Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 14:11

Bloemkool is gewoon handig je kan er alles van maken puree, rijst bodems
En smaakt top

Ik was vanmorgen ook weer verder afgevallen zit nu op - 11.3 gaat echt goed dus zeer tevreden :D
Ik meet ook buik ben ik nu 6 cm
Minder bovenbenen 3 cm kuiten 3 cm armen ook 3 cm
Ga het nu ook echt merken broeken zakken af en heb veel minder last van m'n knieën en bekken

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 14:40

Dat noteer ik dan gelijk maar, dat Action dat spul ook heeft. Ik moet daar deze of volgende week toch heen. Ergens heb ik nog een afgesloten bus staan met gebroken lijnzaad, maar ik weet alleen niet meer precies in welke kast. Gok dat iemand hem inmiddels verplaatst heeft :')

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 09:39

Helaas vannacht ernstige maagpijn gehad doordat ik meer vet heb gegeten, dit is toch niet zo mijn leeftstijl denk ik -O-

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 10:45

Dat is heel goed mogelijk hoor, Romeo2007 :j
Ik doe het uitstekend op kha, terwijl mijn zus juist niet tegen veel vlees en vet kan. Zelfs een simpel ijsje gaat haar lichaam al van op tilt.

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 12:27

Je kunt natuurlijk ook kiezen om iets meer kh te eten uit fruit enzo en lager in vet te blijven. Dat je kh beperkt eet ipv kh arm

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 08:52

Mijn zus is 40 kilo afgevallen met kha én vetarm. Die at veel kipfilet, tartaar, varkenshaas, etc., maar ging écht no way aan de kaas, verse worst, mascarpone, etc. Dus Romeo2007, zoiets kun je ook nog overwegen, hoger in je eiwitten te gaan zitten.

Deze zag ik net op facebook voorbij komen, wellicht interessant. http://www.buzzfeed.com/christinebyrne/ ... .ad5BwQ1M6

Hier gaat ie goehoehoehoed! Inmiddels -1,5kg, vorige week woensdag begonnen *\o/* En ja, de eerste week gaat altijd heel snel, weet ik, haha.
Prima gegeten afgelopen weekend! Vrijdag was snackdag, dus de mannen aten friet, ik at een bereklauw met pindasaus en een frikandel met mayo en uitjes.
Zaterdag als lunch -hou je vast- verse en warme gebrande macadamianoten van de markt :~ Het hele zakje van de markt en een lekker stuk extra belegen kaas erbij. Toch leuk dat je dan nog afvalt!

Vanmorgen had ik Griekse yoghurt met Slimpie en granolareep (is vooralsnog mijn vaste ontbijt), straks ijsbergsla met kipfiletstukjes, brie en balsamicoazijn, vanavond -denk ik- spruiten met verse worst.

Hoe is het met jullie? Is het nog vol te houden?

Eekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 09:11

Oh lekker Quellian, die kilos zijn er maar mooi af!
Die link heeft wel lekkere dingen zeg!.

Toevallig gisteren nasi van bloemkool gemaakt. Voor de rest had ik n rijsttafel gemaakt met van alles en nog wat.
Voor mezelf oa soort kip ketjap met kikkoman,gember en chilisaus.
En kip in curry, ipv sausje binden met bloem met kokosmeel en dat werkte ook nog.

Ik vind die slimpie zo'n nasmaak hebben dus ik doe gewoon puur de yoghurt met evt paar nootjes.
Vanmorgen n "mugcake" met kaneel, weer s wat anders.

Op fb zweren ze bij de peterseliewortel als alternatief voor gebakken aardappelen. Die vrijdag voor mezelf klaargemaakt en de rest aan de frietjes.
Maar vond t wel lekker maar om nou te zeggen dat ze op gebakken aardappelen leken...mwahhh

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 09:15

Fijn begin Quellian!

Eekie, klinkt goed die rijsttafel!
Ik heb vorige week een chocomugcake gemaakt, maar vond het niet zo. Heel bitter.

