Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 23:05

Anoniem schreef:
Lekker uit lunchen en uit eten geweest vandaag :)

O: bruine boterham met gekookt ei, handje kersen
T: havervlokken met peer en rijst/amandelmelk
L (uit lunchen): salade met geitenkaas, appel en walnoten; speltkoek met cranberries en rozijnen
T: -
A (uit eten): 3 tapas > manchegokaas, tortilla en spinazie met rozijnen
T: bakje aarbeien

B: 1.5 uur fietsen, halfuur spelen met paard

Comments zijn welkom!

+ 2 vk crackers met hummus (toch nog een beetje honger :o )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 23:06

mandy358 schreef:
Wat super trouwens meiden hoe iedereen elkaar steunt! De een wilt kilo's kwijt de ander moet er wat bij, het maakt niet uit iedereen is er voor elkaar en dat vind is super om te lezen! Ookal ken ik jullie niet toch een dikke knuffelvoor iedereen die het moeilijk heeft :+:

+1!

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 23:06

@SaZ: Dankjewel :) Heb ook echt wel vertrouwen dat het goed komt!
Ja misschien komt het door de suikers.. En houd er wel rekening mee dat het morgen weer wat lastiger kan zijn om af te kicken omdat je toch weer suikers hebt gegeten. Maar houd vol dan wordt het echt makkelijker!
@Bhris: Heehee, niet te streng zijn voor jezelf en het maar aan de kant schuiven! Het is geen geleuter, het is hartstikke serieus en belangrijk want je zit ermee en houdt je bezig. :(:)
Mij helpt ontspanning echt heel erg. Even een filmpje kijken, muziek luisteren, een lange buitenrit maken, een maskertje, een wandeling.. Noem maar op! Op een positieve manier met je lichaam bezig zijn wat totaal los staat van het eten :) Even je hoofd leegmaken. Of iniedergeval even een pauze inlassen van al die gedachtes/gepieker/twijfels/keuzes over kcl, eten en gewicht.
En als je ergens mee zit mag je het altijd uitspreken hier of een pb'tje sturen!
@Gast7391: Ik vind je lijstje nu nóg beter met die crackers erbij. Goed dat je naar je lichaam hebt geluisterd :) want ookal waren die tapasjes wat groot, 3 is echt heel weinig voor een avondmaaltijd!

Jullie zijn idd allemaal stuk voor stuk hartstikke lief :*

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 23:08

mandy358 schreef:
@liserm94, misschien spier verlies? Of ik zeg ik nu iets heel stoms :')

O: schaaltje magere yoghurt met appel en kaneel erdoor, vk knackebrod met appelstroop
L: 1 vkbb kaas tomaat sla, 2 vk knackebrod dun laagje becel vruchtenhagel, 1 vk beschuit met pindakaas
T: 2 nectarines en wat aardbeitjes
A: spagetti met tomatensaus en geraspte kaas, stukjes komkommer met aromat
T: met familie bij elkaar dus vast was ongezonde hapjes maar wel gezellig :)

D: water en thee
B: ongeveer 6 km fietsen, 20 minuten flink doorlopen, half uur op stal bezig geweest, half uur priveles met paard (en daarvoor 20 minuutjes heen stappen), 5 km skeeleren

Had met mezelf afgesproken dat als ik klaar ben met pta week ik af en toe wat lekkers mag zonder me daar schuldig over te voelen, dus hoop vanavond lekker te genieten :)

+ nog een keer 5 km skeeleren
en de T van de avond, de hapjes met de fam werden: 3 american cookies, stokbroodjes met kruidenboter/heksenkaas
:=

Maar ik heb ervan kunnen genieten! :)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 23:12

KarinvdM schreef:
Ja, high tea is high sugarkick. <<)
)

_O-

Nogmaals bedankt Chernique :o En ik ga je tips zeker en vast toepassen!

Mandy: Bedankt hoor! Enne, precies, in het begin was iedereen gewoon lijstjes aan het posten maar nu helpen we elkaar toch echt enorm!

