Taarten decoreren XVI

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MissBonny

Re: Taarten decoreren XVI

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 14:58

Geweldig die taart met ooievaar & baby erop ! Die bloementaart is ook mooi, jammer dat hij minder smaakte, maar dan weet je je verbeter punten voor de volgende keer weer :)

Ik had vandaag CC gemaakt, proef voor de koekiemonsters! Alleen zakken ze steeds in, iemand een idee wat ik daar tegen kan doen ?

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 15:49

milou123 schreef:
Ik krijg ook niet zo'n prachtige kunstwerken als de meeste hier hoor.
Op mijn taarten is behoorlijk wat aan te merken. Maar ag, oefening baart kunst. :)

Mooi excuus om telkens weer een taart te maken :D Doe ik ook :=

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 15:53

Wat zakt in? De cc zelf? Dan even in de oven laten staan wanneer ze klaar zijn, met de klep ietwat open.

@IngridB ja dat klopt, deed ik dan dus ook iedere keer.
Nu alleen even geen mogelijkheden ervoor, door omstandigheden.. Helaas.
Komt ook wel weer. :)

woldhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 17:14

Hoe lang mix je? Te lang mixen is funest voor CC.

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 17:35

blackpegasus schreef:
Ik ben ook zo;n meelezer die probeert taarten te maken en blijf het zo knap vinden hoe sommigen het zo mooi kunnen want mij lukt het ook nog steeds niet hoor ;)

Wat gebeurt er dan dat het niet lukt? Heb je geen geduld? :D Kunnen we tips geven?
@MissBonny: dat is dus een probleem dat ik ook nog niet opgelost krijg, ondanks alle goede tips hier. Ze zien er uiteindelijk nooit zo uit als op de verpakking staat.

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 18:01

nou onze roze taart is op, zei ook al tegen mijn man dat ik dus nu een nieuwe kan maken :')
Was wel erg lekker! :9

Helaas moeten er nog behoorlijk wat kilo's af bij mij na de zwangerschap, dus moet maar oefenen voor anderen _O-

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 18:33

Tinkertom hoe is t met je cake afgelopen? Lukte t ontdooien uit de koelkast?

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 18:40

MissBonny schreef:
Geweldig die taart met ooievaar & baby erop ! Die bloementaart is ook mooi, jammer dat hij minder smaakte, maar dan weet je je verbeter punten voor de volgende keer weer :)

Ik had vandaag CC gemaakt, proef voor de koekiemonsters! Alleen zakken ze steeds in, iemand een idee wat ik daar tegen kan doen ?

Minder lang mixen :j . Weet zo even niet wat er op de verpakking staat van hoelang je moet mixen, maar stel dat het iets van 7 minuten is dan doe ik het maximaal 5 minuten (eigenlijk omdat ik het mixen dan beu ben hoor := ). Tot nu toe lukken ze perfect :)

Lieveranders

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 19:10

Help mijn cupcakes mislukken allemaal.. Ze lijken eerst goed maar lopen dan allemaal ineens over! Ik doe er net zoveel in als de eerste keer.. Wat doe ik fout?!

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 19:14

Lopen over? Ze worden te hoog? Of ze lopen echt als vloeistof over je rand?

Marietje_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 19:15

trisca schreef:
nou onze roze taart is op, zei ook al tegen mijn man dat ik dus nu een nieuwe kan maken :')
Was wel erg lekker! :9

Haha gelukkig maar, dat het niet zo een flater was als bij mij hahaha +:)+ Ben benieuwd naar de volgende creaties :D

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 19:21

Lieveranders schreef:
Help mijn cupcakes mislukken allemaal.. Ze lijken eerst goed maar lopen dan allemaal ineens over! Ik doe er net zoveel in als de eerste keer.. Wat doe ik fout?!

Staat de oven wel op dezelfde temperatuur? Misschien iets minder beslag erin doen? Of je snijd het overtollige eraf dat er naast is gelopen
en dan een plank erop zodat ze plat worden. Maar weet niet of dat goed gaat dan hoor!

Lieveranders

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 19:40

Ja bovenop worden ze wel hard zeg maar, maar dan ineens loopt het beslag eruit.. Heb nu minder lang gemixed en er wat minder in gedaan.. Ja oven op dezelfde temperatuur.. Hopen dat het nu wel lukt!

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 20:08

Echt superleuke taarten weer hier! Ik zou willen dat ik al zover was!

Wilde vanavond eigenlijk een taartje gaan maken, maar ben nu een beetje laat denk ik! Dan wordt het zeker nachtwerk!

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 20:51

Ik heb vandaag mijn 4e taartje gemaakt. Voor mijn broer en zijn vrouw, die vieren morgen dat ze dinsdag 5 jaar getrouwd zijn. Langs de zijkant heb ik de trouwdatum en de datum van a.s. dinsdag.
Ik had wat ruzie met mijn rand en niet veel tijd aangezien mijn hond een nestje heeft en zodra ik maar een piep denk te horen, ga ik meteen kijken of er niet een pup in de verdrukking ligt.

