Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 09:50

Espoir_ schreef:
Vandaag
O: eierkoek en grote meergranen pistolet met nutella
T:/ (laat ontbijt)
L:stukje appelkruimeltaart en 4 witte paaseitjes
T:eierkoek
A: salade van rucola en ijsbergsla met appel en ananas en een stuk vlees[ + sperziebonen
T: eierkoek en 4 bitterballen
D: thee, 1 cappuccino en 2 zoete witte wijn op terras

lijstje van gisteren afgemaakt!
vandaag weet ik het nog niet, heb rond etenstijd wedstrijd en ik weet niet wat mijn vriend vanmiddag wilt doen met eten.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 09:55

Hm ik heb mazzel :') Ik ga vandaag én morgen uit eten. Vandaag naar een brasserie en morgen sushi. Morgen word makkelijker opletten én toch genieten met groente, salade en vis etc. Vandaag wat lastiger. Vandaag in ieder geval flink wat beweging dus compenseert mooi :) .
Trouwens ik ben begonnen met water drinken, k voor ontbijt omdat het schijnbaar goed is om je nieren en lever enzo in gang te zetten en ook voor een hongergevoel zorgt zodat je steviger kunt ontbijten en later minder snaaidrang krijg. Werd zonder honger wakker maar krijg nu echt trek :P
O: 70 gr havermout/lijnzaad/melk
T: Smoothie met 1 banaan, spinazie en melk
L: 3 BB met kaas, tomaat, komkommer, gekookt ei en bio pindakaas
T: Appel
A: Ik ga uit eten. óf een 5 gangen verassings diner of ik neem iets van biefstuk of varkenshaas.
T: Magere kwark
B: Uur cardio core en 2 x 50 minuten fietsen

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 10:41

Ik drink ook altijd een groot glas water als ik wakker word. Dan ga ik nog wat andere dingen doen en dan ontbijten :j

Had gister overdag ontzettende zin om te snoepen maar heb me aardig kunnen beperken. Had eigenlijk een cleane dag ingepland omdat we vandaag verjaardag hebben met taart en hapjes. Maar die missie is niet helemaal geslaagd nadat iedereen pas om half 8 thuis kwam en er frietjes gehaald zijn :+ Alleen daarna had ik ook nog trek (waren niet megaveel frietjes) dus nouja, tot zover mijn cleane dag :')

Gister compleet:
O: 60 gr havermout, 15 gr lijnzaad, 10 gr zemelen, 50 gr mango DV, 150 ml sojamelk ongezoet + water
T: 1 speltboterham met appelstroop
L: 100 gr verse bladspinazie, 50 gr (ongekookt) speltpasta, 30 gr zelfgemaakte rode pesto, 15 gr feta, 5 gr pijnboompitjes + 1 appel
T1: eiwitshake
T2: 1 speltboterham met appelstroop
T3: door de middag heen: 3 kleine spelt-cranberrie koekjes, twee happen apfelstrudel (om te proeven op werk), klein stukje chocola
A: 1 portie frietjes, groentekroket, beetje yoghurtmayo, satesaus en appelmoes
T: speltboterham met pindakaas en hagelslag :+
T: 's avonds laat: klein handje mini-tucjes

D: water, thee
B: 28 km fietsen, 8 uur in de winkel/bakkerij gewerkt, 30 min body-strenght oefeningen (buik, rug, benen)

ongev. 2500 kcal gegeten en er ook ongeveer die hoeveelheid verbrand. Maar niet echt een nette dag dus.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 14:19

En nog even de planning voor vandaag, wordt niet heel netjes want heb dus een verjaardag hier met taart en hapjes :Y) Heb wel geprobeerd de rest van de dag in elk geval een beetje normaal te houden

