Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Smileyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 20:41

haha, oke gelukkig maar :D

Danique1990

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 20:53

Vandaag te veel gegeten.

O: 2 Volkoren boterhammen met halva jam. Thee
T: 2 speltboterhammen met graskaas en thee
T: zonnatura noten reep en o% suiker limo
L: 1 boekweitpannenkoek met Sla
T: brandnetel thee
A: zelfgemaakte groentenlasagne met een wafel en vanille ijs en chocolade saus en slagroom :o

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 20:55

Vind het helemaal niet veel? :o

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 20:56

Nee, en ik mis ook fruit, zeker omdat je zelf aangeeft dat je gezonder wilt eten.

*edit, autocorrect
Laatst bijgewerkt door KarinvdM op 29-06-13 21:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 21:00

Lekker uit lunchen en uit eten geweest vandaag :)

O: bruine boterham met gekookt ei, handje kersen
T: havervlokken met peer en rijst/amandelmelk
L (uit lunchen): salade met geitenkaas, appel en walnoten; speltkoek met cranberries en rozijnen
T: -
A (uit eten): 3 tapas > manchegokaas, tortilla en spinazie met rozijnen
T: bakje aarbeien

B: 1.5 uur fietsen, halfuur spelen met paard

Comments zijn welkom!

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 21:26

Danique: Veel? Wat is teveel dan?
@Gast7391: Heel netjes hoor! Heb je in het tapasrestaurant maar 3 kleine dingetjes gegeten? Dat vind ik wel erg weinig voor een avondmaaltijd? :)

Mijn dag; Geen dropje, geen light drinken en geen chocolade vandaag. 'mocht' het niet ofzo omdat het gister als een overvloed voelde.
Slaat natuurlijk nergens op. Morgen weer iets met een beetje chocolade. 2 scholiertjes oid. Zie het wel!

O: Vanilleyoghurt + cruesli (noten/rozijnen-variant)
T: 3 volkoren biscuitjes van verkade
L: 3 bth + boter + kipfilet/komkommer, speculoos, gestampte muisjes, karnemelk
T: Pakje time-out hazelnoot
A: 2 kleine/dunne pannenkoeken: 1 met warme appel+kaneel en 1 met een scheutje stroop + poedersuiker
Toetje: Schaaltje vanillevla
T: Appel en een pakje evergreen crunchy

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 21:31

Oamaru schreef:
O: 2 BB met pesto, tomaat, mozarella
T: 2 theeleutjes
L: 2 speltboterhammen met tomaat, rucola, komkommer beetje zuivelspread, wilde perzik
A: Kaas/paprika schijf, geroosterde pompoen & boontjes
T: Bakje yoghurt met banaan en chia zaadjes

Even een kleine toevoeging. :+

T: 4 zaanse huisjes
T: 2 bakjes chips
T: Handje winegums

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 21:35

@ Danique: ik vind het eerder weinig dan veel.

Mmm Gast7391, klinkt erg lekker! Al eet ik minstens 6 tapas met een hele lading stokbrood met aioli :')

Vandaag een karig lijstje omdat alle gezonde dingen op zijn, ik geen tijd had voor boodschappen én ik niet aan de ongezonde dingen wou zitten omdat ik aan Imaginaire Olifantitis lijd. Morgen wordt beter.

O: 80 g havervlokken met 200 ml rijstmelk, water, lijnzaad, el sojavla en glas soja mild; groene thee
B: paarden verzorgen en 2 uur sleuren, sjorren, sjouwen en meer van dat leuks
T: anderhalve banaan (ik moest delen met mijn ruin)
L: 3 x zemelenbrood met Chavroux Bieslook, paprika, tomaat en daarbij 10 trostomaatjes, 10 olijven, rauwe geschilde wortels (uit een zakje :o )
T: Latte macchiato (2 espresso's), el volle fruitkwark met 150 g magere roeryoghurt
T: 2 nectarines
B: 35 minuten intensieve cardio :):)
A: 140 g aardappelen, veel gestoofde witlof, gestoofde worteltjes, Quorn pepersteak
T: Sinaasappel, groene thee

Ongeveer 1900 kcal, wat ik een beetje weinig vind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 21:39

Chernique schreef:
@Gast7391: Heel netjes hoor! Heb je in het tapasrestaurant maar 3 kleine dingetjes gegeten? Dat vind ik wel erg weinig voor een avondmaaltijd? :)

Waren best grote tapas. Maar idd niet zo heel veel bij elkaar. Gelukkig laat geluncht! En mijn constante honger lijkt eindelijk over te zijn *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 21:43

