Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 11:35

Dankje Jamie! :)

Vandaag tot nu toe + planning:
O: 50 gram havermout + melk
L: In totaal 3 bruine boterhammen, 2x dun laagje halvarine, 1x sandwichspread + komkommer (+ kale boterham er dan boven op zeg maar) 1x 1 plakje ham
T: 2 stuks fruit (appel + ?)
A: wat de pot schaft :)
T: halfvolle yoghurt

Drinken: water, misschien glaasje cola light

Beweging: ga zo even fietsen op de hometrainer :)
Laatst bijgewerkt door Madeira_ op 30-06-13 12:04, in het totaal 1 keer bewerkt

jamieblont

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 11:42

Even in het algemeen reageren :D Ik vind 70 kg echt niet zwaar als je rond de 1.80 bent!
Voor mijn es woog ik ook ongeveer 68 ( ik ben 178) En ik was echt niet dik. :D Dus dat is voor
mij ook weer een relativeermoment dat ik op het gewicht waar ik naar toe moet (57 kg minimaal) niet
dik zal zijn :D

Net lijstje Madeira_ !

SaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 12:42

Goed dat je het toch enigszins kunt relativeren, Jamie! Probeer dat vast te houden :j

Dankjewel voor de felicitaties allemaal! :D Ben heel nieuwsgierig naar de high tea :D
Voor vandaag heb ik maar gewoon geen lijstje gemaakt, ik zie wel hoe het gaat lopen :P

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 12:42

SaZ gefeliciteerd!

Ik ben een paar weken terug ook vrij abrupt gestopt met workouts. Maar qua gewicht heeft het niets gescheeld eigenlijk.

Ik weeg ong. 72 bij 1.81 en ben slank. Toen ik 10 kg lichter was (rond m'n 15e), vonden mensen mij heel dun en nu zeggen diezelfde mensen vaak dat ik er zo veel beter uit zie.

Gisteren definitief (in het kader van 'ook de slechte lijstjes posten'):
O/T/L: 1 vk pistolet sojaboter/rookvlees/gekookt ei, 1 vk pistolet sojaboter/hagelslag, glas sinaasappelsap
T: Banaan
T2: Stukje abrikozenvlaai
A: BBQ bij schoonfamilie:
* 1 kipfiletje
* 2 kipspiesjes
* 1 shaslick
* 1 hamburger, al het vlees met een beetje chilisaus
* Paar stokbroodjes met kruidenboter
* Schepje aardappelsalade
* Schepje gebakken krieltjes
* Beker vruchtjes
* Bolletje ijs met slagroom en vruchtjes
T: Stukje kersenvlaai
T: 2 schijven meloen
Drinken: 2 bekertjes cola, 3 bekertjes crystal clear en per ongeluk 1 slok jenever/spa rood (ik zag het drankje van m'n schoonvader aan voor mijn glas crystal clear) :')
B: 1,5 uur slenteren in de stad

Vandaag:
O/T: Vanille soyayoghurt met 15g havermout, glas sinaasappelsap
B: 1u licht/matig zwaar huishoudelijk werk
L: 1vk pistolet soyaboter/runderrookvlees, perzik, kleine banaan, 8 aardbeien
T: Sla ik even over denk ik
A: Pizza, glas roosvicee 50/50
T: ?
B: 30 minuten fietsen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 12:45

Plien91 schreef:
Ik ben een paar weken terug ook vrij abrupt gestopt met workouts. Maar qua gewicht heeft het niets gescheeld eigenlijk.

Ik weeg ong. 72 bij 1.81 en ben slank. Toen ik 10 kg lichter was (rond m'n 15e), vonden mensen mij heel dun en nu zeggen diezelfde mensen vaak dat ik er zo veel beter uit zie.

Mja, dat zullen ze bij mij waarschijnlijk ook wel zeggen als ik aan zou komen (weeg nu 59 bij 1.81m), maar daar ben ik het zelf niet mee eens :+

Goed om te horen dat het stoppen met de workouts bij jou geen verschil maakte!

jamieblont

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 12:50

Gefeliciteerd zas! :D

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 12:51

Ik vind wel dat ik er nu beter uit zie dan 10 kilo geleden. Toen was ik echt heel mager, kleren zaten me niet mooi, etc.

Stoppen met de workouts had trouwens wel als effect dat ik flink heb ingeleverd op soepelheid en kracht. Maar dat is heel logisch en nu weer met frisse moed wekelijks naar de bodybalance om alles weer op het oude niveau te krijgen!

