Snoep gezond, eet B&J - Bokkers op dieet deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Annetje

Re: Snoep gezond, eet B&J - Bokkers op dieet deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 15:22

Annetje schreef:
Mijn planning:
o: 1x boterham cremette, 1x cracker met jam, plakje ontbijtkoek
t: appel, twee wortels, stukje chocolade
l: 4 crackers
t: appel of wortels, moet nog ff kijken
d: iets uit de refter, dus het zal wel een broodje gezond worden, of een broodje ongezond Schijnheilig
t: misschien yoghurtje ofzo, ligt eraan of ik daar zin in heb op dat moment.

Vanmiddag ook weer sporten. Maar nu eerst verslag afmaken! Is echt nog veel Bloos!
Aangepast.

fourth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 16:10

O: restje optimelkwark, volkoren boterham met hagelslag, thee met honing
School: mandarijnen + 3 volkoren boterhammen, klein bekertje espreschoc
T: Appel, cup a soup Chinese tomaat, Zweeds toastje met wat pesto
A: Toch maar de pasta

Vanavond waarschijnlijk nog wat drinken ergens maar hou t op een cappuccino ofzo, geen wilde drankpartijen Vork

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 16:10

sokje87 schreef:

O: beetje yoghurt met flakes. Bruin broodje met becel light. Plakje roggebrood met becel light en een klein beetje hagelslag Haha! Moet ongesteld worden, dus ach Tong uitsteken
T: Mandarijn
L: Bruine tosti met magere ham en jong belegen kaas. Krentenbol, Muesli bol...
T: -
A: Zuurkoolstampot

Heb echt een superleuke broek van WR gekocht. Ennnn, 2 maten!!! kleiner als toen ik begon met lijnen. Haha!
Ik moet alleen echt meer gaan drinken, 's winters vind ik het echt moeilijk om genoeg te drinken.

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 16:12

Ik had vanmorgen al heel trots getypt dat ik nu 70,5 weeg (pondje eraf, voor het eerst in weken), maar toen lag mijn verbinding er ineens uit (grrr). Nu dus maar in de herkansing.
Mijn gewicht is dus weer iets minder, desondanks weet ik dat ik op het moment gewoonweg te weinig beweeg. Behalve mijn normale dagelijkse dingen kom ik nergens aan toe. Ik had vanmorgen al wel mijn hardloopkleren gepakt, maar toen ik uit het raam keek en de regen naar beneden zag plenzen heb ik het maar weer opgeruimd. Zwak he?
Met een uurtje moet ik al weer richting mijn werk, ik denk dat ik zo in huis nog maar even wat ga bewegen op muziek. Is ook leuk voor Verena, kan ze meedoen. Is voor haar ook wel goed.

Ik moet straks ons hondje mee naar de praktijk, het beest doet niet anders als kotsen, vertikt te eten, drinkt mondjesmaat, maar meest komt dat er meteen weer uit en ligt al 1.5 dag als dood vogeltje in de kamer. Kijken of mijn baas er een antibraakmiddel en een oppepper in wil jassen.

Verdere planning qua eten:
o: 2 broodjes
t:-
l: 2 croissantjes en 2 kleine ital. bollen
t:-
d: 1 kleine ital. bol en een pistolet
t: fruit

Niet veel, maar dat heb je soms op zo'n dag waarbij alles anders loopt als gepland.

Van het weekend wordt weer een als-vanouds-paardrij-weekend: zaterdag ochtend les en zondag een buitenrit maken met een vriendin. Dat zit dan wel snor dus met de beweging!

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 16:22

Goed zo Riëtte.. Tis wel zo natuurlijk dat wat er langzaam aan komt er ook weer langzaam af moet. Lachen

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 17:15

Ik ga morgen weer helemaal gezond doen, heb nu echt al 2 weken moeite met normaal eten. Lips are sealed
Ook wat minder gepost hier..
Maar morgen gaat het weer lukken Schijnheilig

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 17:36

Zo goeiemiddag allemaal Lachen
vandaag geen super goede dag ofzo, maar had me vannochtend verslapen dus op het station maar wat brood gekocht enzo. Maar was ook niet heel erg ernstig allemaal, niet gesnoept ofzo.
O: croissantje (warm Vingers aflikken ) en pistoletje met eiersalade
T: pakje sultana naturel
L: 1 bolletje met kaas, 1 panini volkoren
T: 250 ml smoothie mango/passievrucht en plakje ontbijtkoek met becel light
D: groente met vlees/vis

beweging:
30 min gefietst en vanavond uit en misschien rijden maar denk dat ik ga longeren!

