Wie gaat er mee op dieet???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fourth

Re: Wie gaat er mee op dieet???

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 12:11

Ilse schreef:
VanillaQueen schreef:
Mijn dag:
O: beker thee + 2 plakjes volkoren ontbijtkoek
T: 300 gram magere kwark [ongeveer]
Planning:
L: Soep, knackebrod, 1 glas optimel, rauwkost
T: 2 x appel
A:
Brood [droog, anders zit ik zo weer op 12 stuks met hagelslag en 48+ kaas met roomboter ]
, rauwkost , en ik zie verder wel, misschien nog iets van een vegaburger.

Anders gooi je ze toch in het broodrooster? Een heel stuk lekkerder dan droog brood, lichter, en je hebt minder tot geen neiging er beleg op te smeren

Ohja, strak plan idd
Tja, met beleg erop sla ik echt door, dat voorkom ik liever

Spetterlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 12:12

Ilse schreef:
Spetterlover schreef:
Appelstroop, halva jam, pindakaas, 30+ kaas?

Er is ook 20+ kaas (at ik eerst) en nu zelfs 10+ kaas van Milner (heb ik nu in de koelkast liggen).
Sandwichspread is prima light broodbeleg, 20+ smeerkaas, Linesse (light-roomsmeerkaas).

Oja 20+ kaas bedoelde ik ook.
10+ zou wel iets voor mij zijn, maar ik eet alleen vegetarische kaas en tot nu toe kan ik dat alleen in 30+ vinden.

Sandwichspread eet ik ook veel, ben er echt verslaafd aan, dat mag wel wat minder

Ilse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 12:13

Jup dat merkte ik dus ook, voor mij gevoel liep alles vlotter toen ik wat minder ontbijgranen 's ochtends in mij kom deed en 's middags ipv die 3e boterham een stuk/stuks fruit nam.
Punt is alleen dat ik het met 2 boterhammen op mijn stage niet red (verpleegkundige), dus misschien doordeweeks (op stage) 3 boterhammen en in het weekend en als ik vrij heb 2?

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 12:15

Jep, dat doe ik ook.
Door de week als ik op school zit red ik het niet met 2 boterhammen. Dus eet ik er in de 1e pauze eentje, en in de 2e pauze twee. In het weekend of als ik gewoon vrij ben dan heb ik aan 2 boterhammen genoeg.

fourth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 12:16

Ik heb trouwens wel een lekker [mager!] recept voor tzaitiki salade, je kan het op brood eten maar ook zo los.

Nodig:
1 flinke komkommer
500 gram magere Bulgaarse yoghurt
Knoflook [volgens het kookboek 2 teentjes maar goed, dat vervijfdubbel ik meestal ]
Paar druppels verse citroensap
Peper/zout en eventueel andere kruiden naar behoeften.

U raspt de komkommer in een grove rasp, laat deze lang genoeg [uur, of langer] uitlekken in een vergiet, voegt deze toe aan de Bulgaarse yoghurt [zorg voor een grote bak], pers de knoflook erdoor, knijp er een citroentje bovenuit en roer de rest van de kruiden er ook doorheen. Tadaaa...
Best heel erg lekker

Ilse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 12:18

VanillaQueen; als ik 's avonds een maaltijdsalade eet (bij voorkeur die van de AH ) neem ik er ook meestal toast bij. Het schijnt zelfs dat geroosterd brood, beter/lichter is en dat je dat zoiezo bij voorkeur kan eten als je op 'dieet' bent? Zal eens kijken of ik dat ergens terug kan vinden, is natuurlijk wel interessant.
Enige wat ik altijd op toast wil smeren is wat boter als de toast nog warm is, dat smelt lekker . (gebruik altijd Becel light, dus is geen probleem )

Spetterlover; ja die 10+ kaas klinkt wel goed he? Nadeeltje vind ik alleen altijd van 20 en 10+ kaas dat het gewoon wat taaier is en dat de smaak minder is. Maarja wat wil je dan? Ik ben er hardstikke blij mee en eet het dagelijks op brood hoor, ik vind het prima.

Weet je trouwens dat er ook light pindakaas is? Die zag ik laatst staan in de AH, iets minder kcal maar vooral wat minder vet.
iemand al uitgeprobeerd?

Spetterlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 12:19

Ik heb er ook van gehoord, maar vraag me af of de vetten die er dan nog in zitten, niet alleen maar de slechte vetten zijn. Dus dat ze de goede vetten er uit gehaald hebben zeg maar.

