Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 14:12

ChantalSmook schreef:
Gast7391 lekker lijstje! Ben je trouwens afgevallen door alleen het fietsen of heb je ook sinds een jaar je eetpatroon ook omgegooid dat het daar ook mee te maken heeft? Ik zou ook niet te hard van stapel lopen met je eetpatroon drastisch verminderen. Kun je op andere momenten niet wat beweging pakken anders. Na het eten eerst ff een stuk wandelen ofzo. Is je reistijd met de auto nu korter dan wanneer je gaat fietsen?

Ja, er is wel meer veranderd: dagelijks een uur fietsen, in de weer met paard (ik heb hem nu 1.5 jaar), nieuw vriendje, vlees/vis gaan eten.. Zal er allemaal mee te maken hebben! Eet ook wel iets gezonder geloof ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 14:14

Chernique schreef:
Je BMI is dan 18,0 (zie in je profiel dat je 27 bent/1.81/59 kg toch?)
Dat is echt wel heel erg licht hoor.. En je bent nog erg lang ook dus volgens mij oog je ook erg dun.

En over de work-outs: Ik denk dat een uur fietsen missen niet gek veel verschil gaat maken. Ik snap je angst, want ik vind het ook 'eng' als ik met het ov/auto moet ipv met de fiets, maar ik merk nu ook dat het werkelijk niets doet met je gewicht. Ook ik heb meegemaakt dat maanden rusten/zitten en alleen maar eten niets raars doet met je gewicht.
Ook ik liep eerst om de dag +- 9-10 km hard, en nu door een blessure loop ik al een aantal weken niet. Ik ben daar ook niet van aangekomen :)

Ik zou het even aankijken, weet niet hoevaak je jezelf weegt maar je ziet het wel als er een constante stijging komt. Dit zal echt zeker weten niet met kilo's of halve kilo's tegelijk gaan. Misschien steeds wat onsjes, maar als je ziet dat dit zo blijft zou je even kunnen kijken wat je kunt aanpassen. En misschien eet je sowieso al die cracker minder omdat je gewoon wat minder trek hebt.
Maar eerlijk gezegd denk ik echt niet dat dat nodig is. Je lichaam heeft ook een flinke marge hé. Ik bedoel, dat als je élke dag zoveel kcl meer eet dan je verbruikt, dan pas ga je aankomen. Dat zal bij jou echt niet gebeuren :)

Fijn! Nog meer geruststellende geluiden. Ik weeg me momenteel niet zo vaak, maar zal het tegen die tijd een beetje in de gaten houden.

Chernique schreef:
Mijn gewicht: Volgens mij arts heb ik nu dus weer ondergewicht (zit onder de 50 kg).. Vanochtend was er weer ietsjes af. Ben al een tijdje niet meer onder de 50 geweest. En het voelt raar. Het triggerd namelijk :\ Ik kijk het een paar dagen aan, en als het niet bijtrekt en weer boven de 50 komt moet ik toch iets gaan doen. Dat zeg ik al weken, maar dan écht :+

Ai, vervelend! :(:) Kan me voorstellen dat dat triggert. Maar komt vast goed, je bent super op weg! Ben je anders gaan eten de afgelopen tijd of volg je gewoon je eetlijst?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 14:17

Bhriseis schreef:
Gast7391: Als ik les heb wandel ik sowieso elke dag een paar kilometer door de stad, doe ik te voet boodschappen, opletten in de lessen vergt ook inspanning. In vakanties en examenperiodes zit ik een hele dag neer (behalve bij de paarden dan) en leg ik elke afstand af met de auto. Ik merk dat ik in vakanties op sommige iets minder behoefte heb aan tussendoortjes (bijvoorbeeld 1 banaan of 2 boterhammen minder), maar verder merk ik absoluut niets aan mijn gewicht van het verschil in activiteitsniveau. We zijn nou ook niet bepaald mensen die zichzelf volduwen met troep op dagelijkse basis, dus ik denk dat je er gewoon niets van zal merken. En zoals Phor en Chernique zeggen: merk je het wel, kan je dat ene beschuitje misschien laten liggen, gewoon omdat je lichaam er ook niet naar vraagt. En misschien ben je nu zelfs actiever bij je paard wanneer je met de auto gaat, net omdat je meer tijd over hebt?
En naar ik me herinner van de shred ben je heel dun toch, dus zou het zelfs niet slecht zijn voor je lichaam mocht je iets bijkomen?