O: havermout met zomerfruit, goji bessen, zemelen, lijnzaad, rijstmelk (sojamelk was op)
T: -
L: 2x boekweitpannenkoek, 1 met 80 gr gewokte spinazie, 100 gr kidneybonen, 5 gr pijnboompitten, 5 gr feta. En 1 met 30 gr mango en een beetje honing
T: 150 gr soja-yoghurt met 15 gr whey, paar walnoten en gedroogde abrikoos
T2: misschien gaan we voor het eten al wat borrelen
A: Indische rijsttafel (wel zelfgekookt) met: zilvervliesrijst, quorn in satesaus, sperziebonen, halve omelet, en mn zus gaat geloof ik foe yong hai maken :Y), geroosterde pinda's en zoetzure groente
T: De allerlekkerste aardbeientaart die er bestaat (van mn werk :D )
T2: hapjes en drinken op de verjaardag

D: water, thee, witte wijn
B: 1 uur body-strenght oefeningen (buik, benen, rug, armen) + zo nog een paar uur de stad in, maar is niet echt intensief natuurlijk :P

Heb het wel even ongeveer ingevuld, en kom incl. taart maar zonder wijn en hapjes en avondeten niet compleet op 2000 kcal :+ Ik gok dat dit een AYCE dag wordt ook al doe ik daar helemaal niet aan :P

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 15:06

O: magere yoghurt met aardbeien en een halve appel en cacao nibs
T:/
L: banquet beenham salade met sla, tomaat, komkommer en wortel
T: 1 wit paaseitje (de laatste :()
A: zal iets van een broodje hamburger worden met wat friet (op wedstrijd)
T: misschien nog een snicket voor een energy boost voor mn 2 proeven! Ik ben nog niet op conditie na de blessure en van chocola kan ik even een flinke boost krijgen (gevolgd door een piek maar dan ben ik al wel thuis haha)
D: thee en cola light

__Leonie

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 17:40

Na gister all you can eat, vandaag weer net proberen.

O: havermout met magere yoghurt, chia, kaneel en banaan
L: 4 sneetjes vkbrood. 2x pindakaas en 2x appelstroop.
T: kiwi, appel en peer
A: aardappels, ui en kip uit de oven met broccoli

B: 14km fietsen en twee paarden rijden.

Comments zijn welkom!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 19:17

Vandaag:

O: 3/4cup haver, zemelen, chia en lijnzaad, scheutje halfvolle melk, DV bosvruchten, whey en stevia
T: dubbele vk boterham met 20+ smeerkaas, 1 plakje gebraden gehakt en komkommer, 1 sinaasappel
B: naar de markt fietsen
L: 1 lekkerbekje, halve portie friet, knoflooksaus
T: half vijgenbroodje, 1 hand dadels en gedroogde abrikozen, 2 salmiakkogels, 1 Haags Hopje, 1 avocado
A: Philly Cheesesteak
T: schaaltje Alpro yoghurt met blauwe bessen

Ach, weekend he :+ Verder ben ik dood en doodmoe. De meeste vrouwen krijgen rond deze tijd in hun zwangerschap meer energie, ik hang erbij als een vaatdoek. Zelfs m'n ogen branden alsof ik al eeuwen niet heb geslapen.

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 20:02

O: Spiegelei van twee eieren, 50g champignons en plakje 48+ kaas ; 240g bloemkool
T: Appel
L: 50g havermout, 200ml amandelmelk, 30g appel (stuk van de appel van T), 20g rozijnen
T: Banaan ; mandarijn
A: 300g prei ; 135g bruine bonen ; 100g kip
T: 35g kokosnootvlees

1500kcal - Eiwit 76g - Khd 153g - Vet 55,5g - Vezel 43g - Natrium 0,97 (al snap ik niet hoe er bij gekookte prei natrium erbij verschijt :+ )

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 20:20

O: 150g Griekse yoghurt, 50g havermout, 50g blauwe bessen
B: 1,5u hardlooptraining
T: banaan
M: 2 vb met overgebleven tapas; garnalen, zalm, tonijnsalade, olijven, komkommer, etc
B: 3u lopen/boodschappen doen
T: eierkoek met chocoladelaagje
A: rode kool zonder jus en vlees
T: schaaltje optimel vanilleyoghurt