En idd, ik vind de volvette biologische kaas van AH lekkerder dan die 30+ kaas uit de natuurwinkel. Maar je kunt natuurlijk niet alles hebben

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 12:20

Ik eet ook best vaak geroosterd brood. Ik eet het minder snel op als een gewone boterham, vind het lekkerder, en heb het idee dat het beter vult, maar dat zal wel komen omdat ik dan langzamer eet.

Wij hebben nu overigens light appelmoes.
Ik moet echt bij mijn avondeten appelmoes, eet het ook altijd. Niet veel, maar toch wel een beetje. En zo gezond is appelmoes niet. Dus nu light appelmoes.

Janneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 12:22

VanillaQueen schreef:
Lastig Janneke...ik ben ook een tijdje in Zweden geweest toen ik al op de lijn lette, maar kan me herinneren dat dat [zeker als vegetariër]
echt heel lastig is En die kaas is ook zo enorm lekker daar Afbeelding

Mijn dag:
Planning:
A: Brood [droog, anders zit ik zo weer op 12 stuks met hagelslag en 48+ kaas met roomboter ] , rauwkost , en ik zie verder wel, misschien nog iets van een vegaburger.

Ik ga zo ff flink aan mijn essay werken, met een fles water voor 'mn neus, en dan straks even naar de supermarkt om te kijken of ze appelstroop hebben, anders maar weer aan de cottage-cheese
qua brood enzo zit ik hier trouwens best goed volgensmij, al het brood is heel donker, en ook 't knackebrod, allemaal van dat volkoren-spul

Ilse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 12:23

Mocca schreef:
Jep, dat doe ik ook.
Door de week als ik op school zit red ik het niet met 2 boterhammen. Dus eet ik er in de 1e pauze eentje, en in de 2e pauze twee. In het weekend of als ik gewoon vrij ben dan heb ik aan 2 boterhammen genoeg.

Op school redde ik het wel op 2 boterhammen (weinig actief ben ik dan ) en dan nam ik altijd een stuk of 2/3 mandarijntjes mee voor tussendoor. Ideaal! (aaah ik wil treug naar school.. nog 7 weken )

Die tzatziki (of hoe schrijf je het? ) lijkt volgens mij wel op komkommersalade? Dat is ook errug fijn op brood, alleen altijd even goed op de verpakking kijken of ze magere yoghurt etc gebruiken (per merk/winkel verschillend).
Ook goed zelf te maken overigens met wat magere yoghurtdressing en komkommer (evt wat knoflook erbij? )

Appelmoes heb ik helemaal afgezworen, toen ik vorig jaar bij de dietiste kwam mocht ik oa dit niet meer eten, net zoals suiker.
En eigenlijk heb ik dat sinds toen volgehouden, ik eet dus (dat weten de meeste hier wel ) geen tot weinig suiker. (en dus standaard ook geen koekjes ed en alles waar suiker inzit).

fourth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 12:24

@Ilse: Zou best weleens kunnen kloppen hoor! Volgens mij ligt het aan de structuur ofzo dat je minder neiging hebt om een half brood op te vreten...
En over die light pindakaas? Hoeveel minder vetten zitten daar dan in? Als het 40% vet is ipv 50 zou ik zoiets hebben van laat maar....dat maakt dan ook niet echt meer uit Bovendien zijn het voornamelijk wel hele gezonde onmisbare vetten he. Dus als je het zo af en toe eet is er niets aan de hand...goed voor de lijn is het niet...maar er zijn ergere dingen.

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 12:24

Ga nou niet zeggen dat appelmoes slecht is.

Ik weet het diep van binnen wel, maar als ik het eet krijg ik nu zo'n schuldgevoel.

fourth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 12:26

Janneke18 schreef:
VanillaQueen schreef:
Lastig Janneke...ik ben ook een tijdje in Zweden geweest toen ik al op de lijn lette, maar kan me herinneren dat dat [zeker als vegetariër]
echt heel lastig is En die kaas is ook zo enorm lekker daar Afbeelding

Mijn dag:
Planning:
A: Brood [droog, anders zit ik zo weer op 12 stuks met hagelslag en 48+ kaas met roomboter ] , rauwkost , en ik zie verder wel, misschien nog iets van een vegaburger.

Ik ga zo ff flink aan mijn essay werken, met een fles water voor 'mn neus, en dan straks even naar de supermarkt om te kijken of ze appelstroop hebben, anders maar weer aan de cottage-cheese
qua brood enzo zit ik hier trouwens best goed volgensmij, al het brood is heel donker, en ook 't knackebrod, allemaal van dat volkoren-spul

Zouden ze geen smeerkaas hebben?