Aankomen zou niet ongezond zijn, maar ik wil het natuurlijk liever niet ;) Ik ga juist wat minder vaak naar mijn paard vanaf volgende maand, omdat hij dagelijks lang buiten staat. Maar misschien kan ik er nog wel iets naast gaan doen. Deed voorheen veel pilates/essentrics, wellicht pak ik dat weer op :)

Wat tof dat je naar Leonard Cohen gaat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 14:20

Madeira_ schreef:
Ik zou even zwijgen over mijn lengte/gewicht, ben hard bezig met afvallen maar de laatste paar kg's willen gewoon niet zo hard -O- ... en ik voel mij nu wel echt dik als ik jullie lengte + gewicht lees :o :P

Sorry als je je daardoor vervelend voelde! Ik wilde het eerst nog weghalen, maar toen was er al op gereageerd. Vind het super hoe je bezig bent! Echt ontzettend knap.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 14:20

Zo. En nu ga ik paardrijden!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 14:21

Als je gewoon goed naar je lichaam luistert, kom je heus niet bij :(:) En precies, dan heb je ook de tijd om af en toe een leuke work-out of iets anders voor jezelf te doen :) Wat uiteindelijk veel intensiever kan zijn dan dagelijks fietsen.

Ja leuk he!

Veel plezier met je paard!

Smileyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 14:48

Anoniem schreef:
Madeira_ schreef:
Ik zou even zwijgen over mijn lengte/gewicht, ben hard bezig met afvallen maar de laatste paar kg's willen gewoon niet zo hard -O- ... en ik voel mij nu wel echt dik als ik jullie lengte + gewicht lees :o :P

Sorry als je je daardoor vervelend voelde! Ik wilde het eerst nog weghalen, maar toen was er al op gereageerd. Vind het super hoe je bezig bent! Echt ontzettend knap.

Ja inderdaad, het was echt niet mijn bedoeling om je zo te laten voelen! Jij bent echt al zo ver gekomen, heel erg knap van je !

Smileyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 14:50

Mijn lijstje van vandaag tot nu toe:

O: 50g havermout, 150ml melk en 25g rozijnen.
T: 2 mandarijnen.
L: 350g tomatensoep en 1 bruin pistoletje met kaas. Yoghurt met lijnzaad na.
B: level 1 shred.
T: appel en 2 aardbeitjes.

drinken: water & thee

jamieblont

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 15:51

Chernique schreef:
Net, geloof ik. Maar ik eet genoeg en gezond en heb veel energie, dus ik maak me er niet teveel zorgen over :)

Je BMI is dan 18,0 (zie in je profiel dat je 27 bent/1.81/59 kg toch?)
Dat is echt wel heel erg licht hoor.. En je bent nog erg lang ook dus volgens mij oog je ook erg dun.

