volgehouden :o

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 10:01

Whee ik ben jaloers dat jullie allemaal naar de sportschool gaan. ik wilde wel dat ik al weer wat meer kon bewegen. heb nu behoorlijke spierpijn. Fietsen op de hometrainer wil maar mijn oefeningen van de fysio voelen loeizwaar aan. Zal er toch door heen moeten. Moet weer spieren kweken.
Morgen lekker een ochtendje werken. Daar heb ik echt weer eens zin in na 7,5 maand afwezighedi

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 10:14

Magriet, dat kan ik me helemaal voorstellen! En alle begin is moeilijk he, voordat je het weet ben je weer aan het sporten. ;)

Angelique: jij bent nog iets dapperder dan mij. Ik stond om 6:00 in de sportschool maar ik ben wel met de auto gegaan. :D

Ontbijt: 2 sneetjes roggebrood met boter en een heel klein beetje hagelslag. Plakje 30+ kaas. Actimel
T: 200ml Biogarde yoghurt
Lunch: Salade met ik weet nog niet wat erin. Broodje met … ?
T: 200ml Biogarde yoghurt
T: ?
Diner: geen idee

Vandaag dus gesport en vanavond paardrijden. Ik heb gisteren springles gehad… Heb er nog spierpijn van, ze is de laatste tijd zo heftig! Die buik zit haar echt nog niet in de weg. :n
Ben gedeeltelijk overgestapt naar nieuw voer. Voer nu de merriemix van Cavalor en een granenmix van Bioron (biologisch) De reform kruidenmuesli van Havens voerde ik al, daar ben ik erg tevreden over maar heeft er iemand ervaring met Cavalor of Bioron?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 10:31

Wendy15 schreef:
Fanatiek hoor, op de fiets naar de sportschool!!! :D
Ik ben zo blij dat ik nu met de auto kan, want scheur overal heen, maar anders had ik het echt niet volgehouden :o

ik heb nog niet gesport he!
ik ga altijd op de fiets naar mijn werk en vanuit daar rij ik dus door naar de sportschool. tot juni had ik een auto, maar die heb ik verkocht omdat ik hem alleen maar gebruikte voor de ritjes naar noob en dat vond ik onzin. nu ben ik zo gewend aan het fietsen dat ik de auto niet eens mis!
neemt niet weg dat als hans thuis is, ik steeds zijn auto pak :+

margriet, heerlijk om weer te gaan werken zeg! kan me voorstellen dat je daar weer naar uit kijkt. heb je tussendoor wel contact gehad met je collega's en baas?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 10:32

Ik ben gisteren niet meer naar de sportschool gegaan en ik heb de hele avond op de bank gelegen en de HA was het met me eens dat het niet goed zat. Heb een flinke bijholte ontsteking, waardoor mijn trommelvliezen helemaal naar binnengetrokken zijn :n Daar komt de oorpijn en het oorsuizen ook vandaan :j

Nou ja nog steeds neit zo veel zin in eten, maar toch maar een goed voornemen voor deze dag :D
o: 2 cracottes met sandwichspread.
t: 1 boterham met rollade
l: 2 vkb met sandwichspread en 1 met rollade, cup a soup kip
t: appel of sinaasappel
a: beetje pasta met geruld gehakt, broccoli en rode saus. Pittig gemaakt met verse pepers :j
t: - geen idee moet met de kat naar de DA en dat duurt denk ik wel even.

My_Lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 10:34

Hoi allemaal,

Ik heb een tijd niet gereageerd maar dat komt omdat ik niet echt super fanatiek met lijnen. Ik wil gewoon gezond leven dus ik snoep niet en drink geen frisdrank enzo.

Maar ik ben de laatste tijd zo super moe.
Deze week ben ik 2x om half negen naar bed gegaan en heb heel de nacht door geslapen.

Nu is mijn vraag: Kan je doormiddel van je eetpatroon veranderen meer energie krijgen?

Groetjes nathalie

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 10:36

Ja hoor. Ik werd regelmatig gebeld door een collega of TL. Ook hyve is een goed medium daarvoor.Verder was ik er in september al geweest omdat ik toen weer zou beginnen. Helaas moest ik weer opgenomen worden in setember en heb toen (te0 veel visite bij mijn bed gehad van collega's. Ik vond het gezellig. De verpleging iets minder

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 10:39

Nog een paar dagjes en de examens zijn gedaan. Weer lekker gezond eten en sporten. Ga woensdag direct op mijn rollerskis naar buiten. En dan weer elke dag hard sporten.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 11:04

dat is fijn margriet, weet je in ieder geval dat je weer met open armen ontvangen zal worden.
katia, als je een poos niet gesport hebt, gun je lijf dan af en toe wat rust en ga niet iedere dag als een malle aan de slag he? je lijf heeft ook de tijd nodig om te kunnen herstellen.
oei saskia, dat klinkt minder! heb ik ook ooit eens gehad, zat ik bij de tandarts met vette kiespijn en kon hij niets vinden :+ bleek het bijholteontsteking te zijn...
ml; als je twijfelt over je energieniveau ten aanzien van je voeding, kan je het beste contact opnemen met een dieetiste. voeding heeft namelijk heel veel invloed op je energiehuishouding, maar welke voeding jou zo moe maakt kan per persoon wisselend zijn. bij de een is het suiker, bij de ander verkeerde spreiding van de maaltijden en bij weer een ander is het wat anders. niet zelf gaan experimenteren in deze dus!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 11:06