@Ilse: ja, het is ook eigenlijk komkommersalade hoor ! Alleen uit de winkel vind ik het nooit zo lekker, daar is vaak nog allerlei rotzooi aan toegevoegd om het houdbaar te houden....

Spetterlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 12:28

Mocca schreef:
Ik eet ook best vaak geroosterd brood. Ik eet het minder snel op als een gewone boterham, vind het lekkerder, en heb het idee dat het beter vult, maar dat zal wel komen omdat ik dan langzamer eet.

Wij hebben nu overigens light appelmoes.
Ik moet echt bij mijn avondeten appelmoes, eet het ook altijd. Niet veel, maar toch wel een beetje. En zo gezond is appelmoes niet. Dus nu light appelmoes.

Ik ga ook maar eens beginnen aan geroosterd brood denk ik, kijken of het bij mij ook meer vult, zou wel fijn zijn

En ik ben ook gek op appelmoes, echt lekker!
Maar probeer het niet zoveel te eten, maarja, dat is soms wel erg moeilijk

Spetterlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 12:28

Mocca schreef:

Ik weet het diep van binnen wel, maar als ik het eet krijg ik nu zo'n schuldgevoel.

Nouja je hebt in elk geval al light toch, is al minder erg
Eet je het echt iedere dag??

fourth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 12:30

Oeeh, 25% minder vet zie ik nu...das toch wel de moeite waard eigenlijk...maar ff kijken dan inderdaad of ze dan niet alleen de goeie vetten eruit hebben gehaald!

Afbeelding

Spetterlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 12:32

Ik ga maar eens mee boodschappen doen morgen ofzo, zal ik ook eens wat gezonde dingen in huis proberen te halen.
En idd even op die pot kijken wat ze met die vetten gedaan hebben

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 12:33

Spetterlover schreef:
Mocca schreef:

Nouja je hebt in elk geval al light toch, is al minder erg
Eet je het echt iedere dag??

Ehm ja.

Zal het toch maar gaan minderen dan.
Eigenlijk is het ook overbodig...maar vind het zo lekker. Afijn, vanavond lasagne dus zowiezo geen appelmoes, en zal het de komende tijd proberen te vermijden.

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 12:34

Wat me trouwens nog te binnen schiet als broodbeleg voor Janneke is honing. Vind het zelf altijd erg lekker op brood, en is ook natuurlijk. (net zoals als appelstroop en pindakaas met natuurlijke suikers, dus ook niet téveel )

Mocca; in appelmoes zit écht veel suiker, neem bij voorkeur dus de pot zonder suiker en toevoegingen . (ik begin er niet eens meer aan, ik ben nu na een jaar wel afgekicked )
Wat ik trouwens op internet ook tegenkom is dat ze appelmoes zonder suiker (bij voorkeur de zelfgemaakte) ook als broodbeleg gebruiken? Klinkt ook wel ok .

Ilse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 12:35

Even nog een toevoeging, je kan je appelmoes natuurlijk ook als toetje eten, dan sla je 2 vliegen in een klap!

Spetterlover

Re:

Mocca schreef:
Ehm ja.

Zal het toch maar gaan minderen dan.
Eigenlijk is het ook overbodig...maar vind het zo lekker. Afijn, vanavond lasagne dus zowiezo geen appelmoes, en zal het de komende tijd proberen te vermijden.

Kun je het niet eerst proberen om de dag te eten en daarna nog maar 2x per week ofzo?

Spetterlover

Ilse schreef:
Wat me trouwens nog te binnen schiet als broodbeleg voor Janneke is honing. Vind het zelf altijd erg lekker op brood, en is ook natuurlijk. (net zoals als appelstroop en pindakaas met natuurlijke suikers, dus ook niet téveel )

Honing, ik dacht dat dat niet zo goed voor je was?
Wij hebben een pot staan thuis, als het niet zo slecht is ga ik daar zo lekker een boterham mee eten

Spetterlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 12:36

Ilse schreef:
Even nog een toevoeging, je kan je appelmoes natuurlijk ook als toetje eten, dan sla je 2 vliegen in een klap!

Dat probeer ik altijd te doen.
Of appelmoes (bij het eten of erna), of een bakje yoghurt.
Lukt wel aardig

Spetterlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 12:37

Trouwens, je kunt natuurlijk ook zelf een paar appels schillen, kleine stukjes van maken, kaneel er over (ev. ook zoetstof) en even in de oven of magnetron.

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 12:40

Oke, dan gaan we de appelmoes voor een groot deel schrappen, en als ik het dan toch eet (1 of 2 keer per week), de light variant nemen.