En over de work-outs: Ik denk dat een uur fietsen missen niet gek veel verschil gaat maken. Ik snap je angst, want ik vind het ook 'eng' als ik met het ov/auto moet ipv met de fiets, maar ik merk nu ook dat het werkelijk niets doet met je gewicht. Ook ik heb meegemaakt dat maanden rusten/zitten en alleen maar eten niets raars doet met je gewicht.
Ook ik liep eerst om de dag +- 9-10 km hard, en nu door een blessure loop ik al een aantal weken niet. Ik ben daar ook niet van aangekomen :)

Ik zou het even aankijken, weet niet hoevaak je jezelf weegt maar je ziet het wel als er een constante stijging komt. Dit zal echt zeker weten niet met kilo's of halve kilo's tegelijk gaan. Misschien steeds wat onsjes, maar als je ziet dat dit zo blijft zou je even kunnen kijken wat je kunt aanpassen. En misschien eet je sowieso al die cracker minder omdat je gewoon wat minder trek hebt.
Maar eerlijk gezegd denk ik echt niet dat dat nodig is. Je lichaam heeft ook een flinke marge hé. Ik bedoel, dat als je élke dag zoveel kcl meer eet dan je verbruikt, dan pas ga je aankomen. Dat zal bij jou echt niet gebeuren :)

@Saz: Gefeliciteeeeeeeeeeerd! *\o/* Geniet van je High Tea!

Vandaag:

O: Vanilleyoghurt + 6 el cruesli (chocolade-variant :)) )
T: 3 volkorenbiscuitjes van verkade
L: 2 bth + boter + rookvlees, speculoos crunchy. Meergranenbeschuit + boter + aardbeienjam. Karnemelk. 4 cherrytomaatjes
T: Pakje time-out denk ik
A: Uiteten
T: Ik ga voor het eerst sinds jaren een dessert nemen in een restaurant :oo
Avondtussendoortje weet ik nog niet. Ligt eraan hoe het 's avonds gaat.

B: Even gefietst, van 08:30 - 12:15 op stal rondgebanjerd en daarbij de klusjes. En een buitenrit van 1,5 uur gemaakt.

Mijn gewicht: Volgens mij arts heb ik nu dus weer ondergewicht (zit onder de 50 kg).. Vanochtend was er weer ietsjes af. Ben al een tijdje niet meer onder de 50 geweest. En het voelt raar. Het triggerd namelijk :\ Ik kijk het een paar dagen aan, en als het niet bijtrekt en weer boven de 50 komt moet ik toch iets gaan doen. Dat zeg ik al weken, maar dan écht :+[/quote]

Wel echt doen he? Het zou super zonde zijn om je gewicht weer te laten kelderen na alles wat je bereikt hebt! :o
Maar ik snap dat het heel erg triggert, ik heb dat ook altijd als er ietsje af is.

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 16:07

Hihi Jamie, je quote klopt niet :=
Het bovenste zei ik niet, dat was Gast7391. Het hele middelste stuk zei ik wel :)

Maar lief van je! Het stijgen van je gewicht is stom, het dalen is ook niet goed.. stabiel blijven is ook nooit goed want dat kan toch niet elke dag hetzelfde zijn.
Wat een ramp dat getal :+

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 16:22

Proberen relativeren en bedenken dat het 'maar' een getal is en blijft, is zo simpel zeker niet .. :(

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 16:32

O/L: 2 lichtgewicht crackers, 1 met kaas en 1 met boterhamworst. 3 snoeptomaatjes.
T: kopje groentesoep.
T: 1 augurk met kipfilet eromheen & 3 snoeptomaatjes.
A: zelfgemaakte groentesoep :9

D: thee & water
B: trampoline, workout, hardlopen Evy les 2.(vanavond)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 16:36

Bhriseis schreef:
O: 80 g spelt, 150 ml rijstmelk, 100 ml sojamelk vanille, water, lijnzaad; groene thee; sojamelk Intens
B: Boodschappen + paarden verzorgen
L: 150 g magere kwark gemengd met 125 g magere appelyoghurt en verse ananas, 1 kleine snee rozijnenbrood
T: schaaltje sojavla
T: sinaasappel, meloen
A: (17.45) Pastasalade (50 g witte pasta, paprika, tomaatjes, komkommer, wittewijnazijn, notenolie, basilicumolie, knoflook) met ijsbergsla, gemengde jonge sla, olijfjes, cherrytomaatjes, paprika
B/T: Naar Leonard Cohen <3 dus ter plekke wellicht een cola zero en ijspralientjes
B: heel Brussel doorstappen
T: ?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 16:39