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 17:37

Oooooh... Wat ik nou heb gekocht..

De nieuwe duo penotti met speculaas is er weer!! En dus ook hier in de kast Haha!

RicardoOpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 17:40

Nieuw!
Ik had het topic al vaker gezien, maar nu tochb maar een bericht Lachen
Waarschiujnnlijk heb jullie het hier al vaker gehad, maar Sonja Bakker? Meningen?
Ik zit nu in week 2, gaat eigelijk heel goed Lachen

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 17:58

Ik ben net weer lekker van mijn paard afgestuiterd. Scheve mond
Reed rustig in het bos, beetje draven, komt er van links schuin achter ons een hond aanstormen. Amo schrikt hier zo van dat hij helemaal focust op de hond. Voordat ik kon ingrijpen en Amo kon kalmeren vloog er toen rechts van ons een grote vogel uit de bosjes op, en daar schrok Amo zo van (had hij tenslotte niet verwacht) dat hij in paniek prompt omdraait, vanuit het niks. En boem, daar lag ik. Had verwacht dat hij naar rechts zou springen (tenslotte kwam de hond van links), en niet dat hij zich naar links zou omdraaien (juist naar de hond toe) dus ik maakte een flinke smak. Vol op mijn hoofd, mijn wang vol schaafwonden, cap kapot, hoofdpijn, nek doet zeer. En ik zie heel slecht. Gelukkig had paard niks, zodra ik op de grond lag begon meneer te eten. Scheve mond Clown
Eerder die buitenrit al een andere aanvaring gehad met een hond, een keffertje dat in Amo z'n staart hing, en ho maar dat de eigenaar er iets aan deed. Boos! En toen ik na mijn val weer terug naar stal reed kwamen er 3 van die K*tjochies op de fiets langs, die een paar leuke opmerkingen naar mijn hoofd slingerden, en toen zat ik er echt even doorheen, en haalde uit met de zweep. Miste de jongen (gelukkig!) op een haartje, anders had hij een mep vol in zijn gezicht gehad. Bloos Normaal heb ik wel geduld, maar kon het er nu echt even niet bij hebben.

En nu zit ik thuis zielig te zijn. Clown
Moest het ff van me afschrijven.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 18:00

*knuffelt* Arme jij.

En welkom Ricardo Lachen

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-06 18:10

Auw Mocca Ach gut niet teveel achter de pc zitten

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 19:22

Ach gut Mocca, klinkt pijnlijk!

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 19:34

Komkommer, goed idee! Heb vroeger een komkommer en wortel verslaving gehad, denk dat ik die maar weer eens ga invoeren Knipoog
En inderdaad pompoensoep: heeeerlijk! We hebben gelukkig nu weer 2 pompoenen in huis Haha!

Dagje vandaag was gelukkig wel al beter:

O: magere yoghurt met banaan
T: appel, mandarijn, boterham vlees
L: 3 crackers met beleg
T: appel, 2 wortels
A: kliekje chinees o.a.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 20:44

Bah, moet ongesteld worden, dus planning is in de soep gelopen. Ik meld me na het weekend wel weer Tong uitsteken

RicardoOpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 20:47

Mijn dag:

O: een appel en een glas jus d'orange
T: een banaan
L: 2 boterhammen met achterham en plakjes komkommer
T: Bakje Optimel yoghurt
A: Aardappeltjes, sla en een tataartje
Saafs: 2 manerijnen Lachen
T

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 22:01

Mocca: He bah! Klinkt niet goed. Veel sterkte Ach gut Goed heet douchen, warme kleren aan en met een kop thee op de bank, voordat je lekker vroeg naar bed gaat. Dan heb je morgen het minste last van stijfheid en spierpijn.

