Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lizy29 schreef:Voor een Italiaans kruidenbrood voeg ik een scheutje olijfolie toe aan het deeg en op gevoel Provençaalse of Italiaanse gedroogde kruiden. Eventueel ook lekker zijn gedroogde tomaten in olijfolie en olijven fijngesneden erdoor kneden. Voor dit alles gebruik ik als basis gewoon mijn 500gram bloem, 320ml water, gist en zout recept.
Berdien schreef:lizy29 schreef:Voor een Italiaans kruidenbrood voeg ik een scheutje olijfolie toe aan het deeg en op gevoel Provençaalse of Italiaanse gedroogde kruiden. Eventueel ook lekker zijn gedroogde tomaten in olijfolie en olijven fijngesneden erdoor kneden. Voor dit alles gebruik ik als basis gewoon mijn 500gram bloem, 320ml water, gist en zout recept.dit ga ik echt een keer proberen!
Bakken jullie trouwens alleen in bakvormen/gietijzeren pannen of ook wel gewoon als voorgevormde 'bal' deeg op de bakplaat?
En superfijn Chamion!
Berdien schreef:lizy29 schreef:Voor een Italiaans kruidenbrood voeg ik een scheutje olijfolie toe aan het deeg en op gevoel Provençaalse of Italiaanse gedroogde kruiden. Eventueel ook lekker zijn gedroogde tomaten in olijfolie en olijven fijngesneden erdoor kneden. Voor dit alles gebruik ik als basis gewoon mijn 500gram bloem, 320ml water, gist en zout recept.dit ga ik echt een keer proberen!
Bakken jullie trouwens alleen in bakvormen/gietijzeren pannen of ook wel gewoon als voorgevormde 'bal' deeg op de bakplaat?
En superfijn Chamion!
Dala8 schreef:Ik zie zoveel lekkere dingen voorbij komen! Toch ook maar keer in de oven proberen te bakken. Doe zelf regelmatig in de broodbakmachine maar loop altijd tegen het probeem aan dat het de volgende dag droog is. Doe dan plakje even roosteren in de oven met kaas of zo. Maar ik las al dat het deeg dan natter moet zijn. Maar dat gaat toch niet in de broodbakmachine?
Vandaag abdij broodmix donker.
[ [url=m/qIBlZ1.jpg]Afbeelding[/url] ]
mirim schreef:Dala8 schreef:Ik zie zoveel lekkere dingen voorbij komen! Toch ook maar keer in de oven proberen te bakken. Doe zelf regelmatig in de broodbakmachine maar loop altijd tegen het probeem aan dat het de volgende dag droog is. Doe dan plakje even roosteren in de oven met kaas of zo. Maar ik las al dat het deeg dan natter moet zijn. Maar dat gaat toch niet in de broodbakmachine?
Vandaag abdij broodmix donker.
[ [url=m/qIBlZ1.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dat het brood de volgende dag droog is komt omdat er geen toevoegingen in zitten zoals in het brood van de bakker of uit de supermarkt.
Je kunt het een beetje opvangen met een tabletje vitamine c.
Maar wat wij doen is het brood ,wat we niet de zelfde dag eten, invriezen .
wij snijden het dan wel van te voren , omdat het makkelijker per plakje te pakken is.