De trouwjurk van mijn schoonzus was zwart met paars. Vandaar een zwarte taart, ze zijn wat van de Gothic zeg maar. Om er toch nog een eigen draai aan te geven heb ik de roze hartjes gemaakt :)

Chocolade biscuit gevuld met chocolade slagroom en normale slagroom, heeeeeel machtig dus, haha.

Foto is meteen na maken gemaakt, je ziet nog paar natte plekjes.
Tips zeer welkom, is pas 4e taartje. En misschien weet iemand een fijn malletje om een mooie rand te maken?
Afbeelding

woldhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 21:01

Ik mix de CC op basis van Nigella's recept in totaal iets van 2.5 minuut. Worden mooi plat van boven.
Ik mag een taartje maken, voor vriendjes werk. Hij werkt bij Alta (KI station voor rundvee) en ze hebben hun 1000.000ste rietje weggezet (= verkocht) Dit wat uiteraard een reden voor TAART :D Dus heb al iets in m'n hoofd :D Als de taart af is dan krijgen jullie te zien wat ik bedacht had. (als het tenminste lukt)

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 21:33

Leuk taartje Frensie :) :)
Ik heb zelf de volgende uitstekers en vind die erg fijn en leuk om een mooi randje te maken.

Afbeelding
Staat bij sierranden op DLT webshop

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 21:40

Ik heb ook zulke rand uitstekers, maar die zijn iets minder lang, en die hebben een losse print erbij, zodat je er reliëf in kunt drukken. Maar die zijn inderdaad handig!

Nou, mijn taartvormen zijn binnen, net als mijn graceful vines impressiemat, jippie :D !

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 22:19

Lief dat je zo'n taartje maakt Frensie, ik vind hem mooi! Misschien was ie net wat mooier geweest als je het rechterhart had omgedraaid, zodat je echt een weerspiegeling krijgt zeg maar. Maar das een kwestie van smaak :)
Ik ben trouwens ook een beetje van de gothic, ben erg benieuwd naar de jurk die zij aanhad! Zwart met paars klinkt echt heel mooi! Kun je me een foto pb'en?

Ik heb die sierrand uitstekers ook, maar ik heb nog geen goede weg gevonden om ze te gebruiken. Heeft iemand daar een goede tip voor? Ik druk ze in het marsepein, en ik moet er met een mes langs om de rand te krijgen, anders kan ik het er niet uithalen. En omdat de randjes zo dun zijn, breekt het heel snel. Ik ben nog niet zo handig denk ik :)

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 22:21

Dat met je mes erlangs om een rand te snijden snap ik niet helemaal :o . Ik snij eerst met een pizzasnijder en rechte lijn, en dan druk ik de randen daar een paar cm boven uit, dan is je onderkant al gelijk. Of bedoelde je wat anders :) ?

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 22:28

Ik rol de marsepein uit en leg er een stukje huishoudfolie op en dan de uitsteker(sierrandje). Dan blijft de marsepein niet in de uitsteker
zitten :) Moet wel de randjes een beetje netjes maken, want die zijn vaak wel wat gekarteld :j

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 22:28

@Rinske: haha en ik snap jouw uitleg niet :P Ik rol gewoon een lap marsepein uit en duw daar zo'n randuitsteker in. Alleen, wat dan? Want dan haal ik het eruit, en zit er alleen zo'n vorm in als in de uitsteker zeg maar. ik moet dan een mes pakken om een rechte onderkant te snijden. Dus de rechte onderkant die aan de onderkant van de taart zit. Het vormpje zit erboven. Snap je wat ik bedoel?
Volgens mij gebruik ik ze dan verkeerd.... Leg es uit hoe jij het doet? Zodat ik het snap? :P

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 22:42

Ja ik snap wat jij bedoelt, ik doe de volgorde alleen andersom. En snijd niet met een mes maar met een pizzasnijder. Een echte aanrader, want je krijgt hardstikke strakke randen. Voor de zekerheid kun je ook lang een liniaal snijder, wordt de rand nog strakker van.
Dus: eerst rechte lijn van de onderkant snijden, dan pas de rand uit drukken.

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 23:06

Aha! Ik zie nu het verschil! Ik dacht namelijk dat je rand enkel zo dun kon zijn als de uitsteker aangaf. Maar je kunt je onderrand dus zo hoog of laag maken als je wilt, omdat je alleen de bovenkant als het ware bewerkt met de uitsteker?

Lieveranders

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 00:23

Zo de cupcakes zijn eindelijk klaar met dank aan een vriendin en mijn vriendje.. Ik zal zo even een foto plaatsen..

Moet ik ze perse in de koelkast bewaren? Ik heb ze in een taartdoos en die past niet in de koelkast..