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 20:32

O: muesli reepje banaan/chocola, groot glas smoothie mineola, appel, tomaat en spinazie, chiazaad erop
L: 6 pannekoekjes van 2 eieren, 1 banaan, havermout en sojamelk.
Gebakken in kokosvet, kokossnippers, agavesiroop en blauwe bessen erop
A: 2 kippenpootjes, sperziebonen, ijsbergsla met ui, tomaat, croutons, paprika, 1 gekookt ei
T: 2 snoepjes

Vanavond lekker eten wat ik wil ook, toastjes of zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 20:47

Braaf lijstje:

O: havermout met peer, lijnzaad, kokosmelk en water
L: 3 speltboterhammen (2x hummus + tomaat, 1x pindakaas)
T: peer, 10 knoflookolijven
A: basmatirijst met gewokte groenten (chinese kool, wortel, champignons, spinazie), sasamolie en sambal

B: 45 min spinning, 15 min pilates

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 21:01

Mijn lijstje:
O: Havermout met sojamelk en banaan
T: - ivm laat ontbijt en redelijk vroege lunch
L: kom broccolisoep, hard volkorenbroodje met humus, rijstwafel humus
B: 11km hardlopen, 30min pilates
T: Speltmueslikoek + rijstwafel met humus + blokje witt chocola met vanille
A: Prei met honing, kookroom en ei uit de oven met een salade van ijsbergsla, peer, champignons en cherrytomaten
T: borrel + chippies

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 22:10

Vandaag:
O: ong. 60g havermout, 250mL havermelk, banaan, cacao
T: appel, kopje koffie
L: paarse en groene boerenkool, stuk komkommer, paar radijsjes, wat pompoenpitten, hand gedroogde abrikozen, drie roggecrackers met een kleine avocado en tomaat, twee roggecrackers met amandelpasta
A: bakje yoghurt en een appel

B: tweeënhalf uur wandelen
D: water en thee

Niet netjes, ik kan nu echt niet aan 'normaal' avondeten denken, maar mijn lunch was nogal uitgebreid, dus dat compenseert denk ik weer wat?

Many

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-14 22:17

O: havermout met rijstmelk, cacao, nibs, lijnzaad, hennepzaad en honing; appel
T: banaan
L: meergranentriangel (ene helft pesto/kaas, andere helft wittebonenspread/veel rucola/komkommer), gekookt ei
T: roggecracker met pindakaas
A: gevulde paprika met kidneybonen, courgette, 100gr tofu en 1 tomaat
T: half eitje, zo waarschijnlijk nog nootjes/chips oid

B: 8 km fietsen, halfuur met paard wandelen + longeren, opruimen/sjouwen met spullen etc.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 23:58

Hm uiteindelijk best wat gegeten nog maar ik heb wel echt heerlijk genoten. Had ook besloten dat ik vandaag echt wilde genieten ook met het uit eten. Het is toch ook weekend en ook best veel bewogen :)

O: 70 gr havermout/lijnzaad/melk
T: Smoothie met 1 banaan, spinazie en melk
L: 3 BB met kaas, tomaat, komkommer, bio pindakaas + Sinaasappel
T: Appel + paaseitjes
A: 5 gangen diner (Bedje van sla met plakjes gerookte endenborst met plakjes kalkoenfilet, gele romige paprika soep, prosecco met een bolletje stoofperenijs, kalfsoester met wat groente, frietjes en salade en creme brulé met slagroom en beetje fruit toe.
T: Paar paaseitjes en nog wat tai sweet chili chips
B: Uur cardio core en totaal +- 2 uur fietsen

