Wie gaat er mee op dieet???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gucci_girl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 10:51

ik ben de ochtend eens goed begonnen aangezien ik nooit normaal ontbijt..

2 volkoren crackers met jonge kaas en een glas drinkontbijt
zo een banaan en voor vanavond zag ik andijvie liggen

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 11:26

FlairS schreef:
Als ik bekijk wat de meesten van jullie op een dag eten vind ik dat nog steeds veel te weinig.

En toch vind ik nog steeds dat ik niet echt weinig eet.
Ik neem drie gewone maaltijden per dag. 's Ochtends ontbijt ik gewoon met joghurt en cruesli, en dan een flinke bak. Dan eet ik tussen de middag als ik thuis ben 2 boterhammen. 'Vroeger' at ik er meer, maar ik probeer het met twee te doen, omdat ik gewoon genoeg heb aan 2 boterhammen, en de rest meer voor de lekker is. Als ik dan rond drie uur alsnog honger blijk te hebben neem ik nog een boterham, maar dit komt haast nooit voor. Meestal neem ik rond een uur of 4 een koekje of een stuk fruit.
Avondeten neem ik gewoon een flinke portie. Dus flink wat aardappels (ik hou echt van aardappels ), flink wat groente en een stuk vlees. Daarbij appelmoes en jus. Toe een schaaltje joghurt.
En dan rond 8 uur vaak een stuk fruit, en om half 11 meestal een koekje of wat noten.
Nou, zo weinig vind ik niet dat ik eet. Ik honger mezelf niet uit, en neem ook gewoon lekkere dingen.

Belsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 11:32

Zozo Bels zit aan de ochtend van dag drie en is 1.5kg lichter. Ok vnl vocht, maar de weegschaal geeft het toch maar aan .

Gisteren nieuwe zakjes geprobeerd erg lekker qua smaak, textuur valt soms wel wat tegen. En praktisch zijn ze ook niet allemaal: pannekoekenbeslag met smeerkaasstructuur ... Erg handig :p

Hoofdpijn en honger zijn nu volledig weg, wel een extreem droge mond en ik stink volgens ons mama uit mijn mond dat het niet meer mooi is. Iemand ervaring met ketose? Is dat dit? Zo ja, kan dat geurtje weggaan?

Al bij al ben ik tot nu toe een tevreden klant. Maar ik hoop dat het aan dit tempo nog even door kan gaan . Kan woensdag opnieuw wegen hoop dan echt onder de 90 kilo te zitten. (en niet zoals nu met 100 gram)

Flair hoe groot ben jij?

Sizzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 11:37

Fijn dat het zo goed gaat Belsje je mag toch wel gewoon water etc drinken? Ivm je droge mond

Ilse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 11:40

Mocca schreef:
FlairS schreef:
Als ik bekijk wat de meesten van jullie op een dag eten vind ik dat nog steeds veel te weinig.

En toch vind ik nog steeds dat ik niet echt weinig eet.
Ik neem drie gewone maaltijden per dag. 's Ochtends ontbijt ik gewoon met joghurt en cruesli, en dan een flinke bak. Dan eet ik tussen de middag als ik thuis ben 2 boterhammen. 'Vroeger' at ik er meer, maar ik probeer het met twee te doen, omdat ik gewoon genoeg heb aan 2 boterhammen, en de rest meer voor de lekker is. Als ik dan rond drie uur alsnog honger blijk te hebben neem ik nog een boterham, maar dit komt haast nooit voor. Meestal neem ik rond een uur of 4 een koekje of een stuk fruit.
Avondeten neem ik gewoon een flinke portie. Dus flink wat aardappels (ik hou echt van aardappels ), flink wat groente en een stuk vlees. Daarbij appelmoes en jus. Toe een schaaltje joghurt.
En dan rond 8 uur vaak een stuk fruit, en om half 11 meestal een koekje of wat noten.
Nou, zo weinig vind ik niet dat ik eet. Ik honger mezelf niet uit, en neem ook gewoon lekkere dingen.

Precies, en als dit (zo is mijn patroon ook ongeveer ) weinig vind zal je toch ook echt eens met de meeste dietisten moeten gaan praten..
Ik heb hier als je zou willen zelfs nog een dieet liggen die ik april vorig jaar heb gekregen. Overigens loop ik daar al een hele tijd niet meer, het bevalt me stukken beter om alles zelf te regelen, maar het lijkt allemaal veel op elkaar.

Jamy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 11:42

O: magere yoghurt met cornflakes+ plakje ontbijtkoek met pindakaas
T: eierkoek met boter
L: 2 volkorenbolletjes, 1 met kipfilet en boter 1 met weet ik nog niet
T: appel of een peer
D: weet ik nog niet.