Een high tea heb ik nog nooit gehad, lijkt me echt super! Gezellig kletsen en ontelbare lekkere dingen eten *\o/*

Grapjasjes12

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 23:18

Bhris: ik zou nog heel even wachten met tellen :) Geef je lichaam even de kans om te wennen en vergeet niet dat het ook hormonen kunnen zijn! Die reageren niet hetzelfde elke maand.
Daarbij is jouw gewicht laag genoeg om wat schommelen naar boven te kunnen verdragen. Je BMI is 19.7, dat is heel dichtbij de ondergewicht-grens, zie het allemaal even in perspectief :)

SaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 23:40

Jep, ik gok dat maandag weer afkicken van de suikers een hele opgave wordt. Maar we gaan ervoor :j
Morgen eerst maar proberen te genieten van de high tea :)

Inderdaad super om te zien hoe iedereen elkaar steunt! En Bhris, zoals Chernique al zegt; niet te streng zijn voor jezelf! Het is echt niet gek dat je onzeker wordt door die schommelingen :n

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 00:13

Oh ja, hormonen, daar had ik nog niet eens aan gedacht :+ Ik heb ook redelijk wat stress gehad, misschien dat dat ook kan meespelen.

Best lastig met dat suiker Saz, dat je nu opnieuw moet 'afkicken' zeg maar... Ik vind het erg knap dat je het doet!
Enne... GELUKKIGE VERJAARDAG! *\o/*

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 00:37

Bhriseis; inderdaad niet al te streng voor jezelf zijn :(:) En stress heeft heel veel invloed op alles in je lijf dus dat kan inderdaad mee hebben gespeeld. Maar zoals iemand anders (Chernique geloof ik?) al zei; we houden allemaal wel een oogje in het zeil haha.
Saz; Gefeliciteerd! En fijne dag met de high tea!
Mandy; fijn dat je vanavond nog hebt kunnen genieten van het lekkers! :D

Bhris & Saz; iets lekkers mag af en toe wel even ja maar dit was echt te erg :') Nou heb ik iets met mijn darmen waardoor die soms heftig reageren. Nou was dat gister ook het probleem waardoor ik vanaf vannacht 3 uur tot 9 uur vanochtend rond heb gelopen met pijn die uitstraalde naar de rug waardoor ik ook niet kon gaan zitten. Maar ik heb inderdaad wel weer genoeg motivatie nu om gezond te gaan eten weer haha!

SaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 06:48

Haha, op naar een net, gezond weekje dus. MarJon! :D

Dank jullie wel voor de felicitaties! Ik ben heel benieuwd naar de high tea :))

Bhris: ik voelde me aan het eind van de week al wel beter, dus ik heb wel het idee dat suiker minderen helpt, dus we gaan maar weer gewoon opnieuw afkicken :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 08:42

Congrats SaZ!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 08:55

Gefeliciteerd SaZ!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 09:25

Wow dat klinkt heftig MarJon! Ik hoop dat het inmiddels over is :(:)

Veel plezier vandaag Saz!

Smileyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 09:50

Gefeliciteerd saZ ! Geniet maar lekker van de high tea !

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 10:43

mandy358 schreef:
Bhriseis, bah wat naar en ik snap dat je daar onzeker van word :(:) maar je lijstjes zijn altijd super dus maak je geen zorgen! Ookal is en blijft het moeilijk.. :(:)

Wat super trouwens meiden hoe iedereen elkaar steunt! De een wilt kilo's kwijt de ander moet er wat bij, het maakt niet uit iedereen is er voor elkaar en dat vind is super om te lezen! Ookal ken ik jullie niet toch een dikke knuffelvoor iedereen die het moeilijk heeft :+:

Helemaal mee eens! Ik vind dit topic een hele fijne positieve vibe hebben door alle goede adviezen en bemoedigende woorden!

Om nog even terug te komen op Bhriseis & Chernique: lastig lijkt me dat, zo'n constante tweestrijd tussen wat je gevoel en je hoofd zeggen. Maar jullie zijn beide super bezig! Kijk eens terug, naar wat je bereikt hebt, en wees dan eens heel trots op jezelf! Ik hoop dat jullie vandaag alweer wat beter in je vel zitten :(:)

Ennn SaZ, gefeliciteerd!! *\o/* Fijne dag vandaag en geniet van je high tea!

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-13 10:46

Gefeliciteerd SaZ!

