Taarten Decoreren IV

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vanes

Re: Taarten Decoreren IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 09:50

Ja die stempelrollers van de Xenos zijn erg goed te doen. Ik heb de 'barok' versie daarvan.

Vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 09:55

Als ik ijscupcakes maak bak doe ik het beslag gewoon in het koek en bak het net zoals anders... gaat prima.
Daarna een toef botercreme (een swirl, net zoals de ijsmachine) met smaakje erop en klaar. Anders word het wel heel machtig eten met aanvulling van die minicupcakes...

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 10:32

Polivy schreef:
Ik heb van het weekend een deel normale cupcakes gemaakt een deel mini cupcakes. Vandaag heb ik frosting gemaakt via een receptje op internet. Vond het er maar vreemd uit zien en bedacht: volgende keer gewoon botercreme. Maar ik weet niet wat botercreme doet als het staat, maar hier werd de buitenkant gewoon droog/hard mee (alleen het buitenste laagje).
Vervolgens een mini cupcake in de ijsbeker gedaan, zonder wat dan ook, daarna wat frosting op de bovenkant van de normale cupcake gesmeerd en op z'n kop op de bovenkant gezet, zodat je aansluit op de mini en de bovenkant afdekt. Vervolgens weer een mini aan de bovenkant met frosting en weer op de kop op de normale cupcake. Zo krijg je dus dat het toeloopt naar boven toe. En vervolgens rondom met frosting en 'versieren'...
Dus niet een hele toef frosting. Ook wel zo lekker...
Klaaaar!

Dus in het bakje een mini CC, dan een gewone CC ondersteboven erop en daar weer een mini CC ondersteboven op? Begrijp ik het zo goed?

Wel gaaf! Heb je al geproeft??

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 10:34

hyppolyte schreef:
Verder iets over het stutten, ik heb laatst 10 pakken met chocoladesigaretjes gekocht bij de AH (voor 35ct per pak) en daar stut ik de boel mee, die zijn lekker dun, erg goedkoop en werken helemaal prima. Ik heb die assepoestertaart er ook mee gestut en die jurk was echt zwaar :j!. Ik heb toen wel een heel pakje gebruikt (zijn 10 stuks).

Goede tip, thanks! Ze zijn ook hoog genoeg?

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 10:51

wereld schreef:
Vanavond heb ik de BMW taart geproeft op mn broer zijn verjaardag.. Hij was echt heerlijk.. Het was de eerste keer dat ik lemon curd heb gebruikt als vulling. 2 lagen lemon curd, een laag slagroom..
Het is echt mijn nieuwe favo vulling.. Heerlijk fris...

Is dat niet heel erg citroenachtig? Ik heb het ook staan, maar nog niet gebruikt :)

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 10:53

Vanes schreef:
Als ik ijscupcakes maak bak doe ik het beslag gewoon in het koek en bak het net zoals anders... gaat prima.
Daarna een toef botercreme (een swirl, net zoals de ijsmachine) met smaakje erop en klaar. Anders word het wel heel machtig eten met aanvulling van die minicupcakes...

Is het dan niet een erg grote hap BC? Of valt dat mee?

liloenstitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 10:56

Zit er in de buurt van Den haag ook een goed gesorteerde bakwinkel? Ik ben gister even bij Dok geweest, maar de hebben maar heel weinig en de prijze zijn bijna verdubbeld.

Vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 11:03

Mayo schreef:
Vanes schreef:

Is het dan niet een erg grote hap BC? Of valt dat mee?

Tja zelf houd ik er niet zo van.. maar de reacties waren erg positief. Ik denk dat de meeste mensen het niet eens weten dat er botercreme op zit. Die zien dat als zoet en creme.
Ik heb het ook met verstevigde slagroom gedaan... maar dat is net zo'n hap eigenlijk.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 11:19

Ik wilde dus idd voorkomen dat je een hele hap botercreme hebt. Heb de 'ijsjes' zelf niet geproefd, maar wel een cupcakeje met de frosting en dat was erg lekker. Maar merkte wel dat ik het jammer zou vinden als er meer frosting op zat, want dan gaat het zo overheersen.

En marjolein, idd een mini cupcake in het bakje (maar daar zou je bv ook snoepjes of een klein cadeautje ofzo in kunnen doen), dan op de kop een normale cupcake er bovenop en daar weer op de kop een mini cupcake op.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 11:20

Waar smaakt frosting eigenlijk naar?

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 11:22

Nathalie, bij welkoop en de molen (alleen op zaterdag en tot vier uur open) hier heb je ook biscuitmix. Misschien een tip als je een keer hier langs komt.

Vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 11:22

Polivy, die ijsjes die jij maakt heb ik eens gezien op een youtube filmpje. toen deed ze idd wat snoep in het ijskoekje..

Frosting is idd lekkerder... wat zachter (wel zoet) van smaak, niet zo boterachtig maar echt cremig.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 11:23

Gewoon naar botercreme met iets meer poedersuiker. Vond ik althans. Maar droogt dus als het ware op aan de buitenkant. Volgens mij doet botercreme dat niet.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 11:23

Vanes, daar heb ik ook het idee van, van dat filmpje. En dan gewoon zelf wat aangepast.

Vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 11:24

Oh ik vond het anders smaken als BC... kan aan mij liggen hoor.

Nathalie1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 11:25

Polivy, thnx!!!

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 11:26

Vanes schreef:
Oh ik vond het anders smaken als BC... kan aan mij liggen hoor.

Heb jij anders misschien een receptje voor me? Ik heb deze via internet ergens gevonden, maar vond 'm niet helemaal geslaagd. Ook niet om te smeren. Ga ik de jouwe eens proberen :D

Vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 11:27

Uhh.. haha die kwam uit een pot.
Toen eens bij de makro gehaald geloof ik.

Monique1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 11:43

Iemand wil alleen slagroom in zijn taart zou dit ook kunnen met klopfix erin? Jahwel toch?

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 11:57

Lijkt me wel :j

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 12:14

natuurlijk :j.

@mayo, als je taart niet megahoog is dan zijn ze doorgaans hoog genoeg ja. Ik denk dat als er 3 vullingen in zitten, dat het dan wat lastig wordt, maar met 2 vullingen kan het heel prima :j

Luckymoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 12:18

Hihi, mijn twixen zijn maar net hoog genoeg voor mijn hippo-in-the-water-taart :z

En dan heb ik nog wel "twixen" uit Duitsland, die zijn nog iets langer dan de echte 8-)

Taartje is bijna klaar, het "water" staat au-bain-marie te smelten, dus foto volgt over een half uurtje ofzo :)

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 12:19

hyppolyte schreef:
natuurlijk :j.

@mayo, als je taart niet megahoog is dan zijn ze doorgaans hoog genoeg ja. Ik denk dat als er 3 vullingen in zitten, dat het dan wat lastig wordt, maar met 2 vullingen kan het heel prima :j

+:)+

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 12:20

Leuk Luckymoon, ben erg benieuwd! :)

Luckymoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 12:32

Met wat voor een kleurstof zouden jullie witte chocolade een kleurtje geven?

Ik deed het net namelijk met vloeibare *dom* en kreeg meteen van die korrels in de chocolade :( . Heb me nu een breuk staan kloppen met de garde en heb lichtblauw water :D . Durfde er niet nog meer kleurstof in te gooien 8-)

Volgende keer misschien met Wilton of Americolor gel kleuren?