Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

) beetje zenuwachtig maar dat moet goed komen. Ik hoop gewoon dat ze iemand kunnen gebruiken, want dan zit de kans er goed in dat ik weer voor 2 a 3 maanden naar tenerife ga!

phormicola schreef:Ik heb het idee dat de meeste mensen gezond eten onzin vinden. Tenminste, dat zijn zo'n beetje de reacties bij mij in de omgeving.
als ik een beetje een fatsoenlijke markt (met veel keuze) wil hebben dan moet ik echt 20 minuten uittrekken (minimaal, bij goed weer en wind mee) voor een enkel fietsritje...
is heel lekker en makkelijk mee te nemen, en er zijn ook superveel variaties mogelijk! De basis is in principe havermout, banaan en amandelmeel, en dat in de blender. Dus je hebt ook geen boter ofzo nodig
En verder kan je van alles toevoegen!
Mn moeder heeft PDS, last van 'galaanvallen' (?) en reuma, allemaal dingen waar goede voeding een rol bij speelt. Zij is heel blij met tips dus, want zelf had ze zich er eigenlijk niet in verdiept. En verder heb ik een vriendin die het allemaal heel interessant vindt
Is wel leuk! Maar anders vertel ik er alleen over als mensen vragen wat ik in godsnaam aan het eten ben
En als ik tussendoor eens iets bak (zoals apple crumble of gezonde koekjes), is ie er ook blij mee. En qua avondeten doe ik eigenlijk niet zo gek, volgens mij merkt ie amper verschil. Quinoa doe ik gewoon in plaats van rijst, en zonder pakjes kookte ik altijd al. En voor hem stoom ik soms nog wel eens een aardappel, als we verder gewoon groenten en vlees hebben. En wraps en pitabroodjes haal ik nu volkoren, dat merkt ie ook amper.
En een wokgerecht is ook zo klaar..
Heb je die van c1000? Bij Ekoland krijgt je een soort van massief, zuur brood als je speltbrood bestelt, dat is wel gewoon bruin. Maar die vind ik persoonlijk erg ranzig