Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 17:30

Ik ben soort van jaloers :')

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 17:45

Nice! Heb jij er ook spekjes tussen zitten? Die zag ik vandaag bij ons niet.. Ik ga straks weer spaghetti bolognese maken met de gehakt. Als die bevalt sla ik ook een voorraadje in :)

8nnemiek

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-17 18:04

Er lagen nog 4 bakjes spekjes, dus ik heb er vier :j :Y)

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 18:15

Ik had de spekjes van de vegetarische slager laten aanbraden.. Moet eerlijk toegeven, ze smaakten net zoals echte verbrande spekjes.

De gehacktballetjes van Unox samen met de vegetarische slager zijn nu in de aanbieding bij de Albert Heijn, 1+1 gratis. Ben er heel benieuwd naar, nu alleen nog een gerecht verzinnen waar ze in passen.

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 18:55

Ik vind de balletjes zelf wel lekker, maar die saus van Unox, nope.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 19:02

Nou ik ben ook maar even omgefietst en heb het schap van de Coop leeggeschraapt :Y) helaas geen kipstukcjes alleen... van de week dus nog maar een keer proberen

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 19:06

Je moet eerst altijd vragen of ze achter nog hebben liggen :))

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-17 22:30

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 22:37

Wikipedia:
"Een schnitzel is een gerecht dat bestaat uit een dun gesneden stuk gebraden kalfsvlees, kippenvlees, varkensvlees of tofoe."

En wat is nou een worst? Wat moet je het anders noemen?
Ik vind het ook onzin, zo haal je de hele lage drempel van het vegetarisch worden weg :+

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-17 22:43

Net zoals hoe mensen het vreemd vinden dat er vegetarische worsten gemaakt worden, want 'waarom moet het op vlees lijken'? Maar een worst heeft helemaal geen vlees-vorm, dat is gewoon vlees dat in komkommer-vorm is geperst :')
Het zou verboden moeten worden :')

Vraag me af of ze de vleestomaat ook willen verbieden. Of de graskaas, heel misleidend!

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 22:52

Ik ga hier ook meelezen :) Ik ben al meer dan 20 jaar vegetariër dus nieuwe recepten zijn altijd welkom :D

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 23:00

Kom op VVD, volgens mij zijn er wel ernstigere zaken om je druk over te maken...

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 23:10

Ik denk dat de 'die-hard vleeseters' juist makkelijker over te halen zijn om een vleesvervangen te kopen als dat een "vegetarische schnitzel" oid is.....

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 23:32

8nnemiek schreef:
Er lagen nog 4 bakjes spekjes, dus ik heb er vier :j :Y)

Aaah ik wil ook! Stom op de site moet je voor minimaal 40 euro boodschappen doen om te kunnen bestellen :( Ik eet nog niet zolang vegetarisch, weet je of ze deze aanbieding vaker hebben? Dan weet ik hoe extreem ik in moet slaan haha. Heb een kleine vriezer maar kan altijd een deel bij m'n pa droppen :D

Ik snap niet dat ze zich druk maken om hoe het heet :')

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-17 23:36

De actie komt regelmatig voorbij, zeker een paar keer per jaar. Maar dat kan natuurlijk elke keer de laatste zijn :=

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 23:46

Zo iets van, oh nee, je zal als vleeseter eens per ongeluk (yeah right...) het verkeerde bakje pakken! Straks vind je het ook nog lekker :roll:

Misleiding! Doe eerst maar eens aan de misleiding van vlees, er zijn namelijk nog steeds mensen die denken dat varkens lekker in de modder rollen voor ze naar de slacht gaan.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 08:29

8nnemiek schreef:
Net zoals hoe mensen het vreemd vinden dat er vegetarische worsten gemaakt worden, want 'waarom moet het op vlees lijken'? Maar een worst heeft helemaal geen vlees-vorm, dat is gewoon vlees dat in komkommer-vorm is geperst :')
Het zou verboden moeten worden :')

Vraag me af of ze de vleestomaat ook willen verbieden. Of de graskaas, heel misleidend!

Ja, waarom moet vlees op groente lijken? Alles gewoon in orginele diervorm aanbieden *\o/*

De vorm is trouwens ook omdat veel vegetariërs vegetarisch eten in een vleesomgeving, dan is het makkelijk iets te hebben wat in eerste instantie het vleesproduct vervangt of iets wat vleeseters kunnen pakken om vlees te vervangen als ze willen tegemoetkomen aan de dieetwensen van hun gasten :)

En niet alle vegetariers eten geen vlees omdat ze het zielig vinden, sommige zijn gewoon op dieet gezet door hun dokter :+

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 12:15

@Jets, je kunt je ook aanmelden voor de nieuwsbrief 'wakkere winkelaar'. Dan krijg je elke week een mail met de aanbiedingen wat betreft diervriendelijk eten. Dus vleesvervangers maar ook biologische kaas en dergelijke.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 14:29

Ja zeg, producten van de VEGETARISCHE SLAGER zijn echt super misleidend. Vooral omdat ze ook nog eens vaak vegan zijn :oo hoe kunnen ze!

