Mijn lijstje van vandaag:
Ontbijt: havermout gekookt in water met appel en kaneel
Lunch: 2 speltboterhammen (1 met biologische pindakaas, 1 met suikervrije hagelslag)
T: 2 kiwi's met half handje noten
Avondeten: zak wortelen in de auto

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

je hoeft cashewnoten volgens mij niet eerst te bakken.
 je hoeft cashewnoten volgens mij niet eerst te bakken.
 denk dat het wellicht een stokbroodje wordt met rose
 denk dat het wellicht een stokbroodje wordt met rose  niet al te gezond dus. Misschien neem ik een salade als ze lekkere hebben.
 niet al te gezond dus. Misschien neem ik een salade als ze lekkere hebben. 

Maar ook daarvoor moet nog heel veel gebeuren. Deze week erg druk geweest met de laatste data verwerven, en dat moet nu nog verwerkt worden.
 Maar ook daarvoor moet nog heel veel gebeuren. Deze week erg druk geweest met de laatste data verwerven, en dat moet nu nog verwerkt worden.

ik had gisteren namelijk nagenoeg geen beweging. Avondeten in de auto omdat ik meteen uit school moest gaan werken
 ik had gisteren namelijk nagenoeg geen beweging. Avondeten in de auto omdat ik meteen uit school moest gaan werken  maarre van 300 gram wortelen zit je best vol hoor.
 maarre van 300 gram wortelen zit je best vol hoor. 

Had vorige maand de smartphone van me zusje overgenomen en ermee geinternet, alleen waar wifi was dacht ik. Maar schijnbaar heeft die in de tussentijd ook aangestaan of wat dan ook en zijn de kosten dus enorm opgelopen. Niet grappig. Maar het is wel weer een uitdaging met eten kopen en koken, heb nog 2 bakjes pastasauzen in me vriezer staan dus dat scheelt en had nog een bord pasta in de koeling staan. Heb net maar een 3 kilo zak aardappelen gekocht, een prei, broccoli, karbonades waren in de bonus. Dit alles voor 3,80 euro. Het wordt dus vanavond het bord pasta, morgen aardappelen, prei met hamsausje en karbonade. Maandag aardappelen, broccoli met kaassausje en speklapje en daarna kijken we wel weer verder wat er in de bonus is. Fruit ga ik gewoon op de markt halen, daar begin ik niet eens meer aan de appie, scheelt zooveel geld op de markt. En de vriezer maar eens leeg maken dan, er ligt nog een zak sperziebonen in, 2 bakjes pastasauzen dus, in de voorraadkast nog wel rijst, pasta, mie en een blikje kidneybonen. Moet goedkomen hoop ik.
 Had vorige maand de smartphone van me zusje overgenomen en ermee geinternet, alleen waar wifi was dacht ik. Maar schijnbaar heeft die in de tussentijd ook aangestaan of wat dan ook en zijn de kosten dus enorm opgelopen. Niet grappig. Maar het is wel weer een uitdaging met eten kopen en koken, heb nog 2 bakjes pastasauzen in me vriezer staan dus dat scheelt en had nog een bord pasta in de koeling staan. Heb net maar een 3 kilo zak aardappelen gekocht, een prei, broccoli, karbonades waren in de bonus. Dit alles voor 3,80 euro. Het wordt dus vanavond het bord pasta, morgen aardappelen, prei met hamsausje en karbonade. Maandag aardappelen, broccoli met kaassausje en speklapje en daarna kijken we wel weer verder wat er in de bonus is. Fruit ga ik gewoon op de markt halen, daar begin ik niet eens meer aan de appie, scheelt zooveel geld op de markt. En de vriezer maar eens leeg maken dan, er ligt nog een zak sperziebonen in, 2 bakjes pastasauzen dus, in de voorraadkast nog wel rijst, pasta, mie en een blikje kidneybonen. Moet goedkomen hoop ik.  Probeer wel zo gezond mogelijk te blijven eten, ga alleen nu soms voor de goedkopere producten. Deze week ipv biomelk maar even de zaanse hoeve melk gekocht, scheelt toch weer 50 cent. Maar ga niet voor de broodjes hamburgers en patat zonder enige groente, ga bewijzen (meer voor mezelf denk ik
 Probeer wel zo gezond mogelijk te blijven eten, ga alleen nu soms voor de goedkopere producten. Deze week ipv biomelk maar even de zaanse hoeve melk gekocht, scheelt toch weer 50 cent. Maar ga niet voor de broodjes hamburgers en patat zonder enige groente, ga bewijzen (meer voor mezelf denk ik  ) dat je ook goedkoop gezond kan eten.
 ) dat je ook goedkoop gezond kan eten.  

VogeltjeM schreef:Wauw, doe mij een nettorama
Zou je graag tips ontvangen 12sterre34?Of vind je het gewoon leuk om je eetpatroon te delen?
 Dus ik wil wat letten op de hoeveelheid kcal en niet "drastisch" naar alleen speltbrood (no offence naar de mensen die dit brood alleen maar eten!) en e-nummers elimineren uit mijn dieet. Dus eigenlijk minder snoepen en beetje letten op wat ik eet zodat die 2 kilo er gezond af gaan.
 Dus ik wil wat letten op de hoeveelheid kcal en niet "drastisch" naar alleen speltbrood (no offence naar de mensen die dit brood alleen maar eten!) en e-nummers elimineren uit mijn dieet. Dus eigenlijk minder snoepen en beetje letten op wat ik eet zodat die 2 kilo er gezond af gaan. 

Phylos schreef:Opzich net lijstje, maar ik mis je tussendoortjes. Die zijn toch wel heel belangrijk, ook als je wilt afvallen. Fruit kun je ook beter s'ochtends eten, dus zou een goed ochtendtussendoortje zijn. En s'middags zou je iets van rauwe groentes kunnen nemen ofzo.

RoosG schreef:Klinkt als een lekkere pasta met asperges Toad, mag ik vragen hoe je die maakt?

van volkoren speltmeel zijn ze naar speltbloem en tarwebloem gegaan... Wtf
 van volkoren speltmeel zijn ze naar speltbloem en tarwebloem gegaan... Wtf  En dan durven ze het nog 'oerbrood spelt' te noemen ook. Brood met geen enkele voedingswaarde. Ik denk dat ik een klachtbrief ga maken ofzo. Ik vind het echt niet normaal. Nu ga ik dus maar helemaal zelf mn brood bakken...
 En dan durven ze het nog 'oerbrood spelt' te noemen ook. Brood met geen enkele voedingswaarde. Ik denk dat ik een klachtbrief ga maken ofzo. Ik vind het echt niet normaal. Nu ga ik dus maar helemaal zelf mn brood bakken...                                                          

ik denk zelf dat het vooral komt door teveel suikers.. Ik reageer daar zo sterk op.
 ik denk zelf dat het vooral komt door teveel suikers.. Ik reageer daar zo sterk op.