Ja was ik vergeten bij te zeggen, ik dacht met 15 min per dag te beginnen. Zou jij er dan nog een rustdag bijzetten?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 11:09

Nou ja bij mij voelt het gewoon als of ik een enorme dreun op mijn neus heb gehad :+ Maar waarschijnlijk zijn ook mijn voorhoofds- en kaakholtes onstoken, maar dat kon hij niet vaststellen :n

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 11:09

meest ideaal is 3x sporten, 2x rust.
tenminste, volgens de sportarts. toen ik nog fanatiek hardloper was, liep ik om de dag. dit is voor je spieren helemaal niet prettig, want die hebben meer dan 48 uur nodig om te herstellen. je kan er dan beter voor kiezen de spierspanning hoog te houden door 3x achter elkaar te gaan en dan 2 dagen te ontspannen. ook voor je vetverbranding schijnt dit beter te zijn, maar hoe dat zit weet ik niet.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 11:10

Goedemorgen

SOk 6 uur al in de sportschool Hoelaat gaat hij open dan?

Gister avond ook nog eventjes geweest alleen ik had het druk met school dus niet lang gebleven. Vanavond hopelijk paard rijden als het water eindelijk is weggelopen.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 11:38

Ik heb nog steeds pijn in mijn knie, dus gister met de auto naar stal gebracht en vandaag ook naar mijn werk, zodat ik niet hoef te fietsen. Met rijden heb ik er gelukkig geen last van, maar traplopen en fietsen is niet grappig. Dat sjouwen met een tas vol boeken was gister ook niet zo'n goed plan. :o Verder oogde Jónas gister wat magerder en niet zo fit en deed hij langer dan normaal over zijn eten. Even in de gaten houden dus, en dit weekend een vitaminespuit erin.

Planning:
O: 3 wasa (2 met sandwichspread, 1 pindakaas), kiwi
T: ontbijtbiscuit, appel
L: 2bb met ham en komkommer, opkikker
T: ontbijtbiscuit, appel
D: ?
T: yoghurt

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 11:40

benangelique schreef:
meest ideaal is 3x sporten, 2x rust.
tenminste, volgens de sportarts. toen ik nog fanatiek hardloper was, liep ik om de dag. dit is voor je spieren helemaal niet prettig, want die hebben meer dan 48 uur nodig om te herstellen. je kan er dan beter voor kiezen de spierspanning hoog te houden door 3x achter elkaar te gaan en dan 2 dagen te ontspannen. ook voor je vetverbranding schijnt dit beter te zijn, maar hoe dat zit weet ik niet.

Ok dan ga ik dat aanhouden! dank je voor de super tip

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 11:51

Nathalie: Je eetpatroon heeft ZEKER invloed op je energiepeil. Post eens een paar dagen hier, dan ik mezelf er eens op loslaten. :j

Sakkia: Ik leef met je mee

Katia: elke dag 15 minuutjes sporten kan prima. Als je elke dag een uur hard sport is het een ander verhaal. Dan kun je het idd beter aanpakken zoals BA zegt. In principe kun je wel elke dag sporten, maar dan moet je dit zeer gevarieerd doen, een uitermate gebalanceerd eetpatroon hebben en je spieren na elke training voeden met eiwitten.

Noor: Om 6 uur gaat ‘ie open :D

Imre: misschien een winterdipje?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 11:58

Een uur haal ik sowieso nooit, heb echt conditie nul van zolang niet sporten en ben nog redelijk zwak.
Dus ga sowieso echt heel laag beginnen. En dan elke keer opbouwen.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 12:51

SAKKIA schreef:
Nou ja nog steeds neit zo veel zin in eten, maar toch maar een goed voornemen voor deze dag :D
o: 2 cracottes met sandwichspread.
t: 1 boterham met rollade
l: 2 vkb met sandwichspread en 1 met rollade, cup a soup kip
t: appel of sinaasappel
a: beetje pasta met geruld gehakt, broccoli en rode saus. Pittig gemaakt met verse pepers :j
t: - geen idee moet met de kat naar de DA en dat duurt denk ik wel even.

Totaak kcal: 1196
Verzadigd vet: 14
Totaal vet: 46

Wat doe ik nu verkeerd dat ik maar zo weinig kcal binnenkrijg?

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 12:53

Je kan het wat meer maken door boter op je brood te smeren en kaas over je pasta te doen.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 12:56

Boter zit al op mijn brood en is ook meegerekend.
Mmmmm ik heb nog een zakje geraspte kaas staan. Misschien dat er over, Maar dan krijg ik ook weer meer verzadigde vetten binnen?

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 12:56

Je ontbijt is te mager, je lunch is te mager. Tussendoor zou extra kunnen en 's avonds mag er ook een tussendoortje bij. :)'

's ochtends brood 2/3 sneetjes, brinta, yoghurt met muesli..

's middags kan er ook een boterham bij, mag je best ruig beleggen. Introduceer anders wat eiwitten (yoghurt, gebakken of gekookt eitje..)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 12:58

Oh vond het al zo veel.....
Nou ja dan ga ik morgen nog maar meer eten meenemen :D
Misschien 's morgens nog een extra tussendoortje. Doe ik normaal ook altijd maar ik was nu veel later op het werk, dus hoefde dat niet.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 12:59

Oh en yoghurt doe ik altijd als ontbijt, maar was op vanmorgen :D