Wow Madeira, wat heb jij al een supergoed resultaat geboekt, respect hoor! :j

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 16:42

mandy358 schreef:
Gefeliciteerd Saz en geniet van je high tea! :D

O/L: 1 vkbb kaas sla tomaat, 2 vk knackebrod den laagje becel en vruchtenhagel, 1 vk knackebrod kaas tomaat

T: schaaltje fruit (1 kleine appel, 1 nectarine, paar aardbeitjes)
A: mexicaanse wraps (vega gehakt, mais, kidneybonen, geraspte kaas) salade (sla, boursin blokjes, mais, walnoten, komkommer, tomaat, slasaus)
T: ik heb een kleine banaan en een nectarine in stukjes gesneden en in de vriezer gedaan, vanavond in de blender en hoop dan een soort slush te kunnen maken! (Evt met wat magere yoghurt)

D: water (en thee)
B: 4 km fietsen, 5 km skeeleren, ongeveer 45 minuten op stal bezig geweest en daarna ongeveer 40 minuten met paard gewandelt

Iedereen die het even lastig heeft een virtuele knuffel :(:)
En iedereen moet niet vergeten TROTS te zijn op wat jullie al berijkt hebben +:)+ iedereen heeft haar eigen doelen en komt daar stapje voor stapje dichterbij! Soms is het hartstikke moeilijk, afvallen of juist aankomen en dat stuk onzekerheid wat erbij komt, het is ook niet makkelijk :(:) maar kijk dan naar wat je al berijkt hebt en jullie kunnen het!! :+:
En de weegschaal, dat stomme ding, dat stomme getal.. Maar trek je er niet te veel van aan want goed in je vel zitten heeft veel meer waarde! En madeira die bijvoorbeeld al super veel afgevallen is, of Chernique of JamieBlond die tegen een es vechten, en iedereen met zijn eigen doel. Meiden jullie zijn allemaal toppers!! :D
Laatst bijgewerkt door mandy358 op 30-06-13 17:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Grapjasjes12

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 16:51

Gast7391: Dan is het toch juist goed als je iets gaat aankomen? Dat zit dan in je hoofd hoor, in realiteit kun je best wat kilo's hebben :)

Chantal: Hoe weet jij dan wat mijn maten zijn? :+

Madeira: Ik dacht dat ik het zwaar heb gehad met een BMI van 31, jij hebt nog veel harder moeten werken :oo Wat een prestatie! Jij gaat er zeker komen :j

Gaat Bhris naar Cohen?! *jealous*

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 17:05

Uhu, ik zag hem vorige keer op het openluchtconcert op het Sint Pietersplein in Gent (met zonsondergang!), en dus wilde ik nu niet gaan om die herinnering niet te bezoedelen zeg maar... Het is in Vorst Nationaal wat echt een vreselijke zaal is.
Maar vriendlief verraste me met kaartjes! *\%/*

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 17:07

Dianta schreef:
Wie gebruikt er allemaal valtaf.nl? Langs de rechterkant van je dieetdagboek staan cirkeldiagrammen met energieverhouding, energie per maaltijd... Kan je hier iets mee doen want sommige deeltjes zien rood, andere groen. Wat willen de kleuren zeggen? :o?

Heb je al even op het forum gekeken, daar loopt er geloof ik een topic over.

Wat gaaf Bhris!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 17:13

Ik vroeg me dat laatst ook af Dianta! Maar volgens mij hebben ze geen betekenis :)

Erg gaaf Bhris! Ga je foto's maken?

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 17:25

Chernique schreef:
:) we komen er allemaal wel.