Annetje schreef:
Mijn planning:
o: 1x boterham cremette, 1x cracker met jam, plakje ontbijtkoek
t: appel, twee wortels, stukje chocolade
l: 4 crackers met cremette en jam
t: speculaasje, knappertje
d: iets uit de refter, --> kaiserbol met een flinke bak rauwkost (iets anders hadden ze niet Scheve mond )
t: yoghurtje uit de refter, bijna een liter pompoensoep Bloos

Beweging: 45min. BOM. En ongeveer een kwartier heel hard fietsen omdat ik weer eens te laat vertrok van huis.
Aangepast.
In de refter hadden ze dus echt niets lekkers. Het avondgerecht voor de vegetariërs was: friet, kaaskroketten, spersiebonen of brocolli. Friet en kaaskroketten zijn hartstikke vet. Sperziebonen lust ik niet en brocolli eigenlijk ook neit zo.
Ik wilde een broodje gezond, hadden ze alleen nog maar stokbroodjes gezond met ham Scheve mond Er waren nog wel losse broodjes te koop, dus ik heb een kaiserbroodje gekocht en een flinke bak rauwkost. Broodje gevuld met de rauwkost en zo toch een beetje gezond gedaan. Heb ook meteen een yoghurtje gekocht voor na het sporten.
Werd tijdens het sporten wel érg flauw (twinkel twinkel little star Ziek ) Dus na het sporten meteen een appel gegeten en het yoghurtje. Thuis hadden ze pompoensoep voor me bewaard en ik kon niet meer ophouden met eten, dus volgens mij heb ik wel een liter op. Bloos heb nu ook echt heel erge buikpijn...

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 22:26

Bedankt allemaal!
Het gaat wel goed nu, paracetamol op en wat op de schaafplekken gesmeerd. Heb wel erge last van mijn kaken, die hebben de klap opgevangen denk ik. Verward
Ik duik nu iig mijn bedje in, maar eerst nog even de planning voor morgen;
O: 2 volkoren boterhammen (cornedbeef)
T: appel, mueslireep
L: 2 volkoren boterhammen (cornedbeef)
T: kiwi
A: pannenkoeken, kom groentesoep
T: -
Best nette dag als ik het zo kan houden toch. Lachen

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 22:32

Mocca, als jij hoofdpijn hebt, last van je nek hebt, en slecht ziet, kun je misschien beter even naar de huisarts gaan.
Beterschap iig!

Ketaki, niets eten is juist niet goed voor de lijn.
Eten houdt je spijsvertering op gang zodat je ook vet verbrand.
Ik snap dat je met dat wondje niet fijn eet, maar dat moet je niet vaker gaan doen.

Ik ben boos.
Ik had vorige week donderdag een ontbijtkoek gekocht.
Deze heb ik vrijdag open gemaakt en een stuk gegeten.
Maandag nog een stuk van gegeten, vanochtend was koek ineens weg.
Heeft mijn vader hem weg gegooid omdat hij dacht dat de koek oud was.
Nooit gooit hij iets weg, soms ligt er zelfs iets beschimmeld of rot in de koelkast, maar nu gooit hij ineens MIJN koek weg.
Dat was dus weer een liga ipv een plak ontbijtkoek.
Dan belde hij me vanochtend ook nog op dat hij zijn auto had dichtgegooid maar de sleutels er in had laten liggen.
Of ik "even" mijn sleutel wilde brengen zodat hij weer in de auto kon.
Ik vragen waar hij zat en hoe ik daar kwam, en er op de scooter heen.
Klopte dus geen hol van zijn uitleg, hij had uitgelegd hoe je er met de auto komt en er niet bij nagedacht dat een scooter niet op de autosnelweg mag komen.
Heb ik 3 kwartier rond gereden in Vlissingen (+ half uur naar Vlissingen toe), kon hem niet bereiken want zijn telefoon stond uit, maar uiteindelijk toch aangekomen en sleutel gegeven.
Hij had geen tijd om uit te leggen hoe ik terug moest want hij was les aan het geven (leraar), dus ik heb er 25 minuten over gedaan om op stal te komen, een ritje dat normaal 10 minuten duurt.
Daardoor was ik te laat voor de les, moest nog paard pakken, poetsen en opzadelen toen de les eigenlijk al had moeten beginnen.
Gelukkig was mijn instructrice haar vorige les uitgelopen en was er na mij niemand, zodat ik eerst hapje kon eten en daarna mn paard uit de roundpen plukken, poetsen en zadelen.
Daarna was mijn woede wel een eind weggezakt.
Heb 1,5 uur gereden, waarvan een uur lekker gelest, ging echt heel lekker vond ik zelf.
Daarna nog 3 boxen uitgemest, 2 paarden gepoetst en gezadeld, beetje geveegd en geholpen op stal.
Genoeg beweging voor vandaag vind ik, hometrainer heeft rustdag vandaag. Lachen

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 22:33

Ow Mocca...... is echt niet leuk, beterschap en lief zijn voor jezelf Lachen Ben je al bij de dokter geweest?

