Amber Albarda, gezond eten!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

aikon

Re: Amber Albarda, gezond eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 17:17

Dat is toch van dat hele kleine zaad?

Maak wel met boekweit pap. Zwaar maar wel lekker. Wil dat met gierst ook wel eens proberen voor de afwisseling.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 17:19

Sentido, koekjes kan je ook maken van amandelmeel. Of wat dacht je van zelf chocolade maken van kokosolie en (rauwe ) cacaopoeder ?! Of de energy bars van paleo--> is notenmix met kokosolie en amandelmeel. schijnt ook heel lekker te zijn !

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 18:00

Ik vroeg me af of jullie hier een antwoord op hebben: ik probeer zoveel mogelijk 'goed' te eten, maar ik heb elke keer na het avond eten of tussendoor dan zin in zoetigheid.. Komt dat omdat ik teveel suiker at eerst of heeft iemand een andere verklaring?

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 18:27

Tanya: eet je genoeg goede vetten en eiwitten? Dat zijn vullers zeg maar. En drink je genoeg? Probeer als je trek hebt eerst eens een glas water te drinken.

Ik heb vandaag scones gebakken van amandelmeel en kokosrasp. Heeeeerlijk. Lekker als vervanging van brood met een laagje jam. En hartig met groenten ook lekker bij het avondeten :9

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 18:51

Water drink ik niet, dat krijg ik niet weg.. Maar ik drink wel veel thee.
Eiwitten zou ik denk ik wel meer moeten eten.. Heb net een smoothie gemaakt met banaan, bio yoghurt, chia zaadjes en sinaasappelsap, dat hielp wel

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 19:22

De mueslirepen zijn lekker, maar repen kon ik er niet van snijden := , valt zo uit elkaar :D

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 19:27

Sentido schreef:
Tanya: eet je genoeg goede vetten en eiwitten? Dat zijn vullers zeg maar. En drink je genoeg? Probeer als je trek hebt eerst eens een glas water te drinken.

Ik heb vandaag scones gebakken van amandelmeel en kokosrasp. Heeeeerlijk. Lekker als vervanging van brood met een laagje jam. En hartig met groenten ook lekker bij het avondeten :9

Waar heb je dat recept vandaan? ook uit het boek van onze grote vriendin?

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 19:33

Nee, uit Weten van (h)eerlijk eten, ook echt een aanrader voor AA aanhangers :j
Super simpel recept:
5 eieren
200 gram amandelmeel
75 gram kokosrasp
Vanillepoeder of extract ofzoiets naar smaak
20 druppels stevia
1 eetlepel kokosvezel (ook wel kokosmeel)
1 theelepel zuiveringszout
Snufje zout

Alles even mengen en dan een half uurtje op 160 graden. Ik doe ze in van die muffin vormpjes, dan kun je er zo eentje pakken en met jam opeten.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 20:39

Klinkt superlekker sentido!!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 21:38

heb net maar weer amandelen in water gezet, maak ik er morgenochtend melk van...en experimentje met zonnebloempittenmelk...ben benieuwd wat dat doet :+
wil morenochtend ontbijten met havermout in amandelmelk, of met quinoa met amandelmelk...

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 08:49

Ik vind amandelmelk erg lekker moet ik zeggen :) alleen wel prijzig.

Amandelmelk met quinoa vond ik zelf erg vullend, geen ontbijtje als je kilo's kwijt wil in elk geval. Ik bewaar de quinoa voor lunches en diners. Straks weer even inspiratie opdoen voor een lekkere maaltijd voor vanavond.

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 09:17

Ik heb van de week de quinoa met kokosmelk gemaakt, bah wat was dat vies. Heeft iemand anders die hier al geprobeerd? Ik vind de quinoa inderdaad sowieso niet zo geschikt voor onbijt, wat dat betreft vind ik de havervlokken met amandelmelk veel beter, alleen smaakte die laatst een beetje muf, ik had er wel vrij veel lijnzaad door (even meegekookt) zou dat daar aan liggen? Normaal maak ik m zonder maar ik had toch nog in de kast staan.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 10:23

Waarom kook je het lijnzaad ? Dan ben je gelijk alle goede stoffen kwijt ( zoals omega 3 ) ....