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 00:03

O: grutten met stroop
T: handje moerbeien
L: bloemkoolsoep en 1 1/2 snee roggebrood met cottage cheese en kalkoenfilet, Milner koe/geitenkaas en sla en paprika
T: zelfgemaakte warme choco met slagroom, schaaltje aardbeien
A: ijsbergsla met paprika, komkommer, cherrytomaatjes, olijven, feta en kalkoenfilet en gepofte bataat. Schaaltje kwark met verse aardbeien
T: handje Gojibessen en een borrel met Een klein handje chips en japanse mix + handje notenmelange
D: groene thee, water en slimpie
B: 7 km hardlopen
Laatst bijgewerkt door KarinvdM op 16-03-14 00:16, in het totaal 1 keer bewerkt

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 00:07

O: 400gr magere kwark en yoghurt met chia, hennep, lijnzaad, cacao en nibs, whey, maca poeder, een kiwi en krokante muesli
t: zakje snoep sliertjes
L: 2 meergranen rijstwafels met een plak kaas en een gekookt eitje. Handje ongezouten cashews en halve grote mango
t: 25gr whey shake
a: twee rijstwafels met halve avocado en een gekookt eitje, restje salade van gisteren met 50gr extra asperges

B: 1,5 uur kracht training en 10 minuten cardio

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 02:41

Gister nog een prima dagje:
O: 70 gr havermout, 8 gr chia, 4 gr cacao nibs, 12 gr rozijnen, 1 appel, 8 gr amandelen
L: smoothie, halve avocado, 1 appel, 1 peer, 200 ml versgeperste sinaasappelsap, 4 dv aardbeien, 100 gr kwark, 8 gr lijnzaad
T: 2 plakken roggebrood, 1x 2 plakjes kaas, 1x hummus en cottage cheese
T2: paar handjes chips
A: 6 falafel balletjes, stuk courgette, rode paprika, kidneybonen, mais, 1 el cottage cheese op een kleine meergranen wrap

B: 30DS lv 1, 23 min killer abs, bosritje
D: 1x koffie met geklopte melk, glas amandelmelk, water

Vandaag, duidelijk minder netjes, was de hele dag weg en weinig voedzaam eten gehad dus geen verzadigd gevoel
O: 80 gr havermout, 10 gr amandelen, 6 gr chia, 3 gr cacao nibs, 8 gr tarwezemelen, 1 appel
L: 4 lichte meerzaden boterhammen met kaas
T: 2 handen studentenhaver, stroopwafel
A: patatje met
T: paar handjes chips
T2: 200 gr kwark met peer en 4 dadels
T3: noodlesoep

B: stalwerkzaamheden, hele dag gegroomd op wedstrijd
D: 2x koffie met melkpoeder, 1x koffie met geklopte melk, water, thee

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 08:38

Gisteren nog:

O: groene smoothie met spinazie, avocado, banaan, kiwi, verse gember, vers citroensap, macapoeder, lijnzaad, chiazaad, water
T: paar kokosvlokken, paar goji's, paar rozijntjes. Blokje 85% chocolade
L: dikke pannenkoek van havervlokken, banaan, ei, rauwe cacao, kokosrasp en scheut amandelmelk
T: blokje 85% chocolade. Handje gemengde noten
A: uit eten. Rijsttafel. Aangezien ik geen rijst lust alleen de hapjes groente, vlees en vis gegeten. Nagerecht twee bolletjes kaneelijs met slagroom

D: water, zelfgemaakte ijsthee met munt en gember, verse muntthee met honing
B: 50 min gewandeld met paardlief. Gewerkt op de wei hele ochtend

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 09:05

Mijn lijstje van gisteren, er was een familiebarbeque:

