Wie gaat er mee op dieet???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 10:03

Leuk! Wil ook wel een hometrainer.

Whaaaaaaaaaaaaah.
Had zo'n slecht gevoel over afgelopen week, was uit eten geweest e.d., maar nu blijkt dat ik afgelopen week 1.6 kilo ben afgevallen. 1.6! Ben helemaal blij. Ik had gedacht dat het nu in de 4e week wel weer langzamer zou gaan, maar nee dus. Totaal nu in 4 weken 5.2 kilo afgevallen.

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 10:03

Ben net zelfs nog een keer op de weegschaal gaan staan om het te controleren, maar het staat er echt: 66.3

fourth

Re: Wie gaat er mee op dieet???

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 10:43

Zooo, dat gaat lekker hee! Die eerste weken gaan altijd zo lekker snel, heerlijk gevoel is dat Raak je ook weer helemaal gemotiveerd door

Vandaag:
O: 2 bekers thee en 2 kleine plakjes ontbijtkoek
- half uur fitness [voel me niet zo lekker, dus ben halverwege maar gestopt] -
T: Bakje magere kwark, cappuccino

Planning:
L: knäckebrodjes met soep en ijsbergsla
T: iig fruit, 2 x, misschien nog een bouillonnetje
A: Gekookte aardappels, broccoli [véeel, heb wat in te halen qua groente], vegetarische schniztel

fourth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 10:56

Ik woog me trouwens ook maar eens vanochtend, zelfs 1 kg meer dan een paar weken geleden. Maar goed, ik laat me niet gek maken, hou het maar op spiermassa want ik ben absoluut wel dunner geworden. Ik heb een paar weken op de gok een broek uit Polen besteld [echt een te mooie Levi's (L)] in maat 29 [36 in NL als het goed is]...kreeg m een paar dagen geleden en hij zit toch zo geweldig Ik hou die broek aan als slankheidsmeter, als ik er niet meer in pas moet ik weer gaan opletten...
Nouja, het werkt ook wel héel motiverend als kleding je echt weer mooi gaat zitten!

Sizzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 11:09

Ik heb de laatste weken echt teveel gesnacked en gedaan, maar vanmorgen was ik maar 0,5 kilo zwaarder
Al voel ik me wel dikker, maar goed....vast omdat ik weet dat ik mezelf misdragen heb

Vandaag ook weer taart (jarig!) en vanavond uit eten. En zondag ook weer taart, want dan vier ik m'n verjaardag bij m'n ouders
Dussssss

Over een week kun je me rollen denk ik.

bambi76

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 11:54

Gewoon een extra rondje sporten...dan komt het wel weer goed...

vanochtend maar weer begonnen met het vaste ochtend ritueel
glas water met vitamine pil en daarna
glas lauw water met halve citroen erin
muesli reep en een banaan

gepland nog 2 bruine boterhammen met kipfilet
en 2 bruine boterhammen met runder rookvlees
3 rijstwafels
aardappels met rodekool en kaas snitzel

Sizzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 12:05

Het nare is dat ik echt amper meer tijd heb om fatsoenlijk te sporten.
Ik loop nu stage en ben elke dag om half 8 op en ben om 18:45 pas weer thuis.

Dan probeer ik 3/4x te paardrijden en de andere avond zitten ook volgepland

Maar goed, na zondag is het weer rustig

riskjuhruled

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 12:50

ik moet vanavond weer op de weegschaal, het zal wat worden want ik ben afgelope week jarig geweest en heb toen niet echt netjes opgepast maar goed heb de rest van de week wel erg goed me best gedaan dus we zullen zien.

hebben jullie toevallig ook van die c1000 kookboeken? daar staan ook veel slank recepten in en zijn erg lekker!!

o: kracker met heinz sandwichspread
t: cup a soup (franse ui, zit maar 35 kcal in) met soepstengel

bambi76

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 13:19

@ Sizzy gefeliciteerd by the way!

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 14:45

Gefeliciteerd Sizzy!

Vandaag een minder goede dag, met mijn moeder de stad in geweest, en tja, dan hoort er een gebakje bij de koffie. En vanavond zou ik pannenkoeken gaan bakken, dus ook niet super. Morgen maar balansdag.