Nog van gister:
O: 3 boterhammen met hagelslag + 1 glas halfvolle melk
T: 1 appel
L: frikandelbroodje (bakker bart)
A: 2 pitabroodjes met ongeveer 50/50 shoarma + rauw andijvie + wat knoflooksaus
D: bakje vanille vla met aardbeien
T: bakje paprika chips + 'n aantal mini gehaktballetjes met wat pindasaus

In de stad gelopen en druk gewinkeld/geholt van half 2 tot 5 uur. S'avonds nog zo'n 10 minuten gefietst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 10:51

Even een vraagje (alvast): mijn paard gaat over een maand verhuizen, wat betekent dat ik met de auto ga ipv dagelijks een uur met de fiets. Hoe zal ik dat aanpakken qua eten? Ben zo bang dat ik enorm ga aankomen..

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 10:52

Planning:

O: 55 gr havermout, 1 banaan, 20 gr appelstroop, 10 gr kokosvet, 5 gr cacao
T: 2 roggecrackers, 40 gr kalfspaté, 1 Griekse rondo
B: 12km fietsen
T: banaan, perzik
B: 1 uur paardrijden
T: 2 sneetjes stevig volkoren, 25 gr huttekase, 40 gr paardenrookvlees
B: 12km fietsen
T: 1 banaan, 1 perzik
B: Killer Buns Level 1 of 2
T: 1 appel, 1 roggecracker, 1 plak Koe/Geit
A: 300 gr aardappelen, 200 gr bietjes, 3 eieren, 12 ml olijfolie, azijn, 2 el Zaanse mayo, 1 ui, kruiden

Vreemde dag, ik hoop dat m'n lijf het gaat trekken op zoveel kleine tussendoortjes. Het is het proberen waard :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 10:53

Anoniem schreef:
Even een vraagje (alvast): mijn paard gaat over een maand verhuizen, wat betekent dat ik met de auto ga ipv dagelijks een uur met de fiets. Hoe zal ik dat aanpakken qua eten? Ben zo bang dat ik enorm ga aankomen..

Ik zou dat wel ietsjes aanpassen ja, maar niet teveel. Ik weet niet wat je nu voor en na het fietsen eet, maar dat zou je iets lichter kunnen maken. Maar ik zou niet te hard van stapel lopen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 10:55

Voor het fietsen is het nu meestal lunch (salade) en erna avondeten.

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 11:07

Gast7391, ik ging een maand geleden van lichamelijk redelijk zwaar werk (schoonmaken in een bejaardentehuis) en veel beweging (elke dag Jillian Michaels, 2x per week hardlopen en 2x paardrijden) naar een fulltime kantoorbaan en véél minder beweging (2x paardrijden, 1x hardlopen en hooguit 3x Jillian).
Ik at vaak brood als lunch, dat heb ik vervangen door een salade. Verder heb ik weinig veranderd, en ik ben geen gram aangekomen. Ik ben zelfs nog iets afgevallen :+ Ik zou je er dus niet al te druk om maken, en zodra je het bijvoorbeeld merkt aan je kleren kun je altijd nog aanpassingen gaan maken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 11:08

Ja, ik moet het inderdaad maar even aankijken. Ben vooral zenuwachtig omdat ik door al dat fietsen 5kg ben afgevallen het afgelopen jaar, wil niet dat dat er nu weer bijkomt..

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 11:15

Ik zou er ook niet te bang voor zijn. :)
Toen ik in het voorjaar opeens moest stoppen met hardlopen (gemiddeld om de dag 10+ km) kwam ik niet aan. En toen ik later ook nog stopte met Jillian door een blessure veranderde er ook niks.
En nu ik het hardlopen weer opgepakt heb val ik daar ook niet van af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 11:16

Ok dat klinkt wel geruststellend allemaal. Thanks!

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 11:19

Ik was er ook heel bang voor, inderdaad ook omdat ik er net als jij net wat kilo's kwijt was. Maar jij eet hartstikke gezond en niet te weinig, dus je verbranding blijft lekker aan de gang en dan zijn die kilo's er echt niet zomaar weer aan. Het klinkt nu wel heel eenvoudig en dat is het waarschijnlijk ook wel, maar ik weet hoe lastig dat voor jezelf kan zijn :j