Ik eet eigenlijk precies hetzelfde als Ilse en Mocca, gewoon 3 maaltijden per dag en 2 dingen tussendoor. En als ik honger heb eet ik gewoon nog wat meer, meestal heb ik hier genoeg aan.

Belsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 11:49

Sizzy schreef:
Fijn dat het zo goed gaat Belsje je mag toch wel gewoon water etc drinken? Ivm je droge mond

Ja, maar dat lijkt niet te helpen. Denkt dat ik tegenwoordig zo'n drie liter per dag erdoor jaag

En nog zit ik met een droge lap leer in mn mond

Iemand trouwens een idee of sojamelk lekker is? Dat mag ik nl ook 300ml per dag ofzo, maar dat is een tas. Als dat lekker is kan ik daarmee ontbijten
Tasje chocomelk met een pannekoek en dan zeggen dat je op dieet bent, het klinkt wel erg krom zo

Jamy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 11:50

Tasje chocomelk ?
Is dat iets als een glas ofzo

Belsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 11:52

*zucht*

Een tas euhm ja een mok?

Jamy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 11:54

Oja ok, was niet onaardig bedoeld hoor
Maar ik was gewoon benieuwd wat het was

Sizzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 11:55

een Tasse is toch ook duits voor kopje/mok/glas

Volgens mij is Sojamelk best te drinken, zal wel even wennen zijn als je gewone melk gewend bent

Belsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 12:00

Jamy ik weet het

Vond het alleen vreemd ... 50km hiervandaan ofzo begint nederland . Dus ging er vanuit dat jullie dat woord ook kenden.
Al heb ik ook ooit een kwartier moeten zeuren om te weten wat sjink was ...

Ilse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 12:20

En dat is?

Sojamelk ga ik inderdaad binnenkort ook eens proberen, schijnt heel goed voor je te zijn he?
Ik las iig dat ze verschillende smaken hebben naast de naturel; chocola, bosvruchten, vanille etc.

Planning voor vandaag;

O: Kom Fruit n Fiber met 0% vet melk
L: 2 bruine bollentjes waarvan 1 met een plak 20+ kaas en wat Becel light en 1 met filet americain en een kiwi.
T: 2 cracottes met filet americain en appelstroop denk ik
D: Geen idee wat in de planning staat

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 13:44

Mocca schreef:
Planning:
O; Schaaltje magere joghurt met cruesli
T; 1 café noir koekje, stuk komkommer
L; 2 volkoren boterhammen, 1 appelstroop, 1 corned beef
T; Stuk fruit (denk een appel)
A; Nog geen idee
T; Nog een stuk fruit (denk een kiwi)

Aangepast.
De hele dag thuis zijn is niet erg goed voor de lijn.
Op school kan ik verder niks eten, alleen wat ik meeneem, maar thuis ligt alles voor het grijpen.

Evy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 15:59

Ja idd, ik ben nu ook alleen thuis... de kast kijkt heel erg verleidelijk naar me

Gaat goed Belsje!! 1,5 kilo in 3 dagen gaat echt hard.

Zelf was ik gisterochtend 63,3 en die week daarvoor 63,9 dus weer wat afgevallen

Oh en mijn dag zag er zo uit:

O: volkoren boterham met vruchtenhagel
T: 2 mandarijnen
L: halve roggebrood met kaas (ranzig!) en cracker met jam
T: paar druiven en bakje magere yoghurt
D: bloemkool denk ik...

Ilse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 16:49

Even wat aanpassen.
Ik ben vanmiddag mee gegaan met boodschappen doen en heb even wat nieuwe belegjes gekocht. Ik heb bananenstroop gekocht! Haha de appelstroop was op en dit klonk wel heel apart.
Ook heb ik Alphro Sojamelk gekocht, vind het heel apart smaken, weet niet of ik het echt lekker vind.
Het is iig wel errug duur (het pak uit de koeling dan, je hebt ze ook houdbaar )

Ilse schreef:
O: Kom Fruit n Fiber met 0% vet melk
L: 2 bruine bollentjes waarvan 1 met een plak 20+ kaas en wat Becel light en 1 met filet americain en een kiwi.
T: 2 cracottes met Linesse en bananenstroop en een glas sojamelk (moest het even uitproberen )
D: Brocolli, zilverliesrijst en 2 catalaanseworstjes (sauzijsjes) en een bakje Optimel vla/yoghurt

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 17:22

Bananenstroop is best lekker.
Ik drink eigenlijk helemaal geen melk...vind het vies. Ook eet ik geen kaas e.d., enige zuivel die ik binnen krijg zijn twee schaaltjes magere joghurt per dag.

