Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
aikon schreef:*pakt ff de verpakking er bij*
Er zit in: munt, citroengras, kamille, mexicaanse dragon/munt (op zakje staat munt) lemon bergamot, ijzerhard (deze komt niet op)
Het is een pakket van Buzzy fun growing. De "fun" word zien wat het werkelijk is
Heb er 3 en een halve in m'n tuintje staan. de halve omdat de geitjes er nét iets te gemakkelijk bij kunnen
Is echt een hele mooie plant. Ik maak altijd voor ons mam en m'n oma mini boeketjes. en deze zitten er altijd bij. minivaasjes met bloemetjes. Nu staat hier alles vol met lelietjes van dale. De rest moet nog komen. Blondie01 schreef:Hi allemaal! Wat een leuk topic om te lezen. Mag ik me hier ook melden? Ik heb 2 weken geleden gezaaid: lenteui, bieslook, basilicum, aardbei, paprika, pepertjes, tijm, rozemarijn, komkommer, tomaten, ui, worteltjes, rucola, radijsjes en een watermeloen plantje gekocht (Jup, een kléin beetje doorgeslagen in de hoeveelheid :p) Ik heb alles in zo'n kasje staan die ik een paar pagina's terug voorbij zag komen.
Sommige plantjes komen al mooi omhoog maar de tomaten en paprika doen weinig.. Ook de aardbei zaadjes lijken niets te doen.. Zou ik te laat zijn geweest met zaaien daarvoor? Ik vermoed ook dat het zakje waar bieslook op stond geen bieslook is.. Dat horen toch sprietjes te zijn? Of hebben die ook blaadjes?

Antheman schreef:aikon schreef:*pakt ff de verpakking er bij*
Er zit in: munt, citroengras, kamille, mexicaanse dragon/munt (op zakje staat munt) lemon bergamot, ijzerhard (deze komt niet op)
Het is een pakket van Buzzy fun growing. De "fun" word zien wat het werkelijk is
ik heb vrijwel alles wat op je zakje staat.
munt ontkiemd zeer beroerd, je kunt beter een stekje regelen. Kamille doet t zeer rustig aan bij mij en ijzerhard is een vaste plant in mijn border en de jonge zaailingen heb ik nog niet gezien.
Bergamot en citroengras heb ik niet.
Dus dat word een verassing
Ik heb gewone munt in de tuin staan, die is stout geweest
Heeft zijn plastic plantenpot doorboort met uitlopers. Nu heb ik op meerdere plekken rondom munt groeien.
Deze zaadjes zaten in een tuinkruiden pakket van de action.
Die zaden lijken wel wat op elkaar. Ik doe standaard een stokkie met naam bij plantjes, anders weet ik het ook niet meer. Zijn ze in de tuin gezet en stokkie raakt kwijt dan zie ik het wel als ze later groot zijn

En nog doen ze niks
(vorige keer in de grond, ook niks) Ga vals spelen
en voor gekweekt halen bij het tuincentrum.
Basilicum en peterselie, inderdaad nauwelijks toegedekt. Gewoon in het kartonnen potje gezaaid met de bijgeleverde potgrond, doorzichtig dekseltje erop met gaatjes... Gaat prima, inmiddels al te groot voor dekseltjes. Munt pas gezaaid, kijken wat het doet en vandaag de rozemarijn gezaaid. Ik had de vorige keer een potje zonder zaadjes
Maar ik kon het ruilen voor een potje mét zaadjes. Het waren er 5, die dus verdeeld over de pot. Ben benieuwd!