Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Amber_anne

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 20:29

Net een vegetarische kapsalon gegeten met falafel erin. Erg lekker maar wel droger dan met vlees dus volgende keer maar een extra bakje saus erbij nemen

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 21:37

Amber_anne schreef:
Net een vegetarische kapsalon gegeten met falafel erin. Erg lekker maar wel droger dan met vlees dus volgende keer maar een extra bakje saus erbij nemen

In Zwolle heb je er een bij BBQ king met mexicaanse groente i.p.v. nepvlees/falafel. :))

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 22:38

Ik zou ook opmaken. Maar bij mij is het niet aan de orde, mijn vriend is (helaas :( ) niet vegan dus ik had het wel aan hem kwijt gekund. Daarnaast heb ik op kamers nooit vlees gegeten en vegan is tamelijk geleidelijk gegaan.
Nog steeds is het op zich wel handig dat als ik eens iets verkeerd koop ik het wel aan mijn vriend kwijt kan :Y)

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 22:39

MarlindeRooz schreef:
Amber_anne schreef:

In Zwolle heb je er een bij BBQ king met mexicaanse groente i.p.v. nepvlees/falafel. :))

Ik ben heel eerlijk niet zo van de groentes, maar denk dat vriend die wel ziet zitten. Dankjewel!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-18 22:48

Ik kwam er vandaag achter dat onze AH vegan magnums verkoopt. Helaas gaan ze alweer uit het assortiment, maar ik heb er wel mooi eentje met korting meegenomen.
Afbeelding
Ben benieuwd!
Ze waren wel belachelijk duur := €3,70 voor 3 ijsjes.. zonder korting dan

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 08:02

Wij woonden in leiden echt in hipster walhalla, maar nu in Arnhem echt in een arbeiderswijk. Qua woongenot maakt het niets uit, maar het assortiment in de supermarkten is er wel echt op achteruit gegaan.. ze hebben bij de dichtstbijzijnde supermarkten bij ons altijd maar ern handvol vleesvervangers en bijvoorbeeld maar 2 smaken Alpro yoghurt. Vegan ijs hoef ik helemaal niet te zoeken :p

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 08:13

Ik ben dan vegetariër (sinds kort) maar voor mij betekend vegetariër gewoon; geen vlees.
Ik eet dus wel zuivel, kaas, en (biologische) eieren. Ook gelatine, maar niet vanuit snoep want dat eet ik niet maar meer als verstopt ingrediënt in producten. Want het zit in de gekste dingen.

Misschien ga ik ooit helemaal vegan maar dat denk ik niet.
Ik ben zelf zeer carnivoor opgevoed (moeder en broertje zijn slagers) maar heb vlees nooit echt lekker gevonden, alleen het bewerkte gemalen spul. Ik herinner mij dat ik als kind ook al vegetariër wou worden maar dit mocht ik toen niet ivm teveel moeite. Maar als ik dat zo lees ben ik niet de enige.

Mijn vriend eet nog wel vlees, al moet ik zeggen dat het ‘savonds bij het avondeten eigenlijk altijd wel vega is, hij vind het namelijk gewoon lekker en vind dat ik een punt heb. Hij kan alleen van de kleine dingen geen ‘afscheid’ nemen. Wat ik niet erg vind. Beter bewust onbekwaam dan onbewust onbekwaam denk ik dan maar. Daarbij eet hij zeker 75% minder vlees en eet hij ipv 5/6 keer op zijn werk vleeswaren nu maar 2/3 keer vleeswaren en de rest zoet beleg. Zonder dwang van mij want dat wil ik absoluut niet.
Iedereen moet doen waar hij of zelf zich zelf fijn bij voelt. Ik ga ook niemand het vega ‘leven’ opdragen maar als mensen nieuwsgierig zijn leg ik het wel gewoon uit hoe wat en waarom

Ik ben trouwens erg benieuwd naar de pulled jack fruit in de Appie! Iemand die al op? Ik wil sliders met de bar-b-que jack fruit gaan maken.
https://www.ah.nl/producten/product/wi4 ... -jackfruit

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 09:38

Lien_ schreef:
Ik zou ook gewoon opmaken :j

Ik heb nu ook zoiets op het moment, heb van iemand een (klein) potje honing cadeau gekregen. Is in principe niet vegan en ik hou ook niet heel erg van honing. Maar weggooien is zonde en ik wil het lege glazen potje wel graag hebben. Toch maar proberen te eten dan := denk ik

Als je de honing door mix voor muesli-repen of salade dressings ofzo mixt hoef je helemaal niet te proeven dat er honing inzit, en dan is je potje in no-time op :D

Ik snap overigens niet waarom je producten weg zou gooien die je al had voordat je vega(n) werd.