Ik heb echt een baggerweekend achter de rug. Heerlijk genoten van de zon, maar me ook helemaal ziek gevreten... Zal wel aan de hormonen liggen ofzo, maar 2 keer ontbeten met de chocoladefudge die ik donderdagavond gemaakt had om te trakteren op het werk ivm mijn vaste contract. Met noten en marshmallows erin...
Vrijdagavond had ik een housewarming, en ook daar me niet kunnen beheersen en los gegaan op de chips en dergelijken. Was ivm stappen pas om 3 uur snachts thuis, en zaterdag dus brak en niet lekker. Wss door het eten in combinatie met ongesteld. Dus geen zin om te koken, dus maar even een pizzaatje in de oven gegooid.
Gisteren bij vrienden wezen eten, en dat werd ook friet met vanalles en nog wat. Aaaaargh!
Was dus ook vanmorgen dik 2 kilo zwaarder dan vrijdagmorgen. Maar goed, ik weet wel hoe het komt.
Nu weer even proberen een weekmenu in elkaar te draaien en me eraan te houden, want dit gaat niet zo heel erg de goede kant op...

Maar gisteravond wel braaf kokos-chiapudding klaar gemaakt dus de komende 4 ochtenden is dat mijn ontbijt. Dus voor ontbijt zitten we vast goed.
Lunch is vandaag koelkast restjes (paar blokjes kaas en cherry tomaatjes en puntpaprika).
Vanavond wraps (ik gebruik slablaadjes) met kipfilet, paprika, champignons en creme fraiche als vulling.
Nu even folders nalopen en de rest van de week plannen, want na vanavond is de koelkast leeg :+

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 09:51

Eekie, dat klinkt lekker! Welke chilisaus gebruik jij?
Wil binnenkort ook eens bloemkooldingen gaan proberen, maar vind ze zo schreeuwend duur op het moment (afgelopen weekend gezien voor 2,99 en 3,49).
Ik lust geen Slimpie met water, inderdaad die vieze bittere aspartaam nasmaak, maar door de yoghurt ben ik er erg blij mee. Vooral omdat ik echt wálg van yoghurt, dus heel weinig kan dit al heel goed maken.

Sannanasje, als je maar genoten hebt! Het klinkt wel lekker allemaal :D

Afgelopen zaterdag heb ik lunch gekocht voor deze week, werd best wel duur... was 50 euro kwijt, maar misschien moet ik ook niet zo het luxe paardje uit hangen... Had bv geitenkaasjes, tomaatjes gevuld met roomkaas, tapenade, haring, kipfiletstukjes, etc. Kan ook gewoon soepjes maken natuurlijk, doen we volgende week maar.

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 10:03

Je kunt wel het luxepaardje uithangen alleen dan zelf de tomaatjes vullen ;)
Kipfilet gewoon zelf hakken en vast voorbereiden ofzo. Moet toch ook wel kunnen?

Het ergste is dus dat ik er niet eens echt van genoten heb, omdat ik me continue schuldig aan het voelen was :') Ach jaaaa, komt ook wel weer goed, als ik maar weer even herpak (en de hormonen de deur uit gewiebert zijn, scheelt al de helft)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 10:37

Ja, dat moet ook zeker kunnen, ik moet er weer even inkomen dat ik 's avonds de tijd moet nemen om de lunch van de volgende dag voor te bereiden. Maar dat moet met soep ook :+

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 11:47

Geen foto's van je rijsttafel? Het klinkt heerlijk

Ik heb momenteel kha brownies in de oven als uit probeersel voor morgen dan heb ik een meiden avond

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 18:36

Ik zit nu heerlijk in het zonnetje met gekruide kip, boontjes, paprika en broccoli met een handje pecannoten erdoor! Genieten!!

Gister heb ik heerlijk gewandeld, met resultaat: -12,9 kilo :D

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 21:52

Ook al meer dan 10 kilo! Heerlijk.

Ik heb net een Coffie and creme chiazaadpudding in de koelkast ben benieuwd

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 07:57

Super, milatje! Hoe lang ben jij nu bezig?

Fokfanaat, hoe was je chiazaadkoffie?

Ik ben zooooooooooooooo moe, vreselijk gewoon!

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 08:25

Hoe maak je die Fokfanaat? Klinkt heerlijk!

Mila, heerlijk dat het zo goed gaat!

Quellian, ik ben ook erg moe, zou het aan de weerschommelingen kunnen liggen?

Hier vanmorgen alweer 1,5 kg kwijt van de 1.9 die ik er het weekend bij gekomen was. Dus een dag goed drinken helpt al aanzienlijk.
Voel me ook een stuk beter gelukkig, dus we gaan er weer voor.

Eekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 08:52

Oh gelukkig Sannanasje!
Met chocolade worden ze ook bitter soms die mugcakes. Ligt erg aan de chocola of de cacao.

Lekker bezig Milatje,hoe lang ben je nu bezig?

Fokfanaat,top! Was ie lekker, die chiapudding?

Seven,hoe waren de brownies?
Ik heb geen foto's van mijn rijsttafel, wel van de rijsttafel van de anderen...ik had honger wilde eten..

Quellian de bloemkool is inderdaad schreeuwend duur maar vorige week waren bij de Appie die zakjes voorgesneden groentes in de aanbieding, 2 halen 1 betalen. Daar let ik dan wel op hoor.Normaal koop ik geen voorgesneden groenten maar
K ga echt geen 3.49 betalen..

Van t weekend n courgettebrood gebakken. Echt lekker, had ik niet gedacht. Dus ingevroren per plak,dan heb ik af en toe iets lekkers.

Ik moet wel meer drinken...heb echt n droge mond. Van bar leduc hebben ze water met n citroensmaakje en die is koud best te drinken.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 09:07

De brownies 2 x gemaakt en 2 x waren ze niet mijn ding kwa smaak ze waren met roomkaas amandelmeel cacao etc gemaakt en ik bleef de roomkaas er boven uit proeven

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 09:44

Gisteravond had ik pannenkoekjes gemaakt met ei en mascarpone, echt vies :\ Het leek meer op gebakken ei met zoetstof en kaneel, brrrrr!
Hebben jullie een lekker receptje?

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 09:49

Eekie schreef:
Met chocolade worden ze ook bitter soms die mugcakes. Ligt erg aan de chocola of de cacao.

Ik heb rauwe cacaopoeder, die is vrij bitter. Ik denk dat ik daar gewoon veel minder van moet gebruiken.

Seven schreef:
De brownies 2 x gemaakt en 2 x waren ze niet mijn ding kwa smaak ze waren met roomkaas amandelmeel cacao etc gemaakt en ik bleef de roomkaas er boven uit proeven

Dat is wel jammer, maar weet je iig dat je de moeite niet meer hoeft te nemen.

Quellian schreef:
Gisteravond had ik pannenkoekjes gemaakt met ei en mascarpone, echt vies :\ Het leek meer op gebakken ei met zoetstof en kaneel, brrrrr!

Ik had het vorige keer met mozzarella gedaan. Maar idd met kaneel enzo niet lekker. Gewoon alleen mozzarella en ei wel, alleen is het dan idd net gewoon een gebakken ei met meer calorieën. :+
Nee niet voor herhaling vatbaar voor mij.
Wil wel binnenkort als ik eens tijd heb een beetje gaan spelen met amandelmeel of kokosmeel, kijken wat dat wordt.

Eekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 23:28

Quellian schreef:

Ik gebruik ook geen zoetstof of kaneel...gewoon mozzarella en ei..maar vond ze lastig bakken.

Heb morgen cursusdag mèt lunch bedacht ik me net na de springles
Heb wat lopen rommelen en tadaaa! :
Quiches met n korst van bloemkool!
Ze ruiken heerlijk, 1 met spinazie en 2 met broccoli cashew en camembert.
Laat de rest maar wat van de catering nemen, je hoort mij niet klagen

Afbeelding

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 23:38

Wauw zien er goed uit Eekie!

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 01:38

Nou, dat ziet er inderdaad niet verkeerd uit.....
Receptje??? Ik ben vooral benieuwd naar je korst van bloemkool.

Eekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 05:46

Heb 250 gram bloemkool geraspt,minuut of 5 gestoomd en vermengd met 200 gram mozzarella (gewoon de goedkope) en 1 ei.
Beetje peper en wat kruiden erdoor.
Dat uitspreiden op n bakplaat en op 200 graden bakken tot t gaat kleuren.
Dan rondjes uitsteken en vormpje ermee bekleden.
Vullen en afbakken
.
Eigenlijk verbaasd dat t zo werkte als ik bedacht had

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 09:20

Ziet er lekker uit, ga hem onthouden!

Vanmorgen gewogen, ben een week onderweg nu. -1,7kg, ik ben tevreden *\o/*