PlantsTho

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 14:33

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 17:10

...Wat een verschrikkelijk irritant stuk. Dat soort agressieve marketing kan ik echt niet uitstaan, sorry.

Ik snap trouwens dat 'vruchtensap' zonder fruit misleidend is. Maar een 'vega worst' pretendeert toch helemaal niet vlees te bevatten? What's in a name: vega. Zinloze discussie weer in de politiek.

Waar halen jullie trouwens je inspiratie voor gerechten vandaan? Of wat is echt de ultieme vega kookbijbel? Ik wil weer een keer iets nieuws uit proberen :)

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 17:19

Ik ben altijd heel creatief met groentes die in de bonus zijn :+. Daar om heen maak ik iets. Ik maak trouwens lang niet elke dag een gerecht, maar wil ook wel eens groentes wokken/in de oven gooien/ grillen en daar dan rijst/pasta/couscous/ iets anders bij eten.

Dit lijkt me trouwens echt super lekker: https://www.youtube.com/watch?v=dOn-0pxbHHk

Stumper_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 17:49

Eelmo, ik zweer bij Plenty van Yotam Ottolenghi (https://www.bol.com/nl/p/plenty/1001004010946622/). Het is een kok die kan toveren met groenten, maar zelf geen vegetariër is (het hele boek is overigens wel vegetarisch, maar af en toe wordt er wel gesuggereerd dat je het ook bij vlees kan serveren). Er staan heerlijke recepten in, hij doet geweldige dingen met allerlei verschillende keukens. Favorieten van mij zijn de groentepaella, de overvolle groentetaart, de gevulde portobello's, de shakshuka en een grote hoeveelheid van zijn recepten met aubergine. Moet er ook nog steeds veel uit proberen trouwens.
Als je iets nieuws wilt uitproberen, zit je daar denk ik wel goed.

Verder heb ik de Dikke Vegetariër die erg nuttig is en waar een vriendin van me heerlijke dingen uit maakt, maar ik moet toegeven dat ik hem amper open sla. :+

En die discussie over worst en schnitzel bij vegaproducten... Ik snap niet dat ze zich niet met iets anders bezig kunnen houden. Wat een onzin. Straks moeten vleestomaten en bloedsinaasappels ook een andere naam krijgen, stel je voor...

Binnenkort wil ik nog steeds de portobellocarpaccio proberen. Waar halen jullie de misopasta vandaan? Binnenkort ga ik een keer langs de toko en hoop het daar te vinden, maar tips zijn welkom.

Heb nu een apple crumble in de oven staan met margarine ipv roomboter om het vegan te maken. Ik heb een kleinere portie gemaakt met zonnebloemolie (in margarine zit palmolie, de veganist die ook komt, eet dat ook niet) ipv boter maar dat rook wel erg naar oliebollen. :') Ik had nog een pot kokosolie staan, maar die kreeg ik niet open. Volgende keer beter. :P
Laatst bijgewerkt door Stumper_ op 04-01-17 17:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 17:50

Ik zie veel recepten langskomen op Facebook waar ik nog wel eens wat vandaan haal. Verder heb ik een leuk kookboek: de dunne vegetariër. Is niet vegan maar vaak wel makkelijk vegan te maken. Verder heb ik ook '500 vega gerechten', met heel veel ontbijt, lunch en avondgerechten maar ook gebak, snacks etc. Helaas vaak wel met moeilijke ingrediënten, dus heb er nog niet veel uit gemaakt, maar staat nog op mijn voornemenlijstje := Oja en de dikke vegetariër is ook erg leuk, ruim 2000 recepten en heel veel leuke variatielijstjes. En ook veel vegan gerechtjes.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-17 18:06

Ik haal vooral veel recepten uit het Forks over Knives kookboek. Is helemaal vegan en gezond zonder toegevoegde suikers en vetten enzo, en met gerechten vanuit heel de wereld. Ook heel veel erg lekkere dingen uit de afrikaanse en aziatische keuken bv.

Maar ik haal ook veel van internet. Als ik een groente heb die op moet dan google ik em en kijk bij de afbeeldingen naar een foto die er lekker uit ziet :+