Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 11:50

De nieuwe? :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-18 12:02

Oh zijn ze er al? Dan moet ik toch ook eens langs de mac :D

Bij AH is de veggie saté van mora in de aanbieding, 1+1 gratis, dus vanochtend lekker een paar bakjes ingeslagen. De laatste 4, de rest was al weg :=

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 12:21

Ze zijn niet vegan trouwen. Maar ik vond hem dus wel heel lekker! Ga hierdoor denk ik vaker naar de Mac. Is ook wel 2 min met de auto. :=

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 13:45

Ik ben heel benieuwd naar beide burgers. :j Vond die groenteburger echt niks. Zaten in mijn herinnering erwtjes en worteltjes in en beide vind ik zulke stomme groentes.
Hoop wel dat ze er zijn trouwens, want toen ik bij de McDonald's werkte koos die Mc er bewust voor geen groenteburger te verkopen. Is al wel 4 jaar geleden, maar oke.

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 15:28

Nou, ik heb bij de Mac net een 'veggie' burger gekregen maar dan met kip en bacon -O-
Wel een nieuwe, vegetarische, gekregen, maar toch teleurstellend dat er zo'n grote groene sticker op zit en ik dan alsnog vlees krijg (met bacon zelfs nog, dat kon je ook gelijk zien). En toen ik hem kwam brengen gooiden ze hem ook gelijk weg, terwijl ik hem wel aan m'n vriend had kunnen geven om op te eten. Hou ook niet van die verspilling. :\
Niet super dus, maar de vega burger was oké

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 16:57

Omdat ik al meer dan een half jaar heel moe ben en zowel de huisarts als het ziekenhuis niks kan vinden wil ik graag mijn voeding nog beter onder de loep gaan nemen. Hiervoor zoek ik een voedingsdeskundige die me kan begeleiden. Maar dan bij voorkeur wel een die me kan helpen met plantaardige voeding en niet iemand (zoals mijn huisarts) die direct begint over supplementen terwijl mijn bloedwaardes al 20 jaar perfect zijn terwijl ik vegetarisch eet. Of een 'zweverig typ' dat zich niet baseert op wetenschap maar op vage theorieën. Hebben jullie tips voor een goede voedingsdeskundige in Zuid-Holland of Utrecht?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 17:24

Malenka schreef:
Omdat ik al meer dan een half jaar heel moe ben en zowel de huisarts als het ziekenhuis niks kan vinden wil ik graag mijn voeding nog beter onder de loep gaan nemen. Hiervoor zoek ik een voedingsdeskundige die me kan begeleiden. Maar dan bij voorkeur wel een die me kan helpen met plantaardige voeding en niet iemand (zoals mijn huisarts) die direct begint over supplementen terwijl mijn bloedwaardes al 20 jaar perfect zijn terwijl ik vegetarisch eet. Of een 'zweverig typ' dat zich niet baseert op wetenschap maar op vage theorieën. Hebben jullie tips voor een goede voedingsdeskundige in Zuid-Holland of Utrecht?

Kijk hier even! https://veganwiki.nl/a/Lijst_van_vegani ... dheidszorg

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 17:58

poes schreef:
Ja het is weer zo ver :D

[ [url=m/f2Min3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Bloemkool met kokoscurry en aardappelen uit de oven.

MJAM!

Nikass denk voor jou ook geschikt?

https://www.bosh.tv/recipes/curry-cocon ... anna-jones

Hi thanks! Wat is turmeric?
Eet je dat met rijst?
Ik zou wat aanpassen (maar dat doe ik altijd met recepten); geen groene pepers en geen gember (allergie)
Maar hier kan ik misschien wel wat mee ;)

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 18:13

turmeric is kurkuma, toch?

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 19:03

Ik heb de burger van de mcdonalds ook gehad! Al twijfel ik enorm of dat wel een veggie burger was.. Er zat geen bacon op die van mij, maar het leek wel heel erg op echte kip... Was dit bij jou ook zo Marlinde?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 19:05

J0anieke schreef:
Ik heb de burger van de mcdonalds ook gehad! Al twijfel ik enorm of dat wel een veggie burger was.. Er zat geen bacon op die van mij, maar het leek wel heel erg op echte kip... Was dit bij jou ook zo Marlinde?

