Ik eet alleen vanavond dus iets makkelijks. Waarschijnlijk wat gebakken kipfilet met champignons en ui, röstirondjes uit de oven en wat komkommer of sla.
Verse blad spinazie geroerbakt met gebakken aardappeltjes, rauwkorst salade en kip.. Was heerlijk!
Noeps
Geplaatst: 30-05-12 19:27
Aardappelen, rode bietjes en een hamburger.
Jet
Geplaatst: 30-05-12 23:51
Vanavond met mijn pa gegeten in zijn tehuis... Pa is 96, bijna 97 en zit in en verzorgingstehuis. Hij eet geen warm eten meer, alleen soep en een toetje en dat komt tussen de middag. Dus ik had vanavond voor ieder een wit bolletje en een krentenbol mee ( ik had om vier uur nog een boterhammetje gegeten . Op het witte bolletje stukjes gerookte pangafilet bij de C1000 vandaan, het was erg lekker en beiden lustten we het wel . Pa wist te vertellen dat dat vast uit Vietnam kwam, ik kijken op de verpakking en inderdaad: uit Vietnam. Ik vond het wel bijzonder, dat hij met zijn 96 jaar mij dat kon vertellen. Pa en ma ( toen ma nog leefde) aten ze het wel regelmatig, niet gerookt, zoals vandaag op brood, maar gebakken in de koekenpan, dat was makkelijk voor mam. Dat hij dat nog wist was voor mij wel heel bijzonder. Hij heeft geen Alzheimer o.i.d, maar zijn korte(re) termijn geheugen is wel slechter zo langzamerhand. Het was in elk geval gezellig en apart, ga het dus nu vaker doen!
Ik ga couscous maken, gekookt in groentebouillon met veel groentes (gele en rode paprika, wortel, cherrytomaatjes, champignons, zongedroogde tomaatjes, ui en knoflook) En ik doe er stukjes lamsworst door.
Ik ga zo boodschappen doen en laat me dan inspireren in de winkel .. Heb iets van snijboontjes in mijn gedachte.. Lekker makkelijk, voel me niet zo fit dus geen zin om uitgebreid te koken. Misschien met een lekker biefstukje erbij