En een BMI Van 26.4 is toch al bijna gezond!! *\o/*
Ik weet niet of je bij een dietiste loopt, maar omdat ik las dat het de laatste tijd wat moeizamer gaat misschien een afspraak maken? Je lichaam kan ook gewend zijn aan deze hoeveelheid/producten dat je misschien net even out of the box moet denken en wat aanpassen :)

Ik loop bij een diëtiste. :) Heb wat geschommeld in mijn gewicht, sta sinds een paar dagen weer -49 kg. Ik probeer af en toe wat te variëren, maar vind dat toch nog wel erg moeilijk moet ik eerlijk toegeven.. ik moet over 2 weken weer naar haar toe, kan ik het mooi is overleggen als ik nog steeds hetzelfde weeg :).

Bhriseis, bedankt :D. Wat goed zeg dat jij ook 30 kg bent afgevallen :D heel knap! De laatste kg’s zijn inderdaad heel zwaar pff…

Sorry lieve meiden was niet jullie schuld, jullie kunnen gerust erover hebben, ik bedoel ik ben gewoon zelf heel onzeker ;(.. bedankt Gast7391, KarinvdM, Mandy358, Nomarjet en phormicola <3!

Mijn lijstje:
O: 50 gram havermout + melk
L: In totaal 3 bruine boterhammen, 2x dun laagje halvarine, 1x sandwichspread + komkommer (+ kale boterham er dan boven op zeg maar) 1x 1 plakje ham
T: 1 appel + 1 banaan
A: roti
T: ik denk wat halfvolle yoghurt

Drinken: water

Bewegen: 45 min. fietsen op de hometrainer, wandelen :)

Smileyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 17:31

nomarjet schreef:
Mijn lijstje van vandaag tot nu toe:

O: 50g havermout, 150ml melk en 25g rozijnen.
T: 2 mandarijnen.
L: 350g tomatensoep en 1 bruin pistoletje met kaas. Yoghurt met lijnzaad na.
B: level 1 shred.
T: appel en 2 aardbeitjes.
A: 200g tomatensoep met 2 Knäckebröd crackers.
T: bitterkoekjescake, 2x 2 minicrackers met speculoos, pakje crackers, broodje met speculoos.
Had echt zin in die dingen :o :o

drinken: water & thee
Laatst bijgewerkt door Smileyy op 30-06-13 17:54, in het totaal 2 keer bewerkt

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 17:36

Brakke zondag lijstje vandaag. :+

O: -
T: -
L: 13.00 pas uit bed, smoothie yoghurt, banaan, aardbeien en lijnzaad, geroosterde boterham met gekookt ei
T: rijstwafel caramel
A: pizza
T: appel met kaneel

Danique1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 17:37

Voor mijn doen was het best veel! :o
Maar idd, fruit was ik vergeten. Daar moet ik echt beter op letten ( zit nu lekker van pitloze druiven te snoepen ;) )

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 17:59

Mijn brakke zondag ook maar dan. :P

O/L: magere yoghurt met stukjes appel, rozijnen en kaneel
B: 5 km hardlopen
T: 2 wasa crackers met houmous en rosbief, kapje rosbief
T: waterijsje, pruim
A: We eten pannenkoeken. -O- Dus neem er een met wat blauwe bessen ofzo
T: ?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 19:11

B: Stallen uitmesten
O: 2 sneetjes Liefde&Passiebrood met Heks'nkaas en 2 plakjes rookvlees
B: 11 km hardlopen
T: Tompouce :D
L: Bloemkoolsoep en 3 kleine sneetjes Liefde&Passiebrood met Heks'nkaas, blaadje sla en paprika en wat stukjes galia
B: Een uur fanatiek paardrijden en weiland uitmesten
T: Galia en een dikke handvol kersen
A: Galia met gerookte ham, kapje met Heks'nkaas en rosbief, Griekse yoghurt met verse aardbeien en een toefje slagroom
T: 5 toastjes met beenham-mascarponesalade bij de borrel
D: Groene thee, slimpie, SF-enerydrankje en water