Grapjasjes12

Is dat geen ondergewicht Gast7391?

Cheetahfan

Normarjet: Haha geeft niet hoor. :P
Gast7391: Mmm, lastig... Ik heb er geen ervaring mee, maar zo te horen hoef je je geen zorgen te maken. :)
Saz: Veel plezier vandaag! Geniet ervan! :D

Ja ik weer ook wel dat 70 kilo best normaal is, maar ik voel me altijd zo zwaar vergeleken anderen. :o

Vandaag een brak dagje. :')
O/L: magere yoghurt met stukjes appel, kaneel en rozijnen
B: 5 km hardlopen
A: Spinazie, aardappel en vissticks

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 12:55

phormicola schreef:

Net, geloof ik. Maar ik eet genoeg en gezond en heb veel energie, dus ik maak me er niet teveel zorgen over :)

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 13:01

Gefeliciteerd Saz en geniet van je high tea! :D

O/L: 1 vkbb kaas sla tomaat, 2 vk knackebrod den laagje becel en vruchtenhagel, 1 vk knackebrod kaas tomaat

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 13:21

Gefeliciteerd SaZ!

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 13:26

Anoniem schreef:
phormicola schreef:

Net, geloof ik. Maar ik eet genoeg en gezond en heb veel energie, dus ik maak me er niet teveel zorgen over :)

Je BMI is dan 18,0 (zie in je profiel dat je 27 bent/1.81/59 kg toch?)
Dat is echt wel heel erg licht hoor.. En je bent nog erg lang ook dus volgens mij oog je ook erg dun.

En over de work-outs: Ik denk dat een uur fietsen missen niet gek veel verschil gaat maken. Ik snap je angst, want ik vind het ook 'eng' als ik met het ov/auto moet ipv met de fiets, maar ik merk nu ook dat het werkelijk niets doet met je gewicht. Ook ik heb meegemaakt dat maanden rusten/zitten en alleen maar eten niets raars doet met je gewicht.
Ook ik liep eerst om de dag +- 9-10 km hard, en nu door een blessure loop ik al een aantal weken niet. Ik ben daar ook niet van aangekomen :)

Ik zou het even aankijken, weet niet hoevaak je jezelf weegt maar je ziet het wel als er een constante stijging komt. Dit zal echt zeker weten niet met kilo's of halve kilo's tegelijk gaan. Misschien steeds wat onsjes, maar als je ziet dat dit zo blijft zou je even kunnen kijken wat je kunt aanpassen. En misschien eet je sowieso al die cracker minder omdat je gewoon wat minder trek hebt.
Maar eerlijk gezegd denk ik echt niet dat dat nodig is. Je lichaam heeft ook een flinke marge hé. Ik bedoel, dat als je élke dag zoveel kcl meer eet dan je verbruikt, dan pas ga je aankomen. Dat zal bij jou echt niet gebeuren :)

@Saz: Gefeliciteeeeeeeeeeerd! *\o/* Geniet van je High Tea!

Vandaag:

O: Vanilleyoghurt + 6 el cruesli (chocolade-variant :)) )
T: 3 volkorenbiscuitjes van verkade
L: 2 bth + boter + rookvlees, speculoos crunchy. Meergranenbeschuit + boter + aardbeienjam. Karnemelk. 4 cherrytomaatjes
T: Pakje time-out denk ik
A: Uiteten
T: Ik ga voor het eerst sinds jaren een dessert nemen in een restaurant :oo
Avondtussendoortje weet ik nog niet. Ligt eraan hoe het 's avonds gaat.

B: Even gefietst, van 08:30 - 12:15 op stal rondgebanjerd en daarbij de klusjes. En een buitenrit van 1,5 uur gemaakt.

Mijn gewicht: Volgens mij arts heb ik nu dus weer ondergewicht (zit onder de 50 kg).. Vanochtend was er weer ietsjes af. Ben al een tijdje niet meer onder de 50 geweest. En het voelt raar. Het triggerd namelijk :\ Ik kijk het een paar dagen aan, en als het niet bijtrekt en weer boven de 50 komt moet ik toch iets gaan doen. Dat zeg ik al weken, maar dan écht :+

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 13:30

Chernique, wat vervelend zeg meis, je bent zo goed bezig, en vanavond voor het eerst een dessert super goed!! En toch afgevallen, ik snap dat dat jou tiggerd maar meis kom op! Je bent zo goed bezig, vraag hulp, je kan het :(:)

Ik zou even zwijgen over mijn lengte/gewicht, ben hard bezig met afvallen maar de laatste paar kg's willen gewoon niet zo hard -O- ... en ik voel mij nu wel echt dik als ik jullie lengte + gewicht lees :o :P

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 13:34

Bhriseis, jou opmerking waarom het niet gewoon simpel kan zijn allemaal, precies wat ik ook denk af en toe :)

SAZ gefeliciteerd met je verjaardag! Geniet van de high tea!

