Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
OsMo schreef:Dungen schreef:Hier verliest de rabarber echt al zijn bladHet is aangevreten door iets of iemand. Ik dacht katten maar het is zo in boogjes dat ik toch slakken verdenk. Ga er vanmiddag toch even een plastic er om heen gooien.
Wanneer heb je die geplant?
De lider red is een soort die niet tegen vorst kan en zijn bladeren laat vallen als die er mee in aanraking komt.
OsMo schreef:Ik heb een boel ingelezen over slakken. Ik hoorde gisteren namelijk dat slakken uit de grond komen. Ze over winteren in de grond. En daar leggen ze ook eieren die er wit uit zien.
En laten we nu net 6 Chinese kool plantjes hebben gehaald en daar schijnen ze dol op te zijn.
Dus voor iedereen die ook slakken vraat wil tegen heb ik hier toch een leuke natuurlijke oplossing.
Plant Salie (= kruidenplantje) en Tym (ook kruidenplantje) rond om de planten die graag gegeten worden door slakken.
Knoflook kan ook tegen slakken maar knoflook kan niet samen met kool soortige planten en ook niet met bonen.
Spaanders en hout snippers schijnen ook te helpen en dat hadden we hier al om de groente bedden heen aangebracht maar...... dat heeft weinig invloed bij een goede regenbui.
Vandaar opzoek naar nog meer oplossingen.
Als je dan ook een bakje ingraaft tot aan de rand en deze vult met een laagje bier dan zorg je ervoor dat ze de planten met rust laten.
OsMo schreef:Branka ik heb even op google gekeken maar schijnt dat rabarber wel een sterke plant is. Hij schijnt maar 1 belager te hebben en dat is een klein torretje maar die richt heel weinig schade aan en is eigenlijk niet schadelijk. Ik zou er niets tegen doen.
ikkeniet schreef:Een vriendin van mij heeft een aantal "eetbare wanden"bestelt.
http://www.moestuinwebshop.nl/index.php?p=59&cat=1027
En nu kwam ze erachter dat ze te kort ruimte overhad voor 1, dus die mag ik hebben.
Ik ben benieuwd of het zo goed werkt als ze schrijven.
Wat denken jullie?
Wat zal ik erin gaan planten en op welke zijde van het huis zal ik deze ophangen?
Ik heb de keuze op oosten, waar de zon tot 12.00uur schijnt, daarna schaduw.
Zuiden vanaf 10.00uur zon tot 18.00uur zon.
muntdrop schreef:[ Afbeelding ] net mijn aardbeien verpot. Zouden die dag en nacht buiten kunnen blijven of kan ik ze beter snachts naar binnen doen??
Brimi_Disa schreef:Ik heb vandaag de eerste radijsjes geoogst uit mijn mm-bakHelemaal leuk!
muntdrop schreef:Ik heb ook nog een berg aardbeien weggegooid. Ik had op ebay iets van 1000 zaadjes voor 2 dollar besteld, had niet verwacht dat alles uit zou komen
. Had ook een setje van de intratuin maar die deden het een stuk slechter. De aarde die erbij zat leek ook bijna op plastic ofzo, echt heel raar.