Vervelend trouwens van die 1.5 kilo, Bhri! Is dat ineens gekomen? Als je het niet merkt aan je kleren zou ik me er niet zoveel zorgen over maken.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 21:48

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 14:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 21:49

Sinds zo'n twee weken.
Ik heb daarvoor wel wat gepeuterd aan mijn eetpatroon, maar toen zat ik zelfs even op 57 ipv 57.3
Nadien met die hitte hield ik vocht vast als een spons, en enkele dagen later heb ik 2 x slecht gegeten (vb 1 keer pizza om 22.00 uur). Sindsdien heb ik elk getal gezien tussen de 57 en 59kg. Ik vind het op zich absoluut geen drama, maar het maakt mij enorm onzeker omdat ik normaal gezien geen kcal meer tel én me slechts 1 x per week weeg. Psychologisch voel ik me dan ook echt niet lekker omdat ik weer elke dag op de weegschaal sta, want niet tellen én niet wegen én een schommelend gewicht vind ik zo eng. Stom he?

Dus vanaf morgen weer veel fruit eten en kcal tellen tot ik me weer zeker genoeg voel. Sinds januari heeft mijn gewicht namelijk niet meer geschommeld, ook niet toen ik stopte met kcal tellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 21:53

Kan me goed voorstellen dat dat je onzeker maakt. Stelletje obsessed people zijn we, haha!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 21:57

Jep, en dat vind ik dan nog het rotste van al. Ik dacht echt dat ik al iets verder stond >;)

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 21:59

Ah Bhris dat is naar.. En helaas heel herkenbaar.
Wel vreemd ook aangezien je echt niet structureel meer bent gaan eten, dus aangekomen in 'echt' gewicht/vet kan het nooit zijn :)
Weet je zeker dat je weer kcl gaat tellen? Grotendeels weet je wat er in alles zit wat je eet, dus pas wel op he :)
Het is eng, maar geef het nog wat tijd. Je gewicht is stabiel. Maar een schommelend gewicht is ook stabiel. Wie weet is het over 2 weken wel weer terug bij het oude?
En tsjah, ook ik weeg elke dag. Kan het nog niet loslaten. En vanochtend zat er een ieniemieniebeetje bij (en dat moet ook weer een beetje dusja waar piep ik over), maar toch hupakkee, ik geef alles de schuld en gooi de rem erop.

Hoop echt dat je weer rust vindt als je wat meer fruit eet, en wij houden je goed in de gaten dat je niet te hard van stapel gaat lopen en te obsessief wordt met wegen/tellen/minderen :*

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 22:04

Oh dat is erg lief zeg :* !
Klopt natuurlijk helemaal wat je zegt... en ik heb diep van binnen ook echt geen zin in alles uitplannen en tellen... Misschien voel ik me morgen alweer wat stabieler en zit ik niet zo te miepen over kilo's en kcal :')
Hoef jij eigenlijk nog bij te komen? En gek toch he, dat je wakker ligt van zo'n beetje, alsof ons lichaam elke dag exact evenveel eruit plast en alles even snel verteert 8)7

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 22:08

Goed, ik geloof dat ik gister en vandaag maar even schrap met lijstjes. :') Geloof dat ik twee kilo aan ben gekomen haha.
Had gisteravond een ''slaapfeestje'' van twee vriendinnetjes van mij dus ik heb de hele nacht wat door gesnoept en vanochtend ontbeten met 2 handjes m&m's. :')
Aankomende week maar even met een hele grote schop terug het gareel in.

SaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 22:20

Bhriseis, ik kan me heel goed voorstellen dat het niet tellen en niet wegen en schommelen je onzeker maakt :(:) Jouw lijstjes zijn echter altijd echt voorbeeldig, dus inderdaad oppassen dat je niet te obsessief ermee bezig gaat zijn :)
*Mompelt iets over 'de pot verwijt de ketel* :')

Haha, mag ook wel eens een keertje toch, MarJon? :))

Blegh, dit weekend keihard gezwicht voor allerlei lekkers met bakken met suiker -O-
Morgen ben ik jarig en krijg ik als cadeautje een high tea, dus overmorgen gaan we maar weer opnieuw suikervrij...
Laatst bijgewerkt door SaZ op 29-06-13 22:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 22:21

Bhriseis schreef:
Oh dat is erg lief zeg :* !
Klopt natuurlijk helemaal wat je zegt... en ik heb diep van binnen ook echt geen zin in alles uitplannen en tellen... Misschien voel ik me morgen alweer wat stabieler en zit ik niet zo te miepen over kilo's en kcal :')
Hoef jij eigenlijk nog bij te komen? En gek toch he, dat je wakker ligt van zo'n beetje, alsof ons lichaam elke dag exact evenveel eruit plast en alles even snel verteert 8)7