Chernique lijkt me heel lastig/vermoeiend.

Mandy ik vind het ook wel mooi om te zien hoe iedereen elkaar helpt om gezond te leven, zeker omdat iedereen een heel ander doel heeft :)

Nomarjet ik vond jou lijstje van gister juist super netjes. Ook eigenlijk allemaal gezonde dingen.
En ben jij zo licht. Ben je dan geen sprietje?
Cheetahfan ik voelde me ook meteen een olifant hihi. Ik ben 1.76 en schommel nu een beetje tussen de 67-68 denk ik. Maar ik heb bv wel stevigere borsten, zal ook schelen weer bv met iemand die dat niet heeft.
Phormicola, dan klink je qua maten juist iets steviger dan mij, maar maat 36-38 haal ik niet. Ik zit met broeken dan weer op 42. Truitjes wel M. Grappig dat het zo verschilt allemaal, gewicht zegt dus inderdaad echt niets.
Zal dan inderdaad ook door de spiermassa komen dan bij jou.

Ik ben met mijn gewicht/verhoudingen trouwens wel redelijk tevreden aan het worden inmiddels, heb nu als streven om naar de 65 te gaan en denk dat ik dan echt prima ben. Alleen doe ik dat op mijn gemak omdat ik ook gewoon wil kunnen blijven stappen e.d. en aangezien dat echt heel slecht is doe ik er maar wat langer over. En ik zou gewoon wat stevigere benen enzo willen, hoeft niet veel slanker. Dus dat moet met sporten.

Gast7391 lekker lijstje! Ben je trouwens afgevallen door alleen het fietsen of heb je ook sinds een jaar je eetpatroon ook omgegooid dat het daar ook mee te maken heeft? Ik zou ook niet te hard van stapel lopen met je eetpatroon drastisch verminderen. Kun je op andere momenten niet wat beweging pakken anders. Na het eten eerst ff een stuk wandelen ofzo. Is je reistijd met de auto nu korter dan wanneer je gaat fietsen?

Oef! Weekend zit er weer op gelukkig. Gister ook weer een flinke stap avond gehad. Mijn lichaam was wel van slag, allemaal gasvorming, weet niet of het door het avond eten kwam of de avond ervoor. :s Weer netjes begonnen met havermout. Volgende week weinig tijd om te sporten ivm drukke planning maar ook geen stap avond ofzo gepland dus dat is wel fijn.

O/L(12.45 uit bed) 60 gr havermout+Melk
T: 2 BB, 1 met kaas en 1 met sandwichspread
T: Appel
A: witte bonen in tomatensaus, aardappelpuree, milner kaasburger, tomaat en sla + optimel yogurt
T: 2 mandarijnen + misschien rijstwafel

B: uurtje fietsen en avond dienstje werken
Laatst bijgewerkt door Steenbok12 op 30-06-13 13:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 13:34

Ik ga ook maar weer eens wat lijstjes posten.
Wil weer wat gezonder gaan eten en regelmatig bewegen. Op mijn to do list staat een paar skeelers kopen en daar deze zomer lekker mee rond te touren. Maar eerst deze week nog even mijn hertentamen knallen.

Mijn lijstje van gisteren:
O: overnight oats met sojayoghurt, chia zaadjes, nog een zaden mix en honing.
L: worstenbroodje
T: volkoren pistoletje met rauwkost en hutenkase.
A: gekookte aardappelen, gehaktbrood en sla.
T: citroen merenge taart.
T: droge toastjes en een paar blokjes chocolade.

B: paardrijden en heen en weer lopen op het werk ;) .

Bij het eten dronk ik telkens water, thee of ranja.

Mijn lijstje voorlopige lijstje voor vandaag:
O: beschuit met hagelslag, dubbele volkoren boterham met appelstroop.
T: banaan
L: volkoren pistoletje met rauwkost en hutenkase en een worstenbroodje.
D: risotti met kip.

