germie schreef:Ik heb al 2 jaar 1 ui in de tuin staan die ik niet oogst, heeft nu zeker 9 bloemen.
Maar mijn tuin is enorm eetbaar voor slakken. Gisteren had ik nog 7 broccoli planten, nu maar 4 meer.
En nu regent het (eindelijk) ook iets, dus de hele tuin zit vol slakken. Maar om nu kool in potten te kweken zie ik ook niet zitten.
De pepers en paprika's staan nu dag en nacht buiten. Het meeste is al verpoot naar grotere potten. Sommige planten hadden daar toch wel moeite mee, terwijl ik geen wortels beschadigd heb voor zover ik weet.
Wat grappig, nou ben heel benieuwd wat voor een bloem daar uit gaat komen dan, heb je toevallig een foto van die van jou?
En begrijp ik dan goed, dat die bloem eventuele zaadjes zijn voor nieuwe uien straks? (sorry echt een leek, eerste jaar dat ik überhaupt een tuin aanraak, maar vind het wel ontzettend leuk haha)
Ik woon nu voor het eerst op mijzelf en voorheen hadden we niet echt een tuin, dit is ook het eerste jaar dat we fruitbomen hebben, waarbij we echt met grote verbazing hebben staan kijken dat de bloesem dus straks de vrucht word, echt totaal verassend, heb altijd gedacht dat dat gewoon los van elkaar stond.

Het zijn nu nog kleine boompjes, maar fascinerend hoe snel en mooi het groeit.
Ik heb letterlijk nog geen slak gezien dit jaar, geloof dat wij in redelijk slak vrij gebied wonen ofzo. Nu hebben we wel de moestuin in hoge bakken in een kas staan, dat zal vast ook schelen.