O: 80 g haver met 300 ml rijstmelk, water, amandelschaafsel, lijnzaad en gojibessen; kleine latte; 1 klein koekje van zusje
B: 2 uur balletles, 20 min. wandelen
L: 1 klein stokbroodje met kruidenboter, schep pastasalade, schep aardappeltjes in mayonaise, 2 el tartaar, slamix, tomaatjes, worteltjes, komkommer, gebakken champignons (echt een groot bord groenten)
B: Een uur gewandeld in een recreatiedomein (op hakken :P)
T: Klein kopje melk met halve punt appelgebak en halve punt confituurtaart; 1 hap chocotaart om te proeven
B: Boodschappen doen, etc
A: Groot hand spinazieblaadjes, rucola, 5 olijven, 5 cherrytomaatjes, olijfolie, walnootolie, balsamicoazijn; 75 g falafel, schep zelfgemaakte pastasalade (strikjespasta, diepvrieserwtjes, olijfolie, peper, muskaat en zout, parmezaan)

Ik denk dat ik wel netjes qua kcal zit, doordat ik op de taart na geen verdere tussendoortjes heb gehad, en toch veel bewogen heb. Ook de falafel zat laag in kcal, dus ik denk dat het een prima lijstje is. Ben er wel tevreden over :)

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 10:46

O:havermout met magere yoghurt, kaneel en appel. Banaan
L: 4x sneetje volkoren brood. 2x pindakaas en 2x appelstroop.
T: peer, twee kiwi's
A: noodles met stukjes hamlap, wok groenten, champignons, cherrytomaatjes en broccoli.

B: 2 paarden rijden

Helaas is dit het gezondste beleg dat er hierbij ons thuis is. Ik moet nog even kijken voor de saus bij avond eten, maar ik ben op dit moment verslaafd aan balsamico stroop. Ik heb alleen geen idee of dat een combinatie gaat zijn :')

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 10:54

Overdag balansen. Ga wéér uit eten :') dus hou me netjes aan mijn lijstje vandaag dan zit ik erg netjes. Gelukkig werk ik nu met collega die mijn groene smoothies helemaal niet raar vind en die geen zakken snoep op tafel legt dus dat gaat lukken vandaag. Ik heb namelijk een nieuwe bikini gekocht en die heb ik aan mijn spiegel gehangen. Goeie motivatie haha. Wil vanavond ook wat gezondere dingen pakken en de vette gefrituurde dingen etc. laat staan. Maar die zijn daar ook zó lekker dus dat word geen straf :9 (Sayabonen, champignons, carpaccio, salades en sushi met veel verse vis, avocado en ei). Zit nu op +- 1000 kcal met mijn lijstje dus dat moet gaan lukken.

O: 50 gr havermout/lijnzaad/soyamelk
T: Smoothie van bladspinazie, 1 appel, 1 theelepel honing en 150 ml magere melk + Sinaasappel
L: 68 gr. roggebrood, 2 vezelrijke crackers. Gekookt ei, 1 tomaat, komkommer en zuivelspread
T: Peer
A: All you can eat bij de Sushi tent <3
B: 50 minuten fietsen

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 12:59

Ik ook wat minder vandaag, vanavond verjaardag van mijn tante. Haar man is Surinaams dus dat wordt me helemaal volstoppen met bakken vol eten :=

O: Smoothie frambozen, banaan, havermout en sojamelk
L: twee bb met hummus, ham, tomaat, alfalfa, zilveruitjes en peterselie
T: blauwe besjes/dadels
A: Surinaams eten dus

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 14:02

@Leonie; ik vind de combinatie broccoli, tomaat en balsamico echt heerlijk :)

Haha lekker NGU!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 14:09

11.30 paar slokken smoothie van spinazie, sinaasappelsap, sojamelk en appel, waarna ik na een half uur met afschuw naar m'n glas staren toch maar door de gootsteen heb gespoeld :o
12.00 bio speltmueslikoek
B: 30min yoga
13.00 pannenkoekje van 1 banaan met 1 ei; 1 speltboterham humus
Planning:
T: allemaal lekkers op een high tea
A: bio rundersaucijs met een salade van ijsbergsla, tomaat en paprika
En als ik nog zin en tijd heb ga ik vanavond een rondje hardlopen.