B: half uurtje fietsen.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 13:36

Josien, skeelers dat is een leuk idee! Eigenlijk nooit over na gedacht maar dat kan ook makkelijk tussendoor. Wandelen gaat me soms net wat te langzaam om ergens te komen en fietsen doe ik al zoveel.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 13:39

ChantalSmook schreef:
Josien, skeelers dat is een leuk idee! Eigenlijk nooit over na gedacht maar dat kan ook makkelijk tussendoor. Wandelen gaat me soms net wat te langzaam om ergens te komen en fietsen doe ik al zoveel.

Ja dat heb ik ook! Wandel regelmatig een stukje maar je komt niet zo snel ergens.
Ik ben een hele slechte sporter moet ik toegeven, maar ik hoop in het skeeleren toch wel mijn plezier te vinden :D

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 13:40

Wat ik trouwens ook leuk vind aan dit topic is dat er mensen zijn die aan moeten komen, juist afvallen en dat er mensen zijn die gewoon "goed" zijn! En zo kun je de verschillen tussen de lijstjes ook zien.

En de verhouding gewicht/lengte hebben we het niet over. Ik ben nou 8 kilo afgevallen maar ben er echt nog lang niet :=

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 13:42

Madeira_ schreef:
Chernique, wat vervelend zeg meis, je bent zo goed bezig, en vanavond voor het eerst een dessert super goed!! En toch afgevallen, ik snap dat dat jou tiggerd maar meis kom op! Je bent zo goed bezig, vraag hulp, je kan het :(:)

Ik zou even zwijgen over mijn lengte/gewicht, ben hard bezig met afvallen maar de laatste paar kg's willen gewoon niet zo hard -O- ... en ik voel mij nu wel echt dik als ik jullie lengte + gewicht lees :o :P

Dankjewel :)
Ik wil ook wel hulp vragen, maar ik durf het niet. Zodra mijn moeder nu achter mijn gewicht komt is het hommeles dus ik houd me stil.. Ik wil niet aankomen, want ben bang dat er dan binnen no time een aantal kilo bij zit.

Oh sorry, het was niet mijn bedoeling je zo te laten voelen! :(:)
Iedereen is bezig met zijn eigen strijd. En het feit dat je hard bezig bent met afvallen (en al ontzettend veel kwijt bent!) laat juist zien wat voor een harde vechter jij bent!
Misschien is jouw BMI hoger, maar iedereen zit hier met zijn eigen doel en het is nergens voor nodig dat jij je een olifant voelt!
Ieder lichaam is anders, iedereen eet wat anders, ieder lichaam reageert weer anders.. het is een gek iets :+
Ik vind het ook lastig te begrijpen dat ik nu (in mijn ogen dan hé en vergeleken met een jaar geleden) zoveel eten nodig heb om uberhaupt stabiel te kunnen blijven

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 13:45

Chernique schreef:
Madeira_ schreef:

Dankjewel :)
Ik wil ook wel hulp vragen, maar ik durf het niet. Zodra mijn moeder nu achter mijn gewicht komt is het hommeles dus ik houd me stil.. Ik wil niet aankomen, want ben bang dat er dan binnen no time een aantal kilo bij zit.

Oh sorry, het was niet mijn bedoeling je zo te laten voelen! :(:)
Iedereen is bezig met zijn eigen strijd. En het feit dat je hard bezig bent met afvallen (en al ontzettend veel kwijt bent!) laat juist zien wat voor een harde vechter jij bent!
Misschien is jouw BMI hoger, maar iedereen zit hier met zijn eigen doel en het is nergens voor nodig dat jij je een olifant voelt!
Ieder lichaam is anders, iedereen eet wat anders, ieder lichaam reageert weer anders.. het is een gek iets :+
Ik vind het ook lastig te begrijpen dat ik nu (in mijn ogen dan hé en vergeleken met een jaar geleden) zoveel eten nodig heb om uberhaupt stabiel te kunnen blijven

Oh dat was jou schuld niet hoor meis! :)

Maar ik kan mij voorstellen als iemand gelijk heel bezorgd reageert (wat op zich ook wel weer te begrijpen is) voor jou weer extra moeilijk is om in te grijpen.. Lastig! Maar je bent echt super goed bezig!

Edit: ook omdat je bewust van bent :)

Mijn BMI is nu 26.4 (was ooit 42.4 :o!!) dus nog eventjes te gaan :)

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 13:49

:) we komen er allemaal wel.

