Iemand enig idee of ik een frosting sheet vandaag al op de taart kan doe voor morgen en hem dan in de koelkast kan bewaren?
Joanne1987
Geplaatst: 18-03-22 10:06
Zo lang mogelijk wachten Ouwel kan wel iets eerder, maar frosting smelt op den duur Ook goed kijken waarop en hoe je hem plakt, slagroom of botercrème versnelt het proces bijvoorbeeld door het vocht
Op botercrème kan probleemloos, ligt wel aan het type botercrème. Uit een 'pakje' bevat vaak meer vocht. Op ganache, fondant of chocolade kan sowieso probleemloos.
Hij komt op fondant. Maar heb morgen nog tijd genoeg om het erop te doen. Verder is hij helemaal klaar.
Joanne1987
Geplaatst: 19-03-22 10:41
Voor vandaag een Bumba taartje voor kleindochter van mijn tante Niet geheel tevreden, m'n handen werkten niet zo goed mee, veel kramp en blijven hangen van m'n vingers
Zo, dit was een pittige... De mega cupcake is omgetoverd naar de Perenboom van Woezel en Pip. Beetje uit noodzaak, deze moest met vegan mix gebakken worden ivm melk allergie. Wat een ellendige mix zeg... Rijst voor geen meter, scheurt snel
Brood vind ik toch wel lastig. Heb je al tips tot nu toe? Of een lekker recept?
Een desemstarter heb ik gedaan, maar dat brood werd keer op keer compact en daardoor niet bijzonder lekker helaas.
xSagan
Geplaatst: 30-03-22 13:11
Recepten van Simple recipes kitchen en een uit Oostblok afkomstige helpen mij tot nu toe goed. Moet de tweede even opzoeken voor je. Ik heb de air fryer versie gedaan, maar die kan je ook in de normale oven doen.
Dat compacte herken ik vanuit mijn schooltijd.xD Ik heb nu geleerd dat het een beetje kauwgombal achtig aan moet voelen en dat het dan goed is. Wist ik eerst ook niet.
Even opgezocht:przepisy od Olgi en dan de brood bakken in pan. (Side note: 220 graden Celsius in oven kan dan ook, wel zelfde rijstijden aanhouden.)
Vraagje! Mijn kinderen hebben een keer zo’n Twix reep/Milionairs shortbread gebakken. Hij was echt mierzoet… Heeft iemand een beter recept of zal ik gewoon de helft minder suiker toevoegen
8nnemiek
Geplaatst: 04-04-22 08:18
Mijn baksel van gisteravond: peperkoek Niet 100% het originele recept, maar het smaakt heel vergelijkbaar en is super makkelijk te maken!
@nadir, ik zou hoeveelheid suiker aanpassen dan idd
Ik had dit weekend niks, ook wel eens lekker. Aankomend weekend een kleintje. En misschien gooi ik er nog een kleine paas actie tegenaan, maar even kijk hoe te plannen. Ik werk op vrijdag altijd tot 17.00 en dan gaan we rond 19.00 (als de oudste thuis is van judo en gegeten heeft) naar de camping. Dus vanaf Pasen tot na de zomer ligt het een beetje stil, op opdrachten voor directe vrienden na waar we sowieso op verjaardag gaan in die periode
Joanne1987
Geplaatst: 29-04-22 20:36
Is al even stil hier...
Ik heb in de tussentijd een afscheids taartje voor mijn revalidatie gemaakt, een tieten taart, een turn taart en vandaag een jungle taart
Oshaa
Geplaatst: 01-06-22 11:27
Stille meelezer die toch graag iets wil delen hier! Of het helemaal in dit topic past weet ik niet (jullie baksel zijn altijd zoooo mooi!), maar ik wil toch mijn creatie delen. Ben er namelijk heel trots op!
In augustus verhuizen we naar Canada en daarom hebben we verschillende Canada-themed afscheidsfeestjes. Wat vooral betekent enkele gerechten / hapjes van daar. 1 daarvan is de Montreal style bagel. Nu heb ik in mijn hoofd dat bagels één van die dingen is die nooit goed lukken (net zoals donuts). Toch me er aan gewaagd en de eerste poging is 100% geslaagd! Ze zijn super lekker en ben echt trots
Ik ben nu bezig met butter tarts te maken, ben benieuwd of die ook gaan slagen!