Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Vroeger als de barbecue aan ging was het schaaltje paprika (bedoeld voor aan spiesjes) al half leeg voordat de barbecue goed en wel op temperatuur was. 
DieL_Zor schreef:Paprikapoeder daarentegen ben ik wel fan van.
. Het is gekruid en gedroogd vlees, dmv een luchtoventje op lage temperatuur. Niet te vergelijken met beef jerky, want dat is net plastic. Hoewel het daar met ander vlees gemaakt wordt, is er hier 1 slager in de buurt die regelmatig goede porties bovenbil heeft van rund. Dat stuk vlees doet het (voor hier) ook echt prima als billtong. Ik kreeg net al foto's door dat hij aan het snijden was. Dat kruidt hij met billtongkruiden en gaat de droogoven in. Ik hou van redelijk rood, dus mijn stukken zijn van het weekend wel klaar. Hij heeft ze liever wat droger/minder rood, dus die van hem moeten dan wat langer in de kast hangen. Die lappen haal je dan van de haak af en met machientje (of met gewoon mes kan natuurlijk ook) snij je dan plakjes. Dan krijg je dit resultaat:
. Hoe vaak ik wel niet een discussie heb gehad dat ik paprika in het systeem heb staan, maar zij wat anders
. Gelukkig gebruiken ze de laatste tijd chili's voor pepers en capsicum voor paprika's, zodat het woord pepper er niet meer in staat haha