En een BMI Van 26.4 is toch al bijna gezond!! *\o/*
Ik weet niet of je bij een dietiste loopt, maar omdat ik las dat het de laatste tijd wat moeizamer gaat misschien een afspraak maken? Je lichaam kan ook gewend zijn aan deze hoeveelheid/producten dat je misschien net even out of the box moet denken en wat aanpassen :)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 13:55

Dankje Many :o Deze ochtend voelde ik me weer opgeblazen, maar ik heb lekker veel fruit gehaald en door jullie aanmoedigende woorden trek ik het me lekker niet aan. Ha!

Gast7391: Als ik les heb wandel ik sowieso elke dag een paar kilometer door de stad, doe ik te voet boodschappen, opletten in de lessen vergt ook inspanning. In vakanties en examenperiodes zit ik een hele dag neer (behalve bij de paarden dan) en leg ik elke afstand af met de auto. Ik merk dat ik in vakanties op sommige iets minder behoefte heb aan tussendoortjes (bijvoorbeeld 1 banaan of 2 boterhammen minder), maar verder merk ik absoluut niets aan mijn gewicht van het verschil in activiteitsniveau. We zijn nou ook niet bepaald mensen die zichzelf volduwen met troep op dagelijkse basis, dus ik denk dat je er gewoon niets van zal merken. En zoals Phor en Chernique zeggen: merk je het wel, kan je dat ene beschuitje misschien laten liggen, gewoon omdat je lichaam er ook niet naar vraagt. En misschien ben je nu zelfs actiever bij je paard wanneer je met de auto gaat, net omdat je meer tijd over hebt?
En naar ik me herinner van de shred ben je heel dun toch, dus zou het zelfs niet slecht zijn voor je lichaam mocht je iets bijkomen?

Phoeh Chernique, das niet zo'n fijn nieuws :(:) Als je weet dat je iets moet eten maar je hebt er mentaal echt geen zin in, kom het dan posten, en wij slepen je er wel doorheen :j Geniet van je dessert op restaurant! Een heel flinke stap die je zet hoor! Probeer voor jezelf de keuze te maken, of je moet een beetje opdrijven, of je moet hulp vragen, maar voor je mams is het natuurlijk schrikken mocht ze plots te horen krijgen van jouw gewicht :(:) Probeer het als een drempel te zien, waar je echt niet over mag?

Chantal: Je bent goed bezig, als je het rustig aan doet is het tenminste blijvend!

Madeira: Jij komt van super ver, respect daarvoor! Vergelijk gerust voor jezelf de getallen, met zo'n resultaat mag je echt supertrots op jezelf zijn! En die laatste kilo's zijn gewoon het zwaarste... maar uiteindelijk lukt het wel! Na zo'n stilstandperiode komt er weer een beetje vaart in :) En je bent heus geen buitenbeentje, ik ben ook dikke dertig kilo zwaarder geweest :)

O: 80 g spelt, 150 ml rijstmelk, 100 ml sojamelk vanille, water, lijnzaad; groene thee; sojamelk Intens
B: Boodschappen + paarden verzorgen
L: 150 g magere kwark gemengd met 125 g magere appelyoghurt en verse ananas, 1 kleine snee rozijnenbrood
T: peer, sinaasappel
A: (17.45) Pastasalade (50 g witte pasta, paprika, tomaatjes, komkommer, wittewijnazijn, notenolie, basilicumolie, knoflook) met ijsbergsla, gemengde jonge sla, olijfjes, cherrytomaatjes, paprika
B/T: Naar Leonard Cohen <3 dus ter plekke wellicht een cola zero en ijspralientjes
B: heel Brussel doorstappen
T: misschien nog een bakje sojavla

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 13:59

ChantalSmook: Ja, borsten! Dat zal het zijn. :))
Chernique: Wat vervelend... Misschien ligt het niet aan het eten maar aan hormonen/vocht? Je bent namelijk zo goed bezig! Even aankijken en anders denk ik dat even wat hulp vragen niet verkeerd is. :)
Marjon: Al 8 kilo! :op Goed bezig! :D

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 14:11

Wie gebruikt er allemaal valtaf.nl? Langs de rechterkant van je dieetdagboek staan cirkeldiagrammen met energieverhouding, energie per maaltijd... Kan je hier iets mee doen want sommige deeltjes zien rood, andere groen. Wat willen de kleuren zeggen? :o?