Het is ook niet makkelijk allemaal :(:)
Hopelijk werkt je lichaam en geest morgen een beetje mee en voel je je al wat beter. Zo niet, geef het nog eventjes. Voel je even rot, laat het lekker gaan. Neem een warme douche, een lekker maskertje en probeer te ontspannen. Daarna lekker slapen en wie weet sta je de dag daarna wel beter op :)
Natuurlijk kan je even globaal terugblikken op je eetpatroon en je kcal, maar echt er is niets drastisch veranderd wat kan aantonen dat je daardoor bent aangekomen, echt waar.

Ik hoef 'officieel' niet meer aan te komen. (volgens voedingscentrum en BMI meter op verschillende sites is mijn BMI nu rond de 18,5)
Maar ik zit nu exact op de grens van ondergewicht/gezond gewicht volgens mijn arts (adh van mijn groeicurve) Daarbij geeft mijn lichaam nog steeds aan niet hersteld te zijn of op een goed gewicht te zitten. Als je snapt wat ik bedoel. :) Anders pb ik je nog wel even.
En ik kwam van 53.8 toen ik de kliniek verliet. En momenteel is het rond de 50.0 (ik ben 1.63/19 jr)
En omdat mijn omgeving alweer schrikt van hoe ik eruit zie krijg ik alweer vragen 'of het wel goed gaat'..
Dusja, voor mijn gezondheid/lichaam/omgeving/moeder/energielevel zou ik een paar kilo moeten aankomen, al zijn het er maar weer 2. Maar alleen mijn geest wil het niehieeeet. -O-

SaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 22:23

Lastig, Chernique! Vooral erg vermoeiend, die constante strijd tussen je verstand en gevoel :(:)
Maar ik weet zeker dat je het kunt! +:)+

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 22:43

Jullie zijn stuk voor stuk lieverds <3
Dank je Saz, en je hebt gelijk, ik moet het gewoon loslaten. Zonder gezeur en gemiep!

Chernique: Jep ik weet wat je bedoelt :) Ik kan me voorstellen dat je omgeving gauw denkt dat het 'de verkeerde kant opgaat' terwijl werkelijk ieders gewicht schommelt. En langs de andere kant geeft je lichaam dan weer de signalen dat het hetstelproces nog niet over is... Pffff, erg lastig hoor! En dan is mijn geleuter over die 2 kg wel heel belachelijk zelfs :o
Je hebt me ook wel overhaalt om niet meteen te gaan tellen en gewoon te eten waar ik me goed bij voel. Hoe jij het voorstelt met veel slaap en maskertjes lijkt het zelfs nog leuk :')

Bedankt hoor meiden! :*

Oei Saz, en dat na je suiker-rehab :+ Maarre, op jouw verjaardag mag je natuurlijk lekker alles eten waar je zin in hebt!

MarJon: Hihi het was vast een keer gezellig! En nu heb je voldoende inspiratie om netjes te eten :)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 22:51

Zo'n high tea lijkt me nog wel eens wat. Een middagje gewoon gruwelijk zondigen. :D

@Merel, ik vind je lijstjes wel wat karig...

SaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 22:59

Jep, ik ben heel benieuwd naar de high tea! :D Moest wel even slikken toen ik van de week te horen kreeg dat dat mijn cadeautje zou zijn, maar inmiddels kijk ik er wel naar uit :j
Ik merkte trouwens wel dat ik vandaag hoofdpijn had. Of dat nou door die overdaad aan suiker komt? :+ Ik ga er ook maar van uit dat morgen een enorm slechte dag gaat worden := Maandag ga ik weer even flink afkicken en volledig suikervrij :)

Bhriseis: ik vind het geen gezeur en gemiep hoor, het is heel herkenbaar, dat neurotisch tellen en wegen :=

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 23:03

Bhriseis, bah wat naar en ik snap dat je daar onzeker van word :(:) maar je lijstjes zijn altijd super dus maak je geen zorgen! Ookal is en blijft het moeilijk.. :(:)

Wat super trouwens meiden hoe iedereen elkaar steunt! De een wilt kilo's kwijt de ander moet er wat bij, het maakt niet uit iedereen is er voor elkaar en dat vind is super om te lezen! Ookal ken ik jullie niet toch een dikke knuffelvoor iedereen die het moeilijk heeft :+:

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 23:04

Ja, high tea is high sugarkick. <<)
Zie het maar als een goede boost voor je lijf en verbranding... O:)