Vandaag:
O: schaaltje magere joghurt met cruesli
T: Tompouce, jus d'orange
L: Bruine pistolet met ham, banaan
T: -
A: Pannenkoeken, salade, schaaltje magere joghurt
T: Sinaasappel

Trouwens, met het winkelen merk ik ook al wel dat ik meer dan 5 kilo ben afgevallen...Normaal moest ik van bijvoorbeeld Only shirtjes in XL, en dan zat het nog niet erg wijd. Nu kan ik goed in een L. Heb er ook tijdens het winkelen wel rekening mee gehouden dat ik nog van plan ben 6 kilo af te vallen, zo zonde als een zomer shirt al te groot is voor de zomer is begonnen.

Sizzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 14:55

Mijn dagje tot nu toe:

O: 1 geroosterde boterham met linesse en tomaat en een klein glas smoothie (aardbei, banaan, yoghurt)
T: stukje appeltaart met light slagroom
L: chinese kippensoep en 2 boterhammen met kaas en tomaat
T: wrs nog een of twee boterhammen met linesse en tomaat
D: uit eten

Bedankt voor de felicitaties

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 16:24

Ik heb trouwens vanochtend ook weer even mijn maten gemeten, en mijn taille is met 11 centimeter afgenomen.
Bovenbeen, kont e.d. allemaal maar een paar centimeter, maar die buik gaat hard. Terwijl ik juist zo graag mijn benen/kont wat gereduceerder zie.

[edit; in 1 maand. ]

Sizzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 16:26

Wow! 11 centimeter! Dat is echt superveel Mocca, gefeliciteerd

riskjuhruled

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 16:28

Mocca schreef:

Trouwens, met het winkelen merk ik ook al wel dat ik meer dan 5 kilo ben afgevallen...Normaal moest ik van bijvoorbeeld Only shirtjes in XL, en dan zat het nog niet erg wijd. Nu kan ik goed in een L. Heb er ook tijdens het winkelen wel rekening mee gehouden dat ik nog van plan ben 6 kilo af te vallen, zo zonde als een zomer shirt al te groot is voor de zomer is begonnen.

ooh heb je geluk zeg! ik ben 8 kg afgevallen en zie of merk nog niks! alleen mijn gezicht een beetje.

er word wel idd gezegd dat 5 kg 1 kledingmaat is!

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 16:35

riskjuhruled schreef:
Mocca schreef:

ooh heb je geluk zeg! ik ben 8 kg afgevallen en zie of merk nog niks! alleen mijn gezicht een beetje.

er word wel idd gezegd dat 5 kg 1 kledingmaat is!

Dan moet je je maten eens opmeten...had je eigenlijk voor het afvallen moeten doen, en nu. Vaak zie je het aan de centimeters meer dan aan het gewicht.

Ben er ook wel heel blij mee.

Spetterlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 17:44

Ik heb volgende week vakantie, dan ga ik maar eens PROBEREN lekker actief te zijn!
Ga sowieso 2x per dag de hond uitlaten en misschien een keertje hardlopen.
Ik wil iedere dag buikspieroefeningen doen, maar vanmorgen kwam ik met ontzettende rugpijn uit bed
Misschien vanavond nog even!

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 17:53

Ik ben de hele dag al licht in mijn hoofd, duizelig en wiebelbenen, denk dat het komt omdat ik de laatste tijd (en dan vooral vanacht) echt heel slecht slaap .