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 22:34

Blegh, net 4 blokjes chocolade op.. Gelukkig is dit altijd maar 2 dagen bij mij.
O: magere yoghurt met flakes
T: Broodje pindakaas
T: Broodje pindakaas
L: Bruin broodje met gekookt ei
T: Appel, mandarijn
A: ?

Veel tussendoortjes, maar ik moet al om 4.30 beginnen, dus lange dag.

*knuffelt mocca nog eens*

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 22:36

Morgen wel even een mager dagje want heb vandaag een beetje veel gegeten (na het eten nog best veel danio gegeten)en ik voel me nu echt fatsig Bloos (komt vast gewoon doordat ik vol zit maarja)
Mijn planning voor morgen:
O: magere yoghurt met cruesli light
T: plakje ontbijtkoek
L: 1 volkorenbroodje met becel light en kipfilet, 2 wasa volkorencrackers met appelstroop en abrikozen jam
T: mandarijn en cup a soup tomaat
D: groente met vlees of vis.

Beweging:
30 min lopen, waarvan 10 hard, 60 min fietsen, paardrijden (hoop ik, mn pony was onregelmatig vandaag Verdrietig en anders ga ik met haar nog wandelen)

Mocca nogmaals beterschap Ach gut ga je nog langs de HA?

Snap wel dat je boos bent hoor inge, zou er ook wel de pest in hebben dan!

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 22:40

Ik heb een ticker gemaakt.

Afbeelding

Morgen ga ik weer stallen mesten enz.
1 van de dochtertjes (2 jaar) van de staleigenares ligt in het ziekenhuis en haar moeder is daar steeds bij.
Hun vader is bij haar tweelingzusje en haar broertje (4 jaar) thuis, maar hij heeft het al druk genoeg met 2 kinderen, hun pension, enz.
En ik vind het niet erg om te mesten en ben morgen toch thuis, daarom ga ik morgen helpen, daarna beetje paardjes poetsen enz, dat mis ik echt sinds ik geen eigen paard meer heb.

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 23:10

Grr waarom kan ik me nou steeds niet aan mijn planning houden? Ik snap er echt niks meer van, zoals veel van jullie weten at ik voorheen altijd super netjes waarvan soms misschien iets weinig en viel goed af. Maar de laatste tijd? Ik voel me soms zelfs niet eens schuldig Bloos
En ik heb mijn streefgewicht heb ik nog niet bereikt Boos!

Mocca sterkte trouwens! Heb je geen lichte hersenschudding?

Ilse schreef:
O: All Bran Plus met magere yoghurt (+ zoetstof), dun plakje ontbijtkoek met chocopasta
T: Schaaltje Optimel vla
L: 1 panini met Becel light en kipfilet en 1 panini droog, hand 'verse' pepernoten
T: 3 mandarijntjes en een beschuitje met chocopasta
D: Macaroni met saus, 40+ kaas en ketchup, mandarijntje
T: 1 droptoffee

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 23:11

Ilse schreef:
Grr waarom kan ik me nou steeds niet aan mijn planning houden? Ik snap er echt niks meer van, zoals veel van jullie weten at ik voorheen altijd super netjes waarvan soms misschien iets weinig en viel goed af. Maar de laatste tijd? Ik voel me soms zelfs niet eens schuldig Bloos
Wat kan ik er nou aan doen? Want mijn streefgewicht heb ik nog niet bereikt Boos!

Mocca sterkte trouwens! Heb je geen lichte hersenschudding?

Ilse schreef:
O: All Bran Plus met magere yoghurt (+ zoetstof), dun plakje ontbijtkoek met chocopasta
T: Schaaltje Optimel vla
L: 1 panini met Becel light en kipfilet en 1 panini droog, hand 'verse' pepernoten
T: 3 mandarijntjes en een beschuitje met chocopasta
D: Macaroni met saus, 40+ kaas en ketchup, mandarijntje
T: 1 droptoffee

Dat is even een dipje denk ik, gewoon doorzetten!