Het was wel veggie hoor... maar ik weet niet meer hoe kip smaakt. Al een jaartje of 12 niet gehad. :+

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 19:09

Ik twijfel echt nog steeds... De burger had wel deze vorm, maar het leek echt heel erg op kip, en zo smaakte t ook wel...
Afbeelding
Ik ga denk deze burgers weer eens los kopen en kijken hoe die zijn.. :')

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 19:13

Kip kunnen ze wel echt goed namaken.

Nikass kurkuma ja! Niets bij er zitten veel aardappelen in.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 19:36

De echte kip van de homestyle is echt heel anders, kruimelig krokant en veel groter. Dat verschil zie je wel.

Overigens gaat op beide burgers van de mac dezelfde veggie kip.

Ik ben volgens mij de enige die de oude burger mist :+

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 19:46

Ik heb de echte nog nooit gezien en de burgers in de reclame vind ik er nooit hetzelfde uit zien in het echt... Het zal alsnog wel de veggie geweest zijn ivm de vorm, hebben ze verdomd goed gedaan :D Een burger als dit stond wel op mijn wensenlijstje voor de McDonalds _O-

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-18 19:48

Ik vond de vegetarische mc-chicken in België ook doodeng om te eten, zo veel leek het op kip :') Maar hij was toch echt vegetarisch :D

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 20:02

Caily schreef:
De echte kip van de homestyle is echt heel anders, kruimelig krokant en veel groter. Dat verschil zie je wel.

Overigens gaat op beide burgers van de mac dezelfde veggie kip.

Ik ben volgens mij de enige die de oude burger mist :+

Ik ook hoor. Nu ging ik al amper naar McDonalds maar nu dus helemaal niet meer, zonder vegan opties. :')

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 23:10

Ik vond hem qua uiterlijk en structuur ook super erg op kip lijken hoor :) Maarja dat is natuurlijk ook de bedoeling :') Vond de saus overigens veel te scherp.

Yentaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 08:56

Ik had het ook in België, heb de eerste hap van de McChicken weer uitgespuugd en ben eerst de site gaan dubbelchecken of het wel echt vegetarisch was :+ Blijf toch altijd achterdochtig bij vleesvervangers die zó erg naar vlees smaken, vertrouw het niet snel.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 09:03

Ja echt, je zal maar een grappige medewerker hebben die denkt "lol deze persoon is vegetariër maar nu niet meer hahahahaaaa"

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 13:32

Dat had ik met de filet american vd vegetarische slager, heb ze maar weggegeven. Kon het niet door mn keel krijgen :)

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 15:01

Oh die heb ik laatst op en ik vind 'm echt lekker. Zou 'm graag zelf kunnen maken :D

Ik ben nu bezig met de lemon meringue pie die laatst mislukt ging. Mijn aquafaba is in elk geval alvast niet verdampt, nu de rest nog :+

Irene793

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 15:27

Ik heb het een keer gehad, toen ik nog in de horeca werkte. De kok vond het grappig om spek door mijn maaltijdsalade te doen. Lachen hoor.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 15:54

minikatje schreef:
Dat had ik met de filet american vd vegetarische slager, heb ze maar weggegeven. Kon het niet door mn keel krijgen :)

Ik vind hem ook vies
Structuur
Maar ook vies zoet

Irene , zo flauw is dat hè
banketstaaf is , als ze dat flikken voor een lolletje
En ze pech hebben , eet iemand bepaalde zaken niet ivm allergie ofzo (je kunt daadwerkelijk allergisch zijn voor dierlijke eiwitten)
Dan kun je helemaal lachen :roll:

Maar sowieso , vind dat soort “geintjes” altijd een beetje jammer

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 16:42

Was vandaag kei druk in het kattencafé. En er werden zoveel vegan gerechten besteld! :oo Echt normaal zjn het er misschien 1-2 per lunch maar nu heb ik zeker 5 couverts met tosti hummus-gegrilde groenten en broodjes falafel geserveerd. Oja en eenmaal de nu-vega (niet vegan helaas) borrelplank :D