Zometeen avondeten; gekookte aardappels, spinazie, gehaktcordonbleu.

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 17:23

Woensdag moet ik trouwens weer wegen, en meten.
Komende woensdag ben ik precies een maand op dieet, en heb in het begin de maten van mezelf opgemeten, en doe dat nu elke maand om het verschil te zien. Hoop dat er toch wel wat af is, ook weer in kilo's.

gucci_girl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 17:42

vandaag op school zei een vriendin dat ze me heel erg afgevallen vond altijd leuk om te horen maar ik heb helemaal niet het idee dat ik al afgevallen ben de weegschaal geeft het in ieder geval nog niet aan tot nu toe ben ik erg braaf geweest

o: 2 volkoren crackers met jonge kaas
t: banaan
l: pistoletje met kaas en komkommer
d: andijvie met tartaar
t: zal een appel worden

ik hoop dat het daarbij blijft

xx_Merle

Re: Wie gaat er mee op dieet???

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 20:05

Citaat:
Iemand trouwens een idee of sojamelk lekker is? Dat mag ik nl ook 300ml per dag ofzo, maar dat is een tas. Als dat lekker is kan ik daarmee ontbijten

Soja melk vind ik zelf wel lekker, het is wel even wennen want het is zoeter dan gewone melk .. Maar ik doe het altijd in de muesli en vanochtend had ik weer een keer gewone melk en dat smaakte nergens naar vond ik
Dus ja, het is goed te drinken

Evy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 20:13

Evy schreef:
O: volkoren boterham met vruchtenhagel
T: 2 mandarijnen
L: halve roggebrood met kaas (ranzig!) en cracker met jam
T: paar druiven en bakje magere yoghurt
D: bloemkool denk ik...

Even een aanpassing, ik ben vandaag weer afgeweken van het dagschema...
Bij het laatste tussendoortje had ik ook nog een ontbijtkoekje en een rijstwafel genomen. Ik had een beetje trek

fourth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 20:30

VanillaQueen schreef:
Maar moet je nu juist aankomen of afvallen FlairS?

Zo, ik ga een balansWEEK houden, ik heb echt een schandalig weekend gehad...
Vandaag:
O: 2 plakjes ontbijtkoek, cappuccino
- Uur fitness -
T: Banaan [meteen daarna], hele grote beker thee [rooibos-honing om precies te zijn ]

L: Knackebrodjes, glas optimel, beker cup a soup
T: Appel, klein bekertje optimel
A: Echt geweldig.... 4 aardappels [mijn oppasadres houdt niet echt rekening met het feit dat ik vegetariër ben......fijn hoor]
En nu een beker caffiato honing, best "slecht" maar gezien mn gebrekkige avondeten moet het wel kunnen.

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 20:37

Mocca schreef:
Planning:
O; Schaaltje magere joghurt met cruesli
T; 1 café noir koekje, stuk komkommer
L; 2 volkoren boterhammen, 1 appelstroop, 1 corned beef
T; -
A; gekookte aardappels, spinazie, gehaktcordonbleu
T; Kiwi

En weer aangepast.

Evy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 20:49

Nou dat ziet er goed uit

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 20:52

VanillaQueen schreef:
VanillaQueen schreef:
Maar moet je nu juist aankomen of afvallen FlairS?

Zo, ik ga een balansWEEK houden, ik heb echt een schandalig weekend gehad...
Vandaag:
O: 2 plakjes ontbijtkoek, cappuccino
- Uur fitness -
T: Banaan [meteen daarna]
, hele grote beker thee [rooibos-honing om precies te zijn ]

L: Knackebrodjes, glas optimel, beker cup a soup
T: Appel, klein bekertje optimel
A: Echt geweldig.... 4 aardappels [mijn oppasadres houdt niet echt rekening met het feit dat ik vegetariër ben......fijn hoor]
En nu een beker caffiato honing, best "slecht" maar gezien mn gebrekkige avondeten moet het wel kunnen.

Ben sinds juli 2005 10 kg afgevallen.Ik was 73 en weeg op dit moment 63.Mijn laagste gewicht was 6 weken geleden(60,3)maar toen zag ik er in mijn gezicht heel slecht uit.Op een bak yoghurt met cruesli kan ik echt niet een hele ochtend leven.Moet 35 paarden voeren ,alles naar buiten zetten,6 boxen uitmesten,erf en stal vegen dan weer binnenhalen en voeren.Ik eet dus gewoon 2 sneetjes speltbrood met beleg en tussen de middag weer.Het enige dat ik niet meer doe is chips,koek en snoep in huis halen.