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 10:34

Ik vind quinoa 's ochtends heerlijk! Eindelijk een ontbijt waarmee ik het tot 12 uur vol houdt zonder honger. Ik gebruik overigens wel quinoa vlokken, even koken met rijst-kokosmelk en dan heb je gewoon een papje, net als havermout. Dan met wat fruit en nootjes, jammie :9

Wij maken amandelmelk zelf, volgens mij ben je dan goedkoper uit. Maar het is sowieso duur om gezond te eten, helemaal als je het ook nog biologisch wilt doen.

Ladypronk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 12:04

Ik vind zelf havermout met amandelmelk en een appeltje geraspt heerlijk als ontbijt. Ik zal eens op zoek naar de quinoa vlokken, ben daar wel benieuwd naar.
Gister trouwens lekkere salade gemaakt van quinoa, avocado, tomaatjes, komkommer, sla, Hollandse garnaaltjes en gerookte zalm met een zelfgemaakte dressing van olie, rauwe honing en mosterd. Erg lekker en ook de kids hebben alles opgesmikkeld!

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 12:44

Dat probleem had ik ook Avaluna, ik hield een paar grote stukken over en de rest werd door de andere 'krokante muesli' genoemd :P

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 14:16

laten jullie die havermout met b.v. amandelmelk dan een nachtje staan ? Het lijkt me dan zo .... euh hoe zeg je dat, slap weeig van smaak ??

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 14:28

ik meng het en eet het op...ik vind het anders niet lekker :n

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 14:31

mmm, okay...maar nu eens verzinnen wat we vanavond eten ...heb tartaartjes uit liggen, daar wil ik eigenlijk gewoon gehaktballetjes van maken , maar moet nog even verzinnen waar we ze bij doen, eens kijken of ik iets leuks uit 1 van de boeken kan halen

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 14:33

Een nachtje laten staan heb ik nog nooit van gehoord, waarom zou je dat doen?
Het is 5 minuten werk om het in het pannetje te mengen en even op te warmen. Ondertussen zet je de rest klaar, fruit of iets dergelijks wat je er in wilt hebben. :)

Mijn scones zijn vandaag nog lekkerder dan gisteren. Heb ze tussen de middag gegeten met plakje zalm en gebakken eitje erop, kon ook prima al denk ik dat ik daar nog een wat meer hartige variant voor ga verzinnen. Kokos en zalm samen is toch vrij ehm apart haha. :+

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 14:35

Sentido ik ga die scones ook eens proberen! Jammer dat amandelmeel zo duur is! En ipv stevia ga ik honing proberen :) leuke variatie op ontbijt of lunch! Deedje de kokos naderhand erop of mee de oven in?

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 14:41

Nee de kokos gaat gewoon mee de oven in, moet je door het beslag mengen. Honing lijkt me ook lekker, alleen wel zoeter denk ik. Ik proef echt de stevia niet, maar ben ook vrij zuinig geweest haha.

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 14:50

Sentido schreef:
Nee de kokos gaat gewoon mee de oven in, moet je door het beslag mengen. Honing lijkt me ook lekker, alleen wel zoeter denk ik. Ik proef echt de stevia niet, maar ben ook vrij zuinig geweest haha.

Ah op die manier! Ik had laatst namelijk koekjes gebakken met kokos maar dat verbrandde in de oven -O- ik ga het eens proberen deze week :)

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 14:57

Maris schreef:
laten jullie die havermout met b.v. amandelmelk dan een nachtje staan ? Het lijkt me dan zo .... euh hoe zeg je dat, slap weeig van smaak ??

Jep, altijd. Ik ben havermout gaan eten naar een Amerikaans recept voor overnight oatmeal en dat ging uit van een nacht weken. Ik laat het ook gerust een dag extra in de keolkast staan (als ik 2 porties in 1 keer heb gemaakt. De smaak verandert niet als je het korter of langer laat staan, de structuur wel, maar dat vind ik juist fijn. Ik geef er wt meer bite aan door er vlak voor het eten noten, fruit of cacaonibs in te gooien.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 15:12

Ja die bedoelde ik idd, overnight oats ! Brrrr lijkt me niet lekker, ik kan me voorstellen dat je er voor meer knapperigheid dan toch weer noten etc doorheen mengt. Maar waarom laat je de havermout dan wel een nacht staan/weken ?