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 15:16

sanso schreef:
Ik ben trouwens erg benieuwd naar de pulled jack fruit in de Appie! Iemand die al op? Ik wil sliders met de bar-b-que jack fruit gaan maken.
https://www.ah.nl/producten/product/wi4 ... -jackfruit

Ik heb deze een keer op, en het was voor mij veel te zout. (Echt veel, we wilden het beiden bijna niet eens opeten). Misschien is de naturel smaak beter, dat je er zelf een smaakje aan kan geven?

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 16:13

Dat jack fruit klinkt heel interessant, maar hallo zeg. 3,99 voor 200gr :wow:

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 16:35

En wat krijg je dan, onrijp fruit met saus :P haha

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 18:01

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 19:11

Goh nooit over nagedacht. De toko is letterlijk onze overbuurman. Morgen eens even kijken want nu zijn ze net dicht.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 19:17

Weet iemand hier een lekker kruidige vegan dessertwijn? :)

Ladyingreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 22:18

Ik ben vanavond uit eten geweest bij een Grieks restaurant net over de grens (Duitsland) en heb een heerlijke vegan gerecht op: gevulde paprika’s met rijst, gebakken aardappels en een salade. Waanzinnig lekker, die aangemaakt rijst was echt hemels!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 22:59

Nee iew dessertwijn :=

Protip voor iedereen: ik leerde van de week dat je quinoa blijkbaar ook kunt klaarmaken als risotto. :oo Dus uitje aanfruiten, quinoa erbij, scheutjes bouillon laten opnemen tot het gaar is.
Deze tip kreeg ik ergens via het internet, nog niet uitgeprobeerd maar wat een idee *\o/* Lijkt me heerlijk.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 12:08

Die vegan shakes zijn binnen! Moet nog wel een beetje wennen aan die droge structuur van het poeder. Maar heb er wat extra water in gegooid. Ben benieuwd hoe goed het vult. :)

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 15:55

Vanavond wil ik quesadillas maken, iemand nog een goed recept?

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 16:03

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 16:06

Oei, ik wilde geen quesedillas gaan maken maar het ziet er wel lekker uit zet :Y)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 16:13

Ik had er laatst ook gepost :)

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 21:27

Oh heerlijk al zou ik de olijven skippen en wat verse koriander toevoegen.

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 22:24

Heb net vegan chocolate chip cookies gebakken. Zijn heerlijk en gaan morgen mee naar werk {:} heb dit recept ongeveer gevolgd, wat minder suiker alleen. Is voor het eerst dat ik echt gelukte cookies heb, die nog zacht van binnen zijn.

MarlindeRooz schreef:
Die vegan shakes zijn binnen! Moet nog wel een beetje wennen aan die droge structuur van het poeder. Maar heb er wat extra water in gegooid. Ben benieuwd hoe goed het vult. :)

Was dat JimmyJoy? Ik ben benieuwd naar je ervaring! Ik eet al een paar jaar elke dag Huel, wat eenzelfde soort poeder is.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 22:32

Ik ging er van kokhalzen helaas... erg heftige smaak en structuur. Maar eens kijken of ik er aan kan wennen.

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 00:05

Voor Huel helpt het sommige mensen het in een blender te doen of een nacht in de koelkast te zetten. Ik neem 3/4 unflavoured gemixt met 1/4 vanille, anders vind ik het te zoet en te heftig. Maar heb ook even moeten wennen :j heb jij met een smaakje? Ik zag dat het in de aanbieding was, maar de laatste keer dat ik een alternatief op Huel probeerde was het geen succes voor mij :')