Ik voel me de laatste tijd opeens echt heel dik/vatsig terwijl mensen om mij heen juist vinden dat ik dunner wordt, heel vervelend want ik heb weer zo'n periode waarin je jezelf niet objectief kan zien (en ik weet ook wel hoe dat komt, mijn dagritme is helemaal overhoop, in plaats van op school zitten en tussendoor in de lessen kunnen eten en veel complimentjes krijgen naar stage lopen met vaste/late pauzes en geen complimentjes krijgen omdat die mensen niet weten hoe je voorheen was )

O: Kom Fruit n Fiber met 0% vet melk
T: 1 volkorenboterham met wat Becel light en een plak 10+ kaas (is nieuw )
L: 2 volkorenboterhammen met filet americain en een klein mandarijntje.
T: Plak ontbijtkoek , 2 stukjes appel en een glas thee met suiker (in de hoop dat die suiker zou helpen tegen de duizeligheid maar helaas zonder effect )
D: Hachee met zilverliesrijst, sla en een bakje Optimel vla

riskjuhruled

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 17:53

ik zal eens gaan meten

ik ben ook de afgelope dagen begonnen met 200 buikspieroefeningen op een dag benieuwd hoelang ik het vol houd, ik ken mezelf voort wel een beetje ik ga me best doen

Evy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 19:07

Gefeliciteerd Sizzy!

En wat een mooie maten Mocca, het gaat goed bij jouw

@ Ilse, wat raar dat je slecht slaapt. Ze zeggen altijd dat als je gezond eet etc, dat je dan juist heel goed gaat slapen...

Ik had me vandaag niet echt aan het SonjaBakker dieet gehouden
Op school had ik 2 stroopwafels gekocht *ik ben er echt gek op* en een vriendin deelde snoep uit.

Mijn dag zag er als volgt uit:
O: volkoren cracker met jam
T: 1 liga evergreen
L: bakje magere kwark en een beschuitje met vruchtenhagel, 2 stroopwafels en snoep
T: appel, mandarijn en kruidkoek
D: gekookte bieten, aardappelen en kabeljauw
T: warme chocolademelk

Ik heb wèl even op de home-trainer gefietst (15 minuten) en 100 buikspieroefeningen gedaan...
Ik ga me vrijdagochtend wel weer even wegen

Jamy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 19:08

Gister lekker veel gegeten savonds (was uiteten) maar vandaag balansdagje gewoon weer verder gegaan dus. Moet kunnen een keer

Mocca das echt veel 11 cm zeg! Bij mij is er nog niet veel verandering maar blijft volhouden, ik heb geduld (deze keer wel )

SIzzy gefeliciteerd

riskjuhruled

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 19:31

riskjuhruled schreef:

o: kracker met heinz sandwichspread
t: cup a soup (franse ui, zit maar 35 kcal in) met soepstengel

update:

l: 2 krackers, 1 met heinz sandwichspread en 1 met witte chocoladepasta en 2 plakjes onbijtkoek met halvarine
t: een groene appel
a: pinda maaltijd soep( klinkt vies en ziet er vies uit maar is heerlijk!) met pistoletje met pesto

en neem starks als tussendoortje nog een appel of een kiwi( ligt eraan waar ik dan het meest zin in heb )

fourth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 00:01

Vandaag helemaal aan de planning gehouden.

Maar eh, ik heb een nieuwe verslaving...kauwgum [red cinnamon van sportlife, oh mijn god]...zonder suiker wel te verstaan. Ik heb een keer een kc-tabel zien staan op een pakje, maa rhoe krijg je dat dan binnen als je het niet door slikt? Of is dat een hele domme vraag
Nouja, ik vind het zulk briljant lekker spul...heb vandaag een 4-pack op Afbeelding

bianca_banny

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 00:08

Sinds ik de ondekking heb gedaan van suikerwafels is er geen stoppen meer aan,:O

CSAArabians
Woonplaats: Emlichheim (Duitsland) 300 meter over de grens bij Schoonebeek (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 06:40

Die hometrainer is echt geweldig!!!
Heb gisteren 10 kilometer gefietst en heerlijk niks geen last van weer en wind, en je kan er ook nog eens televisie bij kijken!!
Verder ben ik nu in 5,5 weken tijd exact 6 kilo afgevallen, dus ook dat gaat heel goed.

fourth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 08:37

ff snel een planning maken voor ik weg moet...kan ik vanavond even kijken of ik me er aan gehouden heb

O: 1 cappuccino, 1 plakje ontbijtkoek en een bakje kwark
T: fruit
L: Soep, knäckebrod, en iets van rauwkost
T: fruit, en nog een soepje
A: iig iets van macaroni en een veg. burger